آیا می دانستید مردم کره جنوبی در مورد دونالد ترامپ و تهدیدات کره شمالی چه فکر می کنند؟

آیا می دانستید مردم کره جنوبی در مورد دونالد ترامپ و تهدیدات کره شمالی چه فکر می کنند؟

با بالا گرفتن تنش ها بین کره ی شمالی و ایالات متحده هفته ی گذشته خبر رسید که کره ی شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرده که توان هدف قرار دادن اهدافی در آلاسکا را دارد. دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده در عکس العمل به این موضوع اعلام کرد که گزینه ی نظامی در قبال این تحرکات کره ی شمالی روی میز قرار خواهد گرفت و در حال فکر کردن به عکس العمل های تنبیهی و سختی است که مقامات کره ی شمالی را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد. یک فرمانده نظامی بلند مرتبه ایالات متحده در منطقه نیز به مقامات کره شمالی اخطار داد که کره جنوبی و ایالات متحده آماده ی جنگ هستند.

با این وجود در شهر سئول که ۲۰ درصد از جمعیت کره ی جنوبی را در خود جای داده و تنها ۵۶ کیلومتر با منطقه ی غیرنظامی بین دو کشور فاصله دارد به نظر می رسد همه چیز عادی بوده و کارها طبق معمول انجام می شود. به همین دلیل در یک تحقیق ساده از آن ها خواسته شد نظر خود را در مورد کره شمالی، دونالد ترامپ و اتحاد مجدد دو کره اعلام کنند و جواب های آن ها متحیر کننده بود.

۱- ایم سو جونگ، ۲۵ ساله، دانشجوی دانشگاه سئول

gggg

سوال: نظر شما در مورد صحبت های دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده در مورد نحوه ی برخورد با تحرکات اخیر کره ی شمالی چیست؟

ایم سو جونگ: نحوه ی صحبت کردن و قضاوت دونالد ترامپ در مورد کره شمالی واقعاً برای من نگران کننده است. صادقانه بگویم در مورد شخصیت او نگران هستم. به نظرم ترامپ مناسب این جایگاه نیست. اما از آن جایی که او تازه وارد سیاست شده و اخیراً به مقام ریاست جمهوری رسیده است به نظرم باید وقت بیشتری به او بدهیم تا ببینیم آیا تغییری می کند یا خیر. اخیراً مون جائه این و دونالد ترامپ با هم دیداری داشتند و کاملاً مشخص بود که مون جائه این بسیار مودبانه تر و عاقلانه صحبت می کرد. کلاً فکر می کنم که ترامپ شخصیت تهاجمی و رفتارهای خصمانه ای دارد. اگر کره ی شمالی و جنوبی وارد جنگ شوند به نظر من علت آن ترامپ خواهد بود.

۲- چوی دا سونگ، ۲۵ ساله، آرایشگر (چپ) و هام سونگ هول، ۳۱ ساله، خواننده (راست)، سینچون، سئول

gggg-w700

سوال: آیا در مورد امکان رخ دادن جنگ بین دو کره نگران هستید؟

هام سونگ هول: صادقانه بگویم به نظر من که این جنگ هیچ وقت رخ نخواهد داد. به نظر من اغلب کره ای هایی که می گویند نگران وقوع جنگ هستند هیچ فکری در این مورد نکرده و دلیل خاصی برای این فکر خود ندارند.

چوی دا سونگ: من فقط روی کار و زندگی ام تمرکز دارم و در لحظه زندگی می کنم. بنابراین توجهی به جنگ و رخ دادن یا ندادن آن نمی کنم. اخبار را نگاه نمی کنم زیرا اگر این کار را بکنم در مورد جنگ نگران خواهم شد.

۳- جانگ جین هو، ۲۷ ساله،فروشنده لباس، سینچون، سئول

cbdf-w700

سوال: آیا شما در مورد امکان وقوع جنگ نگران نیستید؟

جانگ جین هو: به نظر من جنگ در هر لحظه ای ممکن است رخ دهد. ما قبلاً هم یک بار جنگ بین دو کره را تجربه کرده ایم. کره ی شمالی به ما حمله کرد و هنوز هم قصد تکرار این موضوع را دارد. من واقعاً فکر می کنم که هر لحظه ممکن است جنگ تازه ای رخ دهد. ما در حالت آتش بس هستیم بنابراین از لحاظ تئوری هنوز جنگ به پایان نرسیده است. افرادی که مانند خود من در ارتش بوده اند فکر می کنند که جنگ ممکن است رخ دهد و نگران این موضوع هستند اما افراد عادی چنین نگرانی هایی ندارند.

۴- مین بیونگ هو، ۷۶  ساله، صاحب یک خواربار فروشی کوچک، سیتی هال، سئول

sd-w700

سوال: آیا شما در مورد جنگ با کره شمالی نگران هستید؟

مین بیونگ هو: ترامپ و ژی جین پنگ، رییس جمهور چین، می توانند با هم صحبت کنند و با هم برنامه ریخته و حساب کره ی شمالی را برسند و فاجعه رخ دهد. این موضوع غیرمحتمل نیست. البته بسیاری از کره ای ها نگران جنگ هستند و تعداد آن ها نیز حقیقتاً کم نیست. به نظر من وقوع جنگ در آینده اجتناب ناپذیر است.

۵- باک جانگ جی، ۳۲ ساله، صاحب مهمانخانه، هونگ دائه، سئول

gdf-w700

سوال: نظر شما در مورد دونالد ترامپ چیست؟

باک جانگ جی: ای کاش سرش به کار خودش گرم بود و دست از سر ما برمی داشت. حقیقتاً ترامپ شایسته ی ریاست جمهوری ایالات متحده نیست. حتی کوچک ترین قابلیت ها و شرایط یک رهبر را نیز ندارد. ترامپ در واقع مرد ثروتمندی است که در مورد ثروتش لاف می زند و هیچ اطلاعی از شیوه ی زندگی افراد معمولی جامعه ندارد. و فکر می کنم که اهمیتی به دانستن این موضوع نیز نمی دهد.

۶- باک سو یئون، ۲۴ ساله، دانشجوی دانشگاه کره، هونگ دائه، سئول

aks1-w700

سوال: آیا شما نگران نظرات و حرف های دونالد ترامپ در مورد احتمال حمله ی نظامی به کره ی شمالی هستید؟

باک سو یئون: فکر می کنم که بر اساس گفته ها و شخصیت دونالد ترامپ، او واقعاً قصد دارد به کره شمالی حمله کند. اما به دلیل روابط اقتصادی و تجاری با چین و کشورهای دیگر فعلا نمی تواند دست به این کار بزند. به نظر من این تنها دلیلی است که مانع از وقوع جنگ در حال حاضر شده است. با این وجود از وقوع جنگ هراسی ندارم زیرا کشورهای دیگری نیز درگیر آن خواهند شد.

۷- جی جونگ هائه، ۴۹ ساله، فروشنده ی گوشت پخته

sdfsd-w700

سوال: آیا شما نگران جنگ با کره ی شمالی هستید؟

جی جونگ هائه: نه، من ذره ای در مورد جنگ نگرانی ندارم. مشکلات زیادی در زمینه ی اقتصادی و سیاسی کشورمان داریم اما ایمان دارم که سیاستمداران و اقتصاددانان ما این مشکلات را حل خواهند کرد.

از این  که دو کره از هم جدا شده اند خوشحال نیستم  اما هیچ کاری در این باره از دست ما برنمی آید. این مسئله به سیاستمداران مربوط است. اگر سیاستمداران بخواهند با آرامش و صلح بار دیگر دو کره را مانند آلمان غربی و شرقی متحد کنند این کار به خودشان مربوط است نه من. اما به نظر من در نهایت سیاستمداران دو کشور بدون درگیری این دو کشور را با هم متحد خواهند کرد. فکر می کنم آمریکا هم در این مورد کمک خواهد کرد.

۸- چای چی اون، ۲۱ ساله، کارگر ساختمانی، هونگ دائه، سئول

sffd-w700

سوال: نظر شما در مورد صحبت های دونالد ترامپ درباره ی کره شمالی چیست؟

چا چی اون: در کره کسانی که از ترامپ متنفرند از دوستداران او بیشتر هستند. اکثر مردم کره جنوبی فکر می کنند که او انسان بی سوادی است که هیچ برنامه ی سیاسی خاصی نداشته و به هیچ چیزی اعتقاد ندارد. از شیوه ی صحبت کردن و حرف های نژاد پرستانه اش در مورد آسیایی ها و سیاه پوست ها در ایالات متحده خوشم نمی آید. همیشه زیاده روی می کند.

در حال حاضر ما به جنگ نیاز نداریم. این اتفاق نباید رخ دهد. اما متوجه تهدیدهایی که کره ی شمالی از طریق آزمایش های موشکی خود برای جامعه جهانی دارد هستم. بنابراین به نحوی شرایط ترامپ و این که کسی بخواهد دست به حمله ی پیشدستانه بزند را درک می کنم. اما وقتی می بینید که تا این اندازه به کره شمالی نزدیک هستیم باید بدانید که ما اولین قربانی جنگ خواهیم بود. ترامپ باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد. دونالد ترامپ باید نگران امنیت کشورهای دیگر نیز باشد.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • یحیی تیر ۲۱, ۱۳۹۶

    حداقل ۱۵ غلط املایی تو این مطلب هست