۷ واقعیت جالب و غیرقابل باور در مورد ثروتمندترین افراد جهان که احتمالاً نمی دانستید

۷ واقعیت جالب و غیرقابل باور در مورد ثروتمندترین افراد جهان که احتمالاً نمی دانستید

ثروتمندترین افراد جهان انسان های جالبی هستند. آن ها متفاوت از ما رفتار و فکر می کنند و می توان به وضوح تفاوت در نحوه ی کار کردن آن ها با افراد عادی دیگر را نیز شاهد بود. یک موسسه ی تحقیقاتی بازار به نام «Wealth-X» کسانی را ثروتمند می نامد که بیش از ۳۰ میلیون دلار سرمایه داشته باشند که به آن ثروت خالص بسیار بالا (UHNW) گفته می شود.

در گزارش اخیر این موسسه در مورد افراد ثروتمند اطلاعات جالبی ارائه شده است. روی هم رفته این موسسه ۲۲۶.۴۵۰ نفر را در سراسر جهان با ثروت خالص بالای ۳۰ میلیون دلار بررسی کرده که جمعاً ۲۷ تریلیون دلار سرمایه دارند. با بررسی این اطلاعات ۷ واقعیت جالب و باورنکردنی خود را نشان می دهند که از شما دعوت می کنیم برای آگاه شدن از آن ها با ادامه ی متن همراه باشید.

۱- جمعیت ثروتمند جهان بیش از ۹.۶ تریلیون دلار پول نقد دارند

the-global-uhnw-population-has-96-trillion-in-cash-w700
بر اساس گزارش موسسه ی «Wealth-X» جمعیت ثروتمند جهان (افراد دارای ثروت خالص بیش از ۳۰ میلیون دلار) بیش از یک سوم ثروت خود یعنی ۹.۶ تریلیون دلار را به صورت پول نقد نگهداری می کنند. دو سوم باقیمانده در املاک و تجارت های شخصی مانند شرکت های خصوصی (۳۳ درصد)، سهام و دیگر دارایی های عمومی (۲۵ درصد) و املاک ساختمانی و دارایی های لوکس مانند قایق های تفریحی، هواپیماهای شخصی ، ماشین ها، آثار هنری و جواهرآلات (۶.۶ درصد) سرمایه گذاری شده است.

۲- زنان بسیار ثروتمند روی هم رفته جوان تر هستند

121203031056-sara-blakely-jeans-5-horizontal-large-gallery-w700
بر اساس این گزارش میانگین سن زنان ثروتمند ۵۰ سال است که در مقایسه با متوسط سن تمامی ثروتمندان جهان ۱۲ سال جوان تر است. همچنین میانگین ثروت خالص آن ها نیز ۱۱۰میلیون دلار بوده که تنها ۱۲ درصد از ثروت کلی افراد ثروتمند جهان را شامل می شود. اما بیش از نیمی از این زنان ثروت خود را از طریق ارث بدست آورده اند در حالی که یک سوم مردان این لیست ثروتشان را از راه ارث کسب کرده اند.

۳- نسل هزاره بیش از ۳.۲ درصد افراد حاضر در فهرست ثروتمندترین افراد جهان را تشکیل می دهند

millennials-account-for-32-of-the-global-uhnw-population-and-two-thirds-are-self-made
بر اساس این گزارش نسل هزاره کسانی هستند که بین سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۴ بدنیا آمده اند که ۳.۲ درصد از افراد حاضر این فهرست را به خود اختصاص داده و ۷.۲۰۰ نفر را شامل می شوند. دو سوم از این افراد خودساخته بوده که از آن ها می توان به مارک زاکربرگ موسس فیس بوک اشاره کرد. این کارآفرین باهوش که زمانی از دانشگاه هاروارد اخراج شده بود در سن ۲۳ سالگی میلیاردر شد که به عنوان جوان ترین میلیاردر جهان نام خود را ثبت کرد. دارایی او در حال حاضر ۶۴.۷ میلیارد دلار برآورد می شود. بر اساس گزارش موسسه ی «Wealth-X» افرادی از نسل هزاره که بیش از ۳۰ میلیون دلار سرمایه خالص دارند روی هم رفته ۳۳۴ میلیارد دلار سرمایه در اختیار داشته و مارک زاکربرگ به تنهایی حدود یک پنجم این ثروت را در کنترل خود دارد.

۴- تنها ۱۵ درصد از این افراد ثروتمند از  دانشگاه های بسیار معتبر آمریکایی فارغ التحصیل شده اند

only-15-of-the-global-uhnw-population-graduated-from-an-ivy-league-university
بر اساس گزارش موسسه ی «Wealth-X» داشتن مدرک از یکی از دانشگاه های معتبر ایالات متحده شامل هاروارد، پرینستون،ییل و کرنل که به «Ivy League» مشهور هستند به معنای ثروتمند شدن نخواهد بود به طوری که تنها ۱۵ درصد از افراد حاضر در لیست افراد دارای ثروت خالص بیش از ۳۰ میلیون دلار ، یعنی ۳۵.۰۰۰ نفر، از این دانشگاه های معتبر فارغ التحصیل شده اند. در میان ۲۰ دانشگاهی که بیشترین تعداد افراد ثروتمند در آن ها درس خوانده اند ۵ دانشگاه در زمره دانشگاه های دولتی و عمومی قرار دارند.

۵- میانگین ثروت افرادی که از دانشگاه های معتبر ایالات متحده فارغ التحصیل شده اند ۱.۶ برابر ثروت بقیه ی افراد حاضر در لیست است

the-average-net-worth-of-ivy-league-alumni-is-16-times-more-than-the-rest-of-the-uhnw-population
با وجود موضوعی که در مورد قبل به آن اشاره شد فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر آمریکایی موسوم به «Ivy League» به طور متوسط ۲۰۰ میلیون دلار ثروت دارند که ۱.۶ باربر میانگین ثروت تمامی افراد حاضر در این لیست است. دانشگاه هاروارد با ۱.۹۰۶ فارغ التحصیلی که دستکم ۳۰ میلیون ثروت دارند در این زمینه در مقام اول این فهرست قرار دارد. از این تعداد افراد ثروتمند ۱۳۱ میلیاردر هنوز زنده اند. بیش از ۷۵ درصد از افرادی که در این دانشگاه های معتبر آمریکایی درس خوانده اند خود ساخته هستند. از این افراد می توان به ایلان ماسک، وارن بافت، جف بزوس و خورخه پائولو لمن اشاره کرد.

۶- سرگرمی عمده ی این افراد فعالیت های خیریه است

their-favorite-hobby-is-philanthropy
بیش از یک سوم افراد حاضر در این لیست در زمینه ی کارهای انساندوستانه و خیریه فعالیت دارند. افرادی مانند بیل گیتس و وارن بافت بیش از نیمی از ثروت خود را در این راه خرج کرده اند یا برای هزینه ی آن در زمان حیات خود در کارهای خیریه برنامه ریزی نموده اند. در موسسه ی خیریه ای که توسط این دو تاسیس شده است تاکنون ۱۶۸ فرد ثروتمند از ۲۱ کشور جهان فعالیت انساندوستانه دارند. در میان دیگر عادت ها و تفریحات این افراد ثروتمند می توان به تماشای فیلم یا دیگر مراسم دیداری، بازی کردن و سرمایه گذاری در ورزش هایی مانند گلف، تنیس، اسکی، فوتبال آمریکایی و بیش از همه فوتبال اشاره کرد.

۷- میلیاردرها تنها ۱.۱ درصد از جمعیت افراد حاضر در این لیست را تشکیل می دهند اما روی هم رفته ۲۸ درصد کل ثروت این لیست را در اختیار دارند

billionaires-account-for-just-11-of-the-global-uhmw-crowd-but-control-nearly-28-of-its-wealth
بیش از ۲.۳۹۷ میلیاردر در جهان وجود دارد که میانگین ثروت خالص آن ها ۳.۱ میلیارد دلار است. این افراد روی هم رفته در سال ۲۰۱۶ بش از ۷.۴ تریلیون دلار سرمایه داشته اند که نسبت به سال قبل از ان ۳.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود