سفر به بوشهر: ۱۰ مقصد گردشگری که باید به آنها سر بزنید [قسمت دوم]

سفر به بوشهر: ۱۰ مقصد گردشگری که باید به آنها سر بزنید [قسمت دوم]

در قسمت نخست بوشهرگردی نوروزی، شما را با نخستین دهکده گردشگری دریایی در عسلویه استان بوشهر و گنبدهای نمکی باورنکردنی این خطه از جنوب آشنا کردیم. در گفتار امروز، شما را به دیدار ۱۰ مقصد گردشگری جذاب و جالب این قطب انرژی ایران می بریم تا در سفر نوروزی به این دیار، از برترین های گردشگری استان دیدن کنید.

با بوشهر گردی امروز همراه ما باشید و پیش از ادامه بحث، ترانه هله مالی، اجرای به یاد ماندنی گروه موسیقی سنتی رستاک که الهام گرفته از موسیقی اصیل بوشهری ها است را تماشا کنید.

جاذبه های طبیعی بوشهر

علاوه بر گنبد نمکی جاشک استان بوشهر که در قسمت اول به آن اشاره کردیم، بوشهر، با هفتصد کیلومتر نوار ساحلی در حاشیه خلیج همیشه فارس ایران، ظرفیت های گردشگری و طبیعت گردی فوق العاده ای دارد که در ادامه به معرفی شماری از آن ها می پردازیم.

پارک جنگلی چاه کوتاه، رودخانه دالکی، دشت اژن و آبگرم دالکی که در هجده کیلومتری شمال برازجان قرار دارد، از جمله مقصدهای گردشگری طبیعی استان را تشکیل می دهد.

bu22

همچون آب گرم سرعین اردبیل، بوشهر نیز به واسطه قابلیت های اقلیمی خود، آبگرم های متعددی دارد که می توان در سفر نوروزی به این خطه تاریخی و زیبا، از آن بهره برد و گردشگری سلامت را نیز وارد مقوله بوشهر گردی نمود.

آبگرم برازجان که در دوازده کیلومتری جاده برازجان قرار دارد، یکی از مقصدهای آبگرم گردی در این استان است. علاوه بر این، در نزدیکی روستای خانیک از توابع برازجان، آبگرم خانیک قرار دارد که برای گردشگران این منطقه، پیشنهاد خوبی خواهد بود.

bu23
در سفر به بوشهر، آبگرم معدنی اهرم را فراموش نکنید

آبگرم اهرم که در شصت و سه کیلومتری جاده بوشهر به بندر عباس قرار دارد، دیگر مقصد آبگرم گردی خطه رییسعلی دلواری است. اگر به کیلومتر هفتاد و هفت جاده اهرم به خورموج نیز سفر کنید، آبگرم میر احمد آشنا خواهید شد که احتمالا در نوروز امسال، پذیرای بازدید گردشگران و علاقمندان به آبگرم معدنی باشد.

در شش کیلومتری جنوب غربی اهرم نیز، آبگرم قوچارک قرار دارد که می تواند در برنامه سفر علاقمندان به گردشگری سلامت قرار بگیرد.

آبگرم هایی دیگر همچون: میانلود که در شمال کنگان قرار دارد، آبگرم نیکو که در شمال خورموج واقع شده است و آبگرم گنوی که در شهرستان دیر قرار دارد، از جمله دیگر ظرفیت های آبگرم گردی استان را به خود اختصاص می دهد.

جزیره گردی در بوشهر، یکی از ظرفیت های گردشگری خاص این اقلیم است. در شصت کیلومتری شمال غربی مرکز بوشهر، جزیره خارک و خارکو قرار دارد که گر چه مقصد گردشگری جذابی برای گردشگران لوکس نیست، اما اگر فرصت کردید، به این جزیره سفر کرده و با ظرفیت های اقتصادی و صنعتی آن آشنا شوید.

به هر حال، بوشهر، یک مقصد گردشگری صنعتی است که همچون بندر چابهار و بندرعباس، شما را با ظرفیت های صنعتی و اقتصادی گسترده کشور در خطه جنوب، آشنا می کند. در شمال بندر بوشهر، جزیره شیف و عباسک را داریم که در صورت جزیره گردی، می توانید از تورهای محلی برای سفر به این نقطه نیز استفاده کنید.

جزایر ام الکوم، نخیلو و گرم که سواحل جنوبی بخش بردخون استان بوشهر هستند، از جمله دیگر مناطق طبیعت گردی این خطه را تشکیل می دهد.

منطقه حفاظت شده مند در بخش بردخون و منطقه حفاظت شده نایبند در شهرستان کنگان استان بوشهر،‌دو منطقه خاص استان است که ظرفیت های طبیعی و حیات وحش خاصی را میزبانی می کند.

مناطق حفاظت شده بوشهر

همان طور که در بالا اشاره شد، بوشهر مناطق حفاظت شده متنوعی دارد. منطقه حفاظت شده مند که زیستگاه آهو و جنگل های حرا به شمار می رود، در شهرستان دیر بوشهر قرار گرفته است.

منطقه مند در جنوب رودخانه مند و منتهی به خلیج فارس قرار دارد.

پارک ملی دریایی دیر- نخیلو با ۲۰هزار هکتار مساحت، در بهمن ۸۶ در شورای عالی حفاظت محیط زیست از نیمه جنوبی منطقه حفاظت شده مند مستقل شد به ثبت رسید که به بهشت پرندگان معروف است.

تصویری دیدنی از منطقه حفاظت شده مند استان بوشهر

از جمله دیگر مناطق حفاظت شده دیدنی بوشهر می توان به پارک ملی دریایی دیّر- نخیلو اشاره کرد. این منطقه با ۲۰هزار هکتار مساحت، در بهمن ۸۶ در شورای عالی حفاظت محیط زیست از نیمه جنوبی منطقه حفاظت‌شده مند مستقل شد و به ثبت رسید. این منطقه را بهشت پرندگان بوشهر می نامند.

bu17
پارک ملی دیر نخیلو

این پارک شامل جزایر نخیلو، تهمادون، ام الگرم و جنگل‌های حرای مل‌گنزه در محدوده بخش بردخون در ۲۴ مایلی غرب بندر دیر قرار دارد و مکان مناسب و آرامی برای تخم گذاری پرندگان و لاک پشت‌ها در جزایر خلیج فارس است.

اوایل اردیبهشت این مناطق میزبان گونه‌های پرستوی دریایی، فلامینگو، کاکایی، حواصیل و سلیم خرچنگ‌خوار است که تا اوایل شهریور می‌مانند و بعد از بزرگ شدن جوجه‌ها به شمال ایران و سیبری کوچ می‌کنند.

bu18
پارک ملی دیر نخیلو

منطقه حفاظت‌شده حله در استان بوشهر، دیگر منطقه حفاظت شده طبیعی این خطه است.  این منطقه در سواحل خلیج فارس در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر است.

مساحت آن ۴۲۶۰۰ هکتار است که حدود نیمی از آن تالابی است و آب آن از تالاب رود حله می باشد. تشکیل این تالاب به ۱۳۴۳ بر اثر طغیان رودخانه و تغییر مسیر دادن این تالاب با نفوذ مسیر سابق در زمین های مجاور تشکیل شده است.

bu19
منطقه حفاظت شده حله استان بوشهر

علاوه بر این مناطق حفاظت شده، پارک ملی نای‌بند بعنوان یک منطقه حفاظت‌شده سازمان حفاظت محیط زیست ایران در استان بوشهر، شهرستان عسلویه در سواحل خلیج فارس قرار دارد.

bu20
منطقه حفاظت شده حله استان بوشهر

در سال ۱۳۵۷  خلیج نای‌بند همراه با بخشی از دماغه نای‌بند با مساحت ۱۹۵۰۰ هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده نای‌بند در فهرست مناطق حفاظت شده ایران قرار گرفت.

bu21

موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس

bu7

یکی از جاهایی که گردشگران در سفر به دیار مختلف ایران و جهان در فهرست بازدید خود قرار می دهند، بازدید از موزه ها است. چرا که موزه ها، در کوتاه ترین زمان ممکن، شما را در جریان تاریخی از فرصت های طبیعی، تاریخی، باستانی، هنری و فرهنگی آن دیار قرار می دهد که جشنواره ای از دیدنی ها و مرجع اطلاعاتی خوب برای سفر است.

bu8

در بوشهر، موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس که در محله سبزآباد بندر بوشهر قرار دارد، یکی از مقصدهای گردشگری پر طرفدار است. محل کنونی این موزه که شامل ساختمان کنسولگری و عمارت کلاه فرنگی است، در سال ۱۸۵۸ میلادی تاسیس شد.

bu9
ضد هوایی در محوطه موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس در استان بوشهر

در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶، این مکان تبدیل به موزه شد و در محوطه آن، ۴۰ فروند شناور سطحی و انواع شناورهای زیر سطحی جنگی متعلق به ادوار تاریخی قرار گرفته است. در این عمارت، انواع تجهیزات جنگی، مخابراتی، کنترل و هدایت دریایی، پزشکی  و ظروف نقره ای و سفالینه های کشف شده از دوران مختلف در معرض دید علاقمندان به تاریخ ایران قرار دارد.

bu10

موزه دریانوردی بوشهر، هویت تاریخی این استان را در عرصه دریا بازگو می کند.

موزه رئیسعلی دلواری

این موزه نیز از ظرفیت های گردشگری استان بوشهر است. در شهر دلوار از توابع شهرستان معروف و دلاور خیز تنگستان واقع شده است. ساختمان این موزه، خانه و محل زندگی رئیسعلی دلواری بوده که فاصله اش تا مرکز بوشهر، کم تر از ۴۰ کیلومتر است.

bu1

برای رسیدن به موزه باید از بوشهر، گرگور، چاه تلخ پائین و شورکی عبور کرده تا به دلوار برسید. موزه رئیسعلی در ورودی دلوار قرار دارد و در حقیقت ساختمان موزه خانه و محل زندگی رئیسعلی دلواری بوده است. رئیسعلی دلواری سمبل مبارزه با استعمار انگلیس است.

bu2
تندیسی از رئیسعلی دلواری، افتخار تنگستانی ها

موزه در زمینی به مساحت بیش از ۳ هزار متر ساخته شده است. فضای داخلی موزه چهار دوره تاریخی مبارزات ضد استعماری را با استفاده از استند های سنگی، اسناد، تصاویر، اشیاء شامل ابزار آلات جنگی و فضا سازی جلسات را پیش روی بازدید کنندگان قرار می دهد.

bu3

اتاق اول دروازه ورودی موزه محل نشست ها و جلسات سران قیام تنگستان بوده است. در حال حاضر در این اتاق تندیس افرادی مانند رئیسعلی دلواری، آیت الله بلادی، خالو حسین دشتی و… به نمایش درآمده است. همچنین در موزه اسنادی از قبیل متن دستور حمله کابینه انگلیس به ایران در سال ۱۸۵۶ میلادی، سوگند نامه رئیسعلی دلواری؛ وصیتنامه رئیسعلی دلواری، مجموعه ای از تمبر های قدیمی و… به نمایش گذاشته شده است.

bu4
مزار رئیسعلی دلواری، نماد مبارزه با استعمار بوشهر
bu6
یادگاران دوران مبارزات تنگستان

رئیسعلی دلواری‌ در کشاکش جنگ اول جهانی و در حمله انگلیسی‌ها به بوشهر، رشادت بسیاری از خود نشان داد و به شهادت رسید مزار رئیسعلی دلواری در قبرستان وادی السلام نجف اشرف قرار دارد. گفتنی است تندیس رئیسعلی در میدان رئیسعلی در بوشهر، میدان رئیسعلی در دلوار و خانه او در دلوار به چشم می خورد.

bu5
محوطه موزه رئیسعلی دلواری

موزه مردم شناسی بوشهر

موزه های مردم شناسی، در اکثر شهرهای ایران قرار دارد و محفلی برای آشنایی با سبک پوشش و سبک زندگی اقوام ایرانی است. این مکان، در بندر بوشهر قرار دارد و برای بازدید از آن، باید به خیابان ساحلی و محل عمارت قدیمی طاهری بروید.

بنای موزه مردم شناسی معروف به عمارت طاهری بوده که در دوره قاجاریه محل سکونت آقای سیادت اولین شهردار یا رئیس بلدیه بندر بوشهر بوده است.

bu11

بنای عمارت طاهری یا موزه مردم شناسی استان بوشهر در جداره ساحلی محله بهبهانی بافت تاریخی فرهنگی بندر بوشهر قرار گرفته و چشم اندازی زیبا به خلیج فارس دارد و در نوع خود جلوه های هنر معماری سنتی بوشهر را به نمایش می گذارد.این موزه از بخش های مختلفی تشکیل شده است.

bu12

در طبقه اول راهروی ورودی،نقشه های هوایی بندر بوشهر، ماکت بافت تاریخی فرهنگی(چهار محل) تابلوهای تصاویر آثار تاریخی طبیعی، اتاق آب، اتاق مطبخ یا آشپزخانه، اتاق حنابندان در طبقه اول در حیاط، ابزار آلات کشاورزی و ماکت شناور سنتی یا لنج قرار دارد.

bu13

در طبقه دوم بنا چند نمونه از مشاغل مربوط به بازار قدیم بوشهر آهنگری، خیاطی و حجره فروشی صنایع دستی حصیری، اتاق اشیا زینی و لوازم منزل در دوره قاجاریه، اتاق نشیمن بوشهری و اتاق موسیقی سنتی و آئینی بوشهر ساخته شده است.

bu14

در راهرو و بالکن طبقه دوم نمونه هایی از آبزیان خلیج فارس و صنایع دستی دریایی به نمایش گذاشته شده است.

bu15

شهر باستانی بردک سیاه

کاخ بردک سیاه واقع در شهر برازجان از توابع بخش مرکزی شهرستان دشتستان یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است.

«کاخ بردک سیاه» کاخ زمستانی داریوش اول، مربوط به عصر هخامنشی است، و در ۱۲ کیلومتری شمال شهر برازجان میان نخلستان های روستای درودگاه و محل تلاقی دو رودخانه شاپور و دالکی قرار دارد، و بعد از کاخ کوروش بنا شده و فاقد ظرافت‌ها و ترکیب خاص رنگ‌های سیاه و سفید کاخ‌های برازجان و پاسارگاد است.

ظاهر کاخ سنگ سیاه از لحاظ سبک هنر معماری و ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید و مشخصات ظاهری آن نشان می‌دهد که این کاخ بعد از کاخ برازجان ساخته شده‌است.

bu24
بقیایا کاخ بردک سیاه

تالار مرکزی این کاخ شبیه به کاخ آپادانا است و دارای ۱۰ (بقولی ۳۶) ستون است، در دو ردیف پنج تایی که به سبک و پلان و نقشه‌های هخامنشی ساخته شده و مخصوصا قابل انطباق با پاسارگاد و برازجان است، اما در رعایت رنگ پایهٔ ستون‌ها با این دومحل تفاوت دارد و استفاده از بست‌های دم‌چلچله‌ای بر روی یکی از پایه ستون‌های این کاخ قدمت آن را بعد از پاسارگاد و برازجان نشان می‌دهد.

bu25

هم چنین این کاخ ظرافت کاخ کوروش در پاسارگاد و برازجان را ندارد. این کاخ در سال ۱۳۵۴ از زیر خاک بیرون آورده شد. در این منطقه همچنین دو کاخ چرخاب و سنگ سیاه نیز از دوران هخامنشی وجود دارد.

bu26

بعلت گسترش نیروی دریایی در زمان هخامنشی و اشراف بر آبراه های دریایی به دلایل نظامی و اقتصادی عامل برپایی این کاخ ها بوده است. در کاخ بردک سیاه کاوشگران علاوه بر بقایای کاخ اشیایی همچون یک خنجر زنانه از عاج و چند قطعه ابزار تزیینی برخوردند که نشان از سکونت زنان در کاخ باشد.

bu27

علاوه بر آن ۴ قطعه سنگین طلا کلاً بالای سه کیلوگرم که به نظر می‌رسد از مصالح در یا سنگ بنای کاخ بوده کشف شده است. همچنین در سال ۸۴ نقش برجسته حکاکی شده از شاه و ملازم وی همراه با سنگ نوشته خط میخی و زبان بابلی نو وجود دارد.

اگر فرصتی برای بازدید از تخت جمشید استان فارس ندارید، بازدید از کاخ بردک سیاه را در استان بوشهر توصیه می کنیم.

عمارت تاریخی گلشن

bu28

عمارت تاریخی گلشن، یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری استان جذاب بوشهر است.

عمارت گلشن مربوط به دوره قاجار است و در بوشهر، خیابان ساحلی، محله بهبهانی واقع شده و این اثر در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۱۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

این عمارت، بنایی تاریخی واقع در بخش مرکزی شهرستان بوشهر یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است. «عمارت گلشن» در منتهی الیه شمال شهر بوشهر، پشت اداره بندر در خیابان ساحلی واقع شده‌است. فاصله آن تا دریا فقط ۱۰ متر است.

این عمارت تاریخی در یکی از محله‌های قدیمی بوشهر به نام محله بهبهانی قرار گرفته که اطراف آن ساختمان‌های بافت قدیم وجود دارد. واقع شدن این بنا در کنار ساحل باعث وزیدن نسیم دریا و باد شمال به داخل ساختمان می‌شود.

قدمت این بنا به ۱۷۰ سال پیش می‌رسد، و مربوط به شخصی تاجر به نام آقای گلشن بوده و کاربری مسکونی – تجاری داشته، سپس توسط آقای مهربان خریداری شده‌است. عمارت متعلق به دورهٔ قاجاریه بوده و نوع معماری بیت میلانی است که در نوع خود منحصربه فرد است. ساختمان از سه طبقه تشکیل شده‌است

مقصدهای گردشگری تاریخی بوشهر

۲۰ مقصد گردشگری جذاب و تاریخی بوشهر را نیز در نظر داشته باشید:

کوشک اردشیر، گور دختر ، سنگ‌نبشته هخامنشی (جزیره خارک)، دژ برازجان ، نیایشگاه مند امامزاده، شاهزاده ابراهیم، قلعه خورموج ،امامزاده امام حسن، تل خندق دهقاید، برج خان ،بقعه شیخ منصور خزاعی، قلعه حصار ، قلعهٔ کلات، اهرم کاخ کوروش، کاروانسرای دالکی، عمارت امیریه، عمارت تنگستانی، عمارت دهدشتی، گورستان باستانی خارک، گورستان شغاب.

آمار مکان های معرفی شده بالا را می توان از موسسات گردشگری بوشهر و در تعامل با اداره کل گردشگری بوشهر بدست آورد. متاسفانه موارد فوق، دارای درگاه اطلاع رسانی جامعی برای اطلاع رسانی چند زبانه نیست.

اکثر موارد فوق الذکر، در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده اند.

کوشک اردشیر یکی دیگر از بناهای شهرستان دشتی است که بنای آن بسیار شبیه به کاخ اردشیر در فیروزآباد بوده و برج قلعه خورموج یکی از آثار شکوهمند تاریخی است که بقایای قلعه عظیم خورموج به شمار می‌آید.

bu29
کوشک اردشیر بوشهر

سبک معماری این بنا سلجوقی بوده و متاثر از سبک قلعه سازی دوره ساسانی بنا شده است. گورستان باستانی خارک نیز در تنگستان قرار دارد و به زرتشتیان منسوب است. پل مشیر که روی رودخانه دالکی بنا شده مربوط به عهد قاجاریه است.

bu30

اگر عاشق گردشگری مذهبی است، مسجد توحید را در نظر داشته باشید.

مسجد توحید (مسجد برازجانی‌ها)؛ از قدیمی‌ترین مساجد بوشهر است که بنای درخور توجهی دارد. امام زاده عبدالمهیمن نیز در شهر بوشهر واقع شده و گنبد آن از گچ بری‌های زیبایی برخوردار است. تزئینات درب و پنجره و شیشه های رنگی هشتی آن بر تلطیف نور و زیبایی بنا افزوده است.

از میان اماکن متبرکه شهرستان دشتستان، بقعه شیخ منصور خزایی را که مربوط به دوره تیموریان است را می‌توان نام برد و بنای امام‌زاده میرارم از مهم‌ترین بناهای تاریخی شهرستان دشتی به شمار می‌آید.

مسجد بردستان که گمان می رود از بناهای قرون اولیه اسلامی باشد و امامزاده شاه محمد که در چند فرسخی شمال باختری دیر نزدیک محلی معروف به نام بردخون قرار گرفته؛ جزو بناهای مهم شهرستان دیر هستند.

bu31
کلیسای ارامنه گریگوری بوشهر

کلیسای بوشهر هم از اماکن زیبای استان است که متعلق به ارامنه گریگوری است. خانه‌ها و عمارت‌های قدیمی بسیاری در استان بوشهر وجود دارند که برخی از آن ها عبارتند از: عمارت ملک که به صورت یک مجموعه ساختمانی و متعلق به یک قرن پیش است.

قلعه نصوری را می‌توان مهم‌ترین جاذبه تاریخی شهرستان کنگان به حساب آورد. این بنا در بندر طاهری در کرانه خلیج فارس قرار داشته و متعلق به اوایل قاجاریه است. جاذبه‌های اجتماعی استان بوشهر نیز بخش مهمی از دیگر دیدنی‌های این منطقه را تشکیل می دهند.

bu32

ایلات و عشایر، جشن ها و آیین های محلی و انواع غذاهای سنتی بخشی از این جاذبه ها را تشکیل می‌دهند. گرچه استان بوشهر از عشایر بومی برخوردار نیست ولی در ۷ ماه از سال برخی از عشایر قشقایی در این منطقه زندگی می‌کنند که دیدن شیوه زندگی اجتماعی و معیشت آن‌ها برای هر گردشگری جالب توجه است.

سفر به سیراف: بزرگ ترین بندر تاریخی ایران

bu33

بندر سیراف یا (طاهری) از توابع بخش مرکزی شهرستان کنگان در شهرستان کنگان استان بوشهر در جنوب ایران واقع است. این بندر مرکز دهستان طاهری می باشد. جمعیت این شهردر سال ۱۳۹۰ برابر با ۷۱۳۷ نفر بوده است  بندر سیراف -که تا سال ۸۷ بندر طاهری نامیده می شد.

یکی از قدیمی ترین بنادر ایران است که زمانی دارای رونق فراوانی بوده‌است.

در زمان تجارت جاده ابریشم این بندر نقش به سزایی در تجارت بین‌المللی داشته است. این شهر در زمان باستان شهری کاملاً یهودی بوده است و فرمانداری یهودی به نام روزبه داشته است. در آن زمان تقریباً تمامی سکنه بندر سیراف یهودی بودند.

بعد از حمله اعراب به ایران نام این بندر به بندر طاهری تغییر می یابد. علت این مسئله در متون باستانی چنین ذکر شده است که چون یهودیان نجس بودند و مسلمان شده و طاهر شدند نام بندر به طاهری تغییر یافته است.

این بندر مابین بندر کنگان و بندر عسلویه واقع شده‌است و دارای معماری خاصی است. این بندر بین دریا و کوه قرار گرفته و دارای تنها یک خیابان است.

در بعضی جاها فاصله کوه تا دریا به ۳۰ متر هم نمی‌رسد به همین دلیل برخی خانه‌های مردم روی کوه بنا شده‌است. از آثار تاریخی آن می‌شود به قلعه نصوری و آثار باستانی بنای مسجد جامع (که بر روی پی یک عمارت ساسانی ساخته شده)، بازار باستانی سیراف و گور دخمه‌ها و سیستم آبرسانی دوره ساسانی اشاره کرد.

اقامت در بوشهر

بوشهر، فرصت های اقامتی بسیاری دارد. اما برای رزرو آنها، در اسرع وقت اقدام کنید و می توانید از خدمات پین تا پین، آرمان سفر و زورق استفاده کنید.

هتل آپارتمان یاس واقع در بهترین نقطه بوشهر ( خیابان عاشوری)  است. این هتل در نشانی خیابان شهید عاشوری،جنب بانک سپه  قرار دارد.

هتل سعدی بوشهر از جمله دیگر مکان های  اقامتی ارزان قیمت شهر است. این هتل در نشانی میدان انقلاب خیابان حافظ  قرار دارد.

هتل سیراف بوشهر ، هتل ۲ ستاره است و دارای. ۳۸ اتاق و ۷۶ تخت‌ است. این هتل در نشانی:  خیابان امام خمینی -نرسیده به میدان ساعت، جنب انتقال خون قرار دارد.

هتل ۳ ستاره ساحلی پرواز یکی دیگر از فرصت های اقامتی مطلوب بوشهر است. این هتل در خیابان ساحلی-بعد از درب هوایی پایگاه هوایی-روبروی پارک مرجان قرار دارد.

bu34
مهمانسرای دلوار بوشهر

مهمانسرای جهانگردی دلوار بوشهر مقصد اقامتی دیگری است که معرفی می کنیم.  هتل دلوار بوشهر بهترین هتل شهر بوشهر در نزدیکی ساحل دریا و معماری ایرانی جنوبی خود توانسته آرامش خوبی را برای مهمانان خود فراهم کند. هتل دلوار تا بازار اصلی بوشهر ۱۰ دقیقه فاصله و تا بافت سنتی بوشهر ۱۵ دقیقه فاصله دارد.

bu35
تصویر اتاق مهمانسرای دلوار بوشهر

bu36

bu37
سلفی علی دایی در پشت بام مهمانسرای دلوار بوشهر

توصیه های بوشهر گردی

۱- مقصدهای گردشگری جذاب بوشهر را بر اساس گفتارهای معرفی شده بررسی و اولویت بندی کنید.

۲- بوشهر، در ایام نوروز، با استقبال گردشگران از سراسر کشور روبرو می شود. در اسرع وقت،‌ نسبت به رزرو بلیط هواپیما و مکان اقامتی اقدام کنید.

۳- تجربه های لونلی پلنتی ها را در سفر به منطقه تاریخی در نظر داشته باشید.

۴- گردشگری مجازی بوشهر را اینجا مشاهده کنید.

۵- در سفر به بوشهر، از دهکده گردشگری دریایی جدید التاسیس آن استفاده کنید که ده ها ویلای شناور در ان قرار دارد.

۶- در سفر به بوشهر، از نخستین شناور دریایی استان استفاده کنید که برای تورهای گردشگری دریایی، مورد بهره برداری قرار گرفته است و ظرفیت ۹۰ مسافر را دارد.

۷- دهکده گردشگری پازارگاد بوشهر در منطقه عسلویه، یکی از مقصدهای گردشگری رویایی در استان بوشهر است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود