دونالد ترامپ نخستین رئیس جمهوری آمریکا پس از ۱۶۸ سال است که حیوان خانگی ندارد

دونالد ترامپ نخستین رئیس جمهوری آمریکا پس از ۱۶۸ سال است که حیوان خانگی ندارد

به نقل از رسانه ها، شغل «حیوان اول آمریکا» که از یک زندگی تجملی و مزایای بسیار از جمله پوشش رسانه‌ ای تضمین شده و دسترسی چندین ساعته به شخص رئیس‌ جمهور برخوردار است، در حال حاضر در کاخ سفید خالی بوده و هنوز انتخاب نشده است.

در این راستا باید اشاره کنیم که نگهداری از حیوانات خانگی به ویژه سگ‌ ها یکی از سنت های رایج کاخ سفید در طول سالیان گذشته به شمار می رفته و بسیاری بر این باور هستند که داشتن سگ یا گربه می تواند از خیلی لحاظ به نفع رئیس جمهوری آمریکا باشد.

Socks: گربه بیل و هیلاری کلینتون (1994)
Socks: گربه بیل و هیلاری کلینتون (۱۹۹۴)

آخرین ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا که هیچ نوع حیوان خانگی در کاخ سفید نداشت، «جیمز کی پولک» بوده که زمان خدمت وی به سال های ۱۸۴۵ تا ۱۸۴۹ میلادی باز می گردد.

در این رابطه، «استفانی گریشام»، سخنگوی ملانیا ترامپ، بانوی اول کاخ سفید، در بیانیه‌ ای درباره اینکه آیا خانواده ترامپ به دنبال اضافه شدن یک موجود چهارپا به کاخ سفید هستند، گفت: خانواده اول آمریکا در حال حاضر مشغول جا افتادن در محل سکونتشان هستند؛ بنابراین هنوز برای این امر برنامه‌ ای ندارند.

Millie: سگ جورج اچ دبلیو بوش و باربارا بوش (1992)
Millie: سگ جورج اچ دبلیو بوش و باربارا بوش (۱۹۹۲)

اگر ترامپ تصمیم بگیرد که یک ریاست جمهوری بدون حیوان خانگی داشته باشد دست به شکستن یک سنت بسیار دیرینه در میان روسای جمهور آمریکا زده است.

Checkers: سگ ریچارد نیکسون (1959)
Checkers: سگ ریچارد نیکسون (۱۹۵۹)

پیش از این، مثلا فرانکلین دلانو روزولت، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا یک سگ محبوب از نژاد تری‌یر به نام «فالا» داشت.

Millie: جرج بوش (1989)
Millie: جرج بوش (۱۹۸۹)

جورج اچ‌.‌دبلیو. بوش نیز سگ مشهوری از نژاد اسپرینگر اسپانیل انگلیسی به نام «میلی» داشت.

2

خانواده باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز با اضافه کردن یک سگ پرتغالی به نام «بو» جنجال زیادی بر پا کردند. اما گویا دونالد ترامپ، در حال حاضر به داشتن یک موجود چهارپا در حاشیه فعالیت‌ هایش علاقه ای ندارد.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود