قلوه‌سنگ‎‌های بسیار عجیبی که موجب شهرت روستایی در روسیه شدند

قلوه‌سنگ‎‌های بسیار عجیبی که موجب شهرت روستایی در روسیه شدند

در فاصله ۲۰ کیلومتری از جنوب شرقی روستایی موسوم به Sukkajärvi در غرب تپه‌های منطقه ای به نام «کارلیا» در روسیه، منطقه کوهستانی «ووتووارا» واقع شده است.

این بخش از کره زمین زمان زیر لایه ای عظیم از یخ با چندین کیلومتر ضخامت قرار داشت. حدود ۱۰ هزار سال پیش، یخچال های طبیعی پس‌روی کردند و بقایای آن ها چیزی جز یک چشم‌انداز فوق العاده جالب و البته عجیب از سنگ‌ها و تخته های سنگی نبود.

جذابیت اصلی ووتووارا که موجب شهرت جهانی آن نیز شده است، قلوه سنگ های بسیار عظیمی است که روی خرده سنگ های بسیار کوچک، در تعادل کامل ایستاده اند و هیچ رویداد آب‌وهوایی موجب به هم خوردن تعادلشان نمی شود.

از مناظر دیدنی این منطقه، باید به تخته سنگ عظیمی اشاره کرد که به شکل پلکان است؛ یا به سنگ‌هایی که همچون استخر آب شکل گرفته اند. ساختار این سنگ‌ها به گونه ای است که شاید در نگاه اول تصور شود توسط انسان ساخته شده اند، اما جذابیت ماجرا اینجاست که بشر در شکل‌گیری این چشم‌اندازها هیچ نقشی ایفا نکرده است.

 

وزش همیشگی باد، درختان کاج سربه فلک کشیده در دره، خاک بتنی و آتش‌سوزی های ناشی از رعدوبرق همگی شخصیت خاصی به این منطقه بخشیده اند که با بقیه جاهای کارلیا متفاوت است.

عقب‌نشینی یخچال‌های طبیعی در این منطقه منحصربه‌فرد و چشم‌نواز هستند و باعث شده تا دیدنی های شگفت‌انگیزی در مکان‌هایی که انتظارش نمی رود، شکل بگیرد. جالب اینجاست که هنوز هم عده ای تصور می کنند این سازه ها، دست‌ساز بشر هستند و در طبیعی بودن آن ها شک دارند.

از عجایب این منطقه همین بس که بومی های «سامی» آن را مقدس می پندارند و آن را می پرستند. آن ها این قلوه سنگ‌ها را sieds می نامند و به پرستش آن ها می پردازند.

در ادامه می توانید تصاویر این عجایب بسیار دیدنی طبیعت را مشاهده کنید. همراهمان باشید.

منبع: amusingplanet
بدون نظر

ورود