قابلیت‌های کاربردی اسنپ که از آن‌ها بی‌خبرید

قابلیت‌های کاربردی اسنپ که از آن‌ها بی‌خبرید

اپلیکیشن‌های فارسی‌زبان بحث داغ این روزهای صنعت نرم‌افزار در ایران است. استقبال کاربران از این اپلیکیشن‌ها نشان می‌دهد که جامعه ما در صورت وجود نرم‌افزارهای باکیفیت از آن‌ها استفاده خواهد کرد و این اپلیکیشن‌ها را وارد سبک زندگی خود می‌کند. نمونه بارز این موضوع، اپلکیشن اسنپ است. به جرات می‌توان گفت اسنپ امروز بخشی از سبک زندگی جامعه ایران را تحت تاثیر قرار داده است و اصلی‌ترین گزینه مردم برای جابه‌جایی در شهرهای بزرگ است.

گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت زندگی اغلب مردم ایران را دستخوش تغییرات بسیاری کرده است. تا جایی که می‌توانید بسیاری از کارهای بانکی را در چشم بر ‌هم زدنی و بدون نیاز به مراجعه به شعبات مختلف انجام دهید، یا برای آگاه شدن از وضعیت آب و هوا و ترافیک گوشی خود را چک کنید و خرید کالا و جابه‌جایی در شهر را از طریق اپلیکیشن‌های فارسی‌زبان انجام دهید. اما این مسئله مطرح است که تا چه اندازه با همه بخش‌های اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی خود نصب کرده‌اید آشنایی دارید؟ آیا از تمام امکانات موجود در اپلیکیشن مورد استفاده خود به بهترین شکل بهره می‌برید؟

در این مطلب نگاهی به اپلیکیشن اسنپ می‌اندازیم و بخش‌هایی از این اپلیکیشن را به شما معرفی می‌کنیم، بخش‌هایی که شاید پیش از این به راحتی از کنار آن‌ها می‌گذشتید و ممکن است دانستنش در استفاده از اسنپ برای شما گره‌گشا باشد.

۱- آدرس های منتخب: همه ما در طول روز یک ‌سری مبداها و مقصدهای مشخص داریم. محل کار، خانه، خانه پدر و مادر، باشگاه ورزشی و مکان‌هایی از این دست. اگر برای رفتن به این مسیرهای مشخص و ثابت‌تان در طول روز از اسنپ استفاده می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که آن‌ها را در «آدرس‌های منتخب» ثبت کنید تا در چشم بر هم زدنی بتوانید درخواست خودرو دهید. برای ثبت آدرس‌های منتخب خود وارد منوی اصلی اسنپ شوید،  بخش «آدرس‌های منتخب» را انتخاب کنید و آدرس‌های پر استفاده خود را ثبت کنید. به این ترتیب به‌‌ جای اینکه هربار پیش از درخواست خودرو مقصد را به صورت دستی از روی نقشه انتخاب کنید، به آسانی و با یک اشاره آن را از قسمت بالای نوار برنامه انتخاب می‌کنید و اسنپ به دنبال نزدیک‌ترین خودرو برای شما خواهد گشت.

۲- گزینه‌های سفر: گاهی ممکن است نیاز داشته باشید در راه برگشت به خانه مثلا سری به شیرینی‌فروشی، سوپرمارکت یا داروخانه بزنید و کالایی را تهیه کنید. اگر سوار اسنپ هستید، به راحتی آب خوردن می‌توانید این کار را انجام دهید. ابتدا با راننده هماهنگ کنید و به او اطلاع دهید که قصد توقف در مسیر را دارید. پس از آن  در منوی سفر خود «گزینه‌ها» را انتخاب و میزان توقف در مسیر را مشخص کنید، تا اضافه قیمت بر کرایه شما اعمال شود. با این کار می‌توانید بدون نگرانی در محل مورد نظر خود پیاده شوید و کارتان را انجام دهید و دوباره به اسنپ برگردید.

افراد بسیاری هنگام رفتن به سینما، تئاتر یا سایر مکان‌های تفریحی ترجیح می‌دهند از اسنپ به جای خودروی شخصی استفاده کنند. اگر شما نیز آخر هفته‌ها با دوستان خود برنامه‌های این چنینی دارید و از اسنپ برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنید بهتر است گزینه «انتخاب مقصد دوم» را امتحان کنید. با این گزینه می‌توانید به دنبال دوستتان بروید و پس از سوار کردن او، با هم به محل تفریح برسید و دیگر زمانی را صرف منتظر ماندن جلوی گیشه سینما، صندلی‌های انتظار تئاتر یا جاهایی نظیر این نکنید.

۳- وب اپلیکیشن اسنپ: اگر به تازگی گوشی آیفون خریده‌اید یا مجبور به ری‌استور آیفون شده‌اید یا کاربر یکی از سیستم‌عامل‌های ویندوزفون یا بلک‌بری هستید، احتمالا می‌دانید که اپلیکشن اسنپ در حال حاضر روی این سیستم‌عامل‌ها در دسترس نیست. بهترین پیشنهاد استفاده از وب‌اپلکیشن اسنپ است. شما می‌توانید از طریق مرورگر موبایل و یا حتی کامپیوتر شخصی‌تان درخواست اسنپ دهید. این نسخه از اسنپ هیچ تفاوتی با اپلیکیشن اسنپ ندارد و همه قابلیت‌ها و ویژگی‌ها روی آن وجود دارد.

۴- دریافت رسید سفر و شارژ حساب: اگر برای ماموریت‌های کاری خود از اسنپ استفاده می‌کنید، بهتر است همیشه نیم‌نگاهی به بخش «سفرها» داشته باشید. در این بخش شما می‌توانید رسید سفرهای خود را داشته باشید و برای بخش مالی بفرستید تا هزینه‌ای که متقبل شده‌اید، به حساب شما بازگردد. همچنین اگر از طرفداران پروپاقرص اسنپ هستید، می‌توانید در این بخش اطلاعاتی در مورد سفرهایی که تا به امروز داشته‌اید به دست آورید. به عنوان مثال می‌توانید ببینید تا کنون چند کیلومتر یا چند ساعت با اسنپ سفر کرده‌اید.

۵- اسنپ در اختیار : آیا می‌دانستید برای انجام سفر به مقصدهایی که امکان انتخاب آنها روی نقشه وجود ندارد می‌توانید با پشتیبانی تماس بگیرید و به‌صورت «در اختیار» از سرویس استفاده کنید؟ پس از تماس با پشتیبانی و اعلام مقصد مورد نظرتان، قیمت سفر بر اساس کیلومتر محاسبه می‌شود و پس از لحاظ شدن قیمت سفر در حساب کاربری‌تان، می‌توانید به راحتی به مقصد مورد نظر برسید.

به نظر شما این ویژگی‌ها کاربردی هستند؟ شما چه قابلیت‌های کاربردی را در اسنپ کشف کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • حسین ش آذر ۲۴, ۱۳۹۶

    اسنب راننده ها رو استسمار میکنه و خونشونو میمکه واقعاً ضالمه