۱۱ سنت ازدواج باور نکردنی در سراسر جهان که شما را شگفت زده خواهند کرد

۱۱ سنت ازدواج باور نکردنی در سراسر جهان که شما را شگفت زده خواهند کرد

رسوم و سنت های ازدواج از آن دسته آدابی است که در هر کشوری علی رغم شباهت های متداول دارای تفاوت هایی نیز با دیگر نقاط جهان است. نحوه ی لباس پوشیدن، گل پرتاب کردن و جشن های قبل و بعد از مراسم عروسی در بسیاری از نقاط جهان یکسان است اما برخی مراسمات خاص نیز وجود دارد که تنها در بخش های خاصی از کره زمین یا حتی در شهر خاصی از جهان رخ می هد و مربوط به یک فرهنگ یا قومیت خاص است. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با آداب و سنن متمایز و عجیبی در مورد ازدواج آشنا کنیم که تنها به یک فرهنگ یا دسته خاص مربوط می شوند.

۱- اره کردن کنده درخت- المان

سنت های عجیب ازدواج در سراسر جهان

یک سنت قدیمی ازدواج در آلمان این است که عروس و داماد باید تنه ی یک درخت را با استفاده از اره ای بزرگ که دو دسته دارد ببرند و این کار همکاری و مشارکت این دو در زندگی آینده شان را به تصویر می کشد.

۲- بدنیا آوردن دو بچه- سودان

سنت های عجیب ازدواج در سراسر جهان

در قبیله نوور در سودان، داماد تنها در صورتی می تواند ازدواج کند که گله ای گاو با تعداد مشخص داشته باشد. عروسی زن و مرد تنها زمانی کامل می شود که زن دو فرزند بدنیا بیاورد. اگر زن تنها یک فرزند داشته باشد. مرد می تواند تقاضای طلاق کند. اگر شوهر بمیرد، برادر او شوهر همسر او خواهد شد.

۳- شکستن ناقوس- گواتمالا

سنت های عجیب ازدواج در سراسر جهان

بعد از مراسم عروسی در گواتمالا، یک مراسم دیگر در خانه داماد برگزار خواهد شد. مادر داماد با شکستن یک ناقوس سفید که از برنج، آرد و غلات پر شده است از عروس و داماد استقبال خواهد کرد که نشانه ی سعادت و خوشبختی برای این دو خواهد بود.

۴- اخاذی از داماد- رومانی

سنت های عجیب ازدواج در سراسر جهان

در رومانی و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، یک نمایش دزدیدن عروس قبل از شروع مراسم عروسی انجام می شود. در طی این نمایش ساختگی، عروس توسط خانواده، دوستان و یا کسانی که برای این کار استخدام شده اند دزدیده شده و داماد باید با پرداخت مقداری پول، دادن نوشیدنی یا روبوسی کردن با آدم رباها، عروس خود را از دست ان ها نجات دهد.

۵- شکستن لیوان شیشه ای- رسم یهودیان

سنت های عجیب ازدواج در سراسر جهان

وقتی که مراسم عروسی یهودیان به پایان می رسد، عروس و داماد لیوان شیشه ای که در داخل یک پارچه قرار داده شده را به ضربات پا خرد خواهند کرد. این کار چندین معنا می تواند داشته باشد که یکی از آن ها می تواند نشان دادن این موضوع باشد که ازدواج همانند شادی، غم نیز خواهد داشت و عروس و داماد با این کار تعهد خود به کنار هم ماندن در سختی ها را نشان خواهند داد.

۶- گریه کردن خانواده عروس- چین

سنت های عجیب ازدواج در سراسر جهان

عروس گروه قومی توجیا در چین باید روزی یک ساعت به مدت یک ماه قبل از شروع مراسم و همچنین در روز مراسم عروسی گریه کند. ۱۰ روز بعد از این که عروس گریه کردن خود را آغاز می کند، مادربزرگش نیز در گریه کردن به او خواهد پیوست و مادر بزرگش نیز در روز بیستم به آن ها ملحق خواهد شد. در انتهای ماه تمامی زنان خانواده در مراسم گریه کردن حضور خواهند یافت. البته این کار نشانه ی خوشحالی و شادی است! از ان جایی که هر یک از این زنان با صدای متفاوتی گریه خواهد کرد در واقع گریه کردن آن ها به یک آهنگ شباهت دارد.

۷- حنا گذاشتن- هند

سنت های عجیب ازدواج در سراسر جهان

مراسمی که به آن مهندی گفته می شود مراسمی است که شب قبل از عروسی توسط زنان خانواده عروس برگزار می شود. یک هنرمند حرفه ای یا یکی از بستگان عروس با استفاده از حنا، طرح ها و نقش هایی تتو مانند را روی دست ها و پاهای عروس و دیگر زنان خانواده عروس خواهد کشید. این طرح ها نشان دهنده بیداری روحی، شادی، زیبایی و هدیه دادن است. این رسم در بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی نیز مرسوم است.

۸- خوردن نان و نمک- روسیه

سنت های عجیب ازدواج در سراسر جهان

در مراسم عروسی در روسیه، والدین عروس و داماد با نان و نمک از عروس و داماد استقبال خواهند کرد. این سنت نشان دهنده مهمان نوازی است که در آن عروس و داماد با هم تکه ای نان را شکسته و پس از قرار دادن مقداری نمک روی آن، تکه نان را در دهان همدیگر می گذارند. هر کسی که هنگام دو تکه کردن نان، قسمت بزرگ تر را بدست آورد رییس خانه آینده خواهد بود. پس از آن هر یک از مهمانان تکه ای از نان عروسی که کاراوای نام دارد را دریافت خواهد کرد.

۹- عروسک عروس- پورتو ریکو

سنت های عجیب ازدواج در سراسر جهان

در مراسمات عروسی در پورتو ریکو یک عروسک عروس وجود دارد که هم از لحاظ ظاهری و هم لباس هایی که به تن دارد کاملاً با عروس واقعی یکسان خواهد بود. همچنین این عروسک با طلسم هایی تزیین خواهد شد که بعد از پایان مراسم از آن جدا شده و بین مهمانان تقسیم خواهند گردید و در ازای آن باید به عروسک پول آویزان نمایند.

۱۰- تف کردن روی عروس- کنیا

سنت های عجیب ازدواج در سراسر جهان

دختران قبییله ماسای در کنیا، معمولاً با مردی بسیار مسن تر از خود ازدواج می کنند. در مراسم عروسی، پدر یا برادر عروس روی سر او تف خواهند کرد که به معنای آرزوی خوشبختی است. سپس او همراه با داماد خانه را ترک کرده و به سمت خانه ی خودشان به راه می افتند. مهم نیست که فاصله ی خانه ی پدری تا خانه ی شوهر چقدر فاصله داشته باشد و عروس و داماد باید حتماً این مسیر را پیاده طی نمایند.

۱۱- قدغن بودن دستشویی- اندونزی

سنت های عجیب ازدواج در سراسر جهان

در جزیره بورنو که بین اندونزی و مالزی تقسیم شده است، قبیله ی تیدونگ از سنتی قدیمی پیروی می کنند که زن و مرد را سه روز و سه شب پس از مراسم عروسی از دستشویی رفتن بر حذر می دارد. به همین دلیل در تمام این مدت عروس و داماد مقدار اندکی غذا و نوشیدنی دریافت خواهند کرد. آن ها بر این باورند که چنین سنتی باعث دوام بیشتر، شادی و ازدواج پرثمری برای عروس و داماد بوده و شکستن آن بدشانسی و بدیمنی به همراه خواهد داشت.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • فرشاد آذر ۲۱, ۱۳۹۶

    از همه اینا تاسف بار تر مال ایرانه که داماد باید مهریه سنگین رو به جون بخره!

    • somaye بهمن ۱۸, ۱۴۰۱

      مهریه رو می‌تونه قبول نکنه اجبار در کار نیست اما ما متاسفانه این گونه موارد رو‌حدی نمی‌گیریم و به مشکل می‌خوریم .

  • علیرضا آذر ۲۱, ۱۳۹۶

    قدغن بودن دستشویی- اندونزی
    ,
    ۱۰- تف کردن روی عروس- کنیا

    گند ترین سنتی که میشه اسمشو گذاشت خوشبختی وای دستشویییییییی رو بگوووو خخخخ

  • soroosh Hajiali آذر ۲۱, ۱۳۹۶

    حداقل دستمال خونی نشون مردم نمیدن!

  • فاضل آذر ۲۱, ۱۳۹۶

    تو جنوبم دست عروس رو حنا میذارن
    اسمشم مراسم حنابندانه

  • somaye بهمن ۱۸, ۱۴۰۱

    مهریه رو می‌تونه قبول نکنه اجبار در کار نیست اما ما متاسفانه این گونه موارد رو‌حدی نمی‌گیریم و به مشکل می‌خوریم .