نگاهی به مزارع شناور و قفس های دریایی پرورش ماهی در کشور چین

نگاهی به مزارع شناور و قفس های دریایی پرورش ماهی در کشور چین

در آب های دریای بوهای، دریای زرد، دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی، مزارع بزرگ پرورش ماهی وجود دارد که همگی روی سطح آب شناور هستند.

دلیل اجتماع این مزارع در این منطقه، وجود موجودات آبزی فراوان همانند میگو، حلزون و صدف است که در حوضچه های مصنوعی و قفس های دریایی پرورش داده می شوند. تمام این استخرهای پرورش ماهی به واسطه نرده های توری که از تحته های چوبی منشعب شده اند، ساخته شده اند. بعلاوه، صیادان و ماهی‌گیرها روی این تخته ها، کلبه ها و کپرهای چوبی بنا کرده و تمامی اعضای خانواده در آنجا زندگی می کنند.

تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد از فراز استان فوجیان در کشور چین گرفته شده اند که مزارع شناور متعددی را نشان می دهد که در آن ها حلزون های صدف‌دار پرورش داده می شوند. این جانور در صنعت غذایی این کشور و دیگر کشورهای آسیا جایگاه ویژه ای دارد و حتی در برخی مواقع مردم آن را به عنوان هدیه به هم اهدا می کنند.

گفتنی است که کشور چین یکی از بزرگ ترین تولیدکننده ها و مصرف کننده های ماهی در دنیا به شمار می رود. به طوری که یک‌سوم از مجموع تولیدات ماهی و دو سوم از مجموع تولیدات موجودات آبزی در جهان در سرزمین اژدهای سرخ انجام می گیرد.

در این راستا جالب است بدانید که فقط دو سوم از مجموع صادرات ماهی از کشور چین در دریاچه ها، رودخانه و استخرهای مصنوعی و قفس های دریایی پرورش داده می شوند.

چین پیشینه ۳ هزارساله در پرورش ماهی دارد. اما این شغل از دهه ۱۹۹۰ میلادی به عنوان یک صنعت موردتوجه قرار گرفت. توسعه صنعت پرورش ماهی باعث ایجاد اشتغال در این بخش شد به نحوی که در خلال سال‌ های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ بیش از ۳۰۰ هزار نفر از صیادان به پرورش ماهی در قفس روی آوردند.

گفتنی است که بیشترین تعداد قفس ها در ایالت‌های فوجیان، گوانگ‌ژو و ژی‌ژیانگ قرار دارند که بیش از ۸۰ درصد کل قفس‌های پرورش ماهی چین را شامل می‌ شود.

در آخر هم اشاره کنیم که در سال های اخیر، تولید و پرورش ماهی در این کشور به طور فزاینده ای کاهش یافته و دلیلش هم افزایش آلودگی، ماهی‌گیری بی‌رویه و تغییرات زیست‌محیطی است. این در حالی است که هر سال، حدود سه ماه ماهی‌گیری در این کشور ممنوع اعلام می شود تا ماهی ها شانس جفت‌گیری و تولیدمثل پیدا کنند.

در ادامه می توانید تصاویر مزارع پرورش ماهی در استان فوجیان را تماشا کنید که حدودا ۴ کیلومتر مربع مساحت دارند. همراهمان باشید.

منبع: amusingplanet
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود