بازنشسته شدن دانیل دی لوییس از دنیای بازیگری؛ خبری که علاقمندان سینما را شوکه کرد

بازنشسته شدن دانیل دی لوییس از دنیای بازیگری؛ خبری که علاقمندان سینما را شوکه کرد

دانیل دی لوییس بازیگر سرشناس سینمای هالیوود و برنده ی سه جایزه اسکار به طور رسمی اعلام کرد که بازیگری را کنار خواهد گذاشت. روز سه شنبه، لزلی دارت، سخنگوی این بازیگر سرشناس در مصاحبه ای با مجله ی ورایتی گفته بود:” دانیل دی لوییس دیگر به عنوان بازیگر فعالیت نخواهد کرد”.

دانیل دی لوییس به عنوان تنها بازیگر مردی که توانسته ۳ جایزه اسکار بهترین بازیگر را بدست آورد برای آخرین بار در فیلم «Phantom Thread» جلوی دوربین رفته است که اواخر امسال اکران خواهد شد. کارگردانی این فیلم را پل توماس اندرسون بر عهده داشته است. لزلی دارت در این باره چنین گفته است:” او از تمامی همکاران و طرفدارانش در طول این سال های طولانی عمیقاً قدردانی می کند. این یک تصمیم شخصی بوده و نه خود او و نه نمایندگانش دیگر در این مورد صحبتی نخواهندکرد”.

Daniel-Day-Lewis-w700

هیچ دلیلی برای چنین تصمیم شوکه کننده ای ارائه نشده است.

این بازیگر بریتانیایی که نماد واقعی شیوه ی بازی موسوم به «متد اکتینگ» بود علاوه بر بدست آوردن سه جایزه اسکار برای فیلم های «پای چپ من» (My Left Foot) در سال ۱۹۸۹، «خون به پا خواهد شد» (There Will Be Blood) در سال ۲۰۰۷ و «لینکلن» (Lincoln) در سال ۲۰۱۲، برای بازی در فیلم های «به نام پدر» (In the Name of the Father) در سال ۱۹۹۳ و «دار و دسته های نیویورکی» (Gangs of New York) در سال ۲۰۰۲ نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. دی لوییس دو جایزه ی گلدن گلاب را نیز در کارنامه ی خود دارد.

Gangs-Of-New-York-03-w700

در طول نزدیک به ۴ دهه دوران پرفروغ بازیگری خود نسل های متعددی را تحت تاثیر هنر بازیگری خود قرار داده است. او ابتدا کارش را با بازی در نمایشنامه های شکسپیر آغاز نمود و اولین حضورش در سینما را در فیلم سینمایی «گاندی» در سال ۱۹۸۲ تجربه کرد.

دی لوییس بعد از بدست آوردن جایزه اسکار برای فیلم «لینکلن» تاریخ ساز شد و خود را به عنوان تنها بازیگر مردی که توانسته سه جایزه اسکار بدست آورد به جهانیان معرفی کرد. در سال ۲۰۱۴ وی از جانب ملکه ی بریتانیا به عنوان «دوک کمبریج» دست یافت و از آن پس سر دانیل دی لوییس نامیده شد. دی لوییس در حال حاضر در ایرلند همراه با همسر بازیگرش ربکا میلر  زندگی می کند که در چندین فیلم با هم همکاری داشته اند به ویژه در فیلم «تصنیف جک و رز» (The Ballad of Jack and Rose) در سال ۲۰۰۵ که کارگردانی آن را میلر بر عهده داشت.

q4wR7WnWqmyplrcXpvBvepPIUbD-w700

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • Ali تیر ۱, ۱۳۹۶

    واقعا حیف شد.یکی از برترین و تاثیر گذارترین بازیگران دنیای سینما رفت…

  • md hassan تیر ۱, ۱۳۹۶

    البته جک نیکلسون هم برای فیلم های دیوانه از قفس پرید، دوران مهرورزی و از این بهتر نمی شود هم جایزه اسکار گرفت.