باکس آفیس هفته منتهی به ۱۵ مرداد؛ صدرنشینی «برج تاریک» در سردی بی سابقه سینماها

باکس آفیس هفته منتهی به ۱۵ مرداد؛ صدرنشینی «برج تاریک» در سردی بی سابقه سینماها

در یکی از کم رونق ترین باکس آفیس های آخر هفته ماه های اخیر و حتی سال ۲۰۱۷، یکی از فیلم های تازه وارد توانست خود را با رقمی نسبتاً پایین به صدر جدول باکس آفیس برساند. در مکان اول جدول فروش هفتگی فیلم در سینماهای ایالات متحده ی این هفته فیلم جدید «برج تاریک» (The Dark Tower) قرار دارد که با اختلاف اندکی نسبت به فیلم «دانکرک» (Dunkirk) و با فروشی معادل ۱۹.۵ میلیون دلار در سه روز اول اکران خود پرفروش ترین فیلم آخر هفته لقب گرفت. این میزان فروش در روزهای اول اکران برای فیلمی که از یکی از محبوب ترین و جذاب ترین کتاب های استفن کینگ اقتباس شده است بسیار کم و غیرمنتظره به نظر می رسد اما کمپانی سونی از این استقبال ناچیز شگفت زده نشده است.

کارشناسان تخمین زده بودند که این فیلم در هفته ی اول اکران خود به فروشی بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار دست خواهد یافت که این امر محقق نشده است. فیلم «برج تاریک» از تبلیغات منفی شخص به شخص و همچنین نظرات نسبتاً منفی منتقدان آسیب دیده که آن را یک اقتباس ناموفق از کتابی پرفروش و محبوب دانسته اند. عکس العمل سینماروهایی که فیلم را دیده اند نیز به هیچ عنوان رضایت بخش نبوده و بسیاری دیگر را از دیدن فیلم باز داشته است. اما نقطه ی امیدواری برای کمپانی سونی این خواهد بود که با توجه به بودجه ی ساخت ۶۰ میلیون دلاری این فیلم که رقم نسبتاً پایینی برای فیلم «برج تاریک» به شمار می آید، این کمپانی نگرانی خاصی از بابت بازگشت سرمایه و یا شکست تجاری فیلم نخواهد داشت زیرا علی رغم عملکرد ضعیف در سه روز اول اکران، دستکم می توان با قطعیت گفت که «برج تاریک» هزینه ی تولید خود را جبران خواهد کرد.

این فیلم تاکنون در سطح جهانی ۲۷.۵ میلیون دلار فروش داشته است که نشان می دهد «برج تاریک» هنوز راه درازی برای تبدیل شدن به یک پروژه ی سودآور در پیش دارد. موفقیت این فیلم تاثیر بسیار زیادی در تصمیم گیری مسئولان کمپانی سونی برای ادامه دادن این فرانچایز خواهد داشت. علاوه بر این با توجه به شروع ضعیف فیلم در گیشه نباید انتظار داشت که «برج تاریک» بتواند مدت زیادی را در صدر جدول باکس آفیس باقی بماند. هفته ی آینده فیلم جدید و ترسناک «آنابل: خلقت» (Annabelle: Creation) که نظرات مثبتی از منتقدان دریافت کرده است اکران خواهد شد. بدین ترتیب کار برای فیلم «برج تاریک» بیش از پیش سخت تر خواهد گردید.

در مکان دوم باکس آفیس هفته فیلم «دانکرک» ساخته ی کریستوفر نولان قرار دارد که پس از دو هفته صدر نشینی در جدول باکس آفیس بالاخره در سومین هفته ی اکران با ۱۷.۶ میلیون دلار فروش جای خود را به «برج تاریک» داد. این فیلم تاکنون در سینماهای داخلی ایالات متحده ۱۳۳.۵ میلیون دلار فروش داشته و در سطح جهانی نیز با ۳۱۴.۱ میلیون دلار فروش به یک فیلم موفق تبدیل شده است. با توجه به بودجه ی ۱۰۰ میلیون دلاری کریستوفر نولان برای ساخت فیلم «دانکرک» و با توجه به فروش خوب فیلم می توان به وضوح گفت که پروژه ی اخیر نولان یک موفقیت کارنامه ای برای خود وی و موفقیتی تجاری برای کمپانی سازنده بوده است.

انیمیشن «فیلم ایموجی» (The Emoji Movie) نیز در هفته ی دوم اکران خود با ۱۲.۳ میلیون دلار فروش در مکان سوم باکس آفیس هفته قرار گرفت. این فیلم که شاهد ریزش حدود ۵۰ درصد از مخاطبانش نسبت به هفته ی اول اکران بوده اکنون فروش داخلی خود را به ۴۹.۴ میلیون دلار رسانده است. انیمیشن «فیلم ایموجی» در بازارهای بین المللی نیز فروش خوبی داشته و با فروش کل ۶۲.۱ میلیون دلار در سطح جهانی و با توجه به بودجه ی ۵۰ میلیون دلاری می توان گفت که فیلم به مرحله ی سوددهی وارد خواهد شد.

در مکان چهارم باکس آفیس هفته فیلم «سفر دختران» (Girls Trip) قرار دارد که همچنان به فروش نسبتاً خوب خود ادامه می دهد و در سومین هفته ی اکران خود ۱۱.۴ میلیون دلار فروش داشته است. این فیمل تاکنون ۸۵.۴ میلیون دلار در سینماهای داخلی ایالات متحده فروش داشته که موفقیتی برای سازندگان ان محسوب می شود.

فیلم جدید «آدم ربایی» (Kidnap) با بازی هالی بری در نقش مادری که تلاش می کند پسربچه ی دزدیده شده اش را پیدا کند در سه روز اول اکران خود ۱۰.۲ میلیون دلار فروش داشته و در مکان پنجم باکس آفیس هفته قرار گرفته است. این میزان فروش با توجه به ورود بی سر و صدای فیلم به سینماها و بازاریابی و تبلیغات نسبتاً ناچیز سازندگان یک موفقیت برای فیلم «آدم ربایی» محسوب می شود.

در مکان ششم باکس آفیس هفته فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) قرار دارد که ۸.۸ میلیون دلار فروش داشته است. آخرین فیلم بلاک باستر مارول تاکنون فروش خود در ایالات متحده را به ۲۹۴.۹ میلیون دلار رسانده که فروش قابل توجهی به نظر می رسد.

فیلم «بلوند اتمی» (Atomic Blonde) با بازی شارلیز ثرون در هفته ی دوم اکران خود تنها ۸.۲ میلیون فروش داشته و در مکان هفتم باکس آفیس قرار گرفته است. این فیلم تاکنون مجموع فروش داخلی خود را به ۳۴.۱ میلیون دلار رسانده که از بودجه ی ساخت ۳۰ میلیون دلاری آن فراتر رفته و سازندگان آن امیدواری بسیاری به سودآوری این فیلم اکشن جاسوسی دارند.

درام جنجالی «دیترویت» (Detroit) به کارگردانی کاترین بیگلو نیز اگر چه با نقدهای مثبت زیادی مواجه شد اما در گیشه موفقیت چندانی به دست نیاورده و با  ۷.۲ میلیون دلار فروش در طول هفته ی اول اکران فروش کلی خود را به ۷.۷ میلیون دلار رسانده و در مکان هشتم باکس آفیس هفته قرار گرفته است. این میزان فروش بسیار کمتر از برآوردها بوده و نمی توان با قطعیت علت این موضوع را بیان کرد. اما بدون شک تبلیغات بسیار کم و بی سر و صدا وارد شدن فیلم به سینماها و بازاریابی نامناسب کمپانی آناپورنا پیکچرز در فروش نسبتاً پایین فیلم «دیترویت» نقش داشته است.

همچنین نمی توان موضوع جنجالی فیلم و بحث های زیادی که در مورد آن وجود دارد و همچنین دایره ی محدود تماشاگران را در فروش پایین تر از انتظار این فیلم در هفته ی اول اکران بی تاثیر دانست. اگر چه این فیلم را دارای بخت زیادی برای دریافت جایزه در اسکار سال آینده دانسته اند اما بعید نیست که فیلم با استقبال ناامید کننده ای در گیشه مواجه شود.

در مکان نهم باکس آفیس هفته فیلم حماسی «نبرد برای سیاره میمون ها» (War for the Planet of the Apes) قرار دارد که در این هفته ۶ میلیون دلار فروش داشته و فروش کلی خود در داخل ایالات متحده را به ۱۳۰.۲ میلیون دلار رسانده است.

انیمیشن «من نفرت انگیز ۳» (Despicable Me 3) نیز با ۵.۲ میلیون دلار فروش در ششمین هفته ی اکران توانسته خود را در جمع ۱۰ فیلم پرفروش هفته نگهداشته و مجموع فروش داخلی خود را به ۲۴۰.۷ میلیون دلار برساند.

منبع: screenrant
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود