ویدیویی از آزمایش موفقیت آمیز جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی [تماشا کنید]

ویدیویی از آزمایش موفقیت آمیز جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی [تماشا کنید]

تلویزیون دولتی کره شمالی روز گذشته ویدیویی از آزمایش موفقیت آمیز جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای این کشور را منتشر کرد که مقامات کره جنوبی و ایالات متحده نیز ماهیت آن را به عنوان یک موشک قاره پیمای بالستیک تایید کرده اند. به نظر می رسد که این موشک برد بسیار بیشتری نسبت به دیگر موشک های بالستیک ساخت این کشور داشته باشد. مقامات کره شمالی ادعا کرده اند این موشک همان موشک مدل «هواسونگ-۱۴» (Hwasong-14) است که ۴ جولای گذشته بعد از پروازی ۴۵ دقیقه ای سقوط کرد.

1-reuters-3-w700

این موشک پس از طی تقریبا ۲.۳۰۰ مایل (۳.۶۸۰ کیلومتر) به سمت هوا و پس از طی مسافتی زمینی به طول ۶۲۱ مایل (۹۹۳.۶ کیلومتر) در دریای ژاپن فرود آمد. این موضوع نشان می دهد که موشک فوق توانایی هدف قرار دادن بسیاری از شهرهای بزرگ ایالات متحده از جمله لس آنجلس، شیکاگو و نیویورک را دارد اما بعید به نظر می رسد که به شهر واشنگتن دی سی برسد. تلویزیون دولتی کره شمالی مانند همیشه از زبان کیم جونگ اون، رهبر جوان این کشور در مورد قدرت و سرعت این موشک با افتخار و اغراق صحبت نمود. به گفته ی این شبکه رهبر کره شمالی اعلام کرده آزمایش موفقیت آمیز این موشک تایید می کند که تقریباً تمام خاک ایالات متحده در تیررس این موشک بالستیک قاره پیما قرار دارد. همزمان نیز کره جنوبی با حمایت ایالات متحده آزمایش های موشکی بالستیک خود را انجام داد که تا روز شنبه ادامه داشت.

ilhpnwrzbzeb95gkdnlz-w700

آزمایش های متقابل موشکی به روشی معمول در شبه جزیره کره تبدیل شده است و مسئولین نظامی کره جنوبی نیز عکس هایی از از سیستم موشکی هیون مو ۲ (Hyunmoo II Missile system) را منتشر کردند. در این عکس ها نشان داده می شود که نیروهای آمریکایی و کره جنوبی در طی یک رزمایش مشترک موشک های خود را پرتاب می کنند. در حالی که دولت چین روز شنبه نگرانی جدی و عمیق خود را از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی عنوان کرده اما در کنار آن استقرار سیستم موشکی تاد ایالات متحده در شبه جزیره ی کره را نیز به باد انتقاد گرفته است. کاخ سفید نیز اواخر شب گذشته بیانیه ای را در محکومیت ماجراجویی جدید کره شمالی منتشر کرده و روسیه و چین را به دلیل مسئولیت خاص و ویژه ی خود در گسترش این تهدید ثبات منطقه ای و جهانی سرزنش کرده است.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • حسن مرداد ۲۰, ۱۳۹۶

    کیف می کنم از اقتدار و نترسی رهبر کره شمالی !!!! دمت گرم خوب پوزه ترامپ رو داره به خاک میماله !

    • اس مرداد ۲۰, ۱۳۹۶

      قابل توجه آقایان امیدوار به وفا به عهد آمریکا که معتقدند از ترامپ میخواد آبی براشون گرم بشه!!!!