چهار اصل مهم در طراحی غرفه نمایشگاهی [رپورتاژ آگهی]

چهار اصل مهم در طراحی غرفه نمایشگاهی [رپورتاژ آگهی]

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

 

امروزه رسانه های آنلاین راهکارهای نوینی را برای معرفی محصولات و خدمات در اختیار کارآفرینان و صاحبان کسب و کار قرار داده اند. با این وجود، کماکان غرفه های نمایشگاهی مهمترین مسیر تعامل میان صاحبان کالا و خدمات، و مشتریان به حساب می آید. در عین حال نمایشگاه ها برای بسیاری از کسانی که به سرمایه گذاری بر روی مشاغل جدید و متنوع علاقمندند، محل مناسبی محسوب می شود.

اصولا دغدغه اصلی شرکت هایی که برای طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی مراجعه می کنند،‌ حفظ شان برند آنها در کنار جذب بازدیدکنندگانی است که به صورت بالقوه مشتریان شرکت هستند. اما با وجود این وسواس و دغدغه، موارد بسیاری را می توان یافت که علی رغم هزینه های گزاف، غرفه ی آماده شده مورد استفبال کارفرما قرار نگرفته است.

برای شرکت ها این موضوع که بازدیدکنندگان نمایشگاه چه نظری در خصوص غرفه های نمایشگاه دارند بسیار مهم است. چرا که طراحی غرفه ها بیشتر از هر عنصر دیگری در ذهن بیننده جای میگیرد. از همین رو کار طراحی غرفه نمایشگاهی از یک عرف تجاری برای توسعه کسب و کار، به یک هنر بصری آمیخته با دانش معماری مدرن تبدیل شده است.

آنچه در ادامه از نظر شما خواهد گذشت، چهار اصل مهم در طراحی دکوراسیون یک غرفه نمایشگاهی است.

۱- آگاهی از محصول و خدمات

پیش از هرچیز طراح موظف است که نسبت به محصول و خدمات شرکت آگاهی پیدا کند. این موضوع به درک بهتر او از نحوۀ ارائه، چیدمان آیتم ها و موارد بسیار دیگری کمک خواهد کرد. از همین رو می توان گفت که یک طراح خوب علاوه بر توجه به متریال، طراحی و نورپردازی، می بایست شناخت کاملی از محصولات و خدمات شرکت سفارش دهنده داشته باشد.

۲- نورپردازی

نورپردازی یکی دیگر از مسائل مهمی است که در طراحی غرفه حائز اهمیت است. این ویژگی از آن جهت دارای اهمیت است که می توان از آن به عنوان اولین چیزی که در نظر بیننده جلب توجه می کند نام برد و آن را مهمترین عنصری دانست که بر جذابیت غرفه می افزاید. امروزه سخت افزار پیشرفته و امکانات متنوع، قدرت انتخاب گسترده ای را در اختیار طراحان قرار داده که به کمک آن می توانند غرفه ها را با توجه به نیاز و خواسته خود نورپردازی کنند.

۳- طراحی نمای کلی

یکی دیگر از موارد با اهمیت، شکل ظاهری غرفه است که در کنار نورپردازی موثر، در جلب مخاطبان تاثیر عمیقی دارد. امروزه طراحان به وفور از طاق های هلالی، قوس ها، موج های کامپوزیت و اشکال تخت در طراحی استفاده می کنند تا در جلب نظر مراجعه کنندگان موفق ظاهر شوند.

۴- دسترسی برای همه

مشتری مهم ترین دلیل مشارکت کمپانی ها در برپایی یک نمایشگاه است. لذا کلیدی ترین نکته در طراحی یک غرفه نمایشگاهی ، فراهم آوردن فضایی است که پذیرای حداکثری بازدید کنندگان باشد. به همین خاطر نحوه طراحی فضای داخلی، مسیرهای آمد و شد، و شیوه دسترسی به اطلاعات غرفه، دارای اهمیت بسزایی است.

photo_2017-05-30_17-41-02

شرکت طرح آریا (آریا نئوپان پاسارگاد)، با بیش از ده سال سابقه در طراحی، ساخت و اجرای غرفه های نمایشگاهی، خصوصا غرفه های مرتبط با خدمات و کالاهای پزشکی، یکی از حرفه ای ترین تیم های تولید و معماری در این زمینه است. این مجموعه با در نظر گرفتن تمامی المان های مهم در پیاده سازی و ساخت غرفه نمایشگاهی ، به یکی از نام های شناخته شده در این عرصه تبدیل گردیده و لوگوی درخشان برندهای معتبری در رزومه کاری این شرکت حک شده است.

نگاه طرح آریا به مقوله غرفه سازی نمایشگاهی ، با سایر شرکت های فعال در این زمینه تفاوت آشکاری دارد، چرا که تیم طرح آریا ساخت غرفه های نمایشگاهی را بخشی از پروسه ی طراحی دکوراسیون اداری می دانند و با آن بصورت یک محیط تجاری آمیخته با هنر می نگرند.

تیم طرح آریا در اولین گام نسبت به برگزاری نشست های مشاوره ای اقدام می کند تا علاوه بر آشنایی با دیدگاه و نقطه نظرات کارفرما، با محصول و مشتریان شرکت نیز آشنا شود. سپس با توجه به اطلاعات به دست آمده، اقدام به طراحی فضای داخلی غرفه نموده که تا حدود زیادی بر مبنای اصول طراحی دکوراسیون اداری است. نورپردازی، شکل دهی به نما و تصویر سازی مرحله نهای پیش تولید است تا پس از پشت سر گذاشتن تاییدیه کارفرما، نسبت به ساخت و اجرای آن وارد عمل شوند.

گروه طرح آریا، با بهره گیری از دانش معماری، تجربه و سلیقه هنری در طراحی سازه های نمایشگاهی و دکوراسیون اداری، قادر است تا غرفه ای شایسته ی برند مشتریان طراحی و اجرا نماید.

 

یک نظر

ورود