۱۸ عکسی که نشان می دهند چرا فنلاند به مقصد جدید گردشگران در سال ۲۰۱۷ تبدیل شده است

۱۸ عکسی که نشان می دهند چرا فنلاند به مقصد جدید گردشگران در سال ۲۰۱۷ تبدیل شده است

کشور فنلاند مناظر طبیعی و مصنوعی بسیار زیبایی دارد. این کشور خانه ی بسیاری از مناطق حفاظت شده و کاملاً دست نخورده و پارک های ملی فراوان است و آثار فرهنگی و هنری بسیاری را در قالب قلعه، موزه و کلیسا نیر در خود جای داده و بدون شک یکی از زیباترین کشورهای جهان به شمار می آید.

در حالی که بسیاری از افراد فکر می کنند که این کشور حوزه اسکاندیناوی تنها در ماه های سرد و زمستانی سال پذیرای مسافران و جهانگردان است، که در این ماه ها تمامی خاک این کشور پوشیده از برف خواهد بود، طبیعت تابستانی فنلاند نیز بسیار زیبا و منحصر به فرد بوده و افراد بسیاری را از سراسر جهان به تماشای خود جلب می کند.

از ایگلوی شیشه ای در جنگل های حلقه ی قطب شمال برای دیدن نورهای شمالی گرفته تا قلعه های باستانی ساخته شده در دل سنگ و کوه می خواهیم شما را با زیبایی های کشور فنلاند آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

helsinki-finlands-capital-is-located-on-a-peninsula-in-the-gulf-of-finland-its-a-patchwork-of-colorful-art-nouveau-buildings-as-well-as-museums-churches-and-plenty-of-green-space
شهر هلسینکی، پایتخت فنلاند، در شبه جزیره ای در دل خلیج فنلاند واقع شده است. خانه های ساخته شده با استفاده از هنر معماری نوین فرانسوی، موزه ها، کلیساها و دیگر مناظر و فضاهای سرسبز این شهر نمای ترکیبی بسیار زیبایی را در این شهر به وجود آورده است.
ddd-w700
یکی از زیباترین و قدیمی ترین مناظر تاریخی شهر هلسینکی کلیسای موسوم به « Uspenski Cathedral» است که ساخت آن در سال ۱۸۶۸ میلادی به پایان رسیده و بزرگ ترین کلیسای ارتدوکس در اروپای غربی به شمار می آید.
0-w700
همچنین این شهر به خاطر کلیسای موسوم به «Temppeliaukio Church» به معنای «کلیسای سنگی» که کلیسایی با سقف گنبدی بوده و در دل سنگ ساخته شده مشهور است.
sss-w700
توریست هایی که به این کشور سفر می کنند معمولاً برای خرید به «میدان بازار» (Market Square) این شهر هجوم می برند که در کنار آب واقع شده و سوغاتی های دست ساز و غذاهای محلی بسیار معروفی دارد.
sdf-w700
اگر به دنبال یک تجربه ی جدید و منحصر به فرد در زمینه ی خوردن غذا می گردید غذا خوردن در رستوران فنلاندی موسوم به «اولو» (Olo) را از دست ندهید. این رستوران در یک عمارت زیبا رو به بندر شهر واقع شده و یکی از بهترین مکان های شهر هلسینکی برای صرف غذا به شمار می آید.
dsd-w700
قلعه دریایی «Suomenlinna» که در سال ۱۷۴۸ ساخته شده است بخشی از شهر هلسینکی به شمار آمده و در اصل برای دفاع از شهر در برابر پادشاهی سوئد قبل از این که جزئی از خاک فنلاند باشد ساخته شده است.
tre-w700
این قلعه ی تاریخی در واقع بر روی ۶ جزیره ی کوچک در کنار هم ساخته شده است. قلعه ی «Suomenlinna» در حال حاضر خانه ی بیش از ۸۵۰ از ساکنان شهر هلسینکی بوده و یکی از جاذبه های توریستی مهم شهر به شمار می آید.
fsdfg-w700
اگر دوست دارید از فضاهای خارج از شهر لذت ببرید به پارک ملی نوکسیو (Nuuksio National Park) که کمتر از یک ساعت از شهر هلسینکی فاصله دارد بروید. این پارک پر است از مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی که به دریاچه های اسرارآمیز و زیبایی ختم می شوند.
wr-w700
فنلاند بیشتر به خاطر طبیعت بکر خود مشهور شده است به طوری که در این کشور بیش از ۴۰ پارک ملی حفاظت شده وجود دارد. یکی دیگر از پارک های ملی فوق العاده زیبای این کشور پارک ملی اولانکا (Oulanka) نام دارد که در کنار شهر کوسامو (Kuusamo) واقع شده است.
gf-w700
مسافرانی که به ماجراجویی علاقه دارند نیز می توانند در اردوگاه قطبی کاکسلاوتانن (Kakslauttanen Arctic Resort) اقامت کنند که در آن افراد می توانند در خیمه هایی شیشه ای به نام ایگلو (igloo) و کابین هایی ساخته شده از تنه درخت که اطراف آن مناظر خیره کننده ای وجود دارد اقامت کنند.
sdfsd-w700
ایگلوها مکان فوق العاده ای برای تماشای نورهای شمالی هستند. علاوه بر این در این اردوگاه می توان به فعالیت های مانند پیاده روی و کوهنوردی، ماهیگیری، دوچرخه سواری کوهستان و کانو سواری نیز پرداخت.
ert-w700
اگر به زیبایی های فصل زمستان علاقه دارید بهتر است از قلعه ی برفی (SnowCastle ) در منطقه ی«کمی» (Kemi) دیدن کنید. این سازه هر سال در ماه ژانویه بازسازی می شود و تماماً از یخ و برف ساخته شده است.
dgfd-w700
در این قلعه ی یخی یک هتل، یک کلیسا و بزرگ ترین رستوران برفی یخی جهان قرار دارد.
dfs-w700
در فاصله ی کمتر از دو ساعت از شهر «کمی» شهر «رووانیمی» (Rovaniemi) واقع شده که مرکز استان «لاپلند» (Lapland)، شمالی ترین استان کشور فنلاند است. گردشگران در این منطقه می توانند از سواری با سورتمه های زمستانی که توسط گوزن های قطبی کشیده می شوند لذت ببرند.
sdf-w700
همچنین از آن جایی که منطقه ی لاپلند در دایره ی قطبی (Arctic Circle) واقع شده به آن «روستای بابا نوئل» ( Santa Claus Village) نیز گفته می شود که در تمام طول سال از زیبایی خیره کننده ای برخوردار است.
fd-w700
اگر به تاریخ کشور فنلاند علاقه دارید موزه ی «آرکتیکوم» (Arktikum) در رووانیمی را فراموش نکنید که یک تونل شیشه ای رو به مناظر زیبای رودخانه ی «اوناسجوکی» (Ounasjoki River) است.
444-w700
شهر کوچک «ساوولینا» (Savolinna) در قسمت جنوبی کشور فنلاند واقع شده و قلعه ی تاریخی و بسیار مشهور «اولاوینلینا» (Olavinlinna ) را در خود جای داده است. ساخت این قلعه ی تاریخی به قرن پانزدهم میلادی برگشته و دقیقاً بر روی یک صخره در دل دریاچه بنا شده است.
sdf-w700
یکی دیگر از قلعه های دیدنی فنلاند قلعه ی «تورکو» (Turku Castle) است که با نام «Turun Linna» نیز شناخته می شود. این قلعه بزرگ ترین قلعه ی کشور فنلاند بوده و ساخت آن به سال ۱۲۸۰ میلادی باز می گردد. در این قلعه سیاهچال های مخوف و راهروها و سالن های بسیار زیبایی در کنار هم ساخته شده اند.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • محمد تیر ۱۷, ۱۳۹۶

    واقعا زیباست

  • S مهر ۲۴, ۱۴۰۲

    هر کشوری که به ویروس … و کمونیست گرفتار نشد مردمش خوشبخت شدن خوشبحال مردم فنلاند و بدا به حال ماها