۶ رکوردی که در مراسم اسکار سال ۲۰۱۷ شکسته شدند

۶ رکوردی که در مراسم اسکار سال ۲۰۱۷ شکسته شدند

جالب ترین سورپرایز مراسم اسکار امسال زمانی رقم خورد که عوامل فیلم «لا لا لند» (La La Land) برای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم به روی صحنه رفتند اما در نهایت اعلام شد که فیلم «مهتاب» (Moonlight) برنده جایزه این بخش شده است. در واقع اگر چه فیلم «لا لا لند» جوایز متعددی را به دست آورد اما بر خلاف آنچه که تصور می شد نتوانست به رکورد جوایز اسکار فیلم های قبلی نزدیک شود.

البته رکوردهای دیگری نیز وجود داشت که در مراسم اسکار دیشب شکسته نشدند- لین مانوئل میراندا (Lin-Manuel Miranda) نتوانست رکورد دست نیافتنی دریافت چهار جایزه اِمی، گرَمی، اسکار و تونی (مختصراً EGOT) را بدست آورد، دنزل واشنگتن و مریل استریپ موفق نشدند رکورد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگران را به خود اختصاص دهند. با این وجود برخی رکوردها نیز در شب گذشته شکسته شدند که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

در مراسم اسکار شب گذشته ماهرشالا علی (Mahershala Ali) اولین بازیگر مسلمانی بود که جایزه اسکار را بدست آورد. ماهرشالا این رکورد را با بدست آوردن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «مهتاب» به خود اختصاص داد. وی در این فیلم نقش پدری لطیف و مهربان را برای یک پسربچه ی گمشده ایفا می کند. ماهرشالا در سخنرانی خود بعد از دریافت جایزه اسکار از استادانش که به او گفته بودند:” این فیلم در مورد تو نیست… تو در خدمت این داستان ها و شخصیت ها هستی” تشکر کرد.

cb5be8a8d32cd4d21800602302b6ed061d769812fa0116a123008eca231c1dc3-w700
ماهرشالا علی در نمایی از فیلم «مهتاب»

شب گذشته ویولا دیویس (Viola Davis) به اولین ساهپوستی تبدیل شد که توانسته سه جایزه معتبر سینمایی را از آن خود کند. دیویس برای بازی در فیلم «حصارها» (Fences) جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را بدست آورد و اولین بازیگر سیاهپوستی که توانسته سه جایزه اسکار، امی و تونی را بدست بیاورد لقب گرفت. این موفقیت وقتی پررنگ تر می شود که بدانید تاکنون تنها ۱۳ بازیگر زن و ۹ بازیگر مرد از جمله هلن میرِن (Helen Mirren) و کریستوفر پلامِر (Christopher Plummer) توانسته اند به چنین موفقیت بزرگی دست یابند.

Brody-TheOscarNominationsDontMatterButTheMoviesDo-1200-w700
ویولا دیویس در کنار دنزل واشنگتن در نمایی از فیلم «حصارها»

در مراسم اسکار سال ۲۰۱۷ فیلم مستند «او جی: محصول آمریکا» (O.J.: Made in America) به بلندترین فیلمی تبدیل شده که توانسته جایزه اسکار را به خود اختصاص دهد. اگر چه برخی اعتقاد داشتند که مستند ساخته اِزرا اِدلمن (Ezra Edelman) در ژانر فیلم مستند قرار نمی گیرد اما این فیلم با زمان ۴۶۷ دقیقه که نیم ساعت طولانی تر از فیلم «جنگ و صلح» (War and Peace) است رکورد طولانی ترین فیلمی که جایزه اسکار دریافت کرده را شکست.

160610_gma_ezra_edelman_ext_16x9_992
اِزرا اِدلمن

در شب گذشته (Damien Chazelle) رکورد جوان ترین شخصی که موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده را به خود اختصاص داد. این کارگردان ۳۲ ساله برای فیلم «لا لا لند» جایزه اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد. قبل از او نورمن تاوروگ (Norman Taurog) در سال ۱۹۳۱ در سن ۳۲ سالگی و برای فیلم کمدی «اسکیپی» (Skippy) موفق به دریافت جایزه اسکار شده بود. اما چیزل چند ماه از تاوروگ در هنگام دریافت جایزه اسکار سال ۱۹۳۱ جوان تر است.

la_la_land_-_embed_2_-_h_-_2016-w700
دَیمیَن چَیزل

کوین اوکانل (Kevin O’Connell) نیز به رکورد دست نیافتنی جایزه نگرفتن خود در مراسم اسکار پایان داد. وی بعداز ۲۰ بار نامزد شدن برای جایزه اسکار بهترین صداگذاری بالاخره توانست در مراسم اسکار امسال جایزه بخش بهترین صداگذاری را برای فیلم «هکسا ریج» (Hacksaw Ridge) به دست آورد. این موفقیت به طولانی ترین دوره شکست در بدست آوردن مراسم اسکار پایان داد.

152415-full-w700
کوین اوکانل در کنار مل گیبسون کارگردان فیلم «هکسا ریج»

در مراسم اسکار شب گذشته، دیدی گاردنر (Dede Gardner)، تهیه کننده فیلم «مهتاب» به اولین زنی تبدیل شد که دو بار جایزه اسکار بهترین فیلم را به دست آورده است. گاردنر قبلا برای فیلم «دوازده سال بردگی» (Twelve Years a Slave) نیز جایزه اسکار بهترین فیلم را کسب کرده بود.

dede_gardner_gettyimages-461752676-w700
دیدی گاردنر

منبع: time
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود