راهنمای تحصیل در چین؛ معرفی ۱۰۰ رشته کارشناسی ارشد و دکترا [قسمت دوم]

راهنمای تحصیل در چین؛ معرفی ۱۰۰ رشته کارشناسی ارشد و دکترا  [قسمت دوم]

در قسمت نخست سلسله گفتارهای معرفی فرصت های تحصیلی و بورس بزرگ ترین نظام آموزش عالی جهان، نگاهی به لیست ۱۵۰ دانشگاه معتبر کشور چین که در فهرست دانشگاه های ارزشیابی شده اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم کشورمان قرار گرفته بود کردیم و با نظام آموزش عالی این کشور و مدارک صادره و کلیات پذیرش دانشگاه های چینی آشنا شدیم.

در گفتار امروز، شما را با فرصت های تحصیلی در برترین دانشگاه های بین المللی چین آشنا میکنیم.

با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه پکن

c1

دانشگاه پکن، یکی از مطرح ترین دانشگاه های چین و آسیا محسوب می شود و در فهرست ممتاز دانشگاه های معرفی شده وزارت علوم کشورمان قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۹۸ میلادی تاسیس شد و نخستین دانشگاه ملی در چین معاصر محسوب می شود. ۳۱ دانشکده و ۱۴ بخش دارد که بیش از ۱۰۰ رشته در مقطع کارشناسی، ۲۲۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد  و بیش از ۲۰۰ رشته در مقطع دکترا ارائه می کند.

برای آگاهی از فرصت های تحصیلی و بورس این دانشگاه به درگاه آن رجوع کنید که بخش انگلیسی زبان دارد. بیش از ۵ هزار دانشجوی بین المللی از ۹۰ کشور دنیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه با بیش از ۱۰۰ دانشگاه در ۵ قاره دنیا، قرارداد تبادل دانشجو دارد. یعنی دانشجویان می توانند ۱ ترم تحصیلی را در دانشگاهی خارج از کشور بگذرانند.

c4
تصویر بیمارستان دانشگاهی در دانشگاه پکن چین

رشته های تحصیلی در این دانشگاه به این شرح است: مقطع لیسانس علوم ریاضی، فیزیک، علوم و تکنولوژی رایانه، شیمی، علوم زمینی و فضایی، علوم محیط زیست، روانشناسی، روزنامه نگاری و ارتباطات، زبان و ادبیات چینی، تاریخ، باستان شناسی و مدیریت موزه، فلسفه، مطالعات بین الملل، اقتصاد، مدیریت، حقوق، مدیریت اطلاعات، جامعه شناسی، دولت، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان های خارجی، هنر، مهندسی الکترونیک و علوم رایانه، تحقیقات اقتصادی، مطالعات پیشرفته میان رشته ای؛،علوم و مهندسی محیط زیست، علوم بهداشتی؛، ارتباطات بین الملل.

c3

در مقطع فوق لیسانس این رشته ها تدریس می شود: علوم ریاضی، فیزیک، شیمی، علوم زمینی و فضایی، روانشناسی، نرم افزار و میکرو الکترونیک، روزنامه نگاری و ارتباطات، زبان و ادبیات چینی، تاریخ، باستان شناسی و مدیریت موزه، فلسفه؛ مطالعات بین الملل، اقتصاد؛ مدیریت؛ حقوق؛ مدیریت اطلاعات؛ جامعه شناسی؛ دولت؛ زبان و ادبیات انگلیسی، زبان های خارجی، مارکسیسم، هنر، مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر، تحقیقات اقتصاد، تحقیقات  جمعیت شناسی، مطالعات پیشرفته میان رشته ای؛ علوم و مهندسی محیط زیست؛ داروشناسی ملکولی.

رشته های فوق به زبان چینی ارائه می گردند و دانشجویان، در صورت اخذ پذیرش از سوی دانشگاه، تا ۲ ترم به یادگیری زبان چینی خواهند پرداخت. برخی از رشته های پزشکی، در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

فهرست رشته های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی دانشگاه به شرح زیر است:

Master Degree Program in Public Administration (National Development) at National School of Development, Peking University

Sciences Po – Peking University Dual Master’s Degree in International Relations Prospectus for 2017 Entry

School of International Studies at Peking University Master’s Degree Program in International Relations MIR Program Prospectus for 2017 Entry

Master Program in Public Policy (2017 Fall Entry

PKU-LSE Double Master’s Degree in International Affairs 2017 Entry

Master of China Studies Program for 2017 Entry

The Master of Laws (LL.M.) Program in Chinese Law(2017

Guanghua School of Management, Peking University 2017 MBA Admission Information

International Relations MIR Program Prospectus for 2016 Entry

Master Program in Public Policy (2016 Fall Entry

فهرست رشته های دکترای دانشگاه پکن که به زبان انگلیسی تدریس می شود:

  • Aerospace Engineering
  • General Mechanics and Foundation of Mechanics
  • Solid Mechanics
  • Fluid Mechanics
  • Engineering Mechanics
  • Biomechanics and Mechanical Engineering
  • Dynamics and Control Energy and Resources Engineering
  • Advanced Materials and Mechanics
  • Biomedical Engineering
  • Management Science and Engineering

شرایط پذیرش دانشجویان دکترا در دانشگاه پکن

c2

اگر علاقمند به تحصیل در دانشگاه پکن در مقطع دکترا هستید، باید بدانید که رویه و مدارک مورد نیاز ادمیشن در این دانشگاه تقریبا با اکثر دانشگاه های چین مشابه است.

نخستین  قدم برای دریافت پذیرش دکترا در دانشگاه پکن، تعامل با یکی از اساتید دانشکده مورد نظر توسط دانشجوی دکترا بوده و همانطور که در سلسله گفتارهای تحصیل و بورس روزیاتو تاکید کردیم، متقاضیان تحصیل در مقطع PhD در سراسر جهان، می بایست رایزنی خوبی با پروفسورهای دانشکده مقصد داشته باشند.

متقاضی تحصیل در مقطع دکترا،‌ می بایست درباره Research Plan خود با یکی از اعضای دانشکده مورد نظر بحث و تبادل نظر کند و نظر وی را برای سرپرستی (supervising) برنامه تحقیقاتی خود که همان PhD Thesis Proposal هست جلب کند.

در گام بعدی، از شما انتظار می رود که مدارک مورد نیاز اپلای را آماده کنید. فرم را می بایست از بخش دانشجویان بین المللی دانشگاه دانلود و تکمیل کنید. به همین منظور، به این لینک مراجعه کنید و فرم تقاضای ثبت نام را پر کنید.

حتما  از فرم پر شده پرینت بگیرید که بعدا به همراه ترجمه رسمی مدارک، به آدرس دانشگاه ارسال کنید. مدارک اصلی، ترجمه ریز نمرات مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، ترجمه رسمی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد.

از دانشجوی دکترا انتظار می رود که بیانیه هدف (SOP) به میزان ۱۵۰۰ کلمه آماده کرده و ضمیمه مدارک کند و از ۲ تن از اساتید سابق خود درخواست کند تا توصیه نامه تحصیلی (LOR) در اختیار وی قرار دهند. این نامه ها نباید توسط دوستان و آشنایان و افرادی غیر آکادمیک تهیه و تنظیم شده باشد. اما در  بیانیه هدف، بهتر است به این پرسش ها پاسخ دهید:

  • هدف شما از تحصیل در دانشگاه پکن چیست
  • برای چه رشته ای و چه مقطعی قصد اپلای دارید
  • مختصری از دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود بگویید
  • چه موضوعات تحقیقاتی در مقطع دکترا، شما را ترغیب به تحصیل در دانشگاه پکن کرده است
  • اشراف اطلاعاتی شما نسبت به ظرفیت های علمی و تحقیقاتی دانشکده مورد نظر چیست
  • قصد دارید در طول تحصیل روی چه موضوعاتی کار کنید.
  • هدف شما پس از دانش اموختگی از دانشگاه پکن چیست

چون به زبان انگلیسی تحصیل خواهید کرد، از شما درخواست می شود تا مدارک تافل یا آیلتس را ضمیمه مدارک خود کنید. توجه داشته باشید که نمره تافل نباید از ۹۰ کمتر باشد. اگر در دانشگاه انگلیسی زبان مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد را دریافت کرده اید، از شرط مدرک زبان معاف هستید و اصطلاحا Exemption دریافت می کنید.

یکی از مدارکی که دانشگاه پکن از شما می خواهد که ضمیمه مدارک کنید، خلاصه پایان نامه کارشناسی و کارشناسی ارشد و هم چنین موفقیت های تحقیقاتی و پژوهشی و دوره هایی است که در حوزه تخصص خود طی کرده اید.

ارسال مدارک به دانشگاه پکن

بر اساس مواردی که در بالا ذکر شد، می بایست مدارک مورد نظر را به نشانی زیر ارسال کنید و از ارسال آن به بخش های دیگر دانشگاه خودداری کنید. اگر دوستان شما در این دانشگاه تحصیل می کنند، می توانید از انها بخواهید تا مدارک ارسالی شما را به صورت دستی به بخش بین المللی دانشگاه پکن تحویل داده و رسید دریافت کنند.

Address: ۳۳۰, New Sun Student Center
International Students Division
Office of International Relations
Peking University, Beijing 100871
People’s Republic of China
Tel:  (۸۶-۱۰)-۶۲۷۵ ۱۲۳۰, Fax: (86-10)-6275 1233
E-mail: study@pku.edu.cn
Web site: www.isd.pku.edu.cn, www.oir.pku.edu.cn

شهریه سالانه تحصیل در این دانشگاه ۴۰ هزار RMB اعلام شده است. برای آگاهی از فرصت های بورسیه به اینجا بروید.

توجه داشته باشید در زمانی که مدارک را به دانشگاه ارسال میکنید و بررسی مقدماتی (Initial Screening) روی درخواست شما انجام شد، از شما برای مصاحبه دعوت می شود.

اگر برای سال ۲۰۱۸ میلادی قصد اپلای دارید، تاریخ ها را در نظر داشته باشید. اگر برای تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه پکن با سوالی مواجه شدید، با این نشانی:‌  admission@gsm.pku.edu.cn مکاتبه نمایید و اطلاعات لازم را بدست آورید.

معرفی دانشگاه چین هوا

یکی از دانشگاه های معتبر چین که با استقبال دانشجویان بین المللی مواجه شده است، دانشگاه چین هوا بوده که در فهرست ممتاز وزارت علوم کشورمان نیز قرار گرفت. این دانشگاه که در سال ۱۹۱۱ میلادی تاسیس گردیده است. ۳۵ رشته تحصیلی در مقطع لیسانس ، ۸۴ رشته در مقطع فوق لیسانس و ۶۴ رشته را در مقطع دکترا دارد. برای آگاهی از فرصت های تحصیلی و بورس این دانشگاه به این آدرس رجوع کنید.

c8

۱۰ رشته تحصیلی نیز در مقطع فوق لیسانس، به زبان انگلیسی تدریس میگردند. رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا که در این دانشگاه تدریس می گردند به شرح زیر است: معماری، مهندسی عمران، مهندسی هیدرولیک، علوم و مهندسی محیط زیست، مهندسی مکانیک، ابزار دقیق، مهندسی اتومبیل، مهندسی صنایع، مهندسی الکتریک، مهندسی الکترونیک، علوم و تکنولوژی کامپیوتر، اتوماسیون، میکرو الکترونیک و نانو الکترونیک، فضانوردی، مهندسی شیمی، علوم ریاضی، فیزیک، شیمی، علوم بیولوژی و بیوتکنولوژی، مدیریت عمومی، علوم اجتماعی و انسانی، حقوق، روزنامه نگاری و ارتباطات، تکنولوژی هسته ای و انرژی نوین و پزشکی.

مدارک پذیرش دانشگاه Tsinghua

c9

توجه داشته باشید که ارسال مدارک برای تحصیل در این دانشگاه باید روی فرم اپلیکیشن آنلاین بوده و سایر روش ها نادرست است. اگر متقاضی تحصیل در رشته کارشناسی ارشد به زبان چینی هستید، می بایست مدرک زبان HSK و همچنین کارشناسی ارزشیابی شده را ارائه کنید.

اگر  برای مسائل پذیرش با سوالی روبرو شدید، موارد را با این نشانی: grad@tsinghua.edu.cn مطرح کنید.

c10

واحدهای دانشگاهی

معرفی دانشگاه فودان

c11

دانشگاه فو دان، در سال ۱۹۰۵ میلادی تاسیس گردید و از سال ۱۹۵۰، پذیرش دانشجویان خارجی را آغاز نمود. این دانشگاه که در شهر تجاری شانگهای چین واقع شده است، یکی از معتبر ترین دانشگاه های این کشور بوده و بیش از ۲.۶ میلیون صفحه ایندکس شده در اینترنت درباره فرصت های تحصیلی و بورس و ظرفیت های تحقیقاتی آن منتشر شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس رجوع کنید. شرایط پذیرش دانشگاه را اینجا دنبال کنید. اگر قصد تحصیل در این دانشگاه معتبر را دارید، توصیه میکنیم در دوره های کوتاه مدت تابستانی شرکت کنید.

c12

در حال حاضر در حدود ۳ هزار دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی در این دانشگاه به این شرح است: زبان و ادبیات چینی، تاریخ و فرهنگ چین، فلسفه – مطالعات مذهبی، اقتصاد چین، جامعه شناسی، زبان و ادبیات انگلیسی، سیاست بین الملل، روانشناسی، حسابداری، بازاریابی، ریاضیات کاربردی، فیزیک، شیمی، مهندسی ارتباطات، میکرو الکترونیک و پزشکی.

همانطور که مشاهده می کنید، برخی از دانشگاه های چین، علاوه بر رشته های پزشکی، رشته های علوم انسانی و مهندسی را نیز ارائه میکنند و از نظر ترکیب رشته ای و مقطع تحصیلی، شرایط مورد نظر طیف گسترده ای از دانشجویان بین المللی را پشتیبانی کرده که در جذب آنها تاثیر گذار است.

فهرست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فودان

 World Economy (Globalization and World Economy) (2017-04-01

 International MBA program (2017-03-29

 Chinese Politics and Diplomacy (2017-02-05

Chinese Government and Governance (2017-02-05

Comparative Politics (2017-02-05

International Public Policy (2017-02-05

FLS LL.M. Program in Chinese Business Law (2017-01-18

Chinese Society and Public Policy (2017-01-18

Fudan-LSE “Global Media and Communications” (2017-01-18

Chinese Religious Studies (2017-01-18

Electronics and Communication Engineering (2017-01-18

Software Engineering (2016-12-27

Master of Finance (School of Management) (2016-11-20)

Master of Finance (School of Management) (2016-11-20

علاقمندان به تحصیل پزشکی در این دانشگاه، از این لینک استفاده کنند. برای آگاهی از وضعیت زندگی دانشجویان بین المللی در دانشگاه، از این آدرس استفاده نمایید.

دانشگاه Jia Tong شانگهای

c13

دانشگاه جیاو تون شانگهای در سال ۱۸۹۶ میلادی تاسیس شده است و مستقیماً تحت نظر وزارت آموزش چین اداره می شود. در طول یک قرن اخیر، این دانشگاه بیش از یکصد هزار نفر افراد نخبه و کارآمد را به تربیت و تحویل جامعه داده است که از میان آنها می توان به آقای جیان زمین، رئیس جمهور اسبق این کشور اشاره نمود.

برای آگاهی از فرصت های تحصیلی و بورس دانشگاه جیاتون شانگهای از این لینک استفاده کنید.

مدرسه آموزش بین الملل در دانشگاه جیاتون شانگهای، مسؤول امور پذیرش، ثبت نام و مدیریت دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در این دانشگاه است. این دانشگاه برای دانشجویان خارجی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود، آموزش زبان چینی را به صورت فشرده، برگزار می نماید.

دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه جیاو تون شانگهای به این شرح است: مهندسی طراحی کشتی، مهندسی اقیانوس شناسی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مهندسی علم مواد، علوم طبیعی و بیو تکنولوژی، علوم انسانی و اجتماعی، روابط بین الملل و روابط عمومی، شیمی، مدیریت، محیط زیست، داروشناسی، پزشکی و حقوق.

اطلاعات پذیرش دانشگاه جیاتونگ چین

برای آگاهی از شرایط پذیرش دانشگاه، به این لینک رجوع کنید. فرم اپلیکیشن دانشگاه را نیز در این نشانی بدست آورید.

فهرست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه

CCC

۲۰۱۷ Doctoral Programs in Chinese.pdf

۲۰۱۷ Doctoral Programs in English.pdf

۲۰۱۷ Master Programs in English.pdf

۲۰۱۷ Master Programs in Chinese.pdf
School of Naval Architecture, Ocean and Civil Engineering(NAOCE).pdf

School of Mechanical Engineering.pdf

School of Electronic Information and Electrical Engineering.pdf

School of Materials Science and Engineering.pdf

School of Mathematical Sciences.pdf

Department of Physics and Astronomy.pdf

School of Life Sciences and Biotechnology.pdf

School of Biomedical Engineering.pdf

School of Humanities.pdf

School of Chemistry and Chemical Engineering.pdf

Antai College of Economics and Management.pdf

School of International and Public Affairs(SIPA).pdf

School of Foreign Languages.pdf

School of Agriculture and Biology.pdf

School of Environmental Science and Engineering.pdf

School of Pharmacy.pdf

Koguan Law School.pdf

School of Media and Design.pdf

USC-SJTU Institute of Cultural and Creative Industry(ICCI).pdf

UM-SJTU Joint Institute.pdf

۲۰۱۷ SJTU Departments Contact Information.pdf

SJTU 2017 special Master Programs in English for International Students.pdf

“The Belt and Road” Satellite Navigation and Remote Sensing Program.pdf

فهرست رشته های دکترای دانشگاه در رشته های مهندسی، علوم انسانی و پزشکی

CCTV

School of Naval Architecture, Ocean and Civil Engineering(NAOCE).pdf

School of Mechanical Engineering.pdf

School of Electronic Information and Electrical Engineering.pdf

School of Materials Science and Engineering.pdf

School of Mathematical Sciences.pdf

Department of Physics and Astronomy.pdf

School of Life Sciences and Biotechnology.pdf

School of Biomedical Engineering.pdf

School of Humanities.pdf

School of Chemistry and Chemical Engineering.pdf

Antai College of Economics and Management.pdf

School of International and Public Affairs(SIPA).pdf

School of Foreign Languages.pdf

School of Agriculture and Biology.pdf

School of Environmental Science and Engineering.pdf

School of Pharmacy.pdf

Koguan Law School.pdf

School of Media and Design.pdf

USC-SJTU Institute of Cultural and Creative Industry(ICCI).pdf

UM-SJTU Joint Institute.pdf

معرفی دانشگاه Renmin

gr

از دیگر دانشگاه های معتبر چین میتوان به دانشگاه رن مین اشاره کرد که در سال ۱۹۳۷ میلادی تاسیس شد و اکنون بیش از ۲۰ هزار دانشجو دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر برای ظرفیت های علمی و تحقیقاتی این دانشگاه به بخش انگلیسی زبان آن رجوع کنید.

این دانشگاه دارای ۵ دپارتمان به نام: علوم انسانی، علوم اجتماعی، اقتصاد، سیاست و حقوق و علوم و فناوری است که در آن ده ها رشته در مقطع کارشناسی تا دکترا به زبان های مختلف ارائه می شود. اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید، به بخش دانشجویان آینده رجوع کنید که در این لینک ارائه شده است.

  • School of Philosophy
  • School of Liberal Arts
  • School of History
  • School of Chinese Classics
  • School of Arts
  • School of Foreign Languages
  • School of Journalism and Communication
  • School of Agricultural Economics and Rural Development
  • School of Sociology and Population Studies
  • School of Public Administration and Policy
  • School of Information Resource Management
  • School of Education
  • School of Economics
  • School of Finance
  • School of Statistics
  • School of Business
  • School of Labor and Human Resources
  • Hanqing Advanced Institute of Economics and Finance
  • School of Law
  • School of Marxism Studies
  • School of International Studies
  • School of Environment and Natural Resources
  • School of Information
  • School of Science
  • International College (Suzhou Research Institute)
  • Suzhou Campus

این دانشگاه، دوره های تابستانی هم برای علاقمندان برگزار میکند که برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید. در دانشکده علوم و فناوری دانشگاه RENMIN که در این آدرس در دسترس است، رشته های زیر ارائه می شود:‌

  • School of Philosophy
  • School of Liberal Arts
  • School of History
  • School of Chinese Classics
  • School of Arts
  • School of Foreign Languages
  • School of Journalism and Communication
  • School of Agricultural Economics and Rural Development
  • School of Sociology and Population Studies
  • School of Public Administration and Policy
  • School of Information Resource Management
  • School of Education
  • School of Economics
  • School of Finance
  • School of Statistics
  • School of Business
  • School of Labor and Human Resources
  • Hanqing Advanced Institute of Economics and Finance
  • School of Law
  • School of Marxism Studies
  • School of International Studies
  • School of Environment and Natural Resources
  • School of Information
  • School of Science
  • International College (Suzhou Research Institute)

 

رشته هایی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه ارائه می شود را میتوان در بخش POST GRADUATE مشاهده کرد.

gr

اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را داشتید، ابتدا از اولویت های تحقیقاتی و پژوهشی مراکز تحقیقاتی آن اطلاع کسب کنید.

Population Development Studies Center

The Research Center of Civil and Commercial Jurisprudence

 China Financial Policy Research Center (FRC

The Institute of Qing History

Institute for the Study of Buddhism and Religious Theory

Center for Ethical Studies

The Research Center for Criminal Justice (RCCJRUC

The Institute of China’s Economic Reform & Development

معرفی دانشگاه شانتو چین

s1

یکی دیگر از دانشگاه های معتبر چین، دانشگاه شانتو است. دانشکده پزشکی این دانشگاه با استقبال متقاضیان بین المللی تحصیل در رشته های پزشکی و پیرا  پزشکی این مجموعه مواجه شده است. برای آگاهی از فرصت های تحصیلی و بورس دانشگاه، به این نشانی رجوع کنید.  ۱۵ دانشگاه در سراسر جهان با این دانشگاه در تعامل علمی هستند.

دانشگاه شانتو ۴ برنامه دکترا و ۲ برنامه ی استادی در رشته های سطح اول و ۸ برنامه استادی در رشته های سطح دوم فراهم می کند و ۲ برنامه آموزش Postdoc نیز دارد. چند موضوع و آزمایشگاه به عنوان موضوع کلیدی / آزمایشگاهه در سطح استان و ملی شناخته شده است. در سال ۱۹۹۹ میلادی، وزارت آموزش و پرورش با تصویب گروه پاتولوژی و پاتوفیزیولوژی پست های خاصی منصوب به پروژه “چونگ کنگ” را آغاز کرد.

s2

 

تحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه پزشکی شانتو چین

  • بالینی ۵ سال به طول می انجامد
  • پرستاری ۴ سال به طول می انجامد

برنامه های ترکیبی کارشناسی ارشد و دکتری شانتو

۵ + ۳ مشترک برنامه کارشناسی-کارشناسی ارشد در پزشکی بالینی (۸ سال)

برنامه های کارشناسی ارشد

  • پزشکی عمومی
  • بیوشیمی و بیولوژی مولکولی
  • پزشکی بالینی
  • اپیدمیولوژی و آمار بهداشت
  • ژنتیک
  • ایمنی شناسی
  • شیمی دارویی
  • علوم اعصاب
  • آسیب شناسی و پاتوفیزیولوژی
  • داروشناسی
  • فیزیولوژی
  • سلامت عمومی

برنامه های دکترا و فوق تخصص دانشگاه شانتو

  • پزشکی عمومی
  • بیوشیمی و بیولوژی مولکولی
  • ایمنی شناسی
  • التهاب و ایمنی
  • علوم اعصاب
  • آسیب شناسی و پاتوفیزیولوژی
  • داروشناسی

برنامه تحصیل پزشکی MBBS

دانشگاه شانتو کالج پزشکی شانتو (SUMC) یک بخش حیاتی از دانشگاه شانتو است. SUMC در دهه گذشته شاهد ساخت دستاوردهای بزرگ در آموزش و پژوهش بوده است. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های چین در بین ۱۰۰ دانشگاه برای قرن ۲۱، شناخته شده است، و دارای “پروژه ۲۱۱” تایید شده است.

sss

دروس دانشگاه Shan Tou بسته به رشته انتخابی شما متفاوت است. تحصیل در دانشگاه شانتو بدون مدرک زبان نیز ممکن نیست، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه مقدور است. متعهد بودن به “آموزش و پرورش نخبگان” و آموزش حرفه ای پزشکی می تواند با استانداردهای بین المللی آموزش پزشکی برابری میکند، دانشگاه و کالج پزشکی شانتو همواره بهترین دانشجویان چینی و بین المللی را برای رشته های پزشکی انتخاب می کند. ss

این کالج دارای برنامه هفت ساله پزشکی بالینی با تخصص تصویر برداری پزشکی، پزشکی بالینی پنج ساله و پرستاری چهار ساله می باشد. این دانشگاه دارای پنج بیمارستان وابسته به دانشگاه شانتو است. شرایط تحصیل در دانشگاه شانتو در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر دانشگاه ها بوده اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان چینی و انگلیسی است.

مدارک لازم پذیرش دانشگاه شانتو چین

  • اگر متقاضی تحصیل در این دانشگاه معتبر هستید، می بایست مدارک زیر را آماده کنید:
  • فرم درخواست که از سایت دانشگاه دانلود شود
  • گذرنامه معتبر که حداقل ۱ سال اعتبار داشته باشد
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع دیپلم (در صورتی که متقاضی مقطع کارشناسی یا پزشکی هستید)
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع کارشناسی (در صورتی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستید)
  • ترجمه رسمی  ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد (در صورتی که متقاضی تحصیل در مقطع PhD هستید)
  • نمرات آزمون SAT یا ACT
  • گواهی بهداشت
  • گواهی مهارت در زبان انگلیسی
  • توصیه نامه
  • رزومه

مدارک فوق می بایست در صورتی که خواهان تحصیل از  ترم پاییز  هستید، تا اواخر خرداد ماه به دانشگاه ارسال شود. اگر برای ادمیشن نظر دانشگاه را جلب کنید، برای  مصاحبه دعوت می شوید و به شما E-MAIL ارسال می شود. شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه شانتو بستگی به رشته انتخابی شما در این دانشگاه دارد. معمولا اخذ پذیرش در این دانشگاه راحت است، این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران است. شایان ذکر است که دانشگته شانتو سطح علمی و رتبه بندی بالایی در بین دانشگاه های پزشکی جهان دارد.

معرفی دانشگاه شاندونگ چین

دانشگاه Shadong یکی از بزرگ ترین دانشگاه های چین است که در شهر شادونگ واقع شده و بیش از ۶۰ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. به دلیل تنوع رشته های تحصیلی و هم چنین فرصت های بورسیه ای که این دانشگاه در اختیار دانشجویان بین الملل قرار داده است، شاهد افزایش میزان متقاضیان بین المللی تحصیل در رشته های انگلیسی زبان این دانشگاه به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستیم.

cccc

برای آگاهی از فرصت های تحصیلی این دانشگاه به این لینک رجوع کنید. این دانشگاه اخیرا با دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا قرارداد همکاری منعقد کرده است که فرصت خوبی برای متقاضیان ایرانی تحصیل در این دانشگاه است که با ظرفیت های فنی و تخصصی دانشکده پزشکی معروف هاروارد آشنا شوند.

sh

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، بخش بین المللی دانشگاه، بخش های متنوعی دارد.

فهرست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه به زبان انگلیسی به این شرح است که طیف گسترده ای از رشته های علوم انسانی، فنی و مهندسی و هم چنین پزشکی و پیرا پزشکی را شامل می شود.

  • World Economy
  • International Trade
  • Finance
  • IMBA
  • Project Management
  • Political Economics
  • Western Economics
  • World Economy
  • Finance
  • Population, Resources and Environmental Economics
  • Quantitative Economics
  • Labor Economics
  • English Language and Literature
  • Pure and Applied Mathematics
  • Financial Mathematics
  • Mechanical Engineering
  • Microbiology Engineering
  • Clinical Pharmacy
  • Material Sciences
  • Electrical Engineering
  • Internal Medicine
  • Surgery
  • Pediatrics
  • Otorhinolaryngology
  • Gynecology and Obstetrics
  • Rehabilitation Medicine and Physiotherapy
  • Clinical Diagnostics
  • Anesthesiology
  • Dermatology and Venereology
  • Imaging and Nuclear Medicine
  • Oncology
  • Environmental Science and Technology
  • China Studies
  • International Relations
  • Linguistics and Applied Linguistics

English Taught Master Program of MBA (Center for Globalization and Chinese Economy

از جمله رشته های پر طرفدار این دانشگاه که در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود، رشته IMBA است. این رشته در واقع نسخه بین المللی رشته MBA بوده که در این دانشگاه چینی با استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی آن در حوزه مدیریت و کسب و کار برگزار می شود. مرکز جهانی سازی و اقتصاد چین دانشگاه، برگزار کننده این رشته است که برای علاقمندان به کسب و کار که رشته ای غیر از علوم انسانی تحصیل کرده اند (مانند مهندسی و پزشکی)، رشته ارزشمندی محسوب می شود.

شرایط پذیرش در این رشته را در زیر مشاهده می کنید. شرط عمومی در اختیار داشتن گذرنامه معتبر  و همچنین سلامت عمومی و سن بالای ۱۸ سال است. شرط تخصصی اول، در اختیار داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر است. البته اگر شما هنوز مقطع کارشناسی را به اتمام نرسانده اید، می توانید نامه ای از دانشگاه مبنی بر آنکه در فلان ترم فارغ التحصیل می شوید، ضمیمه مدارک اپلای کنید.

برای تحصیل در این رشته می بایست آیلتس ۶ اکادمیک یا تافل با نمره ۸۰ به بالا داشته باشید. اگر در دانشگاهی مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد را به اتمام رسانده اید که زبان تحصیل (MEDIUM OF INSTRUCTION) انگلیسی بوده است، گواهی مبنی بر این ادعا ضمیمه مدارک کنید.

بر خلاف بسیاری از دانشگاه های جهان که یکی از شروط پذیرش دانشجو در رشته MBA را سابقه کاری ذکر میکنند، این دانشگاه چنین شرطی را قید نکرده است و جمله No specific working requirements را قید کرده است. اگر قصد اپلای این رشته ارزشمند را داشتید، چک لیست مدارک زیر را در نظر بگیرید:

  • Application Form
  • Photo Page of Passport
  • Bachelor’s Degree / Pre-Graduation Letter
  • Official University/College Transcript
  • Two Letters of Recommendation (from prof/associate prof. or enterprise leaders
  • Motivation Letter
  • Proof of Language Proficiency (if applicable
  • Proof of Employment (if applicable
  • Other Attachments (if needed

انگیزش نامه در واقع  همان بیانیه هدف است که قبلا درباره اش توضیح دادیم. اگر مدرک زبان، مدرک استخدامی داشتید ضمیمه مدارک کنید. این دو مدرک نه شرط لازم برای پذیرش است و نه شرط کافی.

دروسی که در این رشته ارائه میشود به شرح زیر است که بیشتر  تمرکز روی اقتصاد و سیستم کسب و کار کشور چین به عنوان اقتصاد اول قاره آسیا دارد:

  •  Introduction to Modern Economics
  •  Chinese Economy in Comparative Perspective
  •  Financial Accounting with Chinese Characteristics
  • n China’s Monetary Policy, Banking and Stock Market in Comparative Perspective
  •  Human Resources with Chinese Characteristics
  •  Marketing with Chinese Characteristics
  •  Quantitative Methods For Business
  •  History of China’s Economy

درس های اختیاری که در رشته MBA باید در این دانشگاه بگذرانید به شرح زیر است:

  • Past, Present and Future: China’s Economic Policy
  • Foreign Trade and FDI Policy industrial
  • Policy employment
  • Policy Taxation
  • Comparison of Chinese and Western Culture
  • Comparison of Chinese and Western Political System
  • Comparison of Chinese and Western Law System
  • Comparison of Chinese and Western Philosophy
  • Chinese History and Archaeologist
  • Chinese Classics and Leadership
  • China Traditional Cultural Experience
  • Confucius Cultural Experience
  • Corporate M – Learning
  • China’s Field Trip

شهریه دانشگاه شاندونگ برای این رشته، ۹۰ هزار RMB است که به نسبت بسیاری از دانشگاههای شمال اروپا و آمریکای شمالی و حتی اقیانوسیه، هزینه کمتری به شمار می رود.

رشته های دکترای دانشگاه به زبان انگلیسی

رشته هایی که در این دانشگاه در مقطع دکترا به زبان انگلیسی برگزار می شود به شرح زیر است که دامنه گسترده ای از علوم و فنون را شامل می شود. شهریه رشته های زیر را در این قسمت مشاهده کنید که بورسیه ها و شرایط دریافت تخفیف و پرداخت شهریه را ذکر کرده است.

  • Material Science and Engineering
  • Mechanical Engineering
  • Microbiology
  • Botany
  • Financial Management
  • Pure and Applied Mathematics
  • Chemistry
  • International Politics
  • Finance
  • World Economy
  • International Trade
  • Political Economics
  • Regional Economics
  • Western Economics
  • World Economy
  • Law and Economics
  • Economics of language
  • Finance
  • Industrial Economics
  • Microbiology and Biochemical Pharmacy
  • Pharmacology
  • English Literature
  • Linguistics

مقصدهای تحصیل MBA به زبان انگلیسی در چین

MBA

با توجه به اینکه در  دو دهه اخیر، تمایل دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل درخارج از کشور، برای ورود به رشته MBA ارزان و انگلیسی زبان افزایش یافته است و این رشته، دانشجویان و دانش آموختگانی از رشته های مختلف مدیریت و مهندسی و حتی پزشکی را جذب کرده، تحصیل این رشته در کشور  چین توصیه می شود. دانشگاه های بسیاری در این کشور علاوه بر دانشگاه بالا، این رشته را به زبان انگلیسی تدریس می کنند و از اساتید ماهر و کارشناسان معتبری برای تدریس واحدهای رشته MBA برخوردارند.

در زیر، فهرست شماری از دانشگاه ها چینی که این رشته را تدریس می کنند ارائه شده است که با ورود به هر لینک، اطلاعات تکمیلی را دریافت خواهید کرد.

نکاتی برای تحصیل MBA در چین

به دلیل اینکه مقاضیان تحصیل این رشته به دلیل ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و تجارت بین الملل چین بسیار است، برای افزایش شانس ادمیشن خود موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • مدارک تکمیلی: در صورتی که مدرک GRE یا GMAT دارید ضمیمه مدارک خود کنید.
  • توصیه نامه: حتما ۲ توصیه نامه از اساتید قبلی خود ضمیمه مدارک کنید. توصیه نامه باید انگلیسی باشد.
  • پروپزال: برای قبولی این رشته، PROPOSAL نیاز نیست. اما ضمیمه کردن آن، جدیت شما را نشان می دهد.
  • خلاصه پایان نامه: اگر پایان نامه شما در کارنشاسی یا کارشناسی ارشد مرتبط با موضوعات MBA است، خلاصه ای ضمیمه مدارک کنید.
  • رزومه MBA محور: برای ادمیشن در رشته MBA، رزومه شما باید با روزمه ای که برای رشته های فنی و مهندسی یا پزشکی ارسال می کنید،‌ متفاوت باشد. باید ذکر کنید که تجربه کارهای مدیریت، آموزش، فنی یا هنری شما چگونه بوده است و چه مقالات یا کتاب ها یا احیانا فصل هایی از کتاب را تالیف یا در انتشار آنها همکاری داشته اید.
  • دوره های تخصصی: اگر دوره های تخصصی مانند مدیریت، بازاریابی، مدیریت پروژه، بهداشت و ایمنی کار، اقتصاد بین الملل، تبلیغات و مواردی از این دست که در MBA‌ تدریس می شود را گذرانده و مدرک دارید، در رزومه قید کرده و ضمیمه مدارک کنید. برای ادمیشن، این مدارک، برگ برنده خواهد بود. چرا که نشان می دهد شما اشراف اطلاعاتی حداقل برای ورود به این دوره را دارا هستید.
  • زبان انگلیسی: در دانشگاه انگلیسی زبان تحصیل کرده اید، نامه ای مبنی بر MEDIUM OF INSTRUCTION دریافت کنید تا مشخص شود که به زبان انگلیسی تحصیل کرده و از شرط ارائه آیلتس یا تافل مستثنی شوید.

لازم است در این گفتار، به برخی از پرسش هایی که احتمالا خوانندگان محترم در مطالعه این دو گفتار جامع که راهنمای تحصیل در چین است با آن مواجه شدند، اشاره کنیم که میتواند راهنمای علاقمندان به تحصیل در چین باشد.

۱-آیا تحصیل در دانشگاه های چین در مقطع کارشناسی فقط به زبان چینی است؟

پاسخ: در بسیاری از دانشگاه های چین، تحصیل در کلیه رشته ها در مقطع کارشناسی، به زبان چینی است و تعداد رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شود محدود است.

۲-تحصیل به زبان چینی در مقطع کارشناسی ارشد چه فایده ای دارد؟

پاسخ: فردی میتواند مقطع کارشناسی ارشد را به زبان چینی بخواند که مسلط به زبان چینی باشد. این فرد قطعا اهمیت تحصیل به زبان چینی در قطب اول اقتصاد و صنعت آسیا را درک کرده است و فرصت های کاری و تحقیقاتی بسیاری در این کشور دانش بنیان پس از دانش آموختگی فراهم می شود.

۳-مهم ترین فواید تحصیل در دانشگاه های ارزشیابی شده وزارت علوم در چین چیست؟

پاسخ: اطمینان به کیفیت و تراز علمی دانشگاه مقصد و دریافت ارز دانشجویی ماهانه ۱۰۰۰ هزار دلار به قیمت تبادلی و ارزشیابی و معادلسازی مدرک تحصیلی بعد از دانش اموختگی و استفاده مادی از آن در داخل کشور.

۴-دانشگاه مورد نظر من مورد تایید وزارت علوم است. اما قصد دارم در  شعبه دوبی آن تحصیل کنم. آیا اعتبار دارد؟

پاسخ: توجه داشته باشید که فهرست دانشگاه های ارزشیابی شده اداره کل دانش اموختگان وزارت علوم کشورمان در کشور چین، شامل شعبه های بین المللی دانشگاه های چینی نمی شود و در صورت تحصیل در این شعب، مدرک شما ارزشیابی و معادلسازی نخواهد شد.

۵-هزینه شهریه دانشگاه های چین از دانشگاه های اقیانوسیه و اروپا ارزان تر است؟

پاسخ: دانشگاه به دانشگاه و رشته به رشته متفاوت است. اما در مجموع، هزینه تحصیل در رشته های فنی و مهندسی و پزشکی و پیرا پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه ها چین، به مراتب از تحصیل همین رشته ها در استرالیا، انگلستان، کانادا و ایالات متحده آمریکا کمتر است. علت هم در تعدد دانشگاه و مراکز آموزشی و کمک هزینه هایی که به دانشگاه ها و دانشجویان خارجی داده می شود میتوان جستجو کرد.

۶-آیا بدون مدرک آیلتس و تافل هم میتوان پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها چین گرفت؟

پاسخ: شرط ورود به دانشگاه های دولتی و خصوصی چین برای تحصیل در رشته های انگلیسی زبان، در اختیار داشتن مدرک زبان است. در صورتی که فاقد این مدرک هستید، میتوانید پذیرش مشروط گرفته و با طی دوره های زبان انگلیسی در دانشگاه مقصد، وارد دوره مربوطه شوید.

۷-آیا با IELTS General با Overall 5 هم میتوان وارد مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها چین شد؟

پاسخ: حداقل نمره آیلتس مورد قبول دانشگاه های چین برای متقاضیان بین المللی تحصیل در این کشور، آیلتس با نمره ۶ است. در صورتی که نمره کمتری دارید، میتوانید در دوره های امادگی زبان شرکت کرده و سپس وارد دانشگاه چینی شوید.

۸-آیا دانشگاه های چین برای مقطع دکترا، به GRE-GMAT نیاز دارند؟

پاسخ: اکثر دانشگاه های چین به این دو مدرک در شرایط پذیرش نیاز ندارند. اما اگر یکی از این دو مدرک را قبلا در اختیار دارید، برای تقویت رزومه و شانس ادمیشن، آنها را قید کنید. البته رشته های MBA، برای مقطع دکترا در برخی از دانشگاه های چین، شرط GRE را قید کرده اند که با ارتباط با بخش بین الملل دانشگاه مقصد، اطلاعات بیشتر را کسب کنید.

۹-من قصد تحصیل پزشکی در دانشگاه های چین را دارم. از کجا باید شروع کنم؟

پاسخ: همانطور که در بخش اول و دوم سلسله گفتارهای تحصیل در دانشگاه های چین عرض شد، متقاضیان تحصیل پزشکی می بایست مدرک زبان چینی داشته و همچنین در آزمون ورودی دانشگاه مقصد شرکت کنند. به دلیل اینکه هر دانشگاه DEADLINE و ADMISSION’S REQUIREMENTS متفاوتی طلب میکند، انتظار می رود که دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در چین، ابتدا این ۲ مورد را بررسی کرده و سپس نسبت به ارسال مدارک اقدام کنند.

۱۰-هزینه تحصیل پزشکی در چین کمتر است یا کانادا یا انگلستان؟

پاسخ: در چین، بیش از ۴۰ دانشگاه پزشکی مجهز به ترتبیت نیروی متخصص در گرایش های علوم پزشکی مشغول است و حق انتخاب برای دانشجویان خارجی بسیار است. توجه کنید که هزینه تحصیل در چین در رشته های پزشکی کمتر از هزینه تحصیل در انگلستان و کانادا است. اما کیفیت تحصیل مشابه نیست. از طرفی، مجبور هستید در چین برای فعالیت های بالینی در دو سال آخر، به دلیل ارتباط با بیماران در فعالیت های کلینیکی و بالینی، به زبان چینی مسلط شوید.

۱۱-تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه های چین بهتر است یا هندوستان یا اوکراین؟

پاسخ: اکنون شماری از دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در رشته های فنی و مهندسی، دانشگاه های هندوستان، اوکراین و حتی روسیه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. توجه داشته باشید که در کشور چین، دانشگاههای فنی و مهندسی متعدد و معتبر با سطح کیفیت علمی و لابراتورهای تحقیقاتی ارزشمندی در دسترس دانشجویان قرار دارد که به زبان انگلیسی ارائه می شود. با توجه به فرصت های تحصیلی و اشتغالی که در چین در رشته های فنی به خصوص مکانیک و برق و فناوری اطلاعات فراهم شده است، تحصیل در این کشور، نسبت به دو کشور یاد شده ارجح است.

۱۲-رسمی ترین منبع دریافت اطلاعات درباره فرصت های تحصیلی و بورسیه در چین چیست؟

min

پاسخ: بهترین منبع برای آشنایی با پتانسیل های تحصیلی، اولویت های تحقیقاتی دانشگاه های چین و هم چنین ظرفیت های بورسیه و کمک هزینه تحصیلی که در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرد، وزارت آموزش عالی چین است که برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.

۱۳-تحصیل در دانشگاه های چین بهتر از تحصیل در دانشگاه های اسکاندیناوی است؟

پاسخ: باید توجه کنید که تحصیل در هر کشوری، مقتضیات خاص خود را دارد. همه چیز هم به هدف دانشجو، امکانات و قابلیت ها و چشم اندازی که ترسیم میکند بستگی دارد. برای یک دانشجو، تحصیل در اسپانیا از تحصیل در آمریکا و فرانسه و چین بهتر است. چرا که مثلا قصد وی، تحصیل یک رشته در کنار یادگیری زبان پر کاربرد اسپانیولی است.

این قضیه برای چین هم صادق است. تحصیل در چین اگر به یادگیری زبان چینی منجر شود که یکی از ۴ زبان پر کاربرد جهان است،× میتواند فرصت های تحصیلی و اشتغال متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار دهد. تحصیل در دانشگاه های اسکاندیناوی مانند نروژ، برای تحصیل در رشته های نفت و گاز و انرژی اهمیت بهتری از تحصیل در چین دارد. اما تحصیل در چین به نسبت ارزان تر و تنوع رشته ها بیشتر از سوئد، فنلاند و نروژ است.

۱۴-دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان برای تحصیل پزشکی در چین در سال تحصیلی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ کدام است؟

پاسخ وزارت بهداشت مدتی پیش لیست دانشگاههای مورد تأیید خود در سال تحصیلی ۱۸-۲۰۱۷ را اعلام کرد. این وزارتخانه، امسال ۳ رنکینگ‌QS ، TIMES و SHANGHAI را مبنای تأیید دانشگاه ها قرار داد و بر همین اساس، تعداد زیادی از دانشگاه ها به لیست دانشگاههای مورد تأیید این وزارتخانه اضافه یا از آن خارج شدند.

همانطور که در گفتار اول گفتیم؛ دانشگاههای چین هم (با توجه به رده نسبتا خوب‌شان در رنکینگ‌های یادشده) به لیست دانشگاههای مورد تأیید وزارت بهداشت اضافه شدند و به این ترتیب امکان تحصیل پزشکی در چین در سال تحصیلی پیش رو برای ایرانیان فراهم شد.

Pictures of the nurses student (from left to right) Yuen Yu-hung, Fong Chi-sum, Chan Po-chu and Chin Wai-ying, pretending working at the lab, The Hong Kong Polytechnic University in Hung Hom. 15JAN09

در این پست، لیست کامل دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت را می‌توانید ببینید. در ارتباط با این موضوع، خواندن نکات زیر را هم توصیه می‌کنیم:

۱- دانشگاه های حاضر در لیست، فقط در کشور اصلی، مورد تأیید وزارت بهداشت بوده و شعبه‌های آنها در کشورهای دیگر اعتباری از نظر این وزارتخانه ندارند.

۲- همه دانشگاه های حاضر در لیست، دانشگاه پزشکی نیستند و برخی فقط دوره‌های میان‌رشته‌ای (مانند مهندسی پزشکی یا اقتصاد سلامت) را ارائه می‌کنند. ضمن این که برخی دانشگاهها، دانشگاه ملی هستند و دانشجوی خارجی نمی‌پذیرند.

۳- مورد تأیید بودن  و نبودن دانشگاه ها فقط در زمان شروع تحصیل افراد ملاک است و آنچه بعدا رخ می‌دهد (خروج نام دانشگاه از لیست دانشگاه های مورد تأیید یا اضافه شدن آن به لیست) اهمیتی ندارد.

۴- علاوه بر اعتبار دانشگاه محل تحصیل، برای ارزشیابی مدارک تحصیلی فارغ‌ التحصیلان رشت ه‌های پزشکی، ضوابط دیگری هم وجود دارد که بهتر است قبل از اقدام به گرفتن پذیرش و با خواندن آیین نامه ارزشیابی مدارک، از آنها اطلاع پیدا کرد.

لیست جدید دانشگاه های حوزه پزشکی چین مورد تأیید وزارت بهداشت

  • Tsinghua University
  • Peking University
  • Fudan University
  • Shanghai Jiao Tong University
  • Zhejiang University
  • University of Science and Technology of China
  • Nanjing University
  • Beijing Normal University
  • Wuhan University
  • Nankai University
  • Harbin Institute of Technology
  • Sun Yat-sen University
  • Xi’an Jiaotong University
  • (Tongji University Beihang University (former BUAA
  • Beijing Institute of Technology
  • Xiamen University
  • Shanghai University
  • Tianjin University
  • Huazhong University of Science and Technology
  • Renmin (People’s) University of China
  • Jilin University
  • Nanjing Medical University
  • Northeast Normal University
  • Southeast University
  • East China University of Science and Technology
  • Sichuan University
  • Shandong University
  • South China University of Technology
  • Lanzhou University
  • China Agricultural University
  • Soochow University
  • Capital Medical University
  • Dalian University of Technology
  • University of Electronic Science and Technology of China
  • Hunan University
  • Ocean University of China
  • (China University of Geo sciences (Wuhan
  • (China University of Petroleum (Beijing
  • Chongqing University
  • Northwestern Poly technical University
  • Shantou University
  • Xidian University

در بخش سوم این گفتار، با شماری دیگر از دانشگاه های معتبر چین و همچنین شرایط تحصیلی و زندگی و پیدا کردن محل اقامت در شهرهای مختلف آن آشنا خواهید شد.

منبع: CUCAS ، Admissions ، Campus ،
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • رجب زاده فروردین ۱۸, ۱۳۹۸

    با سلام و عرض خسته نباشید ؛ من میخواستم در رشته حقوق تجارت بین الملل در یکی از داشگاه های چین تحصیل کنم سوالی که دارم این است آیا برای ورود به داشنگاه و اخذ بورسیه شرط معدلی وجود دارد ؟ و اینکه اگر من پروانه وکالت داشته باشم و به زبان انگلیسی و چینی مسلط باشم تأثیر مثبتی در پذیرش خواهد داشت یا خیر ؟ ممنون میشم اگر پاسخ سوالاتم را بدهید .

    • علی زمانی فروردین ۱۹, ۱۳۹۸

      شرط معدل وجود ندارد. اما سی وی شما باید جذاب و رقابت پذیر باشد. تسلط به زبان چینی در زمانی در پذیرش شما موثر است که یکی از نیازمندی های پذیرش، تسط به زبان چینی باشد. در غیر اینصورت، تاثیر چندانی ندارد. اگر چه، امتیاز رقابتی محسوب خواهد شد. پروانه وکالت ایران بعید است در چین، کارایی داشته باشد. با program coordinator رشته در دانشگاه چین رایزنی کنید.

  • سحر دی ۲۲, ۱۳۹۸

    سلام
    آیا برای ارشد علوم اعصاب شرط سنی دارد و مدرک آیلتس احتیاج است
    با هر رشته غیرمرتبط میتوان پذیرش گرفت؟

  • رومینا مهر ۱۷, ۱۴۰۰

    سلام من دانشجوی مامایی ترم۵ هستم برای کارشناسی ارشد بخوام دانشگاه چین بخونم چه شرایطی دارد و به چه زبانی وهزینه هاش به چه شکل است ممنون می شم سوالام رو جواب بدین