نگاهی به زندگی کارآفرین معروف لوازم خانگی ایتالیایی «دلونگی»

نگاهی به زندگی کارآفرین معروف لوازم خانگی ایتالیایی «دلونگی»

ایتالیا را با مافیا، مد، فوتبال، سینما و شاهکارهای نقاشی و معماری جهان و در راس همه، با نامی چون لئوناردو داوینچی، خالق تابلو لبخند ژکوند و افتخار موزه لوور پاریس می شناسیم.

ایتالیا در عصر امروز، یکی از ۱۰ مقصد برتر گردشگری جهان و دومین مقصد پر گردشگری قاره اروپا در سال های اخیر به شمار می رود. ایتالیایی ها با دانشگاه ۹۵۰ ساله بولونیا، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان را در اختیار دارند و کشورشان، جشنواره ای از هنر و شکوه معماری چند هزار ساله از کلوزئوم رم تا کلیسای جامع سانتا ماریا در فلورانس است.

کشور هنر خیز ایتالیا، با طبیعتی شگفت انگیز، همچون فرانسه، یکی از پایتخت های مد و سینمای جهان به شمار می رود و در این عرصه ها، نقشی الهام بخش دارد. جورجیو آرمانی، جیانی ورساچه، ماریو پرادا، سالوادوره فرگانو و برند معروف دنیای لاکچری بازها: گوچیو گوچی (Gucci) همه اعتبار صنعت مد و لباس کشور چکمه قاره سبز است.

در ایتالیا که یکی از قطب های صنعتی و اقتصادی قاره سبز به شمار می رود، لوازم خانگی نیز همچون سوئد، از اعتبار بالایی برخوردار بوده و سرمایه گذاری های گسترده ای در نیم قرن اخیر در این حوزه توسط دولت و سرمایه گذاران خصوصی این کشور در دستور کار بوده است.

در کشور هنر اروپا، لوازم خانگی ایتالیایی نیز بخشی از برگ پر افتخار ایتالیایی ها در ارائه محصولات هنرمندانه صنعتی هستند که دولونگی، مشتی نمونه خروار است.

گزارش امروز روزیاتو، شما را با سرگذشت قهوه ساز ایتالیایی آشنا می کند.

با ما همراه باشید.

دلونگی به روایت دلونگی

جوزپه دلونگی، مالک برند معروف لوازم خانگی دلونگی، حدود ۷۰ سال پیش در ایتالیا تاسیس شد. ابتدا یک کارگاه کوچک قطعه سازی بود که بعدها ثبت رسمی شد. در اوایل کار، شرکت دلونگی یک تولید کننده عمده گرم کننده ها و هواسازهای قابل حمل بود. اما بعدا با گسترش فعالیت های خود، به عرصه پر مخاطب و مشتری و پر طرفدار لوازم خانگی نیز وارد شد.

del6

حدود ۱۶ سال پیش، دلونگی توانست، در قالب ماموریت کسب و ادغام (Merger & Acquisition)، مالکیت گروه تولیدی معروف لوازم خانگی KENWOOD انگلستان را نیز از ان خود کند و با این عمل، گسترش نفوذ دلونگی به بازارهای شرق آسیا افزایش یافت. این شرکت اکنون بیش از ۱۳ بخش تولیدی و ۳۰ شرکت توزیع کننده در سراسر جهان دارد که خدمات و محصولات دلونگی را در ۸۰ کشور دنیا مدیریت می کند.

شرکت در روزهای نخستین قرن بیستم میلادی تاسیس شد، اکنون بیش از ۶ هزار کارمند داشته و درآمد آن در سال ۲۰۱۴ میلادی، بیش از ۲ میلیارد یورو برآورد شد. برای آگاهی از جدید ترین فعالیت ها و محصولات و خدمات این شرکت به درگاه دلونگی مراجعه کنید.

del7

جوزپه دلونگی، در سال ۱۹۳۹ میلادی در شهر ترویسو ایتالیا به دنیا آمد و اکنون با ۳.۶ میلیارد یورو ثروت، در فهرست میلیاردهای اروپا و جهان قرار دارد. او در دانشگاه CA FOSCARI در شهر ونیز تحصیل کرد و از جمله شخصیت های فرهنگی و اقتصادی و صنعتی برجسته این کشور به شمار می رود.

دلونگی،‌ همچون گوچی و آرمانی، اعتبار صنعت ایتالیا است. هر جای دنیا، نام دلونگی به ذهن برسد، طعم قهوه ساز ایتالیایی به مشام عاشقان قهوه می رسد.

گویا خاندان دلونگی، همه در کار قهوه بوده اند که میراث آنها، برای نسل های پس از خود، قهوه بوده است و بس! اما دلونگی ها، قبل از ورود به دنیای صنعتی و قهوه، چوب بر بودند.

زندگی جوزپه دلونگی

کارآفرین الهام بخش و خود ساخته قصه ما، جوزپه دلونگی است. او در شهر رویایی ونیز متولد شد و همان جا نیز تحصیل کرد. تولدش مصادف شده بود با آغاز دومین جنگ خونین جهانی و قطعا اوضاع و احوال ایتالیای آن دوران نیز همچون سایر نقاط اروپا، حال خوشی نبوده است. تولید هیزم در کارگاه چوب بری خاندان دلونگی سبب شده بود که درآمد این خانواده از طریق همین کارگاه بگذرد.

del8
سیستم دیجیتالی جدید ترین دستگاه قهوه ساز هوشمند دلونگی

این کارگاه کوچک، با بزرگ شدن جوزپه و اتمام تحصیلاتش، از نیمه دوم قرن بیستم، به کارخانه ای مجهز و بزرگ تبدیل شد به گونه ای همانطور که در ابتدای گفتار گفتیم، تولید قطعات دستگاه های حرارتی و گرم کننده نیز به برنامه کاری آن ها اضافه شد. گر چه جوزپه، در دانشگاه کافوسکاری ونیز، درس اقتصاد خوانده بود، اما به صنعت و کار صنعتی علاقه نشان داد و همین عامل سبب شد تا بتواند، موسس یکی از غول های صنایع خانگی اروپا شود.

جوزپه، دانش آموخته رشته اقتصاد پس از ۱۰ سال کار، از سال ۱۹۶۲ میلادی، کم کم خودش را نشان داد. او برند جی.دلونگی De’Longhi را ثبت کرد تا با این عنوان، لوازم خانگی تولید کرده و به فروش برساند. اولین محصولی که با این برند تولید کرد، در واقع یک رادیاتور برقی با مخزن روغن بود.

del9
تصویر اسپرسو ساز دلونگی به نام Alicia

این رادیاتور که در سال ۱۹۷۳ میلادی برای مصارف خانگی تولید شــد، تماما از نیروی برق کمک می گرفت و مخزن روغن آن به عنوان نگهدارنده حرارت عمل می کرد. دو ســال پس از آغاز این کار تازه، از آنجایی که تجربیات آکادمیک او در تمامی ســال های کار در کارخانه همراه او بود، تصمیم گرفت که برای گسترش کار یک بخش تحقیق و توسعه به شرکت اضافه کند.

با کمک گرفتن از اطلاعات تازه، او در سال ۱۹۷۸ میلادی، توانست خط تولید دلونگی اسپیای را که حالا با همان نام دلونگی شناخته می شود،  راه اندازی کند. تا اینجای کار هم با وجود توسعه کار، خط اصلی همان خط خانوادگی بود، تمرکز بر تولید وســایل گرمایشی، بعد رفته رفته سیستم های تهویه مطبوع هم به تولیدات شرکت اضافه شد.

del11

بعد از مدتی او شروع به معرفی انواع لوازم خانگی الکتریکی تولید دلونگی کرد؛ از جمله دستگاه سرخکن برای استفاده خانگی. با این محصولات جدید شرکت دلونگی آغاز به توسعه کار خارج از خاک ایتالیا کرد.

دلونگی با طعم اسپرسو

del5

محصولی که از دلونگی در ذهن همه ما ایرانی ها قرار دارد، قهوه ساز دلونگی بوده که در ادامه تولید انواع لوازم خانگی و آشپزخانه این شرکت، در فهرست محصولات شرکت قرار گرفت. جالب است که بدانید، نخستین قهوه ساز دلونگی در سال ۱۹۹۰ میلادی معرفی شد.

از زمان معرفی این دستگاه به بازار، دستگاه های قهوه ساز دلونگی قدم در راه شهرت گذاشتند و در طی سالیان بعد توانستند با اختلاف زیادی از سایر محصولات این شرکت، خود را به دنیا معرفی کنند. به همین خاطر، بسیاری تصور دارند که دلونگی، تنها تولید کننده دستگاه های قهوه است و در زمینه های دیگر، فعالیت چندانی ندارد!

del12

در آغاز قرن بیست و یکم میلادی، شرکت دلونگی آنقدر شناخته شده بود و فروش داشت که توانســت دست به یک خرید بزرگ بزند. در سال ۲۰۰۱ میلادی، همانطور که در بالا اشاره شد، جوزپه یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید محصولات خانگی انگلستان را به قیمت ۵۶ میلیــون پوند (معادل ۶۷ میلیون دلار) خرید و این گونه بود که برند کنوود به زیرمجموعه دلونگی تبدیل شد.

بعد از این ادغام، بیش از هر زمان دیگری، کنوود انگلیسی ها تبدیل به یکی از جدید ترین تولیدکنندگان دستگاه های مخصوص پخت و پز خانگی شد و بازارش را رونق داد. جوزپه در همان سال دلونگی را در بازار بورس میلان ثبت کرد و تمرکز شرکت را بیشتر روی تولید لوازم خانگی قرار داد و از آنجایی که قهوه سازها کارشان گرفته بود و رقبای آسیایی این شرکت هم اوضاع چندان خوبی نداشتند، این محصول مورد توجه بیشتر موسس دلونگی قرار گرفت و روی طراحی و ارتقای آن کار شد.

del13

دلونگی از سال ۲۰۰۷ میلادی، تولید اولین نسل از اسپرسوسازهای اتوماتیک خود را آغاز کرد.

سال ۲۰۱۲ میلادی، زمانی که دیگر مشخص بود نام دلونگی بیش از هر چیزی در حوزه لوازم آشپزخانه مقبول واقع شده است، این شرکت سهام تولید وســایل گرمایش صنعتی و تهویه مطبوعش را با عنوان دلکلیما در بازار بورس میلان عرضه کرد و ۷۵ درصد از ســهام شرکت برای جوزپه باقی ماند.

del14

سه ســال بعد یعنی در سال ۲۰۱۵ شرکت میتسوبیشی الکتریک این سهام را به مبلغ نیم میلیارد یورو تصاحب کرد.

از جوزپه تا فابیو

یکی از تاثیرگذاران برند دلونگی، فابیو دلونگی است که پسر جوزپه محسوب می شود. وی در سال ۱۹۶۷ میلادی متولد شد و دانش آموخته دانشگاه دولتی میلان است. او نیز راه پدر را در تحصیل دنیا کرد و از رشته کارشناسی اقتصاد، دانش آموخته شد. اما زود به کارهای اجرایی و مدیریتی علاقمند شد و در حال حاضر یکی از مدیران ارشد دلونگی به شمار می رود.

فابیو، همچون بسیاری از پسران ایتالیایی، دوست داشت در مدارس فوتبال ایتالیا ثبت نام کند و هدفش، SERIE A بود. اما تقدیر باعث شد تا او به جای دنیای پر هیاهو و پر حاشیه و رنگارنگ فوتبال، وارد عرصه صنایع خانگی شود.

del15

اما در سنین جوانی و خیلی زود به کسب و کار خانوادگی پیوست و در مصاحبه ای در خصوص ویژگی های شــرکت های خانوادگی مانند دلونگی گفته بود که یکی از جنبه های مثبت کسب و کار خانوادگی این است که کار ادامه دار و پیوسته است. البته این ویژگی به این معنا هم هست که گاهی باید از یک سری فرصت ها بگذری. در تجارت باید دست به ادغام زد، مالکیت را گسترش داد و گاهی کسب و کارهای خانوادگی سعی می کنند که خود را در چنین موقعیت ِ هایــی قرار ندهند.

 حال یا به دلیل کمبود ســرمایه یا از ترس از دست دادن کنترل. اما برای موفقیت تجاری باید این اقدامات انجام شوند. او گفته بود که در شرکت دلونگی، قواعد مرسوم خانوادگی را با ارزش های مدیریتی و استانداردهای شرکت های فعال در بورس در هم آمیخته ایم  و این DNA موفقیت دلونگی را تشکیل می دهد.

فابیو گفته بود که برای دلونگی ها، نتیجه کار مهم است و برای همین در رده های مدیریتی کسانی خارج از خانواده داریم که با ما همکاری می کنند. مهمترین نکته در چنین کسب و کارهایی حفظ تعادل است. یک نکته جالب در این دسته از شرکت ها این است که متوجه می شــوید ارزش های غالب حاکم بر شرکت ریشه در ارزش های خانوادگی شما دارد.

داستان KENWOOD

شرکت کنوود یکی از نام های شناخته شده در عرصه لوازم خانگی است و برای میلیون ها شهروند ایرانی نیز، برند معتبر و خوش نام است. توستر، غذاساز، مخلوط کن و مانند اینها.

این شرکت در سال ۱۹۴۷ میلادی توسط کنث مینارد وود تاسیس شد. کسی که کار تولید لوازم آشپزخانه را از گاراژ خانه اش در شــهر کوچکی در انگلستان آغاز کرد. چند سال بعد یکی از نمونه های تولیدی او که نام KENWOOD گرفته بود در یکی از نمایشگاه های لوازم خانگی در انگلستان عرضه شد.

del16

این شرکت اولین غذاساز خود را در سال ۱۹۷۹ میلادی به بازار عرضه کرد و ۱۰ سال بعد کارش آنقدر رونق گرفته بود که شعبه ای از کارخانه خود را در چین افتتاح نمود. کنث وود در سال ۱۹۹۷ میلادی از دنیا رفت و بعد از آن هیئت مدیره شرکت امور را در دست گرفتند.

چهار سال پس از درگذشت موسس شرکت، مدیران کنوود که مدت ها بود برای فروش شرکت پیشنهادهای مختلفی دریافت می کردند، با شرایط و مبلغ پیشنهادی شرکت دلونگی موافقت کردند و به جامعه سهامداران خود گفتند که با این واگذاری و ادغام، کنوود در کنار دلونگی می تواند تبدیل به پیشروترین تولیدکننده لوازم آشپزخانه در اروپا شود.

این شرکت همچنان با همان نام کنوود به فعالیتش در سایه دلونگی ادامه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه ان مراجعه کنید.

دلونگی همه جا

حضور خاورمیانه ای دلونگی بیش از یک دهه است که سابقه دارد. این شرکت در خاورمیانه، هند و افریقا اداره می شود. از طریق فعالیت در شهر دبی که در حال تبدیل به یک شهر بین المللی شده است این شرکت دسترسی خوبی به بازار عربستان و حتی مصر پیدا کرده است. جایی که قهوه زیاد مصرف می شود.

این شرکت در شرق کره زمین هم با قهوه پیشتاز است. قهوه تبدیل شده است به عنصری نافذ که پای این شرکت را به کشورها و فرهنگ های مختلف باز میکند. به نوعی زبان مشترک فرهنگ ها و رنگ ها و سنت ها شده است.

del3
تصویر ایندکس سایت دلونگی ایتالیا

در حالی که در اواخر دهه ۹۰ میلادی و حتی اوایل سال ۲۰۰۰، قهوه سازهای دلونگی در آسیا فروشی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار داشتند، حال این رقم به ۶۰۰ میلیون دلار نزدیک شده است.

فابیو در مورد قدرت قهوه و بازار خوبی که برای شرکتی مانند دلونگی ایجاد می کند، گفته است: رشد مصرف قهوه واقعا شگفت انگیز است. در اروپا شــاهدیم که مصرف کنندگان سنتی و همیشگی قهوه، مایل هستند تا دستگاه هایی داشته باشند که نتیجه مطلوب تری به آنها بدهد.

del4
محصول هوشمندانه پریما دونا دلونگی که در سایت های این شرکت تبلیغ می شود

قهوه بهتر، کاپوچینوی بهتر و لاته بهتر و از سوی دیگر در بخش هایی از دنیا که قهوه، بخشی از سنته های غذایی نبوده است، مشاهده می کنیم که فرهنگ در حال تغییر است و میزان درخواست برای این نوشیدنی هم در حال رشد است.

نکته مهم اینکه فارغ از هر اتفاقی که برای آدم ها افتاده باشد، در پایان روز دلشــان می خواهد به خانه بروند، یک فنجان قهوه بنوشند و در آرامش باشند. این اصل برای ما اهمیت زیادی دارد چون کار و کسب ما با زندگی روزمره همین آدم ها پیوند خورده است.

فناوری جدید دیجیتالی در خدمت دلونگی

del1

فناوری اطلاعات و ارتباطات، همچون بسیاری از صنایع، در لوازم خانگی نیز تاثیر بسزایی داشته و به نظر می رسد، سال به سال، روند رسیدن به خانه هوشمند (SMART HOUSE) با اینترنت اشیا (Internet Of Things) تسریع می شود. اکنون دلونگی تلاش کرده تا با دنیای اپلیکیشن های گوشی هوشمند، خدمات جالبی را در اختیار دنیای قهوه بازها قرار دهد.

del2

دستگاه قهوه ساز De’Longhi PrimaDonna Elite یکی از هوشمند ترین قهوه ساز های جهان است که با نصب اپلیکیشن آن روی گوشی هوشمند خود می توانید با دستگاه ارتباط برقرار کرده و قهوه ای با غلظت، میزان شیر و دمای خاص را در اختیار داشته باشید. این دستگاه، ۱۵۰۰ پوند قیمت دارد.

این دستگاه این قابلیت را برای باریستاها در کافی شاپ ها فراهم می کند که به طور همزمان، ۶ درخواست مختلف مشتری را به سیستم داده و پس از انجام فرآیندهای مربوطه، قهوه مورد نظر هر یک را تحویل دهد. پریما دونا دلونگی را می توان به راستی یک باریستا خانگی  قلمداد کرد.

روز شمار فعالیت دلونگی

  • (۱۹۳۹) جوزپه دلونگی، موسس برند دلونگی در شهر ترویسیوی ایتالیا به دنیا آمد.
  • (۱۹۶۲) پس از پایان تحصیلات جوزپه دلونگی در رشته اقتصاد، به کارگاه تولید لوازم گرمایشی پدر رفت.
  • (۱۹۶۷) فابیو دلونگی، پسر جوزپه دلونگی به دنیا آمد و بعدها، مدیریت شرکت را بر عهده گرفت.
  • (۱۹۷۳) نخستین محصولی که برند دلونگی تولید کرد، رادیاتور برقی بود.
  • (۱۹۹۰) نخستین دستگاه قهوه ساز دلونگی وارد بازار اروپا شد و با استقبال گسترده همراه گردید.
  • (۲۰۰۱) شرکت انگلیسی کن وود خریداری شد و شرکت دلونگی، وارد بازار بورس ایتالیا شد.
  • (۲۰۱۲) امتیاز برند لوازم الکترونیک BROWN نیز خریداری شد.
  • (۲۰۱۵) ۵ درصد از کل سهام دلونگی به قیمت ۱۵۰ میلیون یورو فروخته شد.
DNA موفقیت گروه تولیدی دلونگی ایتالیا
B30
گروه دلونگی، موفقیت‌ اش را وام دار گسترش مداوم و تفکیک بخش‌های مختلف فعالیت اقتصادی و محصولاتی است که از لحاظ کارایی و طراحی بسیار نوآورانه هستند. همانطور که گفتیم، دلونگی، حدود ۱ قرن پیش به صورت کارگاهی صنعتی پایه‌گذاری شد و در دهه ۱۹۵۰ میلادی، هنگامی که هنوز عمدتاً تأمین‌کننده قطعات سیستم‌ های گرمایشی برای شرکت‌ های دیگر بود، به شرکتی کوچک تبدیل شد. دهه ۱۹۷۰ میلادی، نقطه عطفی در فعالیت این شرکت بود.
دلونگی محصولاتی را با نام تجاری خود به بازار عرضه کرد. رادیاتور برقی قابل حمل، نخستین دستگاهی بود که در سال ۱۹۷۵ میلادی تولید شد و به خانواده دستگاه‌های گرمایشی برقی خانگی تعلق داشت

۱۹۸۲1982 ۱۹۹۹

از این زمان به بعد، تولید دستگاه‌ ها گسترش یافت و هر محصول یک موفقیت به شمار می‌آمد.طیف کاملی از دستگاه‌ های گرمایشی بر اساس سنجه‌ های دقیق کیفیت تولید شد که با استاندارد های ایمنی سخت گیرانه بین المللی مطابق بودند.

دستگاه‌ های کاربردی و نوآورانه دلونگی، جایگاهی منحصر به فرد در بازار های اروپایی و بازار کشور های دیگر برای این شرکت ایجاد کرد و در دهه هشتاد، دلونگی وارد بازار ایالات متحده شد. در سال ۱۹۸۵ میلادی، دلونگی با “اسفورناتوتو” به صحنه لوازم خانگی آمد.

۱۹۸۵ ۱۹۹۹1999

نوآوری،‌ کیفیت و توجه به نیازهای مشتریان و ارتباط خوب با آن ها (Customer Relations Management)، پیام آور موفقیت زود هنگام محصول و آغازی برای توسعه تولید کالا ها و ارایه خدمات شرکت بود. دلونگی در سال ۱۹۸۶ میلادی، “پینگوینو” را خلق کرد، دستگاه قابل حمل و آماده استفاده تهویه مطبوعی برای تمامی خان ه‌های سرتاسر جهان: در کوتاه زمانی، نام “پینگوینو” با تهویه مطبوع گره خورد.

۱۹۸۷   ۲۰۰۰ 

در سال ۱۹۸۷ میلادی، “فریجی ملیو” ابداع شد. دستگاه سرخ‌ کنی که هنوز تنها دستگاهی است که سبد آن چرخشی است و ۵۰ درصد در مصرف روغن صرفه جویی می‌ کند و در برخی از خانه های اروپایی، رد پای آن دیده می شود.

۱۹۸۷             ۲۰۰۰

توسعه تولید کالا و ارایه خدمات و افزایش مداوم تنّوع محصولات، رمز موفقیت دلونگی در بازارهای محلی و افزایش چشمگیر صادرات‌ اش بود. این رشد تصاعدی، دلونگی را قادر ساخت تا برنامه خرید شرکت‌ هایی را آغاز کند که در زمینه لوازم خانگی فعال بودند.

شرکت هایی که دلونگی خریداری کرد

دلونگی نیز مانند دیگر بزرگان کسب و کار در قرن بیستم، از طریق روش کسب و ادغام (Merger & Acquisition) توانست به توسعه کسب و کار (Business Development) اقدام کرده و توان مندی های خود را در زمینه طراحی، ساخ و تولید انواع و اقسام تجهیزات لوازم خانگی توسعه بخشد.

دلونگی در سال ۱۹۷۹ میلادی، شرکت سوپر کالور که در زمینه تولید اجاق‌های مستقل آون‌ های توکار و رومیزی فعالیت داشت خریداری کرد و به فهرست شکارهای خوب در قرن بیستم اضافه کرد.

در سال ۱۹۸۶ میلادی، این شرکت توانست شرکت ELBA که در زمینه تولید دستگاه های گرمایش فولادی با عملکرد گردش آب برای سیسم های گرمایش مرکزی (رادیاتورها) فعالیت می کرد را خریداری کند.

b26

در سال ۱۹۸۷ میلادی نیز، شرکت ARIAGEL که در زمینه طراحی و تولید دستگاه های نظافت و مراقبت از سطوح فعالیت داشت را به جرگه کسب و کار خود در قاره سبز اضافه نمود.

در سال ۱۹۸۹ میلادی، شرکت VERTELLA که در زمینه سیستم های اتوکشی و دستگاه های غذا ساز فعالیت داشت را خریداری کرد.

از جمله دیگر خریدهای دلونگی در قالب سیاست کسب و ادغام، خرید سال ۱۹۹۵ میلادی بود که شرکت سیماکس مایکروماکس را خریداری کرد.

B25
در سال ۱۹۹۴، “کلیماونتا”، به گروه پیوست. این شرکت در حوزه تولید دستگاه‌ های سرمایشی و تهویه مطبوع فعال بود و در زمینه تولید آب سرد برای مجتمع‌های صنعتی و شهری فعالیت می‌کرد و فرصتی در اختیار گروه دلونگی قرار داد تا جایگاه‌ش را از لحاظ فناوری، تنوع محصولات و میزان فروش در بخش تهویه مطبوع (HVAC) پایدار تر نماید.

دلونگی از اواخر دهه هشتاد میلادی، شعبه هایی را در کشورهای مختلف راه اندازی کرد که راه اندازی شعبه در سال ۱۹۸۸ میلادی در ایالات متحده آمریکا، ۱۹۹۰ میلادی در فرانسه، ۱۹۹۳ میلادی در هلند، آلمان و ژاپن و همچنین ۱۹۹۵ میلادی در مسکو از آن جمله است.

دلونگی به اقتصاد اول قاره آسیا (چین) نیز وارد شد و در سال ۱۹۹۶ میلادی، نخستین دفتر خود را در مرکز تجارت جهانی چین (شانگهای) تاسیس نمود. کانادا و بلژیک نیز در اواخر قرن بیستم، مقصدهای تجاری دیگر دلونگی بودند.

همزمان، به خط تولید دستگاه‌های تهویه‌ مطبوع “پینگوینو”، خط تولید جدیدی اضافه شد: دستگاه‌های تهویه مطبوع دیواری که در شکل زیر مشاهده می کنید.

۱۹۹۲  ۱۹۹۹ 

بخش‌های تهویه مطبوع و دستگاه‌های هواساز، با ورود دستگاه‌های رطوبت زدای “آریا درای”، و دستگاه‌های تصفیه هوا و رطوبت ساز، گسترش  روز افزون یافت.

۱۹۹۳ ۱۹۹۹ 

در ابتدای سال ۲۰۰۱ میلادی، دلونگی با پیوستن گروه “کِنوود”، نام تجاری مهم و بین‌المللی فعال در زمینه تولید دستگاه‌های غذاساز، به این گروه و نیز نام تجاری “آریتّه”، که محصولات ویژه مراقبت از سطوح و دستگاه‌ های اتوکشی را تولید می‌کند، روند رشد و گسترش گروه دلونگی شتاب بیشتری گرفت؛ طیف دستگاه‌ های این گروه افزایش یافت و حضور بین المللی آن در بازار لوازم آشپزخانه تقویت شد..

مدل اسپرسو ساز دلونگی EC7

اسپرسوساز «دلونگی» (Delonghi) مدل «EC7»، محصولی ساده، سبک و زیباست که توسط شرکت دلونگی تولید شده است. دلونگی یکی از سردمداران تولید اسپرسو ساز و قهو ه‌ساز در جهان است. اسپرسو ساز EC7 دارای دو خروجی است و به کمک آن می‌ توانید برای یک یا دو نفر همزمان قهوه آماده کنید البته ظرفیت دستگاه تا ۴ فنجان است.

B23
مدل اسپرسو ساز ارزان دلونگی EC7

این دستگاه می‌تواند در سه غلظت مختلف اسپرسو تهیه کند و قابلیت تهیه کاپوچینو هم دارد. یکی از مزیت‌های بزرگ این دستگاه امکان تهیه‌ی کف شیر با فشار بخار است. فقط کافی است شیر سرد را داخل لیوان بریزید و زیر نازل بخار قرار دهید تا کف شیر درست شود. با دکمه‌ی چرخشی که در کنار دستگاه تعبیه شده است، می‌ توان فشار بخار را نیز تنظیم کرد.

این محصول مجهز به سیستم واریو برای انتخاب طعم دلخواه از قهوه‌ی ملایم تا قهوه‌ی غلیظ است. فنجان‌ها روی سینی چکه‌ گیر قرار می‌ گیرند تا در صورت چکیدن آب پس از برداشتن فنجان‌ ها، دستگاه یا میز کثیف نشود.

مدل اسپوسو ساز EC155

اسپرسوساز «دلونگی» (Delonghi) مدل «EC155»، بسیار ساده، سبک، کوچک و درعین‌ حال کاربردی طراحی ‌شده است. این محصول با فشار بخار بسیار زیاد و ظرفیت مخزن مناسب، برای مصارف خانگی طراحی ‌شده است. تفاوت اصلی این محصول با کالای مشابه‌اش یعنی مدل EC150 در طراحی ظاهری است.

B24
مدل اسپرسو ساز دلونگی EC155

هم چنین حالت آماده‌,به‌ کار و امکان تنظیم میزان بخار، از قابلیت‌ های ویژه‌ ی این محصول به‌ حساب می‌ آید. بهتر است بدانید که وجود یک سینی چکه‌ گیر، بر نظافت و راحتی کاربری این محصول، تاثیر زیادی دارد.

اسپرسوساز «دلونگی» (Delonghi) مدل BCO410

ابزاری  پرقدرت، حرفه‌ ای و البته بسیار کاربردی طراحی‌ شده است. این محصول با فشار بخار بسیار بالا، ظرفیت ۱.۲ لیتری و توان مصرفی ۱۷۵۰ وات، می‌تواند بازده‌ای بسیار بالایی برای مصارف با ظرفیت بالا دارد. هم چنین نشان‌ گر سطح آب و سینی چکه گیر، کاربری آن محصول را آسان‌تر می‌ کند.

b29
اسپرسو ساز پر قدرت مدل BC410 دلونگی

مدل BCO410 امکان تهیه‌ی اسپرسو با کیفیت بالا را دارد  و برای این کار از مخزن آب ۱.۴ لیتری که قابل جدا شدن از دستگاه نیز هست، بهره می برد. بویلر از جنس استیل ضدزنگ بوده و میزان بخار خروجی از دستگاه قابل تنظیم است. برای تهیه قهوه فرانسه این محصول تا ۱۰ فنجان را می تواند در هر مرحله تهیه کند.

سیستم خاصی در این محصول برای انتخاب میزان غلظت قهوه از ملایم تا غلیظ در نظر گرفته شده است. قوری شیشه‌ای مدرج مقاوم در برابر حرارت برای تهیه و سرو قهوه وجود دارد. این دستگاه می تواند به صورت همزمان قهوه‌ی اسپرسو و فرانسه (دو مخزن جداگانه) را آماده کند. با این دستگاه امکان تهیه ۱۰ فنجان قهوه فرانسوی وجود دارد.

۱۰ برند معتبر دستگاه های قهوه ساز

  • Keurig Green Mountain
  • Panasonic
  •   Jarden
  •   Delonghi
  •   Electrolux
  •   Melitta
  •   Morphy Richards
  •   Philips
  •   Hamilton Beach
  •   Nestle Nespresso

درس هایی از کسب و کار خلاقانه دلونگی ایتالیا

  • کسب و ادغام: یکی از درس های خوبی که دانشجویان مدیریت و بازاریابی و مهندسی صنایع می توانند از رفتار سازمانی دلونگی یاد بگیرند، رویکرد این شرکت به روش های کسب و ادغام است که در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، مصداق های بسیار عظیمی دارد. دلونگی با خرید سهام شرکت های فعال لوازم خانگی اروپا، توسعه کسب و کار خود را تسریع می بخشد.
  • فناوری اطلاعات: نگاه دلونگی، فقط توسعه کسب و کار خود در عرصه لوازم خانگی نیست. بلکه تلاش کرده تا فناوری اطلاعات و ارتباطات را به خدمت تولیدات و خدمات خود آورده و محصولات فناورانه و هوشمند را در اختیار جامعه بین المللی مشتریانش قرار دهد. پریما دونا، تلفیقی از فناوری اطلاعات و صنعت لوازم خانگی است که می کوشد، تا شیوه زندگی در خانه های هوشمند را در دهه دوم قرن بیست و یکم ارائه دهد.
  • پرتال ۴۰ زبانه: سایت دلونگی به بیش از ۴۰ زبان زنده دنیا اطلاع رسانی شده و برای هر بخشی از کره زمین، دفتر منطقه ای ارائه خدمات و پشتیبانی و به خصوص ارتباط با مشتری تعبیه شده است. این موارد را دانشجویان بازریابی و تبلیغات صنعتی به عنوان مطالعات موردی (case study) می توانند در نظر بگیرند.
  • کسب و کار خانوادگی: یکی از دلایل موفقیت کسب و کار دلونگی در یک سده اخیر، تداوم فرآیند رشد این تجارت از کارگاه کوچک خانگی تا گروه صنعتی عظیم دلونگی با ده ها نمایندگی در سراسر جهان است. فرهنگ کار مشارکتی خانوادگی که نمونه های آن را در بین شرکت های ژاپنی شاهد هستیم، DNA موفقیت دلونگی را شکل داده است که برای بررسی دلایل موفقیت این برند معروف، اهمیت دارد.
  • جامعه سهامداران: دلونگی به عنوان یک شرکت سهامی عام در بازار صنعت ایتالیا، برنامه های متنوعی برای تعامل گسترده با جامعه سهامداران خرد و کلان خود دارد و فهم و درک این شیوه تعاملی دو سویه نوآورانه، می تواند درس های خوبی برای مدیران بازاریابی و روابط عمومی شرکت های سهامی عام ایران داشته باشد.

DEL17

  • کسب و کار سبز دلونگی: دلونگی همچون بسیاری از شرکت های عظیم فعال در بازار بورس اروپا و آمریکا، به مقوله مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR) توجه داشته و برنامه های متنوعی را برای کاهش تاثیرات مخزب زیست محیطی و همچنین کاهش آلایندگی های صوتی و حرارتی و تکریم مشتریان و جامعه در دستور کار دارد که در گزارش سالانه منتشر می شود.

سایت های شرکت دلونگی در صنعت لوازم خانگی و پخت و پز را در این لینک دنبال کنید.

منبع: فوربس ، بلومبرگ ، ASSET ، WSJ
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود