تصاویری واقعی که با خطای دید ذهن شما را به چالش می کشند

تصاویری واقعی که با خطای دید ذهن شما را به چالش می کشند

گاهی تصاویر با تمام هوشمندی که چشمان ما دارند، آنها را گول می زنند و آنچه ما می بینیم با حقیقت تفاوت هایی دارد.

در ادامه این نوشته برخی از تصاویری را شاهد خواهید بود که در نگاه اول ممکن است چیزی غیر از واقعیت اصلی آن باشند اما با خواندن متن مرتبط با آن و نظر دوباره به همان تصویر درخواهید یافت که گاهی به چشم های مان در تشخیص صد در صد تصاویر نمی توانیم اطمینان کنیم.

این تصاویر را با هم مرور می کنیم:

این یک شهر شناور است؛ یک مدار مارپیچ کامپیوتری …

1
این تصویر که توسط «رومن ژاک لاگرز» گرفته شده منطقه مسکونی قدیمی در هنگ کنک را نشان می دهد که پنجره ها و بالکن ها در آن به نمایش گذاشته شده اند. به یکی از نقاط تصویر متمرکز شوید و آن را دنبال کنید تا متوجه جرئیات این بلوک های ساختمانی شوید.

برآمدگی روی برگ، موی بدن انسان نیست

2
در ابتدا شاید یک برگ را ملاحظه کنید اما با دقت بیشتر در خواهید یافت، لیسه یا لاوری که مخصوص نواحی چون هند و آسیای جنوب شرقی است در وسط برگ استتار شده. در واقع آن خط زردرنگ وسط برگ درخت انبه و ستون فقرات این کرم در یک راستا قرار گرفته اند و آن را از دید پرندگان پنهان کرده. این راهکار خوبی است که این کرم تا زمان تبدیل شدن به پروانه از خود مراقبت کند.

اگر تصور کرده اید که به تصویر یک برج آتش گرفته می نگرید، چندان هم بیراه نگفته اید.

3
در نور صبحگاهی، در دیوارهای خانه های روستایی به نام Mule Canyon در «یوتا» از ایالت های غربی آمریکا، بر فراز خرابه های Anasazi که مورد استقبال بسیاری از بازدیدکنندگان نیز است، چنین تصویری به ثبت رسیده که از آن به «خانه ای در آتش» هم یاد می شود. قدمت این خرابه ها به ۸۰۰ سال باز می گردد. با نظری به درون این اقامتگاه های ماسه سنگی، لکه های دود را در سقف آن ملاحظه می کنید.

این تصویر می تواند موج هایی باشد که توسط یک توپ گلف به وجود آمده یا …

4
سرمای فراون می تواند دلیل خوبی برای عدم استفاده از قایق باشد. بخشی از یخچال های آنتارکیتا را در چنین سرمایی شاهد هستید. ۹۰ درصد از یخچال های این منطقه در زیر آب پنهان شده اند که این یکی از بهترین نمونه های آن است که بزرگ ترین نوع نیز گزارش شده که با اندازه ۱۲.۰۰۰ مایل مربعی خود از اندازه کشور بلژیک هم بزرگ تر است.

نه اینها تصاویر گدازه های آتش فشان یا نفت جمع شده در اطراف دریا نیست …

5
تصویر پارک ملی Grand Prismatic Spring را در ارتفاع ۳۷۰ مایلی شاهد هستید که آبی با حرارت ۲۰۰ درجه در مرکز آبی رنگ آن وجود دارد و تا دمای ۱۳۱ درجه فارنهایت خنک شده و به جویبارهای قرمز مایل به قهوه ای رنگی تبدیل می شوند. هرچقدر آب خنک تر باشد، انعکاس باکتری های زنده موجود در آن نیز بیشتر خواهد شد و تصویری همچون یک رنگین کمان را به وجود می آورد که نظر کاشف آن آقای «فردیناند هایدن» را به خود جلب کرد.

نه آنچه ملاحظه می کنید سقف یک معبد نیست بلکه …

6
«سم کاپلان» در مجموعه عکس Pits and Pyramids خود با استفاده از ۱۳۰۰ بیسکویت که آنها را به هم متصل کرده بود، این تصویر را خلق کرد. وی در مورد این عکس می گوید: “من و میشل لانگو با کمک هم و با ایجاد شعاع هایی از بیسکویت های Lorna Doones که خریداری کرده بودیم این تصویر را خلق کردیم.”

آنچه می بینید تصویر گندم در زیر میکروسکوپ نیست بلکه …

7
این تصویر دانه درشت یک برف است. زمانی که دما به زیر صفر درجه می رسد، بخار آب به برف تبدیل می شود و دانه ای کریستالی شکل را به وجود می آورد. فردی به نام «دونالد دابلیو راب» بر روی سیم های خاردار در یکی از صبح های زمستانی در پنسیلوانیا این تصویر را به ثبت رسانده است.

نه این تصویر یک ساحل سرخ یا میوه مشت خورده نیست بلکه …

8
این غذای امشب است. عکاسی با نام «چری لی» یک کلوس آپ از فیله ماهی یخ زده در یک سوشی بار در پکن را شکار کرده. برای آنکه ماهی ای که هنوز پخته نشده فاسد نشود و بتوان از آن برای تهیه سوشی استفاده کرد عمدتا در دماهای پایین نگهداری می شود. سازمان جهانی بهداشت در این مورد می گوید که برای نگهداری به مدت ۱۵ ساعت تا چندین سال می توان این کار را انجام داد. در واقع ذائقه شما نخواهد توانست چنین فاصله های زمانی در نگهداری ماهی ها به صورت یخی را تشخیص دهد.

منبع: rd
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود