کراون هیتس؛ فیلمی در مورد دو دهه زندانی شدن یک مرد بی گناه که باید حتماً ببینید

کراون هیتس؛ فیلمی در مورد دو دهه زندانی شدن یک مرد بی گناه که باید حتماً ببینید

یکی از فیلم هایی که ماه گذشته بی سر و صدا اکران شد و باید حتماً ببینید فیلم زندگینامه ای «کراون هیتس» (Crown Heights) است که به داستان زندگی کالین وارنر و به خصوص دوران تلاش او در زندان برای اثبات بی گناهیش می پردازد. کالین وارنر یک جوان ۱۸ ساله ی اصالتاً ترینیداد و توباگویی بود که در سال ۱۹۸۰ در محله ی کراون هیتس شهر بروکلین زندگی می کرد که ناگهان به جرم قتل یک جوان ۱۶ ساله به نام ماریو همیلتون دستگیر شده و به حبس ابد محکوم گردید. کارل کینگ، دوست وارنر در تمام این مدت سعی کرد بی گناهی دوستش را ثابت کند و این فیلم داستان تلاش های این دو را به مدت دو دهه برای اثبات بیگناهی به تصویر می کشد.

در این فیلم، لاکیث استنفیلد نقش وارنر و نامدی آسوموگا نیز نقش کینگ را بازی می کند. کالین وارنر امیدوار است که تماشای این فیلم تماشاگران را آگاه کند. وی در این باره می گوید:” من می خواهم مردم آن قدر عصبانی شوند که باعث شود بخواهند کاری بکنند. هر کاری که به یک انسان دیگر کمک کرده باشند”. به نظر می رسد با توجه به درگیری های چند ماه اخیر در ایالات متحده بر سر مباحث نژادی و نژادپرستی، زمان خوبی برای اکران این فیلم انتخاب شده است.

آسوموگا که یکی از تهیه کنندگان فیلم نیز هست در این باره می گوید:” این همان چیزی است که چشم های شما را به دنیای واقعی امروزی باز خواهد کرد، وقتی فیلمی مانند این یا «سیزدهمین» [۱۳th] ساخته ی آوا دوورنی را می بینید، وقتی که خواندن کتاب هایی مانند «تنها بخشش» (Just Mercy) یا «جیم کرو جدید» (The New Jim Crow) را شروع می کنید. [آگاهی] در حال حاضر در همه جا هست و ما تنها مشغول انجام دادن سهم خود برای دادن تریبون به این مبحث هستیم”.

بعد از سال ها تلاش و مبارزه ی دوستان و خانواده، اعترافات یک مرد دیگر و بازگشایی و بررسی مجدد پرونده، در نهایت وارنر در سال ۲۰۰۱ از زندان آزاد شد و اکنون برای احقاق یک سیستم قضایی عادلانه در ایالات متحده تلاش می کند. این فیلم در جشنواره ی ساندنس جایزه بهترین فیلم از دیدگاه تماشاگران را دریافت کرد و به گفته ی استنفیلد پیامی قوی در مورد دوستی و جامعه دارد. تلاش های کینگ برای نجات وارنر در این فیلم بسیار دردناک و بی وقفه است و استنفیلد اعتقاد دارد که واکنش ها و نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت. وی در این باره می گوید:” چیزهای زیادی در مورد فیلم وجود دارد که شما را به مکان های مختلفی خواهد برد اما باید آماده باشید که به یک سفر طولانی بروید”.

این فیلم را از دست ندهید.

منبع: cnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود