چگونه می توان با کمترین هزینه به دور دنیا سفر کرد؟

چگونه می توان با کمترین هزینه به دور دنیا سفر کرد؟

بسیاری از انسان ها به دلایل متعددی از جمله تامین مالی و رفاه زندگی حاضر نیستند از شغل خود دست کشیده و به سراغ علاقه مندی هایشان بروند. این تفکر کاملا منطقی است و هیچ ایرادی نمی توان به آن وارد کرد.

اما اگر عاشق سفر و بازدید از مکان های جدید در گوشه و کنار جهان هستید، بدون شک محدودیت های شغلی مانع از این می شوند که به جاهای تازه رفته و با فرهنگ و آداب و رسوم دیگر شهرها یا کشورهای دنیا آشنا شوید.

شاید تصور کنید که برای چنین اقدامی لازم است حساب مالی پربار و وقت آزاد داشته باشید و تا حدی هم انسان بیخیالی باشید که هر چه پیش آید برایش خوش آید.

اما از آن جا که برای هر مشکلی یک راهکاری هم وجود دارد، ما در این مطلب، توصیه های اشخاصی که چنین هدفی را در پیش گرفته و به همین سبک زندگی می کنند را برایتان نوشته ایم تا با آگاهی از خط‌مش آن ها برای جهانگردی، بتوانید برای سفرهای ارزان‌قیمت تر برنامه ریزی کنید.

برای این منظور در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

 

مرخصی های خود را استفاده نکنید

اگر شغل شما به گونه ای است که می توانید پول مرخصی های استفاده نشده را دریافت کنید، ترجیحا مرخصی های خود را خرج نکرده و بگذارید جمع شوند. در این صورت، با حقوق دریافتی از این روزها می توانید میزان نقدینگی خود را افزایش دهید.

پیش از آغاز جهانگردی در هزینه های خود صرفه جوئی کنید

برای اینکه بتوانید برای مدت طولانی تری سفر کرده و از مکان های بیشتری دیدن نمایید، لازم است از بسیاری از هزینه های اضافی و غیرضروری خود بکاهید. حتی شاید بد نباشد یک دوره زمانی را به اضافه کاری یا پرداختن به شغل دوم بگذرانید تا بتوانید میزان پس انداز خود را افزیش دهید.

«کسی د پیکول» را می توان سریع ترین جهانگرد دنیا به شمار آورد که توانست در عرض ۱۸ ماه و ۱۰ روز، از ۲۰۰ کشور دنیا بازدید کند. او پیش از آغاز سفر جهانگردی خود تقریبا همه روابط اجتماعی و بیرون رفتن با دوستان را لغو کرده و بیشتر وقت خود را به کار کردن و پرستاری از کودکان اختصاص داده بود. به این روش، توانست پول کافی برای سفر طولانی خود را جمع آوری کند.

البته وی در میانه ی مسیر پول هایش تمام شد اما این مانع از ادامه سفرهایش نشد. در عوض با خلاقیتی که داشت توانست با سفرنامه های خود از کمپانی ها و هتل ها کسب درآمد نماید. به این ترتیب، در حال حاضر وی می تواند با تبلیغ کردن یک هتل گران قیمت، یک شب اقامت رایگان در آن جا را دریافت کند.

دین و جولی کوچی، زوجی هستند که پس از بستن پیمانه زناشوئی، تصمیم می گیرند از شغل خود استعفا داده و به سفر به دور دنیا بپردازند. آن ها تا پیش از نخستین سالگرد ازدواج خود از ۲۰ کشور دنیا دیدن کرده بودند. آن ها نیز برای تحقق هدف خود سعی کردند نوشیدن قهوه های استارباکس، خرید از فست فودها و … را به طور کلی از برنامه زندگی خود حذف کنند تا بدین واسطه، پول هایشان را برای سفرهایی که در نظر دارند، ذخیره کنند.

اقامت در خانه های محلی

ملیسا رویز دختری بود که تصمیم گرفت تا پیش از رسیدن به سی سالگی از یکصد کشور دنیا دیدن کند. او در این رابطه بیان داشته، من دوست داشتم تا پیش از ورود به میان سالی، به جای ازدواج کردن و بچه دار شدن، یک کار هیجان انگیز و جالب انجام دهم. بنابراین سفر را انتخاب کردم.

وی توانست هدف خود را به انجام رسانده و جشن تولد ۳۰ سالگی خود را در قطب جنوب، یکصدمین کشور و هفتمین قاره جهان جشن گرفت. او در تمام این مسیر از پول و سرمایه خود استفاده کرد. برای این منظور هم از کوچ‌سرفینگ استفاده کرد.

کوچ‌سرفینگ یک شبکه اجتماعی «مهمان‌نوازی رایگان» است. اشخاص با عضو شدن در این سایت و مشخص‌کردن محل سکونت خود، اعلام آمادگی می‌ کنند که جای خواب رایگانی را برای یک یا چند نفر در خانه‌شان آماده کنند. البته میزبان موظف به انجام کارهایی از قبیل درست کردن غذا، دادن حوله تمیز و خدماتی از این دست نیست.

از اینستاگرام به سود خود بهره بگیرید

در این بخش از تجربه جک موریس ۲۶ ساله و لورن بولن ۲۴ ساله برایتان خواهیم گفت. این دو نفر نخستین بار در فیجی یکدیگر را ملاقات کردند و پس از آن با هم به جهانگردان بسیار موفقی تبدیل شدند.

البته جا دارد اشاره کنیم که موریس پیش از موفقیت، یک بَک‌پَکر آس و پاس بود اما اکنون می تواند از پست های اینستاگرام خود تا ۹ هزار دلار درآمد کسب کند.

او در بلاگ خود به نام  Do You Travel نوشته که برای گرفتن عکس های فوق العاده زیبای خود وسواس زیادی به خرج می دهد. همچنین یادآور شده که در مکان های شلوغ سعی می کند در زمان هایی عکاسی کند که جمعیت اندکی در محل حضور دارند و همیشه هم سه پایه اش همراهش است. همین نکته سنجی و دقت باعث شده تا این زوج در حال حاضر ۲.۳ میلیون فالوئر واقعی در اینستاگرام داشته باشند.

موریس در رابطه با ویرایش عکس هایش بیان داشته که از نرم افزار لایت روم استفاده می کند، نه فیلترهای اینستاگرام. همچنین روی  همخوانی همه عکس هایش نیز بسیار حساسیت دارد به طوری که سعی می کند تا همه تصاویر با بقیه پست ها از یک ویرایش واحد برخوردار باشند.

این زوج از پینترست و اینستاگرام برای یافتن مقصدهای گردشگری و ایده های عکاسی استفاده می کنند.

سفر را به کلاس درس برای خود تبدیل کنید

اینکه یک نفر به تنهایی تصمیم بگیرد که به سفر دور دنیا برود تا حدی قابل درک است، اما اگر مادری که کودک خردسال دارد به چنین کاری اقدام کند، تا حدی دلهره آور و غیرمنطقی به نظر می رسد.

سارا بلین، وکیل دادگستری و مادر دو دختر و سابق بر این معلم دبیرستان نیز بوده است. او به همراه دخترانش جهانگردی می کنند. خانم بلین خودش آموزش درسی دخترانش را به عهده گرفته و ترجیح داده تا در طول سفر و در جریان واقعی زندگی به آن ها نکات لازم را بیاموزند تا صرفا از روی کتاب ها.

البته او مطابق بر برنامه تحصیلی مدارس در کشور خودش، دروس مدرسه را برای فرزندانش تدریس می کند و برای این منظور در تماس دایمی با دفتر آموزش و پرورش است.

خانه خود را به جاده ببرید

تری و جنیفر کنستانت تصمیم می گیرند خانه خود را فروخته، فرزند خود را برداشته و یک کاروان مجهز خریداری کنند و به دل جاده بزنند.

در آن زمان، این خانواده سفر خود را از اسپانیا آغاز کرده و به سمت پرتغال روانه شده و پس از آن، به بیشتر کشورهای اروپا و آفریقا سفر کردند. همزمان با سفر، بلاگی به نام Travel As They Grow را نیز راه اندازی و مدیریت کردند.

پیشنهاد خانواده کنستانت برای سفر به این روش این است که در طول روز بیشتر از دو ساعت رانندگی نکنید. همچنین کمپ های رایگان برای اقامت پیدا کرده و در آن جا استراحت نمایید.

فرصت طلب باشید

جانی وارد که اکنون ۳۳ سال دارد به تمامی ۱۹۷ کشور دنیا در طول ۱۰ سال سفر کرده است. جالب است که در طول سفر ۱ ملیون دلار درآمد نیز کسب کرد.

وارد فردی است که برای خرید بلیط هواپیمای اولین سفر خود در یک تحقیق پزشکی داوطلب شد تا مبلغ موردنیازش را به دست بیاورد. در حال حاضر، او مالک یک برند رسانه ای و یکصد سایت است و از طریق اگهی ها کسب درآمد می کند.

او در مورد اینکه چگونه توانست در سال ۲۰۱۷ میلادی بلاگ موفق سفر خود به نام One Step 4 Ward را راه اندازی کند در همین بلاگ توضیح داده است. از جمله اینکه هرگز از ادامه مسیر مایوس نشوید. او گفته که همیشه برای نوشتن در مور سفرنامه های خود بعد از کار و شب ها در خانه وقت و انگیزه داشته است.

به خودتان آزادی بدهید

میشل فان در حال حاضر بیش از ۹ میلیون مشترک یوتوب، ۲ میلیون فالوئر اینستاگرام و دو بیزینس آرایشی دارد. این موفقیت زمانی حاصل شد که توانست خود را از همه قیدها رها کند.

او در این رابطه گفته، پیش از آغاز سفر، حتی صدای دریافت پیامک هم مرا عصبی می کرد و می دانستم این مساله اصلا عادی نیست و شرایط روحی من در مرحله نگرانی قرار دارد. به همین خاطر یک بلیط یک طرفه به سمت سوئیس خریدم و خودم را از تمامی فشارهای کاری که روی دوشم بود خلاص کردم.

او مدتی خود را از اینترنت دور نگه داشته و به دل طبیعت پناه برد و فقط و فقط خودش بود و دنیای اطرافش. این جدا شدن از زندگی روزمره به گونه ای پیش رفت که اطرافیانش فکر می کردند که فان مرده است. اما او پس از مدتی برگشت و این بار با نگاه تازه به زندگی و کار خود را آغاز کرده و با تکیه بر تجربیاتش به افرادی که مشکلات مشابه وی را تجربه می کنند راهکار نشان می دهد.

استفاده از برنامه وفاداری و پاداش حاصل از تراکنش های مالی

دین و جولی کوچی، زوجی هستند که پس از بستن پیمانه زناشوئی، تصمیم می گیرند از شغل خود استعفا داده و به سفر به دور دنیا بپردازند. آن ها تا پیش از نخستین سالگرد ازدواج خود از ۲۰ کشور دنیا دیدن کرده بودند.

این زوج یک بلاگ با عنوان «دو آمریکایی چاق» دارند. البته هیچ نوع آگهی یا تبلیغی در بلاگ یا صفحه اینستاگرام خود انجام نمی دهند. در عوض، از برنامه وفاداری، Ebates (وب سایت بازپرداخت نقدی آمریکایی که کوپن بیش از ۲ هزار فروشگاه آنلاین را عرضه می کند) و انواعی از کارت های اعتباری استفاده می کنند که به ازای هر تراکنش مبلغی را به حسابشان بر می گرداند.

این زوج جهانگرد همچنین در طول سفرهای خود از Hotels.com استفاده می کنند که به ازای هر ۱۰ شب یک شب اقامت رایگان به آن ها هدیه می دهد. هتل دات کام از جمله کمپانی های حاضر در Ebates است که با هر تراکنش، ۳ تا ۶ درصد پول به حسابشان بر می گردد.

منبع: foodandwine
بدون نظر

ورود