۱۱ نشانه ای که آشکارا به شما می گویند لازم است مرخصی بگیرید

۱۱ نشانه ای که آشکارا به شما می گویند لازم است مرخصی بگیرید

کار کردن، به یکی از اصلی ترین بخش های زندگی افراد در جوامع کنونی و مدرن تبدیل شده و گاه تا اندازه ای افراد شاغل را درگیر می کند که حتی فرصت کافی برای استفاده از مرخصی های خود را نیز ندارند. به عنوان مثال آمار بدست آمده از وضعیت کار مردم آمریکا نشان می دهد که مردم این کشور، به طور متوسط، از نیمی از مرخصی های با حقوق خود، برای رفتن به سفر استفاده نمی کنند.

آمار بدست آمده از وب سایت Glassdoor، نشان می دهد، ۶۶ درصد از مردم آمریکا در طول سفر نیز کار می کنند. ۵ سال پیش، همین آمار ۶۱ درصد را نشان می داد که خود نشانه افزایش ساعات کار و کاهش تفریح در میان افراد شاغل این کشور است.

«هریس پُل»، یکی از نمایندگان بررسی وضعیت مشاغل در آمریکا، با ۲.۲۲۴ بزرگسال آمریکایی مصاحبه کرده و از این میان تنها ۷۷۱ نفر، یعنی حدود یک سوم از این جمعیت، در طول ۱۲ ماه اخیر از مرخصی با حقوق خود برای رفتن به سفر استفاده کرده اند.

بررسی های آماری سبب گردیده، رفتن به سفر در طول تعطیلات، در مقایسه با گذشته اهمیت بیشتری پیدا کند چرا که این امر به افزایش کارآیی افراد در محل های کار می انجامد. همچنین باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که کار کردن مداوم و بدون استراحت به «فرسودگی شغلی» نیز خواهد انجامید.

همین وضعیت در بسیاری دیگر از کشورهای جهان از جمله ایران نیز وجود دارد و جمیعی از عوامل از جمله وضعیت اقتصادی، مانع از استفاده بهینه افراد از چنین مرخصی هایی می شود. در ادامه نشانه هایی را برای تان برخواهیم شمرد که اگر شما هم در حال تجربه کردن آنها هستید، لازم است کمی از محیط کار و مسائل مرتبط با آن دور مانده و برای رفتن به یک سفر کوتاه آماده شوید. این نشانه ها را با هم مرور می کنیم:

۱- شبیه عکس شناسنامه تان شده اید

1

در واقع این که شبیه عکس شناسنامه تان شده باشید، مزاحی بیش نیست و «مایکل کِر» یکی از سخنگویان تجارت بین الملل و نویسنده کتاب «مزایای مزاح کردن» نیز بر این موضوع صحه گذاشته و می گوید:

“هر نشانه ای از وجود استرس مزمن که به خشونت با همکاران، عدم تمرکز برای انجام فعالیت های روتین و روزمره، سردردهای تنشی، دردهایی در شکم و معده و یا سایر مشکلات جسمانی بیانجامد، احتمال دارد که نشانه ای از وضعیت نامطلوب کار باشد.

۲- برای خوابیدن دچار مشکل هستید

2

«مایکل کِر» توضیح می دهد اگر در وضعیت خواب تان اختلالاتی به وجود آمده، نمی توانید به راحتی بخوابید و هر روز ساعت ۳ صبح از خواب بر می خیزید، احتمالا یکی از نشانه های خستگی و فرسودگی از کار در شما نمایان شده. گاه تمرکز بیش از اندازه شما به مسائل کاری به چنین وضعیتی می انجامد.”

۳- زندگی شخصی تان به مخاطره افتاده است

0

اگر مدت هاست که فرصت شام خوردن با اعضای خانواده تان را پیدا نکرده اید و با آنها برای برخی از فعالیت های رایج از خارج از منزل همراه نشده اید، یک سفر خانوادگی می تواند دوباره شما را به آنها پیوند بزند.

۴- اخیرا اشتباهات تان در محل کار افزایش پیدا کرده

4

اگر میزان اشتباهات شما در محل کار در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کرده و به عنوان مثال در ارائه گزارش های مالی اشتباهات فاحشی می کنید، این احتمال وجود دارد که ذهن شما نیازمند کمی استراحت باشد.

۵- دیگر اشتیاقی برای کار کردن ندارید

5

اگر شنبه صبح و برای رفتن به سر کار همچون گذشته اشتیاقی ندارید، احتمالا به یک وقفه کاری نیاز دارید. زمانی که حتی قادر به خاطر آوردن چیزهایی که در گذشته و در محل کارتان موجبات خوشنودی شما را فراهم می آورد، نیستید حتما لازم است با رفتن به یک سفر کوتاه اندکی از کار خود فاصله بگیرید.

۶- شوخ طبعی خود را از دست داده اید

6

«کِر» یکی دیگر از نشانه هایی که دور شدن از محل کار را به شما یادآوری می کند فراموش کرد شوخ طبعی های گذشته شماست.

۷- انجام کارهای همیشگی گذشته، برای تان دشوار شده

7

«کِر» بر این باور است، اگر کارهایی را که در گذشته در محل کارتان انجام می دادید، اکنون به مانعی بزرگ تبدیل شده اند که قادر به عبور از آن نیستید، دیدگاه ناسالم شما به مسائل مرتبط با کار را آشکار می سازد. با مشاهده چنین نشانه ای، فاصله گرفتن از کار با رفتن به یک سفر کوتاه ضروری است.

۸- تمام زندگی تان حول محور کار می گردد

8

اگر معنای تمام زندگی تان به کار خلاصه شده و حتی خود را نیز فراموش کرده اید، لازم است با رفتن به یک سفر در نزدیک ترین تعطیلات پیش رو، در این وضعیت تغییری به وجود آورید.

۹- به تنها چیزی که می اندیشید کار است

9

«کِر» تاکید می کند اگر بیشتر ساعات روز خود را به کار می اندیشید و مکالمه های شما نیز حول این محور است، بر رفتن به یک سفر کوتاه در نزدیک ترین تعطیلاتی که در پیش رو دارید تمرکز کنید.

۱۰- دورهمی های دوستانه هم حال تان را بهتر نمی کند

10

اگر بعد از رفتن به مهمانی ها و دورهمی های دوستانه، باز هم احساس خوبی ندارید و با خستگی به منزل باز می گردید و هیچ انرژی برای تان باقی نمی ماند، با رفتن به یک سفر کوتاه و دور ماندن از محل کارتان به آرامش بیشتری دست یافته و انرژی از دست رفته خود را تجدید کنید.

۱۱- در محل کارتان مدام به رویاپردازی مشغول هستید

11

اگر در محل کارتان به جای تمرکز به آن کاری که مشغول انجام آن هستید، دائم به بردن یک جایزه مالی بزرگ و یا رفتن به یک سفر رویاپردازی می کنید و اهداف معین شده در محل کارتان اهمیت چندانی برای تان ندارد، فرصت خوبی برای برنامه ریزی برای رفتن به سفرهای کوتاه است.

بخش گردشگری روزیاتو، اطلاعات جامعی، در ارتباط با سفرهای کوتاه و روستاگردی در داخل ایران برای تان به اشتراک گذاشته که از آن جمله می توان به رویین و داماش اشاره کرد. با مطالعه این مطالب قادر خواهید بود با صرف کمترین هزینه به همراه خانواده خود سفر خوبی را تجربه کنید.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود