باکس آفیس هفته منتهی به ۱۶ مهر؛ شروع نه چندان راضی کننده «بلید رانر ۲۰۴۹»

باکس آفیس هفته منتهی به ۱۶ مهر؛ شروع نه چندان راضی کننده «بلید رانر ۲۰۴۹»

علی رغم تبلیغات شخص به شخص خوب و نقدهای عالی، فیلم علمی تخیلی «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) که بسیاری منتظر اکران آن بودند نتوانست در گیشه مطابق انتظار عمل کند. این فیلم با ۳۱.۵ میلیون دلار فروش در سه روز اول اکران در رتبه ی اول باکس آفیس هفته قرار گرفت. در حالی که بسیاری بر این باور بودند فیلم جدید دنیس ویلنوو می تواند رکورد فروش در سه روز اول اکران در سال ۲۰۱۷ را بشکند اما فروش نسبتاً پایینش در این مدت همه را ناامید کرد. در کمال ناباوری این فیلم که با بودجه ی سرسام آور ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده نتوانست تماشاگران زیادی را به سینماها بکشاند. اگر چه منتقدان این فیلم را یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۷ مورد تمجید قرار داده بودند اما به نظر می رسد که فیلم نتوانسته طبقه ی عام تماشاگران را جذب نماید.

یکی از دلایل این استقبال کم را می توان مدت زمان طولانی فیلم دانست که برای تماشاگرانی که قصد دارند چند فیلم را در طول یک روز ببینند مشکل ساز می شود و بسیاری نیز داستان فیلم را بسیار تکراری و خسته کننده توصیف می کنند. با این شروع نسبتاً ضعیف باید منتظر ماند و دید که در هفته های آتی عملکرد این فیلم پر سر و صدا در گیشه چگونه خواهد بود. یکی از نقاط امیدواری برای تولید کنندگان فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» این است که تا اکران فیلم «اره برقی» (Jigsaw) در اواخر ماه میلادی کنونی هیچ فیلم سرشناس دیگری اکران نخواهد شد، بنابراین دستکم در چند هفته آینده این فیلم می تواند یکه تاز باکس آفیس باشد. علاوه بر این هنوز بسیاری از سینماروها برای تماشای این فیلم از خود علاقه نشان می دهند و می توان انتظار داشت که در هفته های آینده تماشاگران بسیاری همچنان برای دیدن این فیلم به سالن های سینما بروند.

در مکان دوم باکس آفیس هفته فیلم جدید عاشقانه «کوهستان بین ما» (The Mountain Between Us) قرار دارد که در سه روز اول اکران خود ۱۰.۱ میلیون دلار فروش داشته که با انتظارات سازندگان فیلم مطابقت دارد. اگر چه منتقدان نظرات مثبتی نسبت به فیلم نداشته اند اما به نظر می رسد که زوج های جوان و سینماروهای تفننی در برهه زمانی کنونی تماشای این فیلم را انتخاب اول خود بدانند. اگر چه کمپانی فاکس برای ساخت این فیلم ۳۵ میلیون دلار هزینه کرده اما به نظر نمی رسد که این استودیو نگرانی چندانی از بابت شکست تجاری فیلم داشته باشد.

فیلم پر سر و صدای «IT » با ۹.۶ میلیون دلار فروش توانست در مقام سوم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش داخلی کلی خود را به عدد خیره کننده ی ۳۰۴.۹ میلیون دلار برساند و در نهایت موفق شد رکورد پرفروش ترین فیلم ترسناک که در اختیار فیلم «حس ششم» (The Sixth Sense) در سال ۱۹۹۹ بود را بشکند.

در مقام چهارم باکس آفیس هفته نیز فیلم «پونی کوچولوی من: فیلم» (My Little Pony: The Movie) قرار دارد که در سه روز اول اکران خود ۸.۸ میلیون دلار فروش داشته است. معمولاً فیلم های خانوادگی در روزهای اول اکران شروع خوبی دارند اما این فیلم را باید از این قاعده مستثنی دانست. اگر چه فیلم برای مخاطب عام ساخته شده است اما تبلیغات ناکافی و نقدهای متفاوت باعث شد که فیلم شروع قابل انتظاری در گیشه نداشته باشد. به نظر نمی رسد که «پونی کوچولوی من: فیلم» در هفته های آینده شانسی برای ماندن در رتبه های بالای باکس آفیس هفته داشته باشد.

فیلم «کینگزمن: محفل طلایی» (Kingsman: The Golden Circle) با ۸.۱ میلیون دلار فروش در هفته ی سوم اکران خود در رتبه ی پنحم باکس آفیس هفته قرار گرفته و توانسته فروش کلی داخلی خود را به ۷۹.۹ میلیون دلار برساند. فروش فیلم در کشورهای دیگر بسیار بهتر بوده و در کل فروش بین المللی این فیلم به ۲۲۰.۵ میلیون دلار رسیده است.

در مقام ششم باکس آفیس هفته فیلم «ساخت آمریکا» (American Made)، جدیدترین فیلم تام کروز، قرار دارد که با ۸ میلیون دلار فروش در این هفته فروش کلی داخلی خود را به ۳۰.۴ میلیون دلار رسانده است.

انیمیشن «فیلم نینجاگو لگویی» (The LEGO Ninjago Movie) نیز با ۶.۷ میلیون دلار فروش این هفته ی خود در مکان هفتم باکس آفیس هفته قرار گرفته و توانسته فروش کلی خود را در سینماهای ایالات متحده به ۴۳.۸ میلیون دلار برساند.

فیلم درام «ویکتوریا و عبدل» (Victoria and Abdul) که این هفته تعداد سالن های خود را به ۷۳۲ عدد افزایش داده با ۴.۱ میلیون دلار فروش در مکان هشتم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود را به ۵.۹ میلیون دلار رسانده است.

فیلم «مرگ بازان» (Flatliners) که بمب این روزهای باکس آفیس لقب گرفته با ۳.۸ میلیون دلار فروش در مکان نهم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش داخلی خود را به ۱۲.۳ میلیون دلار افزایش داده است.

در مکان دهم باکس آفیس هفته نیز فیلم «نبرد جنسیت ها» (Battle of the Sexes) قرار دارد که ۲.۴ میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم از استودیو فاکس که به جوایز اسکار چشم دارد تاکنون ۷.۶ میلیون دلار در سینماهای داخلی ایالات متحده فروش داشته است.

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود