قرار دادن یک لیموترش تازه در کنار تختخواب، چه مزایایی دارد؟

قرار دادن یک لیموترش تازه در کنار تختخواب، چه مزایایی دارد؟

احتمالا شما نیز در مورد مزایای بی شمار مصرف لیمو ترش بسیار شنیده اید. مقادیر قابل توجه «ویتامین ث» موجود در آن سبب گردیده که در تمام فصول سال، مورد مصرف قرار گیرد. بسیاری از خانم ها نیز پس از ریختن آب لیموترش روی سالاد یا سوپ، مابقی آن را بلافاصله روی پوست صورت خود می مالند. بسیاری نیز بخشی از پوست لیمو را رنده کرده و برای خوش طعم شدن غذا بدان می افزایند.

اما آنچه روزیاتو در این گفتار و در مورد مزایای لیموترش برای تان برخواهد شمرد، اندکی متفاوت با آن چیزی است که تا کنون شنیده اید. در واقع برآنیم در مورد مزایای قرار دادن لیمو ترش در کنار تخت تان مطالبی را با شما در میان گذاشته تا شما نیز از مزایای انجام این کار آگاه شده و این روش را به بخشی از سبک زندگی خود تبدیل کنید. فواید قرار دادن لیموترش تازه در کنار تختخواب از قرار ذیل هستند:

آرامش بیشتری خواهید داشت

ww1

رایحه مطبوع لیموترش به تقویت سیستم عصبی مبادرت کرده و به کاهش تنش های حاصل از یک روز پرکار و سخت کمک می کند. اگر عصاره آن را در منزل ندارید، می توانید از خود لمیو ترش استفاده کنید.

سبب افزایش تمرکزتان می شود

66

علاوه بر تمام مزایای برشمرده برای لیمو ترش، این خوراکی با رایحه مطبوع خود به افزایش تمرکز و تقویت حافظه کمک می کند. محققان ژاپنی بر این باورند که اگر در محل کار خود، لیمو ترشی را بو کنید، استشمام بوی آن سبب خواهد شد که اشتباهات کمتری در طول کار کردن مرتکب شوید.

خلق و خوی بهتری پیدا خواهید کرد

ww2

عصاره لیموترش، برای درمان افسردگی بسیار موثر است. اگر راهکارهای فراوانی را تجربه کرده اید و نتیجه مطلوبی دریافت نکرده اید، شاید زمان آن فرا رسیده باشد که به لیموترش توجه بیشتری داشته باشید.

جرم ها و آلودگی های موجود در هوای اتاق تان را از بین می برد

ww3

لیموترس نه تنها رایحه بسیار مطبوعی دارد بلکه دارای خاصیت ضدباکتریایی نیز است. بنابراین در تمیز نگه داشتن هوای اتاق نقش موثری دارد.

سبب کاهش فشار خون تان می شود

ww4

اکنون بسیاری از افراد، با مشکل فشار خون بالا مواجه هستند و مصرف لیموترش می تواند به آنها در بهبود این وضعیت کمک کند.

حشرات را از شما دور می کند

ww6

پشه، مگس، مورچه و سایر حشرات قادر به تحمل بوی لیموترش نیستند. بنابراین اگر در منزل یا اتاق شما، بوی لیموترش به مشام برسد، این حشرات از آنجا خواهند گریخت. به علاوه با استفاده از قرار دادن لیموترش در اتاق یا خانه، از مصرف حشره کش های شیمیایی پرهیز به عمل خواهید آورد. اگر می خواهید این اثربخشی را افزایش دهید، چند حبه سیر نیز روی لیموها قرار دهید.

منبع: ru.depositphotos
دیجیاتو
بدون نظر

ورود