مشت های خشم؛ تنها مبارزه واقعی بروس لی که در کالیفرنیا ضبط شده است [تماشا کنید]

مشت های خشم؛ تنها مبارزه واقعی بروس لی که در کالیفرنیا ضبط شده است [تماشا کنید]

بروس لی به خاطر اندام ورزیده، حرکات رزمی حیرت آور و اخلاق ورزشکارانه ی خود مشهور بود. اگر چه مهارت های رزمی او را در چندین فیلم دیده ایم اما کمتر کسی شانس این را داشته که شاهد مبارزه ای واقعی از این رزمی کار افسانه ای باشد. بروس علاوه بر مهارت تمام در رشته ی کونگ فو و کارگردانی و بازی در چندین فیلم رزمی، یک ورزش رزمی جدید و خاص خود به نام جیت کاندو (jeet kune do) را نیز پایه گذاری کرد که به معنای «راه از کار انداختن ضربه ی مشت» است. این روش مبارزه جدید چنان سریع، روان و موثر بود که هم در جنگ های خیابانی و هم در رینگ مبارزه قابل اجرا بوده و بیش از هر چیزی بر عامل سرعت و قدرت متکی بود.

remember-the-dragon-10-bad-ass-bruce-lee-facts-you-probably-didnt-know-w700

بروس همواره با شاگردانش مبارزه می کرد اما متاسفانه تنها یک مورد از این مبارزات به صورت ویدیویی ضبط شده که اکنون در یوتیوب قرار داده شده است. این ویدیو بروس لی را در مبارزات MMA  در حال مبارزه با تد وانگ که یکی از بهترین شاگردانش بود نشان می دهد. مکان این مبارزه مشخص نیست اما به نظر می رسد مبارزه در کالیفرنیا اتفاق افتاده باشد زیرا بروس لی در این شهر یک باشگاه جیت کاندو راه اندازی کرده و وانگ نیز در این باشگاه زیر نظر بروس لی تعلیم دیده بود.

در این ویدیو می بینیم که وانگ مدام سعی می کند به بروس لی نزدیک شود اما بروس فاصله ی خود را با حریفش حفظ می کند و با حرکات سریع و رقص پای گیج کننده حملات وانگ را یکی پس از دیگری خنثی می کند. در این مبارزه وانگ ضربات آپرکات مرگباری را از استاد خود دریافت می کند اما همچنان به مبارزه ادامه می دهد.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • مصطفی خرداد ۲۴, ۱۳۹۶

    مبارزه فوق العاده جذاب بود
    پیشنهاد میکنم حتما ببینید
    ممنون بابت فیلم

  • آرمین خرداد ۲۵, ۱۳۹۶

    هزار عدد پوکر فیس لطفا :||

  • محمد خرداد ۲۵, ۱۳۹۶

    تشکر جالب بود

  • نیما خرداد ۲۵, ۱۳۹۶

    واقعا افسانه زنده بود بروسلی ای کاش اینقدر زود نمیرفت

  • چنگیز مرداد ۲۷, ۱۴۰۰

    همچون بروس زاییده نمیشه.واقعا یک شخصیت فوق العاده بوده..
    .الگو من در زندگی بروس بوده و هست

  • رسول دی ۸, ۱۴۰۲

    طرف مقابل بروسلی چرا مثل بچه ها حرکت می زد