هر چه بیشتر قهوه بنوشید، قلب سالم تری خواهید داشت

هر چه بیشتر قهوه بنوشید، قلب سالم تری خواهید داشت

اگر هنگام مطالعه این مطلب، در یک دست تلفن همراه و در دست دیگر، یک فنجان قهوه دارید، باید بدانید که خبرهای خوبی برای شما داریم. بر اساس جدیدترین تحقیقات به عمل آمده توسط دانشمندان انجمن سلامت قلب آمریکا و دانشکده داروسازی کلورادو، اشخاصی که به مقدار زیاد قهوه مصرف می کنند، قلب سالم تری هم دارند.

در مورد قهوه و مضرات و فواید آن همیشه خبرهای ضد و نقیضی منتشر می شود. برخی می گویند که این نوشیدنی خوش عطر و دوست‌داشتنی برای افرادی که به اضطراب و تشویش بالا مبتلا هستند، مضر است و بعضی دیگر اعتقاد دارند که نوشیدن قهوه در طول روز موجب افزایش تمرکز، خلاقیت و حتی از بین بردن افسردگی می شود.

اما این بار نیز آزمایشی مبنی بر مزیت این نوشیدنی صورت گرفته و ثابت کرده که هر چه قهوه بیشتری مصرف کنید، قلب سالم تری نیز خواهید داشت.

به ادعای محققان یاد شده، نوشیدن هر فنجان قهوه در طول روز تا ۸ درصد از بیماری های قلبی و احتمال سکته می کاهد.

تزئین قهوه با خامه

دانشمندان و محققان، از اطلاعات گسترده‌ی انجمن مطالعه بیماری های قلبی فرامینگهام برای آزمایش جدید خود استفاده کرده اند. این پایگاه اطلاعاتی، گنجینه ای ارزشمند و تاریخی در حوزه سلامت شهروندان ساکن در فرامینگهام واقع در ایالت ماساچوست آمریکاست که داده های مربوط به سلامتی اشخاص از سال ۱۹۴۸ تاکنون در آن حفظ و نگهداری می شود. این گنجینه نخستین بار در سال ۱۹۴۸ اطلاعات مربوط به وضعیت عمومی بدن ۵۲۰۹ نفر را گردآوری کرد. اما به مرور زمان، داده های پزشکی نسل های بعدی که به خانواده ها اضافه می شدند نیز به آن افزوده گشت و این روند تا به امروز همچنان ادامه دارد.

از این رو، منبعی موثق و کاملی در حوزه سلامتی اشخاص (در منطقه یاد شده) بشمار می رود و تاکنون در بیش از یکهزار پروژه تحقیقاتی از اطلاعات آن بهره گرفته شده است.

تیم تحقیقاتی دانشگاه کلورادو، با مقایسه داده های دو تحقیقی که در گذشته در زمینه رابطه نوشیدن قهوه با سلامت قلب صورت گرفته بود، به این نتیجه رسیدند که مصرف زیاد قهوه تضمین کننده سلامت قلب افراد است.

قهوه یکی از نوشیدنی های خوش‌عطر جهان است.

البته در کنار این نتیجه، دانشمندان مذکور به یافته های جدیدی در رابطه با تاثیر مصرف گوشت قرمز در بدن انسان نیز رسیدند.

تاکنون همه ما تصور می کردیم که مصرف زیاد گوشت قرمز موجب به خطر افتادن سلامت قلب و عروق در انسان می شود. اما تحقیقات تازه دانشگاه کلورادو دقیقا عکس این ادعا را ثابت کرده است. به گزارش این محققان، بر اساس اطلاعات سلامتی شهروندان فرامینگهام، اشخاصی که به مقدار زیاد گوشت مصرف می کردند، بیماری های قلبی و احتمال سکته کمتری نیز داشتند.

البته این ادعا هنوز به طور کامل تایید و تصدیق نشده است و در صحت و درستی آن شبهه هایی وجود دارد. به همین خاطر لازم است آزمایشات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد. اما بر اساس یافته های احتمالی، مصرف گوشت قرمز به آن شدت که تاکنون تصور می شد برای انسان مضر نخواهد بود.

در انتها هم اشاره کنیم که این نخستین باری نیست که ارتباط سلامت قلب انسان و مصرف قهوه ثابت شده است. دو سال پیش هم محققان کره ای با آزمایش ۲۵ هزار نفر متوجه شدند کسانی که هر روز دست‌کم یک فنجان قهوه می نوشند در مقایسه با دیگر افراد جامعه از مشکلات قلبی کمتری رنج می برند.

منبع: inc
مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • Arash Yazdian آذر ۳, ۱۳۹۶

    درود .
    کاری به نتایج تحقیقات نداریم و اصلا هم ملاک صحت قضیه نیستن . اما این نکته بسیار بسیار مهم بر هیچ بنی بشری پوشیده نیست که هر نوع خوراکی حتی بیضررترین اونها رو از حد نیازه روزانمون بیشتر مصرف کنیم نه تنها فایده ای ندارن بلکه احتمال ضرر رسانیشون هم خیلی بالا میره…
    تازه گذشته از همه اینا خوده بدن تا یه حدی که مورد نیازش هست از مواد غذایی رو نگه میداره بقیشو کامل پس میزنه قهوه چایی و تمام نوشیدنیها بیش از ۹۰% بصورت ادرار از بدن دفع میشن… حالا چرا باید بیش از حد نیازه روزانه مصرف کنیم ؟؟؟ چون یه دکتری معلوم نیست بر چه اساسی و با چه فاکتورهایی این آزمایش رو انجام داده و به این نتیجه رسیده که قهوه باید بیشتر از حد نیازه روزانه مصرف کنیم ؟؟؟ قهوه نوشیدنیه بسیار عالی و خوشمزه ایه . در خانواده خوده من خیلی سال هست چایی مصرف نداریم اما خودم شخصا عوارض مصرف بیش از حدشو با تمام وجود درک لمس و حس کردم مثل بیخوابی بیقراری تپش قلب و….مصرف بیش از حدش باعث شده بود بهش اعتیاد پیدا کنم و اگر مصرفمو کم میکردم احساس کمبود آزاردهنده ای بهم دست میداد……..:((
    عوارضش مصرف بیش از حد قهوه خیلی بیشتر از این حرفاس تا خودتون دچارش نشین متوجه نمیشین من چی میگم و چی کشیدم…..:((

  • Arash Yazdian آذر ۳, ۱۳۹۶

    اینو یادم رفت بگم که مصرف بیش از حد قهوه معده من رو بهم ریخته بود پس چطور میتونه مصرف زیادش مفید باشه ؟؟؟ شمایی که این مطلب رو خوندی حتما اول خودت قبولش کردی و بعد تصمیم گرفتی این مطلب مفید ( از نظره خودت) رو برای بقیه هم به اشتراک بزاری . و یا شایدم فقط خواستی یه چیزی ارسال کنی حالا درست یا غلط بودنش مهم نیست ؟؟؟ گمراه شدن خواننده و دچاره عوارض بسیار خطرناک و جبران ناپذیر اون برای خواننده اصلا برام مهم نیست ؟؟؟ میشه به من بگی چطوری مواد مخدر میتونن مصرف بیش از حدشون مفید باشن ؟؟؟ خب قهوه هم کافئین داره که مقداره خیلی کمش برای بدن مفیده اما بیشتر از اون مقدار نیازه بدن، وحشتناکه…..