آیا شستن دست ها با مایع ظرفشویی زیان آور است؟

دکتر «کلی پانانتونیو» در این باره می گوید ...

آیا شستن دست ها با مایع ظرفشویی زیان آور است؟

زمانی که در نزدیک سینک آشپزخانه هستید و پیاز خرد کرده اید یا صورت نوزاد خود را پاک کرده و احتیاج به شستن دست ها دارید، احتمالا می خواهید با همان مایع ظرفشویی که برای شستن ظرف ها از آن استفاده می کنید این کار را انجام دهید.

چنین روندی این سئوال را مطرح می کند که آیا شستن دست ها با مایع ظرفشویی کار درستی است؟ یا اینکه بهتر است از صابون یا مایع مخصوص شستن دست ها استفاده شود؟

آنچه در ادامه بدان پرداخته شده نتایج تحقیقات دکتر «کلی پانانتونیو» از متخصصان پوست دانشگاه نیویورک است.

اینکه صابونی تبلیغ شده باشد نمی تواند دلیل محکمی برای استفاده برای دستها باشد. اما خبر خوب این است که مایع ظرفشویی معمولی می تواند بسیاری از باکتری ها را از بین ببرد.

با این حال اگر و اماهایی در این ارتباط وجود دارند:

دکتر «کلی پانانتونیو» می گوید، برچسب های روی این مایع های ظرفشویی را بخوانید و نوع ملایم تر آن را تهیه کنید که مانع خشکی دست ها می شوند.

اگر پوست تان خشک است و یا مبتلا به اگزما هستید، بهتر است در این مورد احتیاط بیشتری کنید و انواعی که برای چربی پوست مناسب تر هستند را خریداری کنید.

این را هم در نظر داشته باشید حتی اگر روی این مایع ها درج شده باشد که برای پوست بدون آسیب هستند و می تواند باکتری ها را از بین ببرد، بدین معنا نیست که می تواند برای شستشوی بدن هم به کار برده شود.

دکتر «کلی پانانتونیو» تاکید می کند زمانی که از صابون های مخصوص دست استفاده می کنید، توصیه می شود که از انواع آنتی باکتریایی آن خریداری و مصرف کنید.

وی می گوید: “برخی از مواد شیمیایی سمی ممکن است در این صابون ها وجود داشته باشند و می توانند برای پوست زیان داشته باشند. نکته دوم مرتبط این است که وجود مقدار متعادل باکتری روی پوست مفید است و باید این تعادل در استفاده از شوینده های دست حفظ شود.”

دکتر «کلی پانانتونیو» برای پوست های خشک و مبتلایان به اگزما، Vanicream Cleansing Bar و برای تمیز کردن پوست Cetaphil را پیشنهاد می دهد.

منبع:
بدون نظر

ورود