سمی ترین نقاط کره زمین

لیفن چین، سمی ترین نقطه زمین

سمی ترین نقاط کره زمین

در طول صد سال اخیر، بشر با اختراع و به کارگیری تکنولوژی، شگفتی های عظیمی را به وجود آورد. این روند، زندگی بشر را آسان تر و پرهیجان تر کرده، با این حال خسارات و آلودگی هایی را نیز به همراه داشته است. این آلودگی شامل پس مانده هایی از مواد شیمیایی، هسته ای و زباله ها هستند که همگی، محیط زیست را به مخاطره می اندازند. بسیاری از نقاط بر روی کره زمین، تحت تاثیر چنین آلودگی هایی قرار گرفته اند که برخی در معرض تخلیه قرار دارند. چرنبیل در کشور اکراین، یکی از این نمونه ها می باشد. این شهر شاهد بدترین حوادث هسته ای در تاریخ زندگی بشر بوده است و از آن زمان تا کنون شهر ارواح غیر قابل سکونت، لقب گرفته است.

اگرچه لیست ذیل، هیچ شهر و منطقه ای در امریکا را در بر نمی گیرد اما نقاطی در این سرزمین نیز، وضعیتی مشابه را دارا می باشد. آمار فراوانی مبنی بر مشاهده آلودگی در لاو کانال نیویورک، تارکریک اوکلاهاما و کانال گوانوس نیویورک به دست آمده است. از جمله روش های آلوده کننده مدرن که باعث تیره و کدر کردن آب و حیات وحش می شود، شکاف هیدرولیک، جداسازی قله کوه و مواردی این چنینی است. علاوه بر آنچه در لیست زیر گرده آوردی شده است، نقاط دیگری در جهان وجود دارد که هر روزه آلودگی های مشابهی را تجربه می کند.

لیفن چین: مه دود موجود در شهر نیویورک اگر در لیفن دیده شود, “روز خوب و پاک” در این منطقه تلقی می شود. لیفن، به عنوان سمی ترین نقطه کره زمین شناخته شده است که علت اصلی این آلودگی ها، فعالیت های صنعتی و آلودگی های بوجود آمده از طریق ماشین ها می باشد. این منطقه آنقدر آلوده است که اگر لباس های خود را برای خشک شدن در هوای آزاد قرار دهید، لباس هایتان سیاه خواهد شد.

Benxi_Steel_Industries-w900-h600

57726_819-w900-h600

باریکه وسیع گاراژ پچ در اقیانوس آرام: این باریکه، جزیره ای به دو برابر وسعت تگزاس و بیش از ۳۰ فوت است که در اقیانوس آرام، معلق است که بیشتر زباله های پلاستیکی در آن دیده می شود.

1-2 (1)-w900-h600

روندونیا در برزیل: این منطقه یکی از جنگل های رو به تخریب در میان جنگل های آمازون است. درختان در وسعت چندین هزار هکتار در معرض تخریب و سوزاندن قرار دارند. این منطقه که روزی سبزپوش بوده، اکنون به محل چرانیدن حیوانات بدل شده است.

635613348354806951-w900-h600

رودخانه یامونا در هند: اگرچه تدابیر فراوانی به منظور رفع معضل زباله، از جانب دولت این کشور، صورت پذیرفته اما روند آلودگی آب در این منقطه هموار نشده است.

 Most-Polluted-City-in-the-World-w900-h600

لا  اورویا در پرو: کارخانه ذوب فلزات در این منطقه که توسط کمپانی امریکایی دو  ران هدایت می شود، مسئول مقادیر فراوان سربی است که در این شهر تولید می شود. خون تقریبا تمامی کودکانی که در این متطقه زندگی می کنند، حاوی مقادیر قابل توجهی سرب می باشد.

image-w900-h600

دریاچه کاراچای در روسیه: میزان تششعات هسته ای موجود در این منطقه به اندازه ای است که اگر فردی به مدت یک ساعت در بخشی از آن قرار گیرد، مقادیر کشنده ای از آن، داخل بدنش می شود. موارد فراوانی از ابتلای کودکان این منطقه به سرطان خون دیده شده است. نگرانی های فراوانی از پخش این مواد به مناطق اطراف و رودخائه های مجاور وجود دارد.

222-w900-h600

جالب آن است که بشر نه تنها آلودگی های را بر روی سطح زمین به وجود آورده است بلکه، رد پایی از آلودگی را در فضا نیز به جا گذاشته است. این میزان آلودگی در فضا چیزی معادل وزنی ۴ میلیون پوند تخمین زده شده است در حالی که فضاپیماهایی هم وجود دارند که هم اکنون در حال گردش به دور زمین می باشد. این آلودگی ها، نگرانی هایی را در باب اختلال کار ماهواره ها و وسایل ارتباطی به وجود آورده است.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود