ویدیویی عجیب که پر مخاطب شد؛ چرخیدن دسته ای از بوقلمون ها به دور یک گربه مرده [تماشا کنید]

ویدیویی عجیب که پر مخاطب شد؛ چرخیدن دسته ای از بوقلمون ها به دور یک گربه مرده [تماشا کنید]

دیدن رفتارهای عجیب از سوی حیوانات موضوع چندان بی سابقه ای نیست، اما موردی که قصد داریم به آن بپردازیم، بسیار عجیب تر از چیزهایی است که تا به حال دیده ایم.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر که در حال عبور از خیابان بوده، فیلمی تهیه کرده که دیدنش هر کسی را حیرت زده می کند. در این ویدیوی کوتاه، دسته ای بزرگ از بوقلمون ها دیده می شوند که همگی در یک دایره بزرگ و منظم، به دور یک گربه مرده می چرخند.

این نخستین بار نیست که یک فرد چنین صحنه ای را شکار می کند. در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز شاهد ماجرایی مشابه بوده ایم. اما مورد جدید بسیار عجیب تر است و به نوعی شوم به نظر می رسد. حال سوال اینجاست که چرا بوقلمون ها چنین رفتاری از خود بروز می دهند؟

«دِبرا کرینسکی» زیست شناس سازمان محیط زیست نیویورک در این رابطه می گوید: “من قبلا چنین ماجرایی را نشنیده بودم. آن ها مانند انسان ها همه چیز خوار هستند، اما بیشتر از میوه ها، دانه ها و ریشه های گیاهان تغذیه می کنند، بنابراین آن ها هیچ علاقه ای به خوردن گربه ندارند.” او گمان می کند که این کار تنها به خاطر شناسایی و چک کردن چیزی که به نظر آن ها عجیب می آمده، صورت گرفته است.

زیست شناس دیگری به نام «مارک هاتفیلد» اظهار داشته: “آن ها تنها می خواهند مطمئن شوند که دیگر تهدیدی وجود ندارد. کار بوقلمون ها بیشتر نشان دهنده کنجکاوی به یک چیز است. مکانیزم آن ها بسیار ساده است. این داستان به مسائل بیولوژیکی ربطی ندارد. بوقلمون ها گربه را یک تهدید می دانند، بنابراین فاصله شان را با آن حفظ کرده، به دنبال هم حرکت نموده و یک گروه تشکیل می دهند.”

یکی از زیست شناسان دانشگاه کالیفرنیا نیز گفته که پرنده ها در حال بازرسی و بررسی موجودی که آن را بیگانه می پندارند، هستند. شاید آن ها گمان کرده اند که گربه هنوز زنده است و یا آن که به تازگی کشته شده. احتمال کشته شدن گربه به دست بوقلمون ها نیز هر چند زیاد نیست، اما وجود دارد. ویدیوی ضبط شده بسیار مورد توجه قرار گرفته و ۲۰ هزار نفر در توییتر به آن پاسخ داده اند. از شما دعوت می کنیم به تماشای آن بنشینید.

منبع: gizmodo ، buzzfeed
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود