بزرگ ترین منطقه حفاظت شده دریایی در مکزیک احداث شد

بزرگ ترین منطقه حفاظت شده دریایی در مکزیک احداث شد

دولت مکزیک در جدیدترین اقدام خود، یک منطقه حفاظت شده وسیع با مساحت  ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع در اطراف مجموعه‌ای از جزایر که زیستگاه صدها گونه جانور دریایی همچون پرتوماهی‌ها، نهنگ‌ها و لاک پشت‌های دریایی است، احداث کرده است.

جزایر رویاخیخدو، مجموعه‌ای از ۴ جزیره آتشفشانی در سواحل جنوب شرقی مکزیک هستند که به خاطر اکوسیستم منحصربه‌فرد خود معروفیت دارند.

این منطقه با وسعت مذکور، بزرگترین منطقه حفاظت شده اقیانوسی در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. همچنین، هرگونه صیدی در آن ممنوع است و تمامی بخش‌های آن تحت کنترل نیروهای گشت قرار خواهند داشت.

مسئولان ابراز امیدواری کرده‌اند که این حرکت باعث شود تا جمعیت گونه‌های دریایی که به دلیل صید تجاری آسیب دیده بودند، جانی دوباره بگیرند و احیا شوند.

این پارک ملی دریایی با امضای  انریکه پنا نیتو رئیس‌جمهور مکزیک احداث شد و قرار است استخراج منابع طبیعی در این منطقه و ساخت هتل‌های جدید در آن ممنوع شود.

جزایر رویاخیخدو در ۴۰۰ کیلومتری از جنوب شرقی شبه‌جزیره باجا واقع شده است و به دلیل داشتن طبیعت آتشفشانی و اکولوژی بی نظیری که دارد به عنوان جزیره گالاپاگوس آمریکای شمالی شناخته می‌شود.

 

منبع: bbc
دیجیاتو
بدون نظر

ورود