واقعیت هایی بسیار جالب در مورد آنتالیا که احتمالا نمی دانستید

واقعیت هایی بسیار جالب در مورد آنتالیا که احتمالا نمی دانستید

شهر آنتالیای ترکیه که در خلیج آنتالیا واقع شده است یکی از مقاصد مورد علاقه ی گردشگران در سراسر جهان به شمار می آید. این شهر زیبا در ساحل دریای مدیترانه قرار گرفته است از اینرو نمای بسیار زیبایی دارد. جمعیت این شهر توریستی ۱ میلیون نفر بوده و به عنوان پرجمعیت ترین شهر ترکیه در این حوزه جغرافیایی شناخته می شود. اگر دوست دارید که به ساحل بزرگ و موزه های زیبای این شهر سفری داشته باشید بهتر است که واقعیت های جالبی که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد را در مورد این شهر بدانید.

۱- آنتالیا مدخل ناحیه ی ساحلی (Riviera) ترکیه به شمار می آید

Turkish-Riviera-Turkey-w700
آنتالیا بزرگ ترین شهر ترکیه در منطقه ی ساحلی دریای مدیترانه است. از اینرو این شهر به عنوان دروازه ناحیه ی ساحلی ریویرای ترکیه به شمار می رود. آنتالیا پایتخت ساحل مدیترانه در کشور ترکیه است.

۲- کوه های باشکوه توروس (Taurus Mountains)

the-Demirkazik-Highest-Peak-at-Taurus-Mountain-w700
در قسمت غربی شهر ساحل کونیالتی (Konyaalti Beac) واقع شده که نمای زیبایی از رشته کوه های مرتفع توروس را در اختیار شما قرار می دهد. این سلسله کوه ها زیبایی خاصی را به شهر آنتالیا بخشیده اند.

۳- تاریخچه ی اسم «آنتالیا»

pergamum-acropolis_2427764511-w700
از آن جایی که این شهر توسط یکی از  شاهان پرگامون (Pergamum) به نام آتالوس دوم (Attalus II) ساخته شده در طول تاریخ به نام های آتالیا، ساتالیا و آندالیا نیز معروف بوده است. بعدها اسم این شهر به آنتالیا تغییر کرد.

۴- آنتالیا پنجمین شهر پرجمعیت کشور ترکیه محسوب می شود

hava_KU6A0301_2_-w700
شهر آنتالیا با بیش از ۱ میلیون نفر جمعیت ساکن در مناطق شهری، پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه به شمار می آید.

۵- شهر باستانی کالِیچی (Kaleiçi)

antalya-kaleici-w700
در وسط شهر آنتالیا یک شهر باستانی حفاظت شده به نام «شهر کالِیچی» (city of Kaleiçi) (به معنی واقع شده در درون قلعه) قرار دارد. این مکان تاریخی که در اطراف لنگرگاه رومیان ساخته شده دارای سازه هایی به سبک رومیان باستان است.

۶- شعله های شگفت انگیزی که ۲۴ ساعت شبانه روز در حال سوختن هستند

turkey-olympos-chimera-eternal-fires-w700
شعله های سوزان شیمِرا (burning flames of Chimera) یکی از عجایبی است که گردشگران در هنگام بازدید از شهر از دیدن آن شگفت زده می شوند. این شعله های سوزان ۲۴ ساعت شبانه روز را روشن هستند و استفاده های فراوانی دارند. بارها تلاش شده که این شعله ها خاموش شوند اما نه خاموش شده اند و نه راز آن ها نیز کشف شده است. در زمان های گذشته این شعله ها که از داخل سنگ ها زبانه می کشیدند راه را به کشتی ها نشان داده و از برخورد آن ها با سنگ های ساحلی جلوگیری می کردند.

۷- آکواریوم آنتالیا را از دست ندهید

Antalya_Aquarium-w700
این آکواریوم یکی از جاذبه های توریستی اصلی شهر به شمار می آید. آکواریوم آنتالیا در نزدیکی ساحل کونیالتی (Konyaalti Beach) واقع شده و بزرگ ترین تونل آکواریومی دنیا به حساب می آید که انواع مختلفی از آبزیان در آن نگهداری می شوند.

۸- آنتالیا شهر موزه های قدیمی

Antalya-Toy-Museum-w700
از آن جایی که این شهر موزه های سنتی و قدیمی فراوانی دارد بسیاری از توریست ها را به خود جلب کرده است. برخی از موزه های این شهر عبارتند از «موزه کالِیچی» (Kaleiçi Museum)، «موزه اسباب بازی آنتالیا» (Antalya Toy Museum)، «موزه سونا و اینان کیراچ کالیچی» (Suna & İnan Kıraç Kaleiçi Museum) و تعدادی دیگر. این موزه ها تاریخچه ی شهر آنتالیا در عصرهای مختلف از دوران باستان را به نمایش گذاشته و شکل های هنری بسیار زیبایی در ساخت آن ها به کار رفته است.

۹- ساحل آبی رنگ و تمیز مشهور آنتالیا

Blue-Flag-Beach-in-Antalya-Turkey-w700
کسانی که به شهر آنتالیا می آیند باید حتما این منظره را تماشا کنند. دیدن ساحل لارا (Lara beach) که بسیار باشکوه است لذت بخش خواهد بود. این ساحل فضای مسحور کننده و دلپذیری دارد و به عنوان یکی از تمیز ترین سواحل کشور ترکیه شناخته می شود.

۱۰- مسیر کوهنوردی و راه پیمایی فوق العاده

Hiking-Lycian-way-w700
فاصله بین آنتالیا و شهر فِتحیه (Fethiye) حدود ۳۲۰ مایل است که به عنوان یکی از لذت بخش ترین و طولانی ترین مسیرهای کوهنوردی و راه پیمایی در دنیا شمرده می شود. برای سال های متمادی ساکنان روستاهای بین این دو شهر از این مسیر برای مسافرت به شهرها و روستاهای اطرافشان استفاده می کردند.

در آخر هم اشاره کنیم که برای سفر به کشور زیبای ترکیه لازم نیست حتما از تورهای مسافرتی استفاده کنید، بلکه می توانید خودتان به شخصه بلیط هواپیما را به صورت آنلاین و بی واسطه خریداری کرده و هتل موردنظرتان را اینترنتی رزرو کنید که گاها موجب کاهش هزینه های سفر نیز می شود. در همین راستا، می توانید برای آگاهی از بهترین قیمت‌ بلیط ترکیه به سایت های فروش آنلاین بلیط سر بزنید.

منبع: ohfact
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود