۸ روش چندش آور و غیر قابل باور که برای زیبایی پوست به کار گرفته می شوند

۸ روش چندش آور و غیر قابل باور که برای زیبایی پوست به کار گرفته می شوند

برای بدست آوردن یک چهره زیبا تا کجا می توانید پیش بروید؟ بسیاری از لحظات تعیین کننده تاریخ به این دلیل به وجود آمده اند که فردی خواسته است زیبایی خود را به رخ دیگران بکشد. با مطالعه ی ادامه مطلب در خواهید یافت که هیچ مانعی نمی تواند انسان را از تلاش برای زیبا کردن خود باز دارد حتی اگر آن کار خطرناک یا چندش آور باشد. با ۸ مورداز عجیب ترین روش هایی که انسان ها برای زیباتر شدن اقدام به انجام آن ها کرده اند آشنا شوید.

 ۸- حمام لایه بردار با استفاده از مارماهی (Eel Exfoliation Bath)

با خارج شدن از برخی از سوناهای گران قیمت ممکن است حس کنید که کمی لاغر شده اید. سازندگان این سوناها بر این باورند که سپری کردن مدتی از روز خود در این حمام های جوشان و حبابی می تواند پوست شمار را مرطوب کند البته در زمینه درمانی برخی نیز ادعا می کنند که این حمام ها باعث از بین رفتن چربی های اضافی نیز می شوند. برخی از افراد در کشور چین برای این که پوست نرم و مرطوبی داشته باشند در وان هایی پر از مارماهی های کوچک استحمام می کنند.

هر مارماهی به اندازه یک مداد است. این مارماهی ها به پوست فرد چسبیده و پوست مرده وی را خیلی آرام می خورند. این کار باعث می شود که بعد از مدتی پوست شفاف و جوان زیرین خود را نشان دهد. البته این مارماهی ها فرقی بین پوست مرده بیرونی و بافت های تازه داخلی قائل نمی شوند.

نکته مهم دیگر این است که در هنگام استفاده از این روش باید در ناحیه ی تناسلی لباس های چسبان به تن داشت زیرا این موجودات ریز شرور ممکن است از طریق دستگاه تناسلی وارد بدن شما شوند و چنین موضوعی تاکنون بی سابقه نبوده است.

 ۷- اشعه درمانی (Radiation Therapy)

Tho-Radia-w700

وقتی که یک کشف علمی صورت می گیرد همیشه تلاش می شود که یک استفاده تجاری نیز برای آن پیدا شود. برخی اوقات این کار به سود بشریت خواهد بود و بعضی اوقات نیز باعث می شود که افرادی پوست خود را به عناصر رادیواکتیو آغشته کنند.

اخیراً ادعا شده است که مواد رادیو اکتیوی مانند رادیوم و پولونیوم در درخشان کردن و شفاف کردن پوست که همه به دنبال آن هستند موثر خواهند بود. اشعه های مرموز رادیو اکتیو خیلی سریع به عنوان درمان بیماری ها شناخته شده و حتی در حوزه زیبایی نیز وارد شدند. بعد از مدت کوتاهی از انرژی این اشعه ها در ساخت کرم های صورت، صابون ها، رژ لب ها و پودرهای آرایشی استفاده شد. حتی برای کسانی که می خواستند دندان های درخشانی داشته باشند خمیر دندان های رادیو اکتیو به بازار عرضه شد.

البته قسمت بد ماجرا در مورد این محصولات رادیو اکتیو این بود که بسیاری از افرادی که از این مواد استفاده کرده بودند به سرطان مبتلا شدند. زخم شدن پوست وریزش مو از عوارض جانبی شایع مسمومیت با مواد رادیو اکتیو هستند. کسانی که با عنصر رادیوم کار کرده اند به مرگ بافت استخوانی و سرطان های غیرقابل درمان مبتلا می شوند. این مشکلات به سرعت عمر محصولات آرایشی رادیو اکتیو را به پایان رساند.

 ۶- سرب، آرسنیک و جیوه

Arsenic-Complexion-Wafers-w700

اگر چه در حال حاضر برای داشتن یک پوست برنزه زیبا باید مدتی را در کنار دریا استراحت کرده و آفتاب بگیریم اما در گذشته قضیه کاملا متفاوت بوده است. در گذشته اگر پوست شما برنزه می شد بدین معنی بود که تمام روز را در زیر آفتاب جان کنده اید. بنابراین داشتن چهره ای رنگ پریده و پوستی بی رنگ زیبایی محسوب می شد و افراد برای بدست آوردن چنین ظاهری خود را در خانه حبس می کردند. اما راه آسانتری نیز وجود داشت و آن اینکه کمی سرب به صورتتان می مالیدید. در تمام طول تاریخ از این روش برای به اصطلاح زیبا کردن صورت استفاده شده است. مشکل این روش تا چندین دهه اخیر ناشناخته مانده بود.

سرب پوست را از بین می برد و برای پوشاندن تاثیر مخرب آن باید هر دفعه مقدار بیشتری روی پوست مالیده می شد. از این رو بعد از مدت کوتاهی پوست به شدت نازک شده و ترک بر می داشت. علاوه بر این، سرب باعث تند مزاجی، سر درد، حالت تهوع، حملات عصبی و حتی مرگ می شد و در آن زمان شما به پوست بی رنگی که دنبالش بودید دست می یافتید.

کسانی که می خواستند از دست خال ها، کک مک ها و دیگر مشکلات پوستی خلاص شوند به عنصر سمی دیگری متوسل می شدند. برای مثال ادعا می شد که پماد سفید کننده پوست دکتر جیمز پی کمپبل که در آن آرسنیک وجود داشت بدون خطر و خیلی سریع پوست را روشن خواهد کرد. جالب این جاست که یکی از ارگان هایی که حساسیت زیادی به آرسنیک دارد پوست است. مسمومیت پوستی با آرسنیک می تواند به ریزش مو، استفراغ خونی، اسهال و حتی تشنج منتهی می شود.

اگر چه خوشبختانه روش های قبلی همه مربوط به گذشته بوده و الان منسوخ شده اند اما امروزه نیز همه به دنبال داشتن پوستی روشن هستند. محصولات روشن کننده پوست  اغلب حاوی جیوه هستند. تماس جیوه با پوست می تواند اثرات جانبی بسیار وحشتناکی داشته باشد برای مثال آسیب شدید به کلیه ها. ممکن است در انتها بتوانید در زیر دستگاه دیالیز چهره ی روشنی داشته باشید.

۵- نیش زنبور

We-need-to-talk-about-bee-venom-w700

شما باید همیشه مراقب باشید که از توصیه های افراد مشهور در زمینه زیبایی پیروی نکنید. زیبا بودن و بازیگر خوبی بودن  به معنای این نیست که می توانید پزشک متخصص پوست نیز باشید. گوینث پالترو (Gwyneth Paltrow) یکی از بازیگران زیبای هالیوودی است که برای زیبایی صورت خود را در معرض نیش زنبور قرار داده است. او در یکی از مصاحبه های خود در این مورد چنین گفت:

“من بارها توسط زنبورها نیش زده شده ام. این روش درمانی هزاران سال قدمت دارد و به آن «زنبور درمانی» (apitherapy) گفته می شود. افراد از این روش درمانی برای خلاص شدن از التهاب پوست و درمان جای زخم استفاده می کنند. اگر در این مورد تحقیق کنید به نتایج جالبی دست پیدا خواهید کرد. اما دردناک خواهد بود”.

این روش درمانی برای پالترو دردناک بوده است اما می تواند مرگبار نیز باشد. برای مثال یک مورد از کار افتادن کبد در این نوع درمان دیده شده است. کسانی که دوست ندارند نیش دردناک زنبورها را تجربه کنند می توانند از محصولات آرایشی و بهداشتی که حاوی زهر زنبور هستند استفاده کنند. اما این روش شاید نتیجه ی زیادی جز کاهش جمعیت زنبورها و خالی کردن حساب بانکی شما در پی نداشته باشد.

۴-پدیکور با ماهی

Fish-Pedicure-864x576-w700

ماهی ها در خوردن زیاد وسواس ندارند. اگر پاهای خود را در مخزنی پر از ماهی های گارا (Garra fish) فرو ببرید آن ها خیلی سریع به پاهای شما هجوم آورده و حتی بدبوترین قسمت پا را گاز زده و پوست های مرده را می خورند. این ماهی ها دندان ندارند و معمولا با رسیدن به لایه ی بیرونی پوست که ضخیم است از خوردن دست برمی دارند اما در مواردی گزارش شده که پوست ضخیم نیز آن ها را متوقف نکرده و باعث خونریزی پای شخص شده اند.

اگر چه احتمال سرایت کردن عفونت از ماهی به شخص بسیار کم است اما چنین روشی هم برای شما و هم ماهی ها بدون خطر نیز نخواهد بود. برای مثال ممکن است قارچ از پای شما وارد آب شده و باعث مرگ ماهی ها شود. همچنین احتمال انتقال عوامل بیماری زای دیگر هم برای شخص و هم برای ماهی ها وجود دارد.

علاوه بر این که خورده شدن به دست ماهی هایی که تا مدتی پیش پای بدبوی شخص دیگری را پاک می کرده اند حس جالبی نخواهد داشت، در بعضی مناطق این عمل به دلیل غیربهداشتی بودن برای هر دو طرف ممنوع شده است.

۳- رژیم کرم کدو

shutterstock116330686-w700

کاهش وزن آسان به نظر می رسد. اگر مقدار کالری هایی که می سوزانید از کالری هایی که مصرف می کنید بیشتر باشند وزن شما کاهش خواهد یافت. اما غذاها آن قدر خوشمزه هستند که کاهش کالری آن ها برای برخی از افراد بسیار سخت است. از این رو این افراد به دنبال راهی هستند که کالری هایی که می سوزانند را افزایش دهند (البته راهی غیر از ورزش کردن).

یکی از راه های کاهش وزن این است که با یک کرم کدو دوست شده و اجازه دهید وی در روده های شما اقامت داشته باشد. این کرم مقداری از غذای شما را می خورد و بیشتر از قطر کمر شما رشد خواهد کرد. اگر چه در گذشته از فروش قرص هایی که حاوی تخم این کرم بودند صحبت می شد اما امروزه نیز نمونه هایی از استفاده از این روش جالب گزارش شده است. این کرم باکتری هایی را تولید می کند که باعث کاهش وزن و از دست دادن اشتها می شود. علاوه بر این، حضور کرم کدو در روده با درد، سوء تغذیه، اسهال، کوری، تشنج و حتی در مواردی نیز مرگ شخص همراه خواهد بود.

۲- جفت جنین (Placenta)

Careline-Placenta-Cream-with-Collagen-Vitamin-E-w700

جفت ارگانی است که در بدن پستانداران حامله رشد می کند و وظیفه ی آن فیلتر کردن اکسیژن و مواد غذایی برای جنین و از بین بردن مواد زائد و خطرناک است. بسیاری از حیوانات بعد از زایمان جفت را می خورند تا از مواد مغذی در آن بهترین استفاده را برده باشند. البته شاید تعجب کنید و برخی از انسان ها نیز این کار را انجام می دهند. البته برخی نیز پا را از این کار نیز فراتر می گذارند.

از آن جایی که این ارگان با جوانی و تولد همراه است برخی از تولید کنندگان کرم های دست و صورت از عصاره جفت در ترکیبات کرم های خود استفاده می کنند به این امید که مقداری از خواص جفت به پوست شخص استفاده کننده منتقل شود. البته درک مال تعجب باید گفت که هنوز هیچ مدرک علمی دال بر تاثیر این روش ارائه نشده است. در این روش معمولا از جفت گوسفند استفاده می شود اما آن دسته از افرادی که جیبی پر پول داشته و حالشان به هم نمی خورد به سراغ جفت انسان می روند.

علاوه بر این که استفاده از جفت برای زیبایی صورت هیچ فایده ای ندارد بلکه می تواند اثرات جانبی بسیار خطرناکی نیز داشته باشد. برای مثال استفاده از جفت در محصولات آرایشی مو باعث شد که یک دختر بچه ی ۱۴ ماهه به خاطر مقدار زیاد هورمون های انسانی موجود در این محصول رشد جنسی بسیار عجیبی داشته باشد. البته جای نگرانی نیست زیرا با قطع مصرف چنین موادی اثر آن ها نیز رفته رفته از بین خواهد رفت.

۱- حلزون

maxresdefault-w700

روش درمان با حلزون به این شکل است که یک حلزون زنده را روی صورت شما می گذارند تا روی آن لیز بخورد. ادعا می شود ژلی که از رد پای این سخت پوست بر روی پوست باقی می ماند با نشانه های پیری را از بین می برد. البته هزاران سال است که از حلزون ها برای درمان التهابات پوستی استفاده می شود پس این ادعاها بی دلیل نیست. متخصصان حوزه حلزون درمانی بر این باورند که ترشحات بدن این سخت پوست کوچک، جای زخم، جوش و نشانه های کشیده شدن پوست را از بین می برد. با این وجود هنوز هیچ مدرک علمی قابل استنادی برای این ادعا ارائه نشده است بنابراین بهتر است قبل از قرار دادن چند حلزون روی صورت خود کمی تحقیق کنید.

کسانی که نمی توانند حضور حلزون ها با ساختار زبانی دندانی معروفشان به نام رادولا (radula) را روی پوست صورتشان تحمل کنند می توانند از کرم های حاوی ترشحات حلزون استفاده نمایند. این ژل توسط منافذ روی بدن حلزون ترشح می شود و برخی ادعا کرده اند که در صورتی که حلزون ها مضطرب باشند ترشحات بدن آن ها تاثیر بیشتر و بهتری دارند. هنوز مشخص نشده که سازندگان کرم های حاوی ژل حلزون چطور حلزون ها را استرسی کرده و ترشحات آن ها را جمع آوری می کنند اما احتمال ندارد که ساخت این کرم ها با حیوان آزاری همراه نباشد.

منبع: listverse
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود