گالری گردی هفتگی با روزیاتو؛ از «بی مرزی» تا «گل های زنانه»

گالری گردی هفتگی با روزیاتو؛ از «بی مرزی» تا «گل های زنانه»

سرویس گالری گردی هفتگی روزیاتو همچون روال هفته های گذشته،‌ نگاهی دارد به جدید ترین برنامه نگارخانه های پایتخت تا باآثار هنرمندان جوان و پیشکسوت در عرصه نقاشی، طراحی، عکاسی و مجسمه سازی آشنا شویم.

با گالری گردی سومین هفته خرداد،‌ همراه باشید.

g00

«بی مرزی» در گالری ایوان

نگارخانه ایوان تهران از ۱۹ خرداد ماه لغایت دوم تیر، نمایشگاه گروهی نقاشی برخی از چهره های مطرح نقاشی پایتخت را برگزار می کند. در این نمایشگاه، آثار هنرمندانی همچون:‌ محمد‌ابراهیم جعفری، فریده لاشایی، پری‌یوش گنجی، یعقوب امدادیان، هایده زرین‌بال، عبدالحمید پازوکی، مریم سالور، ژیلا کامیاب، حسین ماهر، مصطفی دشتی، مصطفی دره‌باغی، ساسان نصیری، غلامحسین نامی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

g1

در بیانیه نمایشگاه آمده است:

هنر انتزاع ورای مرزهای حقیقت عینی شکل می گیرد، نقشی دگرگونه از ربط های بی ربط زندگی از صافی نگاه هنرمند. چون تـماشای ابرهایی که چون رویایی بی شکل، می توان اشکال آشنایی را در آن جست، فارغ از اینکه این ابرها در پس خود بارانی را نهان دارند.

هنر انتزاع گویشی است درونی و نگاهی شخصی که تنها در قالب فضا و رنگ و فرم نقش می شود، جدا از بایدها و نبایدها، رهـا از حدود و رسالت های بیانی و بصری. هنرمند در حیطه انتزاع با تـمسک به تعلقات حسی، خاطرات و نیازهای عاطفی، به بازگو کردن خود می نشیند، به دور از دغدغه کشف و شهود مخاطب، از درون خویش هویتی تازه می بخشد به جهان بـرون.

و در این میان مخاطب، با این ترجمان درونی هنرمند از منظر خویش همسو می شود، چون درک شعری به زبان بیگانه که فهم آن نه تنها با درک معنی کلمات که با حس و لـمس آوای بیان آن شعر نیز میسر است. کمتر از شش دهه است که هنر معاصر ایران حضور انتزاع را تـجربه می کند و آنرا در قالبی بومی با رنگ ها و فرم هایی آشنا، به یکی از معرف های هنری خود بدل ساخته است.

در ”بی مـرزی” به تـماشای بازتابی نقش شده از گویش درون چندی از هنرمندان نام آشنا در حیطه انتزاع خواهیم نشست.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس رجوع کنید. نگارخانه ایوان، در الهیه، خیابان مهدیه واقع شده است.

نگارخانه سهراب

g2

نگارخانه سهراب تهران نیز از ۱۹ خرداد تا پایان همین ماه،‌ نمایشگاه نقاشی خط با عنوان هوروک را در معرض دید علاقمندان به این هنر جذاب قرار داده است. بهزاد جماعتی ثروتی معروف به باغیش، جدید ترین آثار خود را در نمایشگاه بهاره سهراب در معرض دید عموم قرار می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید.

نگارخانه ویستا

g3

جا ماندن از زمان، عنوان نمایشگاهی است که تا آخر خرداد ماه در نگارخانه ویستا تهران برگزار می شود. نمایشگاه نقاشی سارا قاضی اسد اللهی در معرض دید عموم قرار دارد.

نور زمین و آسمان ها

g4

فرهنگسرای نیاوران تهران در هفته سوم خرداد ماه، نمایشگاهی با عنوان: نور زمین و آسمان ها را که نمایشگاه عکس است، برگزار می کند.

در این نمایشگاه ۹۰  اثر از ۱۵ مجموعه عکس از آثار عکاسی داریوش محمدخانی در معرض دید عموم قرار می گیرد. محمدخانی در این مجموعه با توجه به آیات درخشان قرآن کریم و به ویژه آیه ۳۵ سوره مبارکه نور به ثبت لحظه های نابی از های لایت ها و ریم لایت ها در طبیعت پرداخته است.

این سبک از مجموعه سبک های نوین در عکاسی است که محمدخانی در این نمایشگاه به معرفی آن می پردازد. گفتنی است داریوش محمدخانی عضو شورای سیاست گذاری و شورای عکس خانه عکاسان ایران و عضو تدوین دروس هنر و عکاسی جهاد دانشگاهی و خانه عکاسان ایران است.

وی تاکنون در بیش از ۱۲۰ نمایشگاه گروهی عکس شرکت داشته است. وی همچنین ۱۹ بار به صورت انفرادی نمایشگاه برگزار کرده است.

نمایشگاه «نور زمین و آسمان ها» از ۱۹ خرداد تا ۴ تیر در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برقرار است و علاقمندان جهت بازدید از آن می توانند در روزهای عادی از ساعت ۱۰ الی ۲۱ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ الی ۲۱ به گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

نگارخانه ژینوس

g5

تامل، عنوان نمایشگاه مجسمه و عکس است که در نگارخانه ژینوس تهران برگزار می شود. در این نمایشگاه، آثار هنرمندانی چون:‌ شقایق احمدیان، علی قطره، یگانه خسروی‌منش، سارا حقیقی، نرجس ایروانی، مهدی شریفی،  محمد لهراسبی، علیرضا آقاحسینی، افسانه رمضانی، هما صدر، عطیه قلندری، سارا رحمان‌زاده، نازنین نبوی، مهدیه کاردر، سمیه بیات، حدیثه رسول ‌زاده، الهام فرزان ‌مهر، آرزو چنگ، شیدا مختار زاده، سوگند وطن‌خواه، نسترن میر محمد صادق، نرگس بخشنده، هدا کدخدا، مریم کیانی به نمایش در آمده است.

نگارخانه دارگون

g6

یکی از جدید ترین نگارخانه های تهران که در برنامه گالری گردی هفتگی روزیاتو معرفی می کنیم،‌ نگارخانه دارگون است که تا پایان این هفته،‌ نمایشگاه نقاشی-چاپ دستی سپیده دریا بخش را در معرض دید عموم قرار می دهد.

در بیانیه نمایشگاه می خوانیم:

ما می میریم، هر روز و هر ساعت و هر دقیقه می میریم و آدم دیگری می شویم، این مرگ و زایش هر دقیقه ای نه چیزی استعاری است نه پنهان است اما ما نمی بینیمش. درست مثل وقتی که روشن خاموش شدن های یک لامپ را حس نمی کنیم و نوری پیوسته از آن می بینیم.

درست مثل وقتی که تغییر ساحل را بر اثر موج ها نمی فهمیم. ما برای خودمان و برای دیگران کلیتی هستیم پیوسته و بی تغییر با خرده سایش هاى در چهره از گذر سالیان، تکه ای سخت از جهان که سرجایش نشسته تا بمیرد و نیست شود.

تا مرگ تکلیف این خیال پیوسته از ما را روشن کند اما واقعیت این طور نیست. ما تغییر می کنیم، زیر این پوست که مثل کیسه ای پوشانده مان تغییر می کنیم.

این تغییر فقط چاق و لاغر شدن، سفید مو شدن، پیرشدن بافت ها و مچاله شدن اندام ها نیست، تاثیر جاذبه بر سلول ها که همه چیزیی را پایین می کشد و بعد از متوقف شدن ترشح هورمون های رشد حتا قدمان را کوتاه می کند. ما تغییر می کنیم، آدم های دیگری می شویم، با اعتقادات و نیازها و خواست های دیگری و آن قدر این تغییر بدیهی و بی علامت است که خودمان هم باورش نمی کنیم.

ما باور نمی کنیم در طول یک زندگی که در مقیاس عمر جهان یک لحظه هم نیست، آدم دیگری می شویم، ما که فراموش می کنیم در هجده سالگی در سی و هشت سالگی یا در شصت و هست سالگی چه ادمی بودیم و امروز چه جور آدمی هستیم.

گل های زنانه

g7

نگارخانه نگر تهران، تا پایان این هفته نمایشگاه نقاشی فرشته نظریان را در معرض دید عاشقان هنر نقاشی قرار داده است تا گالری گردهای تهرانی از این فرصت استفاده کنند.

در بیانیه نمایشگاه آمده است:

از خط‌های بریده بریده شروع شد!

از مشق‌های اولِ دبستان، خط، نقطه. خط، نقطه. نقطه به نقطه، موبه‌مو، چهره به چهره رو به رو .

از تپه‌های شن، سرشته با گل وخاکِ کویر آمیخته با شب، بلوغی شکل می‌گیرد …

می‌نشیند برغباری در بایگانی ذهن و اینک ریخته شده‌اند رویی بوم و منِ حل شده‌ای بینِ خطوطِ ممتد، مرا در کبودی رنگ‌هایم جستجو کنید! زنی درخت اخته ته کوچه را تکاند!

نگارخانه نگر در این آدرس در دسترس است. نگارخانه نگر در خیابان قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوی دلاررام، شماره ۲۲ زنگ سوم قرار دارد.

نمایشگاه نگارخانه ماه

g8

نگارخانه ماه تهران تا ۳۰ خرداد ماه، نمایشگاه نقاشی یاسمین خورسندی را در معرض دید عموم قرار می دهد. نگارخانه ماه در خیابان آفریقا، کوی گلستان شماره ۲۶ قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.

g11

نگارخانه سیحون

g13

«نادیده های مهدی سحابی» عنوان نمایشگاه نقاشی استاد مهدی سحابی است که در روز جمعه ۱۹ خرداد ماه از ساعت ۴ الی ۸ درگالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم پلاک ۱۱ از ساعت ۴ الی ۸ عصر افتتاح شد.

مهدی سحابی ۱۳۲۳ در قزوین متولد و ۱۸ آبان ۱۳۸۸ در پاریس درگذشت. وی، نقاش، مجسمه‌ساز، نویسنده، عکاس و مترجم ایرانی بود و بیشتر به خاطر ترجمه مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست شناخته شده ‌است.

در تاریخ هنر جهان تک شمار هنرمندی می‌توان نام برد که در رشته های گوناگون هنری تبحرکامل داشته باشد. مهدی سحابی یکی از این تک شماران است.

g14

گوناگونی و حجم آثاری که او در تمام این زمینه ها در دورانی کمتر از چهل سال بجا گذاشته نمایانگرکار خستگی ناپذیر و با وجدان کاری اوست. کنجکاوی دائمی و جویندگی، همچنین توقع بالا برای عرضه آثاری با کیفیت هنری شایسته به دور از نشانی از دست به سر و سنبل کردن از مشخصات بارز کارهای اوست.

از ویژگی بدون تردید در آثار تجسمی (نقاشی، مجسمه سازی و عکاسی ) مهدی سحابی، تنوع و نوآوری است. گوناگونی موضوع های (سوژه) بکار برده شده در تمامی آثار او نیز با پیوند و تاثیرپذیری از روندهای اجتماعی و تاریخی معاصر است.

در تمام آثار او حتی آثار انتزاعی (آبستره) دید واقع گرایانه (رئالیستی) او از طبیعت و واقعیت و روابط اجتماعی، فرهنگی، ملی و جهانی مشاهده می‌شود.

تاثیری که از نقش‌های گلیم و فرش ایرانی گرفته در آثار آبستره او دیده می‌شود دلیلی بر این مدعا است. در تمامی آثار او تاکید بر زیبایی شناسی (استتیک) با استفاده از تکنیک و مواد گوناگون متعارف و غیرمتعارف محدوده هنرهای آکادمیک، رنگ (روغنی، آبرنگ، آکریلیک، گواش) آهن پاره، چوب های زمخت و نتراشیده، مقوا، کاغذ، گچ و … مشاهده می‌شود.

پر بارترین و گزیده ترین دوره نقاشی های او از دیدگاه محتوا و شکل بیانی آن دوره «ماشین های قراضه» است. بدیع آنکه ماشین قراضه و له شده بعنوان یک پدیده زیبایی شناسانه ابراز می شود. خود او این دوره را شروع دوره حرفه ای شدن کار نقاشی اش می داند.

نگارخانه سایه

نگارخانه سایه تا ۳۱ خرداد ماه، باز هم نمایشگاه نقاشی گروهی در نگارخانه سایه تهران با عنوان سایه ها جلد ۷.

آثار هنرمندانی همچون: جواد وطن‌دوست علمداری، زهرا بیات، سودابه ذوالفقاری، سها عابد دوست، سیامک خاکسار، سمیرا البرز‌کوه، طلیعه مجدآبادی، کتایون وطنی، کتایون افروز، نگار مقیمی دهکردی، مریم کی‌احمدی، یاسمین شیرنگی، الهه فرجاد، رزیتا صراف، یسنا عسگری در این نمایشگاه ارائه شده است.

این نمایشگاه تا ۳۱ خرداد، تابلوهای نقاشی هنرمندان فوق الذکر را در معرض دید عموم قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید.

نگارخانه سایه در نیاوران، جمشیدیه، خیابان امیدوار، کوی آقاخانی شماره ۳ قرار دارد.

بنیاد کاف

نمایشگاه پوسته، که محفلی برای نمایش آثار گروهی از هنرمندان در عرصه عکس و ویدیو است، تا ۹ تیر پذیرای بازدید گالری گردهای خردادی است.

نیکلاس گلدباخ هنرمند آلمانی است که در برلین زندگی و کار می‌کند. او دوره ی کارشناسی خود را در دانشگاه بلفیلد در رشته جامعه‌ شناسی و همچنین در رشته عکاسی و ویدئو در همان دانشگاه در دانشکده علوم کاربردی گذرانده، و سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه هنر برلین دریافت کرده است.

g15

در سال ۲۰۰۵ او موفق به کسب جایزه فولبرات نیویورک گردیده و کارشناسی ارشد هنرهای زیبا را در کالج هانتر شهر نیویورک به اتمام رسانده است. او موفق به دریافت جوایز و بورس‌های تحصیلی بسیاری شده و نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری را تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۴ او جایزه پولا مودرسون-بکر را برده و امسال هنرمند رزیدنت «ویلای آیورورا» در لس آنجلس بوده است.

تنش و تقابل بین میل فرد برای یگانگی و کشش جامعه مدرن به تحمیل همگونی پایه کارهای اوست: تقابل بین استاندارد سازی و تکینه و بی مانند بودن، محدود سازی و آزادی فردی، خودنمایی و درک دیگری، تنها بعضی از مسائل چالش برانگیز اند که گونه ای تقابل اجتماعی – روان شناختی را در کارهای او خلق می کنند.

g16
تصویر ایندکس درگاه بنیاد کاف

تعامل بین موقعیت‌های روان شناختی و شهری و همچنین محیط طبیعی که شرایط زیستی جهان معاصر ما و ذهنیت ما از جهان را می‌سازد نیز در کارهای او مورد بحث قرار می گیرند. اشتفانی کلاس هنرمند و عکاس آلمانی است که آثارش بر آرمان شهرهای تاریخی اجتماعی و معماری تمرکز دارد.

او ابتدا در دانشگاه صنعتی برلین معماری خوانده است و پس از آن عکاسی و نیو مدیا را در خدمت دو استاد شهیر توماس اشتروس و کاندیدا هوفر در HfG Karlsruhe ‌فرا گرفته است. آثار او با تصور آنچه در عکس دیده نمی‌شود، یا به عبارت دیگر روی داستانی که از ورای به تصویر کشیده شدن عکس منتقل می‌شود سرو کار دارد.

این جستجوی است برای تصوری بریده بریده از اکنونی که خیلی وقت است گذشته، از یک گذشته ی آرمانی. مرزهای فیزیکی و تمثیلی بین فضاها، و به همان اندازه بین واقعیت و آرمانشهر، بین تاریخ و اکنون،‌ فرد و جمع، مقیاس و مدل در تصاویر او مورد بحث قرار می‌گیرد. اشتفانی کلاس هنرمند گالری «گروه لورا مارس برلین» است.

برای آگاهی از برنامه های بنیاد کاف در تابستان ۹۶ به این نشانی رجوع کنید.

گالری هپتا

مجموعه ای از آثار ترانه مصدق، هنرمند نقاش کشورمان تا ۳۱ خرداد در نگارخانه هپتا تهران در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

g17

گالری هپتا  از جمعه ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۵ مجموعه‌ای از آثار ترانه مصدق را به نمایش گذاشته است. ترانه مصدق در این نمایشگاه ۳۹ اثر از کارهای سال‌های اخیر خود را ، تحت یک استیتمنت در برابر دید هنردوستان قرار داده است. گذر از فرم‌های فیگوراتیو به فرم‌های انتزاعی، مسیری است که ترانه مصدق در سال‌های اخیر در آن گام برداشته است.

این نمایشگاه تجربه‌های سال‌های اخیر اوست که دوره‌های مختلف زمانی اقامت او در ایران، رزیدنسی‌های او در کشورهای دیگر و اقامت او در آمریکا را شامل می‌شود. مصدق درباره آثار این نمایشگاه می‌گوید: «من به الگوهاى تکرار شونده‌اى که در طبیعت وجود دارد، علاقمندم و به آن‌ها توجه می‌کنم. جستجو در امکان تصویر کردن این ریتم، بافت و فضا، امکان تجربه را براى من باز می‌کند.

در نظر داشته ام که به طور مثال ببینم چطور می‌توانم زمان را به تصویر ترجمه کنم. این تجربه مجموعه‌اى از کارهاى انتزاعى من را شکل داده است» ترانه مصدق دانش‌آموخته نقاشی از دانشگاه هنر تهران و دوره دیزاین از مدرسه دیزاین ردآیلند آمریکا است.

او پیش از این در آمریکا، هند، کانادا و انگلیس نمایشگاه انفرادی داشته است. این نمایشگاه اولین نمایشگاه انفرادی او در ایران است که در گالری هپتا برگزار می‌گردد. در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «این مجموعه با تمرکز بر روی بافت، رنگ و الگوهای تکرار شونده، قصد دارد نوعی نگاه بیرونی و درونی به زمان را بیان کند.

در پس‌زمینه آثار فیگوراتیو مجموعه، که قدیمی‌ترین کارهای مجموعه‌ اند، فرم‌های انتزاعی به وضوح دیده می‌شوند (گو این‌که در نظر اول وجه فیگوراتیو است که به چشم می‌آید)؛ چنانچه در کارهای انتزاعی نیز فیگور یکسره کنار گذاشته نشده است. این مجموعه سفر رفت و بازگشتِ مداوم بین فیگور و انتزاع است».

برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک رجوع کنید.

نمایشگاه سوگند طباطبایی

g18

نگارخانه ۷ ثمر تهران تا ۲۵ خرداد ماه،‌ نمایشگاه نقاشی سوگند طباطبایی را ارائه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید. این نگارخانه در خیابان مطهری خیابان کوه نور، کوی ۵ شماره ۸ قرار دارد.

هزار توی

نگارخانه آریا تهران نیز تا ۳۰ خرداد، نمایشگاه نقاشی نسرین نجفی را در معرض دید علاقمندان به نقاشی قرار داده است.

چه خبر از خانه هنرمندان ایران؟

پنجمین دوره نمایشگاه مهمانی هنر با موضوع تصویرسازی داستان‌های کهن ایرانی و دینی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات نظر و انتشارات منادی تربیت جمعه ۱۹ خرداد ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح شده است.

g19

در این نمایشگاه آثار تصویرگران ایرانی از سال ۱۳۴۷ تاکنون به معرض نمایش در خواهد آمد. در این نمایشگاه بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندان تصویرگر از جمله:

نیکزاد نجومی، فرشید مثقالی، بهرام خائف، مرتضی اسماعیلی سهی، آلن بایاش، نیره تقوی، بهمن دادخواه، علی اکبر صادقی، نورالدین زرین کلک، بهزاد غریب پور، اکبر نیکان پور، سیروس راد، منوچهر دهقان، پرویز کلانتری، محمدعلی کشاورز، راشین خیریه، ابوالفضل همتی آهویی، محمدعلی بنی اسدی، فیروزه گل محمدی، غلامعلی مکتبی، محمد حسین صلواتیان، مهنوش مشیری، فرشید شفیعی، رضا لواسانی، لیلی درخشانی، کریم نصر، مهکامه شعبانی، فاطمه کاوندی عرضه شده است.

g20

همچنین برخی از آثار هنرمندانی چون: لیدا طاهری، سحر حقگو، ملیکا سعیدا، سعید رزاقی، اسماعیل چشرخ، سیمین شهروان، پیمان رحیمی زاده، سید حسام الدین طباطبایی، تهمینه خواجوی، سحر خراسانی، هدی حدادی، علی بوذری، کیوان عسگری، مانلی منوچهری، عطیه مرکزی، کمال طباطبایی، پژمان رحیمی زاده، ماهنی تذهیبی، آتنا شمس اسفندآبادی، آزاده قلی زاده، الهه جوانمرد، امیر مفتون، پرناز کریمی، حسن نوزادیان، حمیده محبی، حنانه ملک پور، زهرا محمد نژاد، سلمان رییس عبدالهی، سلیمه باباخان، سمائه شریفی در نگارخانه های خانه هنرمندان ایران به نمایش در آمده است.

نمایشگاه نقاشی خط بهزاد نوعی نیز در نگارخانه بهار خانه هنرمندان تهران این هفته در خدمت گالری گردهای تهرانی در پایتخت هنر پایتخت است.

بهزاد نوعی درباره برپایی این نمایشگاه گفت: نقاشی خط‌های این نمایشگاه را در یک سال اخیر خلق کرده‌ام و آثار این مجموعه در مقایسه با نمایشگاه‌های پیشینم از نظر تکنیک و فرم به پختگی رسیده است.

g23
نمایشگاه خط بهزاد نوعی در خانه هنرمندان تهران

او افزود: پایه تمام خط‌های این مجموعه نستعلیق است و دراین مجموعه تلاش کرده‌ام با حفظ سنت خط نستعلیق به ترکیب مدرن و امروزی‌تری دست پیدا کنم. تمام آثار این مجموعه رنگی و سیاه مشق هستند و با این که متن آثار برایم اهمیت دارد اما در این مجموعه خط و نقاشی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

g22
نمایشگاه نقاشی خط بهزاد نوعی در خانه هنرمندان تهران

نوعی ادامه داد: در این مجموعه من بسم الله الرحمن الرحیم را به همراه اشعاری از شاعرانی چون سعدی، مولوی، حافظ، محمدعلی بهمنی، حمید مصدق و سهراب سپهری را نوشته‌ام.

او افزود: من دراین نمایشگاه ۱۴ نقاشی خط در ابعاد مختلف به نمایش می‌گذارم. تکنیک بیشتر این آثار اکرولیک روی بوم‌های بزرگ است و در یک اثر این مجموعه از ورقه طلا و دراثر دیگری از ترکیب مواد استفاده کرده‌ام.

نمایشگاه نقاشی‌خط بهزاد نوعی پنجشنبه ۱۸ خرداد ساعت ۱۷ در گالری بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود و تا ۲۹ خرداد میزبان علاقه‌مندان است.

آخرین خبرهای از نگارخانه های پایتخت را در سرویس هنری روزیاتو هر هفته دنبال کنید. تهران، بیش از ۲۰۰ نگارخانه دارد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود