با پر جمعیت‌ترین مکان‌های دنیا آشنا شوید؛ از جاذبه‌های گردشگری تا جزایر دورافتاده

با پر جمعیت‌ترین مکان‌های دنیا آشنا شوید؛ از جاذبه‌های گردشگری تا جزایر دورافتاده

ازدحام و شلوغی برای هر کسی تعریف جداگانه ای دارد؛ به طور مثال، شهروندان یک روستای کوچک، ممکن است تجمع چند نفر در مرکز خرید را شلوغی بدانند. این در حالی است که در کلان‌شهرها، جمعیت زیاد ایستگاه های مترو یا صف‌های طولانی ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس مصداق ازدحام بشمار می روند.

همچنین، برخی از مردم از شلوغی بیزار و گریزان هستند و برخی دیگر بودن در میان مردم و قدم زدن در بازارهای پرجمعیت را یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا می دانند. اگر شما جزو گروه دوم هستید و شلوغی را دوست دارید، شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که شلوغ‌ترین مکان های دنیا کجاست.

برای آشنایی با این مناطق توصیه می کنیم تا ادامه مطلب را از نظر بگذرانید.

منطقه مونگ کوک – هنگ کنگ – چین

به گزارش رویترز، مونگ کوک بیشترین ازدحام جمعیت را در سراسر دنیا داراست. این منطقه با جمعیت ۱۳۰ هزار نفر در هر کیلومتر مربع، پرجمعیت ترین مکان جهان بشمار می رود. مونگ کوک برای فروشگاه های متنوع و بیشمار خود که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به فروش می رسانند، شهرت دارد. در این منطقه حتی حیواناتی همانند مار هم به فروش می رسد.

ساحل کینگدائو هویکوآن – کینگدائو – چین

به گزارش بیزینس اینسایدر، روزانه حدود ۱۳۰ هزار نفر به ساحل کینگدائو هویکوآن در کشور چین می روند. دیلی میل، دلیل این ازدحام را نزدیکی این ساحل به شهر و رایگان بودن آن اعلام کرده است. مردم بدون پرداخت ورودیه می توانند حمام آفتاب گرفته و از آب‌تنی در روزهای گرم تابستان لذت ببرند.

خیابان های آکسفورد – لندن – انگلستان

بر اساس سفرنامه های بیش از ۴۰۰ کاربر در وب‌سایت تریپ‌ادوایزر، خیابان آکسفورد لندن یکی از پرازدحام‌ترین مناطق جهان بشمار می رود. دلیل شلوغی این خیابان وجود مغازه های متنوعی است که دارد. بسیاری از مردم به کسانی که قصد دارند برای نخستین بار از لندن دیدن کنند توصیه می کنند تا برای خرید به آکسفورد بروند. گمانه‌زنی می شود با این رشد گردشگر در این منطقه، احتمالا در سال ۲۰۲۰ میلادی در خیابان آکسفورد لندن هیچ گونه وسیله نقلیه از تاکسی گرفته تا اتوبوس تردد نداشته باشد و این خیابان تماما در اختیار عابرین پیاده قرار بگیرد.

تقاطع شیبویا – توکیو – ژاپن

به گزارش سیتی کلاک، در هر بار سبز شدن چراغ عابرپیاده در چهارراه شیبویا واقع در شهر توکیو، ۲۵۰۰ نفر از عرض خیابان عبور می کنند. جالب اینجاست که خودروها گاهی مجبورند تا عبور کامل عابرین از همه جهات تقاطع، توقف کامل داشته باشند.

موزه لوور – پاریس – فرانسه

موزه لوور در پاریس میزبان آثار هنری بسیار ارزشمندی همانند تابلوی مونالیزای لئوناردو داوینچی است. از این رو حضور جمعیت زیاد در آن چندان جای تعجب ندارد. اما بد نیست بدانید که فقط در سال ۲۰۱۶ میلادی دست‌کم ۷.۴ میلیون نفر از این مکان دیدن کرده اند که رقم بسیار زیادی محسوب می شود.

بازار بزرگ – استانبول – ترکیه

بر اساس گزارش تراول اند لیژر، تمام گردشگرانی که به شهر بسیار زیبای استانبول سفر می کنند، برای خرید سوغاتی به بازار بزرگ این شهر می روند که ۳ هزار مغازه در خود دارد. به گزارش دیلی‌میل، این بازار با ۱۵ میلیون مراجع یکی از پرازدحام ترین جاذبه های توریستی اروپا بشمار می رود. در این بازار محصولات و کالاهای متنوعی به فروش می رسند که از جمله می توان به فرش، طلا و جواهر، ادویه، ظروف و پارچه اشاره کرد.

میدان تایم – نیویورک سیتی – نیویورک

میدان تایم نیویورک همیشه مملو از جمعیت بوده است و هیچ تفاوتی هم نمی کند که چه ساعتی از شبانه‌روز یا چه فصلی از سال در آن‌جا حضور داشته باشید. به گزارش وب سایت رسمی این میدان، هر روز بیش از ۳۰۰ هزار عابر پیاده از این میدان عبور می کنند. نمایش ها و تئاترهای برادوی، فروشگاه های برندهای شناخته شده و جشن سال نوی میلادی باعث جذب مردم به این نقطه از شهر می شوند. البته این جمعیت فقط به گردشگران مربوط نیست و خود مردم محلی هم برای رفتن به مقاصد خود از این قسمت شهر می گذرند.

شهر ممنوعه چین – پکن – چین

شهر ممنوعه چین در واقع هزارتویی از ساختمان های سنتی و باستانی در کشور چین است و بخش وسیعی از هنرهای دستی جهان در آن واقع شده است. گردشگران بیشماری برای بازدید از آثار برجا مانده از امپراتوری های گذشته به این منطقه می روند. بر اساس آمار، گفته می شود سالانه ۱۴ میلیون گردشگر از اقامت‌گاه ۲۴ امپراتوری قدیمی کشور چین بازدید می کنند.

پارک مرکزی – نیویورک سیتی – نیویورک

پارک مرکزی شهر نیویورک حدود ۳.۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و می توان گفت که حدود ۶ درصد از مساحت کل منهتن را به خود اختصاص داده است. به گزارش وب‌سایت رسمی این پارک، این دومین فضای سبز بزرگ شهر بشمار می رود. سنترال پارک در حال حاضر حدود ۳۵ میلیون گردشگر بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی دارد.

میدان سنت پیتر – شهر واتیکان – ایتالیا

در میدان سنت پیتر شاهد کلیسای سنت پیتر، گارد سوئیسی و مجسمه های مشهور پیتر و پاول هستیم که باعث شده تا جمعیت زیادی برای بازید از آن ها به شهر واتیکان سفر کنند. به گزارش صدای کاتولیک، در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۴ میلیون کاتولیک از این منطقه دیدن کردند. مردم غیرمذهبی نیز برای تماشای معماری زیبای ساختمان و آثار برجا مانده از دوره رنسانس به این منطقه سفر می کنند.

خانه اپرای سیدنی – سیدنی – استرالیا

خانه اپرای سیدنی یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود که سالانه ۸.۲ میلیون نفر را به سمت خود می کشاند. گفتنی است که ساخت این بنا حدود ۱۶ سال به طول انجامید و در سال ۱۹۷۳ آغاز شد. هر سال بیش از ۳ هزار رویداد در این سالن برگزار می شود.

تاج محل – آگرا – هند

تاریخ و معماری این ساختمان زیبا که جزو میراث جهانی یونسکو نیز هست، سالانه ۷ میلیون مسافر را به سمت آگرا می کشاند. به گزارش وب‌سایت تلگراف، این بنا از طلوع تا غروب آفتاب میزبان گردشگران است و گشت و گذار در آن خاطره ای به یادماندی برای فرد رقم می زند.

کاخ باکینگهام – لندن – انگلستان

در انگلستان خانواده سلطنتی همیشه در مرکز توجهات قرار دارند به طوری که بازدید از کاخ باکینگهام برای بسیاری از مردم جذاب است و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آن دیدن می کنند. جالب است بدانید که مردم آمریکا بیشترین گردشگران این کاخ را تشکیل داده اند.

قله ویکتوریا – هنگ کنگ – چین

برای تماشای چشم‌انداز بی نظیر شهر هنگ کنگ، باید با تراموا به قله ویکتوریا رفته و از آن جا همه شهر را از نظر بگذرانید. این منطقه یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری چین به شمار می رود. به گزارش بیزینس اینسایدر، بلندترین قله هنگ کنگ با داشتن رستوران ها و باغ های زیبا در اطراف خود سالانه ۷ میلیون گردشگر را به سمت خود جذب می کند.

دیزنی‌لند هنگ‌کنگ – هنگ‌کنگ – چین

در سراسر جهان ۱۱ دیزنی‌لند وجود دارد که یکی از آن ها در هنگ‌کنگ واقع شده و پرازدحام‌ترینشان هم بشمار می رود. به گزارش تراول اندر لیژر، سالانه حدود ۷ میلیون و ۴۰۰ نفر از این پارک دیدن می کنند. گفتنی است که به دلیل استقبال زیاد مردم، وسعت این پارک در سه سال گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است. همچنین بد نیست اشاره کنیم که خط متروی اختصاصی خود را نیز دارد.

سانتا کروز دل ایزلوته – کلمبیا

به گزارش نیویورک تایمز، جزیره سانتا کروز دل ایزلوته یکی از فشرده ترین مناطق پرجمعیت دنیاست که در مساحت کوچک آن، ۱۲۰۰ نفر بغل‌به‌بغل هم زندگی می کنند. همین امر باعث شده تا این جزیره به یک منطقه گردشگری تبدیل شود.

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • صبح مهر ۲۸, ۱۳۹۶

    لازمه یه نگاهی هم به دور و بر خودمون بندازیم. راهپیمایی اربعین و حضور در کربلا و مشهد نیز سالانه میلیونی حضور در اونجاها هست. کعبه و حج تمتع نیز به همین منوال. همه اینها رکورد در دنیا دارن. از راهپیمایی اربعین تا حج تمتع و زائران امام رضا