گزارش روزیاتو از جدید ترین آلبوم های موسیقی زمستان ۹۵

گزارش روزیاتو از جدید ترین آلبوم های موسیقی زمستان ۹۵

سرویس هنری روزیاتو در گزارش امروز، نگاهی داشته به جدید ترین آلبوم های موسیقی که زمستان امسال را به یکی از داغ ترین زمستان های چند سال اخیر تبدیل کردند.

خبر اول را به انتشار آلبومی خاص در بازار موسیقی کشور اختصاص داده ایم.

«خیام خوانی» رکورد دار شد

اسفند ۹۵ که یکی از بهترین زمان ها برای ناشران و تولید کنندگان صنعت موسیقی برای انتشار آلبوم های گوناگون است، صاحب یک رکورد تاریخی شد. آلبوم موسیقی خیام خوانی به آهنگسازی پیمان سلطانی، مشتمل بر دو لوح فشرده با حضور ۳۴ خواننده برجسته موسیقی ایران با همکاری ارکستر فیلارمونیک ارمنستان روی گیشه آلبوم فروش های ایران آمد.

در ساخت این آلبوم موسیقی، ۴۵ نوازنده ایرانی همکاری دارند. این آلبوم به همت موسسه رهگذر هفت اقلیم منتشر شده است که پیش از این، آلبوم نظامی خوانی با عنوان گفت و شنید و آلبوم سعدی خوانی با عنوان وشتن را در کارنامه دارد.

اگر درباره خیام خوانی چیز زیادی نمی دانید باید اضافه کنیم که این روش، ترکیب جامعی است از آواز و خوانش رباعیات جذاب شاعر پر آوازه ایرانی، خیام نیشابوری که با نگاهی به خیام فیلسوف و خیام شاعر آفریده شده است. ۵۵ رباعی این آلبوم از نسخه های گوناگون ادوارد فیتز، آرتور کریستن سن، صادق هدایت، محمد علی فروغیِ علامه قزوینی و احمد شاملو بازبینی و مقابله شده است.

دو ارکستر از کشور ارمنستان و ایران نیز به اجرای دو قطعه خیام هست و نیست و خیام ترانه ها، پرداخته اند و در نتیجه، هر اجرا کننده در این مجموعه، خود خیامی دیگر شده است.

امیر اثنی عشری، سعید ادیب، محمدعلی احدی، پوریا اخواص، مهدی امامی، اسحاق انور، رامین بحیرایی، سروش بخشش، وحید تاج، فاضل جمشیدی، عباس حبیبیان، غفار ذابح، غلامرضا رضایی، رسول رهو، سینا سرلک، مهیار شادُروان، رضا شیخ محمدی، محسن شیرازی، رضا طیبی، مجتبی عسگری، سالار عقیلی، حسین علیشاپور، حامد کاظمی، همایون کاظمی، داریوش کاکاوند، اشکان کمانگری، مهدی مبتقا، محمد محضری، عبدالرضا معماریان، محمد مقدس، محمد میرزایی، مصطفی نجمی، علیرضا وکیلی منش و علی یاری پور هم به ترتیب حروف الفبا ۳۴ خواننده آلبوم «خیام خوانی» هستند.

در زیر، قطعه ای اجرای کنسرت شاد علی احمدی با نام نقطه سر خط که برای نخستین بار، اجرای قطعه خیام خوانی با حضور ۱۰۰ نفررا روی استیج بوشهر برد مشاهده می کنید.

و این هم قطعاتی از خیام خوانی استاد شجریان.

گفتنی است، مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی خیام خوانی، ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۰ اسفند ماه در تالار فرخی یزدی باغ موزه قصر تهران برگزار می شود.

«تیک» میثم ابراهیمی هم رکورد دار شد

«تیک» جدید ترین آلبوم موسیقی میثم ابراهیمی، خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان با طرح و شکلی خاص وارد بازار موسیقی اسفند ماهی ایران شد. این آلبوم برای نخستین بار در ایران و در قالب حافظه جانبی فلش (USB FLASH MEMORY) وارد بازار شد که خلاقیت جالبی برای انتشار آلبوم موسیقی به شمار می رود.

این آلبوم، ۱۵ ترانه به نام های: لبخند عروسکی، عشق من، بی انصاف، عزیزم، خواب، شب و ستاره، تو باعث شدی، دنیای بی رحم، آرومم، رد پا، سکوت، فکرشون بکن، دیوونه، یادنه، نفس عمیق دارد که در آن، افرادی همچون: کوشان حداد، مهرزاد امیرخانی، صالح رضایی، عاطفه حبیبی و شاهین شیخی از جمله هنرمندان و نوازندگان اثر هستند.

این برای نخستین بار است که علاوه بر فروش لوح فشرده، فلش مموری نیز در کنار اثر موسیقی در اختیار خریداران قرار می گیرد. فلش مموری ۸ گیگابایتی، همه ترانه ها و کاورها و تیزرهای قطعاتی مختلف را شامل شده است. خرید نسخه اصلی اثر، از جمله اهداف اصلی تولید کنندگان آلبوم میثم ابراهیمی با فلش مموری است. تیزر آلبوم تیک را در ویدیو زیر مشاهده کنید.

با توجه به اینکه سی دی هایی که از آلبوم ها منتشر می شود، با فرمت صوتی هستند و برای ذخیره در رایانه ای شخصی نیاز به نرم افزارهای مختلفی بوده و برخی کاربران نسبت به آن آشنایی ندارند و در نهایت منجر به دانلود غیر قانونی اثر در اینترنت می شود، تولید کنندگان اثر از این خلاقیت جالب بهره بردند.

برای دانلود قانونی آلبوم تیک به بیپ تونز مراجعه کنید.

آلبوم موسیقی «دُرصط» علی قمصری آمد

تازه ترین اثر «علی قمصری» آهنگساز و نوازنده مطرح ایرانی، از اواسط اسفند ماه سال جاری با حمایت نشر نی، به بازار موسیقیایی کشور وارد شد و به طور همزمان، پخش اثر توسط درگاه «بیپ تونز» به صورت آنلاین و قانونی انجام می شود.

آلبوم علی قمصری از دو بخش تشکیل شده است که در بخش اول، شاهد پخش قطعات: پنجره های مات، سماجت دست، مرا…و نفس زنان هستیم که در گوشه نیشابورک اجرا شده است. دومین بخش، اجرای زنده در سمنان را شامل می شود که با سه قطعه با نام های: سایه یک سایه، رو به رو و دویدن روی آب همراه شده است.

درصط، بر اساس آنچه علی قمصری اظهار داشته است، واژه ای بوده که حاصل بار دگرگونی معنایی در قواعد حال حاضر موسیقی کشور است و به نوعی، منعکس کننده حال درونی شخصی بوده بدون آنکه به اسلوب ها،‌ خدشه ای وارد کند.

علی قمصری در این آلبوم، فقط نوازنده تار است و میثم مروستی با ویولون، کامران منتظری با تنبک و کاخن و زکریا یوسف با دف، از جمله نوازنده های کوبه ای هستند. مصباح قمصری نیز، نقش تولید کننده آلبوم را دارد.

«ساری گلین» میر لو آمد

آلبوم موسیقی تصویری “ساری گلین” به خوانندگی  بهزاد میرلو توسط موسسه فرهنگی هنری آوای جانان با تیراژ گسترده منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد. این آلبوم تصویری، ۱۲ ترانه با نام های: سنه ده گالماز، داغلارین باشی، ساری گلبن، گیله نار، آلاکتوز، داغلار داچکیک، گیردیم یارین باغچاسینا، آلمانی آنتیم خارالا، کوچه لر سوسپمیشم، لاله لر، عسگرین ماهنی سی و ریحان دارد.

AL1

این آلبوم، در واقع اجرایی است از خاطره انگیز ترین آثار موسیقی مردمی آذربایجان و نیز اجرایی از آهنگسازان بزرگی چون توفیق قلی اف، فیکرت امیر اف، رئوف حاجی اف و ازبیر حاجی بیک اف. شهریار صدیق در این آلبوم ترک زبان، کار نوازندگی و تنظیم قطعات را بر عهده داشته است.

بهزاد میرلو، تا کنون بارها موسیقی سنتی ایران و خطه آذربایجان را در داخل و خارج از کشور روی استیج برده است. آلبوم بیاد پیر چنگی که آثاری از استاد علی اصغر بهاری با ساز و کمانچه بود، قبلا روانه بازار موسیقی کرده بود.

آلبوم “ هفت جان” منتشر شد

خبر بعدی اینکه آرشید آذرین، آهنگساز و نوازنده جوان کشورمان، جدید ترین اثر خود را با نام هفت جهان به طور همزمان در ایران و فرانسه وارد بازار موسیقی کرد که برای تک نوازی پیانو ساخته شده و این هنرمند، قطعات آن را به اجرا در آورد که توسط نشر هرمس منتشر شد.

تم های ملودیک ایران و ارمنستان در این اثر مشاهده می شود. برای نام گذاری این اثر که یکی از قطعات آلبوم را نیز به خود اختصاص داده ، از هفت شهر عشق عطار نیشابوری الهام گرفته شده است. آرشید آذرین، نوازنده توانای کشورمان، پرتو شناس قلب و عروق بوده و علاوه بر طبابت، به کار نوازندگی نیز مشغول است.

قطعاتی از این اثر را در اینجا گوش کنید.

“پالت” با آلبوم موسیقی تصویری آمد

زمستان سرد ۹۵ برای هواداران گروه موسیقی پالت، روزگار داغ و پر هیجانی را رقم زد. این گوره موسیقی در روزهای پایانی سال، تازه ترین اثر صوتی خود را به عنوان “تمام ناتمام” به همراه آلبوم تصویری کنسرتش وارد بازار موسیقی ایران نمود که ۵ تک قطعه در آن قرار دارد.

al3

از میان ۵ قطعه آلبوم جدید این گروه موسیقی پاپ کشورمان، دو قطعه به نام های صدایم کن و لیلی جان برای نخستین بار منتشر می شود. آلبوم سوم گروه موسیقی پالت با رگه هایی از موسیقی الکترونیک همراه شده است که به نسبت کارهای قبلی که در ساختار ساز بندی آکوستیک بود، فضای متفاوتی را تجربه می کند.

این آلبوم، هم شامل ویدیوهایی از اجرای زنده محبوب ترین آهنگ های این مجموعه در سال های اخیر و همچنین تصاویر جذابی از پشت صحنه و روند و تولید ترانه ها و اجراهای پالت در ۵ سال اخیر است که برای علاقمندان به این گروه، زمستان گرمی را رقم خواهد زد.

گفتنی است، اوایل فروردین ۹۶، این گروه موسیقی، در مرکز همایش های برج میلاد تهران روی استیج می رود.

آلبوم موسیقی تصویری جدید پالتی ها توسط نشر نوفه وارد بازار شده است و توسط هنر اول، پخش می شود.

آلبوم “تلنگر” در حضور چهره های سینمایی آمد

al4

یکی از خبرهای داغ بازار موسیقی کشور در اسفند امسال را باید به عرضه آلبوم موسیقی تلنگر، جدید ترین اثر مهرداد شهسوار زاده اختصاص داد که در ۶ اسفند در مراسمی با عنوان دورهمی تلنگر، رونمایی کرد. شهره سلطانی، شقایق فراهانی و مهرشاد کارخانی و مجید طوسی از جمله هنرپیشه های سینما در این رویداد هنری حضور داشتند.

گفتنی است، آلبوم موسیقی «تلنگر» چهارمین آلبوم مستقل مهرداد شهسوارزاده در مقام تهیه کننده و خواننده، توسط شرکت «سل فا» به مدیریت مجید طوسی جهت پخش در دسترس علاقه مندان موسیقی پاپ قرار گرفته است.

این آلبوم شامل ۱۰ قطعه موسیقی با ترانه هایی از: بابک صحرایی، محسن یگانه، امیر ارجینی، حدیث دهقان، محمدکاظمی، لی لا رضایی، شهاب اناری و امیر بذرافشان است. هم چنین ملودی های این آلبوم را شهاب اکبری، محسن یگانه، مهرداد شهسوارزاده، مهدی رامشک و حسین قربان پور ساخته اند.

همچنین شهاب اکبری به عنوان تنظیم کننده در این آلبوم حضوردارد، ضمن اینکه نیما اورکی نوازنده جوان پیانو که به تازگی در رویدادهای بین المللی عناوینی را کسب کرده به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده یکی از قطعات، در آلبوم با شهسوارزاده همکاری کرده است.

آلبوم «سوتک» منتشر شد

جدیدترین اثر حسین حمیدی توسط نشر ماهور وارد بازار موسیقیایی کشور شد. ااین آلبوم صوتی و نوشتاری، با تصاویری از سوتک ها، به صورت موازی، شناختی ساده به مخاطب خاص این ساز می بخشد. سازی که در معرض فراموشی و عدم به کارگیری طبیعی و موزه ای شدن قرار دارد.

al5

حمیدی درباره جدید ترین اثر خود نوشت:

«تلاش من این است با به صدا درآوردن این ساز، امکان به کارگیری عملی سوتک‌ها در کنار سازهای دیگر فراهم آید؛ البته در جای مناسب قطعه‌ی موسیقی و با در نظر گرفتن وسعت محدود این ساز. سوتک ساز بادی دارای لَبَک است و لبک همان ساختار پنجره‌ای شکلی است که سوراخی برای دمیدن در سر آن قرار دارد و صدا دهی سوتک از طریق دمیدن به لبک ایجاد می‌شود.»

او همچنین به این مسأله اشاره دارد که سوتک‌ها به گروه سازهای خبررسان و بدوی تعلق دارند و کاربردشان معمولاً در شکار، موسیقی اولیه، بازی کودکان، نشانه‌های صوتی در جنگ‌ها و سؤال و جواب‌های پنهانی حساب شده است.

گفتنی است، این ساز معمولاً از گِل پخته، میوه‌های کُروی شکل، چوب، استخوان، شاخه درخت و… ساخته می‌شود. سوتک‌ها اکثراً دارای مخزن هوای تَه بسته، کُروی شکل، تخم‌مرغی شکل، استوانه‌ای و مثلثی با ارتفاع ۱ تا ۲ سانتی متر هستند. این سازها در ساختار بدوی خود یک تا چهار سوراخ دارند. در ایران گونه‌هایی از سوتک های اولیه را به سختی می توان یافت.

آلبوم «تا روشنی ها» آمد

al6

فردین کریم خاوری و رضا کسروی، یکی دیگر از آلبوم های پرتیراژ زمستانی کشور را وارد بازار موسیقی کشور کردند. تا روشنی ها، نام اثریست که قطعاتش در حد فاصل سال های ۸۵ تا ۹۴ تولید شده و رضا کسروی در ۴ دستگاه: ابو عطا و دشتی، قطعات آن را به آواز در آورده است.

این مجموعه شامل ۸ قطعه به نام های: بهار دلکش، آواز ضربی، غزل، تا روشنی ها، چهار مضراب، یار شدم، قصه گیسو و ارغوان است که در قالب ۵ تصنیف از ساخته های کریم خاوری و بر روی اشعار حافظ،‌ مولانا، بدیع الزمان فروزانفر و فریدون مشیری ارائه گردیده است.

گفتنی است، در این آلبوم، کریم خاوری علاوه بر آهنگسازی، دکلمه و نوازندگی سه تار، نواختن سه تارباس را نیز بر عهده داشته است. مهرداد کریم خاوری، علیردریابی، فردین لاهورپور و یلدا نوبخت، به تربیت نوازندگی دف، کمانچه، نی، سه تار را عهده دار بودند.

این اثر جدید موسیقی، توسط نشر نغمه ساز و آواز وارد بازار شده است.

آلبوم «هفت دریا» سپهر لاجوردی منتشر شد

al7

آلبوم موسیقی هفت دریا، نخستین اثر رسمی سپهر لاجوردی با کوشش موسسه فرهنگی و هنری صدای هنر وارد بازار موسیقی اسفند شد. او، در این اثر، نوازنده تار است که در سبک تک نوازی و دو نوازی به اجرا در امده است.

این آلبوم شامل یک قطعه ۵۸ دقیقه ای از تک نوازی و دو نوازی این هنرمند بوده که تا کنون کنسرت های متعددی در داخل و خارج از کشور روی استیج برده است.

آلبوم محمد رضا فروتن منتشر شد

al8

محمد رضا فروتن، هنرپیشه سینمای ایران نیز با انتشار نخستین آلبوم موسیقی خود، وارد عرصه موسیقی پاپ شد. آلبوم «می فهممت» با صدای ایشان توسط موسسه فرهنگی و هنری آوای سوته دلان و با همکاری شرکت هنر اول وارد بازار موسیقی شد.

این اثر، شامل ۷ قطعه به نام های: کاش ندیده بودمت اما، تو که نیستی، روزای مرگ عشق، همین خوبه، من از تو بر نمی گردم، به چی شک می کنی و می فهممت و ترانه هایی از دکتر افشین یداللهی است.

آهنگسازی این آلبوم توسط بابک زرین انجام شده و رضا تاجبخش و سیروان خسروی نیز، از جمله تنظیم کنندگان نخستین اثر این هنرپیشه سینما و تلویزیون کشورمان هستند.

محمدرضا فروتن یادداشت کوتاهی همراه با آلبوم خود منتشر کرده و در آن خطاب به مخاطبانش نوشته است:

به نام فهم مطلق که اوست.

افسانه شخصی می‌فهممت در خاطرات نادیده و روزگار دیده ام، بوده است و در من هیاهویی خاموش و منزوی را سالهای سال رهبری می‌کرده است. خواندن، شبیه که نه، نیاز مبرمی بود در من که رهایی را برای روحم بر بومی خجل، نقش می‌زد و من نیز به تنهایی تماشایش می‌کردم. خواندن را چنان موهبتی از عالم بالا می‌دانم که تا دمی از پس بازدمی در من می‌دمد شاکر درگاهش خواهم بود.

اکنون که تقدیر چنان تاسهای خویش را بر نرد روزگار نشاند که افسانه شخصی‌ام را با شما در میان بگذارم باید بگویم چگونه آن هیاهوی منزوی شمایلی جمعی به خود گرفت و عمومی گشت.

al9

سببش دوست گرامیم افشین یداللهی است که تحقق آرزوهای دیگران به اندازه آرزوهای خودش برایش مهم بود، حتی بیشتر. اکنون که اثر پیشکش شده است به محضرتان از درگاه فهم مطلق که همانا اوست خواستارم که به صلح خویش با خویشتن بیفزاید و احسن الحالی گردد برای احوالات‌تان هرچند کوتاه.

آلبوم طلوعی دیگر منتشر شد

al10

آلبوم طلوعی دیگر، نخستین اثر آرمان نهرور است که با این عنوان توسط موسسه فرهنگی و هنری آوای نوای نوبانگ جوان، وارد بازار موسیقی شد.

این آلبوم را شاید بتوان اولین آلبوم دوئت پیانو و گیتاربیس در ایران دانست. پیانو در این آلبوم محوریت بیشتری دارد و نوازندگی آن را «آرمان نهرور» انجام داده است. نهروز آهنگسازی و تنظیم‌ کار را نیز بر عهده داشته است و «میر مهدی قاسمی» به عنوان نوازنده گیتاربیس در این اثر هنرنمایی کرده است.

«طلوعی دیگر» شامل ۹ قطعه با عناوین «بید مجنون»، «رقص کودکانه»، «ترنم پاییزی»، «فصل باران»، «رقص شاپرکها»، «خاطره»، «ابدیت»، «کرشمه» و «گندمزار» بوده و بیشتر آهنگ‌های آن فضایی رمانتیک و آرامش‌بخش دارند.

کارن همایونفر با همه این روزها آمد

al11

کارن همایونفر با آلبوم همه این روزها، که توسط شرکت موسسه پیانو هفت طبرستان منتشر شده است، طرفداران خود را در اسفند امسال سورپرایز کرد.

این چهره موسیقی مطرح کشورمان در این آلبوم، برگزیده ای از موسیقی فیلم های ساخته شده خود را جمع آوری کرده و در قالب مجموعه راهی بازار موسیقی اسفندماهی کشور کرده است. فیلم هایی چون: خشم و هیاهو، خانم، مردی برای تمام فصول، نقش نگار، شیفت شب، من، مدینه، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، نفس گرم، تنهایی لیلا از جمله فیلم هایی است که وی موسیقی متن آنها را در آلبوم همه این روزها منتشر کرد.

در این آلبوم «میثم مروستی»، «احسان بیرقدار»، «مسعود همایونی»، «سهیل فقیه نصیری»، «فیروز ویسانلو»، «علی پژوهشگر»، «پاشا هنجنی»، «بهزاد رواقی»، «شروین مهاجر»، «آرین قیطاسی»، «ناصر رحیمی»، «مهرداد عالمی»، «آتنا اشتیاقی» و… به عنوان نوازنده همکاری داشته اند.

«سه اثر برای پیاو» منتشر شد

photo_2009-04-30_01-01-12

آلبوم سه اثر برای پیانو به آهنگسازی مهران روحانی و نوازندگی نیسان روحانی وارد بازار موسیقی اسفند شد. رامین صدیقی، ناشر این آلبوم است.

مهران روحانی در سال ۱۳۲۴ در شهر تهران به دنیا آمد، دوران کودکی، دبستان و دبیرستان را در شهرهای مختلف ایران سپری کرد و از هشت سالگی به موسیقی رو آورد. تنها استاد او تا قبل از ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، پرویز مسرور بود که دروس اولیه تئوری و ساز را به او آموخت.

در سال ۱۳۴۶ و بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته اقتصاد از دانشگاه شیراز به تهران آمد و بعداز گذراندن خدمت نظام وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و زیر نظر اساتیدی مانند دکتر هرمز فرهت، دکتر محمدتقی مسعودیه، علیرضا مشایخی، پری برکشلی و پروفسور توماس کریستیان داوید به تحصیل در رشته آهنگسازی پرداخت، در طی همین سال‌ها با هدایت دکتر هرمز فرهت تهیه برنامه‌های موسیقی کلاسیک رادیو را نیز برعهده گرفت و روزانه چند ساعت را به این مهم اختصاص داد.

از میان هنرجویان قدیمی او و هنرمندان موفق امروزی می‌توان از رضا ناژفر (نوازنده فلوت و استاد دانشگاه اینسبورگ اطریش) و کیاوش صاحب نسق (آهنگساز و محقق موسیقی)، بهاره کمائی (نوازنده پیانو) و صفا کاتب شهیدی (نوازنده پیانو و آهنگساز) نام برد.

بخش هایی از اثر استاد روحانی را اینجا بشنوید.

علی زند وکیلی با “رویای بی تکرار” آمد

علی زندوکیلی که امسال با آهنگ خاطره انگیز «به سوی تو» با استقبال گسترده مخاطبان موسیقی پاپ همراه شد و فرصت اجرای  آن در برنامه دورهمی مهران مدیری را هم پیدا کرد، دومین آلبوم خود را با عنوان رویای بی تکرار منتشر نمود.

نخستین آلبوم وی با نام یادی به رنگ امروز، شهریور ۹۴ منتشر شد که بازخوانی آثاری از بزرگان موسیقی ایران بود.

« بعد از بازخوانی آثار قدیمی و همکاری با گروه‌های مختلفی چون دنگ شو و دارکوب، این آلبوم به نوعی نخستین تجربه مستقل و در واقع بیانگر شخصیت هنری من است. از احساس جاری در ملودی‌ها که اکثرا ساخته خودم است تا انتخاب ترانه‌ها و دیگر جزئیات آلبوم که لحظه به لحظه آن را خودم با کمک دوستانم پیش برده‌ام.»

جدیدترین آلبوم علی زندوکیلی در ۱۲ قطعه به نام های: آتش در آب، بی تابانه، لالایی، رویای بی تکرار، جدایی، لحظه شیرین، نمی آیی، جانانه، آه سرد، عطر خاطره، آهسته آهسته، نجوای چوپان منتشر شده است که ترانه های آنرا افشین مقدم، حسین غیاثی، پرستو حراجی اصل، داوود غلامی و فراز حلمی سروده اند.

در بخش آهنگسازی و تنظیم این آلبوم نیز علاوه بر خود علی زندوکیلی و گروه زند، هنرمندانی چون علیرضا افکاری، محمد زندوکیلی، فراز حلمی، یاشار یاری و سعید زمانی همکاری داشته اند. سینا و سحاب علم، رامتین اتابکی، شایان ریاحی، افشین بابایی و امید غفاریان خرم نیز نوازندگانی هستند که در این آلبوم ساز زده اند.

۲ آلبوم سنتی ایرانی منتشر شد

علاقمندان موسیقی اقوام نیز مطلع باشند که اخیرا آلبوم «آی بنیظ» همنوازی تار، تنبک و نقاره است که شامل قطعات فولکلور آذری بوده و از منابع موثق قدیمی الهام گرفته شده است وارد بازار موسیقی کشور شد.

al13

این مجموعه تلفیقی با محوریت تار ایرانی و همراهی تنبک و نقاره با فواصل آذری بصورت هم نوازی ضبط شده است این مجموعه شامل ۹ قطعه است که سه قطعه آن بخش آوازی و باقی قطعات فولکلور آذری است که وحید اسداللهی به نوازنده نقاره، قاسم رحیم‌زاده به عنوان نوازنده تار و کامبیز گنجه‌ای به عنوان نوازنده تمبک حضور دارند.

علاوه بر این، آلبوم «آواز رود» نیز اثری دیگری به صورت دونوازی تار و تمبک است که قطعات ضربی آن پیش‌ساخته و بخش آوازی آن به شکل بداهه ضبط شده است.

al14

«آواز رود» با نوازندگی تمبک کامبیز گنجه‌ای و نوازندگی تار قاسم رحیم‌زاده، شامل ۹ قطعه موسیقی از جمله درآمد، ابوعطا و سیخی، ضربی سیخی، حجاز، ضربی حجاز، بغدادی، غم انگیز، گیلکی، گبری، رنگ دشتی استاد بیگجه‌خانی، درآمد افشاری، جامه‌دران، ضربی افشاری، عراق، قرایی، رهاوی و فرود است.

مهدی یراحی با آیینه قدی آمد

جدید ترین اثر مهدی یراحی، خواننده موسیقی پاپ جوان کشورمان در اوایل اسفند ماه سال جاری با عنوان آیینه قدی وارد بازار موسیقی کشور شد. این اثر توسط مجید عبدی و شرکت رویال هنر پارس عرضه شده است.

ترانه‌های این آلبوم که ده قطعه به نام های آینه قدی، نفس، شال گردن، بی دفاع، تو که می‌رفتی، همین ساعت، بی‌سرزمین، مغلوب، سرما نزدیکه و نگو نگفتی دارد، از سروده‌های «روزبه بمانى»، «آرش مهرابى»، «امیرعلى بهادرى»، «امیرحسین مساح» و «رضا شاهین» است.

al15

همچنین «مهدى یراحى»، «امیرعلى بهادرى»، «احسان نى‌زن»، «وحید پویان» و «اسحاق اسدبیگى» آهنگسازان قطعات بوده و «سعید زمانى»، «هومن نامدارى»، «پیمان میرزایى»، «اسحاق اسدبیگى» و «مهدى یراحى» نیز تنظیم قطعات آلبوم را انجام داده‌اند. آلبوم «آینه قدی» در مدت زمان کوتاهی که برای پیش فروش اینترنتی روی بیپ تونز قرار گرفته بود، رتبه نخست پیش فروش اینترنتی را از آن خود کرد.

مهدی یراحی چند ماه پیش در برنامه خنداونه رامبد جوان، مهمان جناب خان بود که گوشه هایی از این برنامه را در این ویدیو تماشا نید.

مهدی را در این نشانی دنبال کنید.

al16
تصویر ایندکس درگاه مهدی یراحی

کوتاه از آلبوم گردی

  • آلبوم موسیقی تربت جام، شامل آثار ماندگاری از ۴ استاد موسیقی نواحی در قالب اجرای معرفی گوشه هایی از موسیقی منطقه تربت جام با هنرمندی غلامعلی نی نواز و عبدالله سرور و نورمحمد درپور و غلامعلی پور عطایی وارد بازار موسیقی کشور شد.
  • آلبوم موسیقی یه وجب عشق، جدید ترین اثر حسین سیاحی از سوی شرکت آوای ماندگار صداقت منتشر شد.
  • نیما علامه نیز در اسفند ماه با آلبوم مبارکم باشه، طرفدارانش را خوشحال کرد. او بعد از ۵ سال، اثر جدیدش را وارد بازار موسیفی کشور کرد.
  • آلبوم موسیقی راک ناگهان رفته از هومن غفوری با آهنگسازی کاوه یغمایی منتشر شد.
  • فرهاد صفری با آلبوم تک نوازی تنبک با عنوان بر مدار زمان وارد بازار موسیقی ایران شد.

هر هفته در سرویس هنری روزیاتو با آخرین خبرها از دنیای موسیقی ایران، با گزارش آلبوم گردی روزیاتو همراه باشید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • بختیاری اسفند ۲۲, ۱۳۹۵

    فوق العاده بود این گزارش. مخصوصا که ویدیو هم بود
    مثل همیشه مهندس جان 🙂

  • شاهین اسفند ۲۲, ۱۳۹۵

    می فهممت رو از فروشگاه ترانه پردیس ملت خریدم. دکلمه جالبی بود. یاد مرحوم شکیبایی افتادم 🙂

    • فهیمه اسفند ۲۳, ۱۳۹۵

      منم از اونجا خریدم. اما اجازه نداشتن پخش کنند!