۲۰ مقصد گردشگری مهم پایتخت نشین ها در ایام نوروز

۲۰ مقصد گردشگری مهم پایتخت نشین ها در ایام نوروز

فروردین ۹۶ از راه رسید و دهه نود هجری شمسی از نیمه گذشت. اگر شما هم در حال استفاده از طبیعت زیبا و هوای پاک و آبی این روزهای کلانشهر خلوت و غیر دود آلود پایتخت هستید، بد نیست که از پاتوق های نوروزی تهرانی ها در ایام نوروز مطلع شوید.

نوروز تهران، یکی از بهترین فرصت ها برای گشت و گذار در اطراف و اکناف و حتی مقصدهای گردشگری داخلی شهر است که شاید در دیگر ایام سال، از نقطه نظر راحتی تردد و دسترسی به مناطق مختلف، تا این اندازه آسان نباشد.

گزارش امروز سرویس گردشگری روزیاتو، برای شما که همچنان به تهران وفادار ماندید و اقامت در شهر خلوت را به گذر در راه های بارانی و برفی این روزها در سراسر کشور ترجیح دادید، ۲۰ پاتوق نوروزی تهرانی ها را معرفی می کند.

با ما در تهران گردی امروز همراه باشید.

pa2

برج میلاد تهران؛ انتخابی ایده آل

برج میلاد تهران، چند سالی است که  به یکی از پاتوق های مهم تهرانی ها در ایام تعطیلات نوروز بدل می شود. جایی که حدود یک دهه از راه اندازی رسمی آن می گذرد و اکنون، فرصت های گردشگری و خرید و تفریحی بسیاری را در اختیار شهروندان تهرانی و مسافرانی که از دیگر شهر ها به سمت بلند ترین برج ایران سفر کرده اند قرار می دهد.

برج میلاد تهران همانطور که در گزارشات قبلی روزیاتو در سال ۹۵ معرفی شد، یکی از ظرفیت های گردشگری مدرن کشور بوده که امکانات فراوانی را در اختیار گردشگری شهر پایتخت قرار می دهد. در برج میلاد تهران در ایام نوروز به خصوص در هفته اول، هر روز عصر، مراسم موسیقی سنتی به صورت زنده اجرا می شود.

حتی اگر قصد مراجعه به نوک برج میلاد را نداشته باشید، در محوطه ورودی برج میلاد، هر شب شاهد برگزاری موسیقی زنده اقوام و جشنواره صنایع دستی شهرستان ها خواهید بود. علاوه بر این، روزهای بلند فروردین، که هم هوا خنک است و هم فرصت گردشگری برایتان مهیاست، از فرصت قدم زدن در محوطه بیرونی برج میلاد استفاده کنید.

دلفیناریوم برج میلاد و رستوران برج میلاد، دو جایی است که در چند سال اخیر در ایام نوروز، با استقبال گسترده گردشگران تهرانی مواجه شده و به همین خاطر، در صورتی که علاقمند به استفاده از این دو مجموعه فرهنگی غذایی برج هستید، در اسرع وقت نسبت به رزرو مکان اقدام کنید.

با توجه به اینکه در ایام نوروز، با هجوم گردشگران داخلی و بین المللی تهران برای بازدید از قسمت های مختلف برج مواجه هستیم، حتی المقدور بازدید از قسمت های بالایی برج را به دیگر ایام فروردین منتقل کنید و از فرصت گردش در دیگر قسمت ها استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه برج میلاد مراجعه کنید.

دریاچه خلیج فارس؛ گردشگری هیجانی

انتهای اتوبان همت و نزدیک چیتگر، جایی که بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه به همت شهرداری تهران راه اندازی شد، اکنون یکی از پاتوق های مهم تهرانی ها در ایام نوروز است. این منطقه بزرگ، همانطور که قبلا در سلسله گزارشاتی معرفی کردیم، خدمات فرهنگی و هنری و تفریحی بسیاری را در اختیار علاقمندان تهرانگرد قرار می دهد.

اگر برای گذران ۱۳ به در به دنبال انتخاب جایی جالب و جذاب هستید، دریاچه خلیج فارس و بوستان های اطرافش که جای پارک خوبی برای خودرو دارد را در نظر داشته باشید. مناظر جالب و خدمات رفاهی متنوع این مجموعه، حتما یکی از روزهای خاطره انگیز شما در نوروز ۹۶ را به یادگار خواهد گذاشت.

اکنون در دریاچه خلیج فارس، امکان قایق سواری در دسترس است و اگر علاقمند به ورزش های هیجانی هستید، از امکانات ایمن و تقریبا ارزان اطراف دریاچه نیز استفاده کنید.

از مسلم تا البرز: شکم گردی در تهران

یکی دیگر از پاتوق های حرفه ای گردهای تهرانی در ایام نوروز، غذا خوردن در رستوران های معروف پایتخت است که شاید در طول ایام سال، فرصت کافی برای همراهی با خانواده و دوستان جهت تردد آسان در شهر و مراجعه به مقصدهای غذاخوری معروف شهر مهیا نباشد.

اگر در ایام نوروز قصد دارید تا در یکی از رستوران ها تهران غذا میل بکنید و از دنیای فست فودها خسته شدید، چند پیشنهاد داریم.

رستوران مسلم، یکی از قدیمی ترین و معروف ترین رستوران ها تهران است. همانطور که گفتیم، حرفه ای های شکم گرد تهران، این رستوران را به خوبی می شناسند. علت هم، در محل یا شیوه پذیرایی نیست. کیفیت غذا در رستوران مسلم، رستورانی که در بازار تهران واقع شده و چلوکباب خور های حرفه ای تهران در آن رفت و آمد می کنند، بسیار مطلوب است و به همین خاطر، برای اهالی بازار و بازار گردها، مقصد غذاخوری فوق العاده به شمار می رود.

احتمالا اگر در یکی از این روزها به بازار تهران بروید، صف طولانی روبروی رستوران مسلم را مشاهده خواهید کرد که جمعیت منتظر رفتن به طبقه دوم ساختمانی به نسبت کوچک است تا از غذای مسلم استفاده کند. این رستوران، غذاهای سنتی متنوع دارد و یکی از معروف ترین غذاهای آن، گردن و ته چین مسلم است.

بنابراین، اگر گذرتان به بازار تهران افتاد و خواستید از آنجا به خرید و گشت و گذار در محله های قدیمی شهر بپردازید، این پیشنهاد خوب شکم گردی تهرانی ها را در نظر داشته باشید.

علاوه بر مسلم، دو رستوران دیگر هم هست که از قدیم، پاتوق های نوروزی بسیاری از شهروندان شکم گرد بوده است. یکی چلوکباب البرز تهران که از جمله قدیمی ترین مقصدهای چلوکباب خوری در پایتخت  (سهروردی شمالی) بوده و با کباب های ۷۰ سانتیمتریش، در داخل و خارج از کشور شهره خاص و عام است.

دیگری، مجموعه رستوران های نایب که با غذاهای متنوع و محیطی جذاب در جنوب و شمال شهر، اوقات خوشی را برای شکم گردها به خصوص در ایام خلوت نوروز تهران فراهم می کند.

البته اگر دنبال فرصت های غذاخوری نوروزی سلف سرویسی هستید که هانی پارسه مطهری و شهید بهشتی و البته اردک آبی در برج تندیس تجریش را نیز نباید فراموش کنید.

البته اگر هانی شهید بهشتی رفتید، بد نیست که یکی از فیلم های اکران نوروز ۹۶ در سینما برزرگ آزادی تهران را هم مشاهده کنید که دقیقا روبروی رستوران هانی قرار دارد.

پاتوق موزه گردهای تهرانی: از گلستان تا نیاوران

کاخ نیاوران، یکی از مقصدهای اصلی گردشگری شمال تهران است. کاخ نیاوران، جاییست که هم می توان اقامتگاه پهلوی اول و دوم را شاهد بود و هم در موزه نیاوران، تابلوهای نقاشی نفیس معاصر ایران و جهان را به نظاره نشست.

توجه داشته باشید که در داخل کاخ نیاوران، بعضا استفاده از ماشین های قدیمی برای تردد در داخل مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در ایام نوروز امکان پذیر است. برای بازدید از کاخ نیاوران که در نوروز، طبیعت جذابی هم دارد، اول صبح به این مقصد حرکت کنید چرا که از ساعت ۱۱ با هجوم گردشگران داخلی و بین المللی مواجه خواهید شد.

گرچه کاخ سعد آباد تهران، پاتوق اولویت داری برای تهرانی ها در ایام نوروز نیست، اما بازدید از این مجموعه فرهنگی تاریخی شمال شهر نیز می تواند شما را با بخشی از تاریخ معاصر تهران آشنا کند. اگر به کاخ سعد آباد رفتید، موزه زمان و ساختمان زیبای ان را نیز در نظر داشته باشید.

همچنین، اگر می خواهید تنها اثر ثبت شده جهانی ایران در میراث یونسکو را تماشا کنید، باید به کاخ گلستان بروید که نگین کاخ های ایران است. کاخ گلستان در ایام زعامت ناصر الدین شاه قاجار تکمیل شد و اکنون، یکی از مقصدهای گردشگری معروف تهران و ایران است. حتما در این روزها، کاخ گلستان با هجوم گردشگران داخلی و خارجی مواجه شده است.

اگر خواستید از این فرصت تاریخی گردشگری استفاده کنید، توصیه می کنیم در اول صبح حدود ساعت ۹ به این مقصد گردشگری مراجعه کنید تا بتوانید از قسمت های مختلف کاخ به خصوص کاخ آینه و موزه عکس زیر زمین بهره مند شوید.

کاخ گلستان در نوروز، بعضا برنامه هایی هم در اختیار گردشگران قرار می دهد که می توانید از آن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که برای رفتن به کاخ گلستان، استفاده از متروی ایستگاه میدان امام خمینی و حرکت به سمت کاخ با ماشین های جالبی که شهرداری تهران روی سنگفرش های پانزده خرداد ارائه کرده است، انتخاب بهتری از سفر با خودرو شخصی خواهد بود.

اگر به سمت کاخ گلستان رفتید، از موزه ابگینه که خانه قوام السلطنه نیز بود، دیدن کنید. این موزه یکی از برترین موزه های جهان برای مشاهده آثار سفال و شیشه بوده و فضای خانه نیز بسیار جذاب برای سلفی های به یاد ماندنی نوروزی خواهد بود.

در مسیر کاخ گلستان، بازدید از موزه ملی ملک که بزرگ ترین مجموعه وقفی ایران است و بیش از ۱۵ هزار نسخه خطی و ۳ هزار سکه تاریخی در آن نگهداری می شود را فراموش نکنید. این موزه در خیابان ملل متحد، روبروی ساختمان تاریخی وزارت امور خارجه قرار دارد. این محوطه در میدان مشق قرار گرفته که ۲۳۰ سال پیش، پایتختی تهران در آنجا توسط آغا محمد خان قاجار ثبت شد.

بازدید از موزه ایران باستان که یکی از برترین موزه های مادر جهان به شمار می رود را نیز در این مسیر رویایی توصیه می کنیم. موزه ایران باستان حتما یکی از پاتوق های فرهنگی تاریخی تهرانی ها در ایام نوروز خواهد بود که برای بازدید از آن، حتما ساعت ابتدایی روز را در نظر داشته باشید.

اگر از این مجموعه های فرهنگی و هنری و تاریخی مرکز تهران بازدید کردید، شکم گردی در مسلم بازار، تکمیل کننده این پاتوق گردی هیجانی خواهد بود.

از “نهج البلاغه” تا “جوانمردان”

pa3

شاید برای شما این اسامی در تهران عجیب باشد. اما علاقمندان به طبیعت زیبای نوروزی و خلوت تهران، بخشی از گردشگری شهری و بازگشت به دل طبیعت را در بوستان نهج البلاغه و بوستان جوانمردان ایران سپری می کنند. جایی که یکی از بهترین مقصدهای طبیعت گردی شهری بوده و فضایی جذاب و دلچسب را در اختیار گردشگران شهری قرار می دهد.

بوستان نهج البلاغه، جایی که شما را از نزدیک یادگار امام به آن طرف بزرگراه حکیم از داخل تونل ۵۰۰ متری هدایت می کند، یکی از مقصدهای گردشگری جذاب شهرک غرب محسوب می شود. جای پارک خودرو گسترده و ظرفیت های گردشگری و تفریحی خوبی در این بوستان در انتظار شماست. اگر علاقمند به دوچرخه سواری باشید، این بوستان انتخاب عالی خواهد بود. چرا که پیست دوچرخه سواری خوبی دارد.

در این بوستان، کودکان و نوجوانان می توانند تنیس روی میز بازی کنند، از ورزش های بادی و هیجانی محوطه بوستان بهره مند شوند و حتی در بخش بالایی بوستان، با نحوه کار ماشین آلات بزرگ راهسازی به طور واقعی آشنا شوند.

در بوستان جوانمردان ایران که یکی دیگر از پاتوق های طبیعت گرد های تهرانی به شمار می رود، می توان فرصت دوچرخه سواری و پیاده روی در محیطی دلباز و بزرگ با کلی فروشگاه های متنوع را در اختیار داشت.

این بوستان، از جمله بوستان های تهران است که برق آن از طریق انرژی های تجدید پذیر خورشیدی تامین می شود.

در این پارک پیست دوچرخه سواری و کانکس های اجاره دوچرخه برای مراجعین ایجاد شده است. در کل چهار کانکس اجاره دوچرخه در این پارک موجود است. دو کانکس مربوط به شهرداریست که در این کانکس ها دوچرخه رایگان با به امانت گذاشتن کارت شناسایی به مراجعین تحویل داده می شود.

دو کانکس دیگر حالت خصوصی دارند و با پرداخت مبلغ اندکی دوچرخه در اختیار مراجعین قرار می گیرد. کانکس های دوچرخه شهرداری در سمت شرقی پارک (در شمال و جنوب) و کانکس های دوچرخه خصوصی در سمت غربی پارک (جنوب و مرکز) واقع شده اند.

pa4
تندیس هایی در ورودی پارک ملت تهران برای خوش آمد گویی به مهمانان نوروزی

این بوستان حد فاصل بزرگراه شهید همت و شهید حکیم قرار دارد و از شمال به بزرگراه همت و از جنوب به بزگراه حکیم منتهی می شود.

مکان کافی برای پارک خودرو در اطراف بوستان بزرگ جوانمردان ایران سبب شده تا این محل، مقصد مهم سیزده بدر گردی پایتخت نشین ها باشد.

دربند گردی و شکم گردی

یکی از پاتوق های همیشگی تهرانی ها به خصوص در ایام تعطیلات نوروز، دربند، جایی بالای میدان تجریش است. جایی که هوای سرد و خوب و فرصت های گردشگری طبیعی و شکم گردی خوبی در این روز ها دارد که طول روز بلند و پایتخت خلوت و فرصت برای گردش جهت اهالی خانواده وجود دارد.

دَربَند، یکی از محله‌های تهران، پایتخت ایران و از دهکده‌های قدیمی شمیران و در شمال باغ سعدآباد است. محله دربند از مناطق خنک و گردشگری تهران است.

بر پایه نظرسنجی‌های انجام شده دربند نخستین گزینهٔ شهروندان تهرانی برای پذیرایی از میهمان خارجی و شهرستانی است و پس از آن فشم، لواسان، درکه و فرحزاد قرار دارند.

در گذشته‌ای نه چندان دور در این محله به زبان تاتی سخن گفته‌می‌شد. البته هنوز در روستاهای دربند مانند پس قلعه زبان تاتی رایج است.

دربند در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و آغاز یکی از راه‌های اصلی صعود کوهنوردان به البرز مرکزی است. کوره‌راهی از دربند آغاز می‌شود و به آبشار دوقلو و پناهگاه شیرپلا ختم می‌شود.

محله‌های قدیمی دربند عبارت‌اند از: مرغ‌محله (مغ‌محله)، کنارمحله، کلاغ‌پر و سربند. رودی به نام رودخانه دربند از میان دهکده دربند می‌گذرد. در سال ۱۹۸۷ سیلی در این رودخانه ایجاد شد که بازار تجریش را نابود کرد.

دره‌های اصلی رودخانهٔ دربند عبارت‌اند از: دره اوسون، دره آبشار، دره امامزاده ابراهیم، دره کاک، آب شیردره و دره زون. خیابان دربند از ارتفاع ۱۶۰۰ متری در میدان قدس آغاز و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری میدان سربند (تندیس کوهنورد) به پایان می‌رسد.

رستوران های دربند، مخاطبان بسیاری به خصوص در ظهرهای نوروز دارد. یکی از آن، رستوران بهشت دربند است که شب های رویایی دارد. رستوران کوهپایه دربند نیز از جمله انتخاب های دربند گردها است. رستوران باغ بهشت، از جمله دیگر مقصد های شکم گردی در دربند است.

دربند برای کسانی که سحر خیز هستند و از فرصت طول زیاد روز برای طبیعت گردی در شمال تهران می خواهند استفاده کنند، فرصت خوبی خواهد بود.

فشم گردی هیجانی

فشم، گر چه اخر هفته های تهرانی های خوش نشین را به خود اختصاص می دهد، اما برای کسانی که اقامت در تهران را به ایرانگردی در ایام شلوغ نوروز ترجیح داده اند‌، انتخاب خوبی خواهد بود.

جایی در شهرستان شمیرانات با طبیعتی زیبا که پاتوق شکم گردهای تهرانی بوده و از اردیبهشت تا آخر شهریور، پاتوق مهم آخر هفته ای تهرانی ها می شود.

شهرستان شمیران که مشتمل از چهار بخش: تجریش، لواسان، فشم و شمشک است در حال حاضر منطقه یک شهر تهران را تشکیل می‌دهند. اوشان-فشم-میگون (قصران) باغ شهری در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران با مرکزیت فشم و در مسیر جاده لشگرک قرار گرفته است.

اوشان، فشم و میگون دارای باغ‌های میوه بسیار هستند و هوای آن در بهار و تابستان معتدل است. عموماً شهر کوهپایه‌ای و سردسیری است؛ لذا در اطراف آن سه پیست اسکی قرار دارد. روستاهای ایگل، باغگل آهار و شکرآب در مسیر بعد از اوشان و همچنین روستاهای امامه در مسیر دو راهی امامه (نرسیده به فشم) و در مسیر سمت راست میدان فشم، روستای روته قرار دارد.

رستوران ورجین، رستوران باغ بالا و رستوران سایه از جمله مقصدهای شکم گردی معروف فشم گردها به شمار می رود.

اگر به فشم رفتید، گردش در روستای شکر آب که قدمتی بیش از ۸۰۰ سال دارد را فراموش نکنید. روستای آهار که یکی دیگر از روستاهای جذاب فشم به شمار می رود، برای گردشگری ظهرگاهی مطلوب است.

آبشاگردی در شکراب، آبشار ایگل و آبشار یخمی آبنیک را نیز فراموش نکنید.

اگر به فشم رفتید و قصد اقامت داشتید، هتل جهانگردی میگون که در منطقه شمیرانات و فشم قرار دارد و امکانات متنوعی دارد نیز در نظر داشته باشید.

بام تهران از توچال تا شهرک غرب

یکی دیگر از پاتوق های خاص تهرانی ها به خصوص در ایام نوروز، بام تهران است که در محوطه تله کابین توچال قرار دارد. در بام تهران، امکان پیاده روی، تله کابین سواری و سورتمه سواری برایتان مهیاست و انواع و اقسام رستوران و کافی شاپ، خدمات رفاهی را در اختیار نوروزگردهای تهرانی قرار می دهند.

اگر به بام تهران رفتید و حوصله پیاده روی تا بخش بالایی بام که مشرف به تهران است را نداشتید، از خودروهای برقی استفاده کنید که بلیط آن ۱ هزار تومان به ازای هر نفر است. بام تهران بخاطر طبیعت خوب و فرصت های پیاده گردی و طبیعت گردی آن، پاتوق بسیاری از تهرانی ها به خصوص جوانان در تعطیلات این روزهاست.

علاوه بر این بام، بام دیگری هم در تهران داریم.

شهرک بام تهران در شمالی‌ترین قسمت محدوده سعادت‌آباد و همجوار با مناطق کوی فراز و بالاتر از میدان بهرود واقع شده است. لذا نام این شهرک در شهرداری تهران به ثبت رسیده است.

در اطراف برج های این شهرک به دلیل قرار گرفتن در دامنهٔ کوه و ارتفاعات شمالی تهران و با توجه به آب و هوای خوب، مناطق تفریحی و توریستی متعددی به وجود امده که شامل٬ بوستان پرواز و پارک ژوراسیک و همچنین هتل اسپیناس است . همچنین مراکز خرید مدرنی در این منطقه در حال احداث است.

اگر سمت غرب تهران هستید، این منطقه را در نظر داشته باشید.

باغ موزه هنر ایرانی

نام خاص مانند باغ ونک که یکی از مقصدهای گردشگری خاص تهران به خصوص در ایام طبیعت گردی نوروز ۹۶ است.

باغ موزه هنر ایرانی با متراژی کمتر از یک هکتار در منطقه الهیه تهران واقع شده است و از لحاظ معماری مربوط به دوره پهلوی اول است.

این بنا با تعمیراتی که از سال ۱۳۸۴ در آن شروع شده است در تاریخ ۱۳۸۶ با تغییر کاربری تبدیل به باغ موزه هنر ایرانی شد. باغ‌ موزه، به محلی گفته می ‌شود که در کنار نگهداری و نمایش آثار هنری، فضایی را فراهم کند که موجب آرامش و انبساط خاطر بازدیدکنندگان شود. در این باغ سعی شده با توجه به پیشینه تاریخی ایران از دوره باستان تا‌کنون آثار به‌جای مانده به‌عنوان نماد در فضایی سبز که یادآور ایرانی کوچک است، گردآوری شود.

‌در گذشته باغ در اختیار خانه سینما با فعالیت‌های جانبی آن بوده است که با مرمت نهایی در سال ۸۴ تغییر‌کاربری داده و تبدیل به موزه فعلی شده است. قسمت های فعلی باغ عبارت است از: نگارخانه، پخش فیلم، کارگاه های هنری، فروشگاه محصولات فرهنگی و ارائه آثار حجمی مجسمه سازان ایران.

اگر یک روز از روزهای تعطیلات نوروز را به گشتی در باغ موزه هنر و باغ ونک اختصاص دهید، با طبیعتی زیبا مواجه می شوید که انتخاب خوبی برای سلفی بازهای اینستاگرام است.

پل طبیعت

چند سالی است که پل طبیعت که روی بزرگراه مدرس تهران احداث شده است، در فهرست پاتوق های مهم گردشگری تهرانی ها منظور می شود. پلی که بزرگ ترین پل پیاده روی خاورمیانه بوده و محوطه جذاب و جالب با برنامه های مفرح موسیقی، گردشگران را به انتظار می کشد.

اگر در تهران هستید و قصد دارید از مکانی خاص، زیبایی های نوروز ۹۶ تهران را نظاره گر باشید، پل طبیعت و گردش در مجموعه های فرهنگی و هنری و غذایی آن را توصیه می کنیم. مخصوصا که شب ها، با روشن شدن چراغ های پل طبیعت، شاهد یکی از جذاب ترین مقصدهای گردشگری شبانه پایتخت نشینان خواهیم بود.

شب های نوروز، محوطه بوستان آب و آتش که در نزدیکی پل طبیعت قرار دارد، معمولا به جشنواره ای از برنامه های مفرح و موسیقی زنده محلی تبدیل می شود که فضای جذابی برای گذران ایام تعطیل  در نوروز ۹۶ است.

باغ فردوس: پاتوق هنری ها

باغ فردوس، محله ای از شمیرانات که دو دهه است به عنوان پاتوق اهالی طبیعت گرد و فرهنگ دوست تهران منظور می شود. باغ فردوس نه تنها یک قصر تاریخی قجری در شمال پایتخت است، بلکه امروزه نگینی ماندگار و دیرینه در پیشانی شهر به شمار می رود. گچ برهای بی نظیر دور قاجار و تو خالی بودن آویزهایی که از سقف پایین آمده استِ از جذاب ترین بخش های عمارت است.

صبحانه خوری در مرکز خدماتی باغ فردوس، یک صبحانه خاطره انگیز را برای شما به ارمغان خواهد اورد.

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران در شمال ‌شرق تهران در دل جنگل لویزان واقع شده است.

باغ پرندگان تهران در ۲ فاز طراحی شده است. فاز اول که هم اکنون به بهره برداری رسیده است به نام «دشتچر» نام گذاری شده است و شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند و یا توان پرواز ندارند. فاز دوم که مساحتی کمتر از فاز اول دارد در محدوده شمالی در حال احداث است و «آبچر» نام دارد.

این فاز شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند و احتمالاً مشابه آنچه در باغ پرندگان اصفهان وجود دارد توسط تور از خروج پرندگان از آن جلوگیری خواهد شد. زمان احداث این باغ ۳ سال به طول انجامید.

اگر باغ پرندگان رفتید، باغ گیاه شناسی ایران که در جاده کرج قرار دارد را نیز بازدید کنید که فضایی دل انگیز دارد.

از چهارسو تا کوروش: پاتوق هنری و شکمی

اگر علاقمند به شکم گردی و هنرگردی در ایام نوروز تهران هستید، ۲ مقصد خاص جدید را می توان به شما توصیه کرد. یکی چهارسو، جایی که یکی از بزرگ ترین پردیس های سینمایی ایران در آن قرار گرفته و از بهترین سالن های نمایش کشور است.

چهارسو، جایی در خیابان جمهوری و نزدیک تراژدی بزرگ ساختمانی سال ۹۵ (حادثه پلاسکو) قرار دارد. برای رفتن به چهارسو، کافی است از مترو نواب استفاده کنید. در چهارسو، رستوران های بزرگ و همچنین چندین سالن نمایش در اختیار مخاطبان قرار دارد.

اکران فیلم های نوروز ۹۶ را می توان در چهارسو مشاهده کرد و از فود کورت آن نیز بهره برد.

یکی دیگر از مقصدهای هنر گردی و شکم گردی تهران، مجتمع کوروش است که همچون چهارسو، سالن های نمایش بزرگ و متعدد و مجهزی دارد. بخشی از جشنواره فیلم فجر و اکران خصوصی فیلم های جشنواره در این مجموعه انجام شد.

توصیه های تهران گردی

۱- برخی از مقصدهای گردشگری تهران را می توان قبل از عزیمت، به صورت اینترنتی نسبت به تهیه بلیط آن اقدام کرد تا نیاز به ایستادن در پشت باجه های تهیه بلیط نباشید.

۲- به دلیل مراجعه گردشگران غیر تهرانی و خارجی برای بازدید از مقصدهای گردشگری مهم پایتخت، سفر خود را به قبل از ساعت ۱۱ صبح موکول کنید.

۳- تهران و به خصوص اطراف پایتخت، مقصدهای روستاگردی و غار گردی فوق العاده ای دارد که از این فرصت خلوت بودن تهران برای گذر در دنیای زیر زمینی و روی زمینی شهر استفاده کنید.

۴- گشت در بازار تجریش و بازار تهران و حتی بازار گل شهید محلاتی، شما را با ظرفیت های گردشگری و تفریحی و خرید جالبی همراه می کند.

۵- برای آگاهی از فرصت های گردشگری تهران، درگاه شهرداری تهران و هم چنین اداره کل گردشگری استان تهران را در نظر داشته باشید.

آخرین خبرها از دنیای گردشگری ایران و جهان را در دنیای سفر و آرمان سفر دنبال کنید.

تصاویر تهران گردی خود را از طریق کانال های روزیاتو در شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

هر روزتان نوروز باد . . .

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • فرهاد اسفند ۳۰, ۱۳۹۵

    من مسلن رفتم
    ته چین مسلم واقعا معرکه است 🙂
    آفرین به نویسنده که معلومه بد جور حرفه ایه 🙂

  • حسین فروردین ۱۴, ۱۳۹۶

    خوب مردم ایران سابق میایند تا کشور جدید ایران یعنی تهران را ببینند. اشتغال، امکانات، کارخانجات، مراکز تفریحی و درمانه همه و همه در کشور تهران جمع شده است