همراه اول اعلام کرد: ۹۹ درصد قبوض اکنون به صورت غیر حضوری پرداخت می شوند

همراه اول اعلام کرد: ۹۹ درصد قبوض اکنون به صورت غیر حضوری پرداخت می شوند

در مراسمی که مدیران همراه اول و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور حضور داشتند،  به خاطر همراهی با طبیعت و عدم صدور قبض های کاغذی، از قطعه مشترکین این شرکت در باغ ملی گیاه شناسی رونمایی شد. همچنین مهندسی وحید صدوقی مدیر عامل همراه اول و عادل جلیلی رئیس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، با یکدیگر تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

بر این اساس، اپراتور اول در راستای اهداف و مسئولیت های خود، مشتریان را برای حذف قبوض کاغذی تشویق می کند تا به این شکل از قطع درختان و از بین رفتن مراتع جلوگیری گردد. قرار است فضایی به متراژ ۱۰۰ متر مربع، برای درست کردن باغ و کاشت نمادین درخت، به نام همراه اول در نظر گرفته شود. همراه اول از نگهداری حداقل ۱۰۰ گونه گیاهی نادر در باغ ملی گیاه شناسی، حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد.

هزار اصله درخت نیز در فضاهای در اختیار موسسه جنگل ها و مراتع قرار خواهند گرفت. مدیر عامل همراه اول به مسئولیت شرکت در قبال جامعه اشاره نمود و اظهار داشت: “تا سال ۸۷ بیش از ۹۹ درصد قبوض تلفن همراه و ثابت حضورا پرداخت می شدند، اما با فرهنگ سازی صورت گرفته از همان دوران توانستیم به موفقیت امروزی دست یابیم.”

“برای کسانی که قبض خود را غیر حضوری پرداخت می کردند، جوایز نفیسی در نظر گرفته شد و استان خراسان جنوبی توانست بهترین عملکرد را داشته باشد. در حال حاضر قضیه برعکس شده و بیش از ۹۹ درصد قبوض به صورت غیر حضوری پرداخت می شوند که این امر از موفقیت طرح حکایت دارد. در استان های گیلان، کرمان، سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان؛ کهکیلویه و بویر احمد و خوزستان، قبوض کاغذی حذف گردیده اند.”

آقای صدوقی در ادامه اضافه کرد: “با اجرای این طرح توانسته ایم از قطع ۱۵ هزار درخت جلوگیری کنیم. البته این مسئله تنها برای مشترکین دائمی موضوعیت دارد. در حال حاضر ۸۰ درصد از مشتریان اعتباری به جای استفاده از کارت شارژ، از خدمات الکترونیکی برای رفع نیاز خود بهره می گیرند. با نوسازی کامل شبکه همراه اول و ارائه خدمات الکترونیک دولت همراه، دیگر نیازی به حضور مردم در دفاتر برای دریافت خدمات نیست.”

“طرح «همراه طبیعت» طی دو سال اخیر توانسته بازدیدها از باغ ملی گیاه شناسی را افزایش دهد. بنا بر آمار ها بازدید ۴۰ هزار نفری از این باغ در سال، به ۲۰۰ هزار بازدید در سال جاری رسیده است.”

دکتر عادل جلیلی رئیس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع نیز در رابطه با طرح های همراه اول برای حفظ طبیعت گفت: “به خاطر حذف قبض های کاغذی و حمایت های اپراتور اول از محیط زیست، قطعه ای به نام مشترکان همراه اول در باغ گیاه شناسی نامگذاری شده است. کشور ما از نظر گونه های گیاهی در ردیف غنی ترین سرزمین های جهان قرار می گیرد.”

“تقریبا ۸ هزار گونه گیاهی در ایران وجود دارد که ۲۵۰۰ عدد از آن ها منحصر به فرد و تنها مختص به ایران هستند. در کشورهای توسعه یافته، بخش های دولتی و خصوصی حمایت های لازم را برای حفظ این گونه ها به عمل می آورند و از ذخایر طبیعی شان حمایت می کنند. همراه اول طی دو سال گذشته کمک های زیادی به ما نموده و در این امر پیشرو بوده و توانسته به وظیفه ملی خود عمل نماید.”

منبع: mci
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود