مروری بر تصاویر زیباترین جزایر و جاذبه های دیدنی گردشگری یونان

مروری بر تصاویر زیباترین جزایر و جاذبه های دیدنی گردشگری یونان

تمام جذابیت های گردشگری را که می توان از یک کشور انتظار داشت در یونان یافت می شود. از آن جمله می توان به بقایای آثار باستانی، سواحل خیره کننده، آب های زلال، خیابان های سنگفرش شده و خانه های رنگارنگ اشاره کرد.

چه از مناطق ساحلی این کشور دیدن کنید و چه به بازدید از شهرهای آن مبادرت کنید، در هر دو مورد چیزهای فراوانی برای بازدید و خوردنی های فوق العاده ای برای چشیدن در دسترس شما خواهد بود.

آنچه در ادامه این نوشته و در قالب تصویر برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد تنها بخشی از زیبایی های این کشور هستند. در این سفر تصویری با ما همراه باشید:

1
زمانی که به یونان می اندیشید احتمالا «پارتنون» نخستین چیزی است که به ذهن تان خطور می کند. یکی از بایدهای سفر به شهر آتن بازدید از خرابه های آکروپولیس و پارتنون است.
2
در نزدیکی آکروپولیس، آمفی تئاتر Odeon of Herodes Atticus قرار دارد که در قرن دوم میلادی ساخته شد و یادگاری از هنر کهن این سرزمین است. این مکان نیز در فهرست مکان هایی است که در بازدید از این کشور باید گنجانده شود. در این آمفی تئاتر هنوز هم کنسرت های موسیقی و تئاتر برگزار می شود.
3
زمانی که به آتن سفر می کنید، حتما از بازار مرکزی شهر هم دیدن کنید تا بتوانید agora یا همان بازار را که بخشی از فرهنگ مردم این سرزمین است را دریابید. بومی ها در این محل مواد خوراکی ای چون ماهی، گوشت و میوه می فروشند. دور هم جمع می شوند و غیبت هم می کنند.
4
در کشور یونان تنها شهر آتن نیست که خرابه های باستانی دیدنی دارد. در المپیا نیز می توانید شاهد محل برگزاری بازی های المپیک باستانی باشید که قدمت آن به ۷۷۶ سال پیش از میلاد حضرت مسیح باز می گردد.
5
برای آنکه بتوانید زیبایی های قدیمی معماری یونان را شاهد باشید، به «مانی» در استان پلپونز سفر کنید. در این مکان می توانید از خانه های سنگی که بر روی کوهپایه ها ساخته شده اند دیدن کنید.
6
همچنین در استان پلپونز در لاکونیای یونان می توانید بازمانده هایی از شهری قدیمی به نام «اسپارتا» را شاهد باشید.
7
اگر علاقمند هستید از تلفیقی از معماری باستانی و مدرن هم دیدن کنید می توانید به شهر بندری «تسالونیکی» بروید. در این شهر دانشجویان فراوانی به تحصیل مشغول هستند و شما هم می توانید از مناظر آن لذت ببرید و در رستوران های متعدد این منطقه غذاهای متنوعی را امتحان کنید.
8
هر کدام از جزیره های یونان، خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند. یکی از این جزیره های معروف «سانتورینی» نام دارد که به خانه های روستایی سفید رنگ خود و منظره بسیار زیبای رو به اقیانوس آن شهرت دارد.
9
شهر کوچکی به نام Oia واقع در جزیره «سانتورینی»، از شهرت فراوانی برخوردار است. یکی از دلایل اهمیت این منطقه منظره غروب زیبای خورشید در آن است. «الکسیس بلدل» هنرپیشه فیلم The Sisterhood of the Traveling Pants در بخشی از این فیلم و در صحنه ای رمانتیک از آن در این مکان دیدنی ایفای نقش  کرد.
10
سایر جزایر یونان نیز لوکیشن اصلی فیلم های دیگری بودند که از آن جمله می توان به فیلم Captain Corelli’s Mandolin اشاره کرد که در Kefalonia فیلمبرداری شد. این فیلم بر اساس کتابی نوشته Louis de Bernières ساخته شده بود.
11
سواحل بی نظیری نیز در یونان یافت می شوند که از آن جمله می توان به Zakynthos’ Navagio اشاره کرد که گاهی از آن به Shipwreck Cove نیز یاد می شود. در این ساحل کشتی های زنگ زده ای که به ساحل نشسته اند وجود دارند. بسیاری از گردشگران برای آفتاب گرفتن به این جزیره سفر می کنند.
12
ساحل Rhodes’ Agios Pavlos، منظره ای باورنکردنی و دیدنی رو به شهر کوچک و قدیمی ای به نام Lindos دارد.
13
جزیره Crete’s Elafonissi، یکی از بهترین نوارهای ساحلی در کل قاره اروپا محسوب می شود.
14
روستای Kouloura که مخصوص ماهیگیری است در جزیره Corfu قرار گرفته و اسکله آن نیز بسیار دیدنی است.
15
در مدت زمانی که در کشور یونان به سر می برید سری هم به شهر کوچک Corfu بزنید که البته درست حدس زده اید، این شهر، هم اسم یکی از جزیره های این کشور نیز است. Corfu یکی از دیدنی ترین شهرهای کوچک یونان به شمار می آید.
16
جزیره های موجود در کشور یونان یکی از گنجینه های طبیعی زمین به شمار می آید. در جزیره Thassos، در یکی از استخرهای سنگی آب های Giola قادر خواهید بود که انگشت پاهای تان را نیز در این آب های زلال مشاهده کنید.
17
در Nisyros هم گردشگران ماجراجو می توانند به دهانه آتشفشان فعالی که در این منطقه وجود دارد بروند. این آتشفشان آخرین بار در سال ۱۸۸۸ میلادی فوران کرد.
18
اگر واقعا در گروه علاقمندان بازدید از مناطق آتشفشانی هستید، جزیره Milos مناسب ترین جزیره این کشور به شمار می آید. صخره های فرسایش یافته آتشفشانی در این منطقه ساحلی می تواند مکانی مناسبی برای بازدید شما محسوب شود.
19
اگر هم تصور می کنید که سفر به مناطق آتشفشانی برای تان مخاطراتی را به همراه خواهد داشت، به «دره پروانه» (Butterfly Valley) در جزیره Rhodes سفر کنید و از مناظر طبیعی آن لذت ببرید.
20
برای ناهار خوردن هم به «تاورنا» در کِرِت بروید. می توانید در مورد بهترین غذاهای دریایی این منطقه از بومیان آن پرس و جو کنید. صندلی ای را در کنار آب های ساحلی انتخاب کرده و یک کالاماری یا اختاپوس گریل شده سفارش دهید و وعده غذایی خود را با نوشیدن یک قهوه یونانی به پایان برسانید.
21
اگر می خواهید غذاهای این کشور را نیز امتحان کنید «سوولاکی» را که بر روی سیخ گریل شده همراه سالاد و در داخل نان پیتا سرو می شود میل کنید.
00
به عنوان دسر هم loukoumades را که توپ های خمیری سرخ شده هستند و روی آنها دارچین و آجیل ریخته شده را امتحان کنید.
22
بعد از اینکه خوراکی های خوشمزه و دسرهای لذیذ را میل کردید بد نیست که در یکی از کوچه های سنگفرش شده Mykonos قدمی بزنید. در این کوچه ها، منازلی به رنگ های سفید و با درهای رنگی را شاهد خواهید بود.
23
زمانی که در Mykonos به سر می برید، فراموش نکنید که در زمان غروب آفتاب از جزیره آسیاب های بادی دیدن کرده و از آنها عکس بگیرید.
24
بسیاری از کلیساها و صومعه های کشور یونان نیز قابلیت بازدید را دارند. از آن جمله می توان به صومعه Agios Savvas در Kalymnos اشاره کرد.
25
مجموعه ای از صومعه ها نیز در ارتفاع حدود ۴۰۰ متری در Meteora و در بخش اصلی سرزمین یونان وجود دارد.
26
تعداد فراوانی نیز قلعه های رنگارنگ در این کشور یافت می شود. از میان تمامی آنها می توان به قلعه Spinalonga در کِرِت اشاره کرد.
27
زمانی که می خواهید برای خرید سوغاتی اقدام کنید می توانید از کارهای دستی مردم این سرزمین و خصوصا سرامیک های رنگی آنها خریداری کنید.
28
اگر هم تمایل دارید در متن فرهنگ مردم این سرزمین قرار بگیرید به اجراهای گیتار یونانی که از آن به bouzouki یاد می شود رفته و از آن لذت ببرید.
29
برخی از مراسم سنتی و آیینی این کشور را نیز در مناطقی چون Pefkohori شاهد خواهید بود.

در صورت علاقمندی به غذاهای یونانی نیز می توانید بخش اول و دوم مقاله “با لذیذترین و خوشمزه ترین غذاهای یونانی آشنا شوید” را ملاحظه بفرمایید.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود