چهره هایی که در سال ۲۰۱۷ دار فانی را وداع گفتند

چهره هایی که در سال ۲۰۱۷ دار فانی را وداع گفتند

در حال سپری کردن روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ هستیم و از این رو شاید بد نباشد به معرفی برخی از هنرمندان و چهره های مشهوری بپردازیم که در این سال فوت کرده اند و دیگر در میان طرفداران خود نیستند. از جمله مشهورترین افرادی که در سال جاری میلادی دنیا را وداع کردند می توان به جری لوئیس، هنرپیشه مشهور آمریکایی یا چستر بنینگتون، خواننده مشهور گروه موسیقی لینکین پارک اشاره کرد.

برای دیدن گوشه ای از فهرست هنرمندان درگذشته در سال ۲۰۱۷ میلادی در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

شاشی کاپور، هنرپیشه، کارگردان، و تهیه‌کننده اهل هند در چهارم دسامبر سال ۲۰۱۷ دار فانی را وداع گفت. از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشت می‌توان به دیوار و وقت اشاره کرد. وی تاکنون برندهٔ جوایزی همچون جوایز فیلم‌فیر شده‌است. در این تصویر او را در صحنه ای از فیلم «سیدهارثا» در سال ۱۹۷۲ مشاهده می کنید.
هنرپیشه آمریکایی، «جیم نِیبرز» در حال لبخند زدن به دوربین در پشت صحنه سریال تلویزیونی طنز «گومر پایل، یو اس ام سی» در ۲۶ ژوئن سال ۱۹۶۸ میلادی در کالیفرنیا. این اپیزود در ۴ اکتبر سال ۱۹۶۸ میلادی پخش شد. این هنرپیشه و خواننده اهل ایالات متحده آمریکا در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷ درگذشت. وی دانش‌آموختهٔ دانشگاه آلاباما بود و از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که در آن نقش داشته می‌توان به اندی گریفیت شو و گومر پایل، یو.اس.ام.سی. اشاره کرد.
ران هوارد، هنرپیشه تلویزیون و سینما در روز شنبه، ۲۵ نوامبر سال جاری در سن ۸۹ سالگی درگذشت. هاوارد که کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی نیز بود، ۲ بار برنده و ۲ بار نامزد جایزه اسکار و یک بار برنده و ۴ بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده است.
دیوید کسیدی در روز ۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ در سن ۶۷ سالگی بر اثر نارسایی کلیوی درگذشت. بازیگر، خواننده و آهنگساز آمریکایی، در سال ۱۹۶۹ به لوس آنجلس نقل مکان کرد و در همان سال پس از امضای قرارداد با یونیورسال استودیوز، بازی در چند قسمت از یک سریال را آغاز کرد. اما بعدها توانست وارد دنیای خوانندگی نیز بشود. وی در مجموعه تلویزیونی فلش نیز نقش سم اسکادر/ارباب آینه را ایفا کرده است.
دلا ریس، موسیقی‌دان اهل ایالات متحده آمریکا در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۷ در انسینو، لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا در سن ۸۶ سالگی درگذشت. او در خلال سال های  ۱۹۵۳ تا ۲۰۱۴ میلادی مشغول فعالیت بود.
اسطوره موسیقی کانتری، مل تیلیس در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۷ در سن ۸۵ سالگی درگذشت. او در طول فعالیت ۶۰ ساله خود بیش از ۶۰ آلبوم منتشر کرده و بیش از یکهزار آهنگ نوشته و خوانده است.
لیز اسمیت، ستون نویس و نویسنده اخبار جعلی که کار خود را با ستونی در روزنامه نیویورک دیلی در سال ۱۹۷۶ آغاز کرد در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۷ در سن ۹۴ سالگی درگذشت. از کارهای ماندگار این خانم می توان به خبری در مورد جدایی دونالد ترامپ و ایوانکا ترامپ اشاره کرد که تیتر اول بسیاری از روزنامه ها شده بود.
«آنتونی فتس دومینو»، در ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۷ در سن ۸۹ سالگی در خانه‌اش در هاروی، لوئیزیانا به دلیل مرگ طبیعی درگذشت. این پیانیست و خواننده-ترانه‌پرداز راک اند رول اهل ایالات متحده آمریکا، بین سال‌های ۱۹۴۷ تا ۲۰۰۷ میلادی فعالیت می‌کرد و ۳۵ اثرش در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد آمریکا جای گرفتند. پنج اثر او بیش از یک میلیون نسخه فروخت و گواهینامه طلا گرفت.
توماس ارل «تام» پتی، گیتاریست، خواننده، ترانه سرا، تهیه کننده موسیقی آمریکایی و برندهٔ جایزه گرمی در اوایل صبح روز دوشنبه، دوم اکتبر ۲۰۱۷ دچار ایست قلبی شد و در همان شب در بیمارستان سنتا مونیکا، کالیفرنیا درگذشت.
بوکسور سابق ایتالیایی‌تبار آمریکایی، جیک لاموتا در ۱۹ سپتامبر در سن ۹۵ سالگی درگذشت. او در بیش از یکصد فیلم سینمایی و ۵۰ برنامه تلویزیونی ایفای نقش کرده بود. استقامت و خشونت او در رینگ لقب گاو برانکس یا گاو خشمگین را برایش به ارمغان آورده بود. رابرت دنیرو در فیلم گاو خشمگین اثر مارتین اسکورسیزی زندگی او را به تصویر کشیده‌است.
هری دین استنتون، هنرپیشه، موسیقی‌دان، خواننده آمریکایی در ۱۵ سپتامبر در سن ۹۱ سالگی درگذشت. او در بیش از یکصد فیلم سینمایی و ۵۰ برنامه تلویزیونی ایفای نقش کرده بود.
جی توماس، هنرپیشه نقش های کمدی که بیشتر برای بازی در فیلم به سلامتی و مورفی براون شهرت دارد در ۲۴ اوت سال ۲۰۱۷ پس از ماه ها مبارزه با سرطان در سن ۶۹ سالگی درگذشت. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به قطعه موسیقی آقای هولاند و روز من با دختر رئیس جمهور اشاره کرد.
جری لوئیس در ۲۰ اوت ۲۰۱۷ پس از پشت سر گذاشتن یک دوره کوتاه بیماری در سن ۹۱ سالگی در خانه اش در لاس وگاس درگذشت. این  بازیگر، کمدین، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان سرشناس آمریکایی بیشتر بخاطر بازی در فیلم‌های کمدی در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی و ژست‌های بامزه‌اش و بنیاد خیریه‌اش مشهور بود. جری لوییس در منطقه یادبود مشاهیر هالیوود دو ستاره برای خود دارد.
گلن کمپل، خواننده اهل ایالات متحده آمریکا در ۸ اوت ۲۰۱۷ پس از مبارزه با بیماری آلزایمر درگذشت. این هنرمند که ۶ مرتبه برنده جایزه گرمی شده بود در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت. او بین سال‌های ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۲ میلادی فعالیت می‌کرد.
سم شپارد، نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و بازیگر آمریکایی، برای اولین بار در سال ۱۹۷۱ با نمایش دهان کابوی مورد توجه قرار گرفت. او یکی از نویسندگان فیلم‌نامه فیلم پاریس، تگزاس بود. او در سال ۱۹۷۹ برای نمایش‌نامه کودک مدفون جایزه پولیتزر را دریافت کرد. سام شپارد علاوه بر نمایشنامه، داستان کوتاه هم می‌نوشت. سام شپرد در ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۷ در ۷۳ سالگی درگذشت. شپرد از بیماری ای ال اس که بیماری سیستم عصبی است رنج می‌برد.
جسد جان هرد، هنرپیشه اهل آمریکا در روز ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ در هتل محل اقامت وی توسط پرسنل کشف شد. وی چند روز قبل عمل جراحی کوچکی بر پشتش انجام داده بود و در هتل دوران نقاهتش را می‌گذراند. او از سال ۱۹۷۴ تا ۲۰۱۷ میلادی مشغول فعالیت بود.
چستر بنینگتون، عضو کلیدی گروه متال/رپ آمریکایی لینکین پارک و همچنین خواننده اصلی در گروه راک دد بای سانرایز و خوانندهٔ گروه راک استون تمپل پایلتز از سال ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۵، در سن ۴۱ سالگی در اثر خودکشی به وسیله حلق آویز کردن خویش در خانه اش در شهر پالوس وردس ایالت کالیفرنیا درگذشت.
مارتین لاندو، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ فیلم و سریال اهل آمریکا در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۷ درگذشت. وی فعالیت خود را در دههٔ ۱۹۵۰ آغاز کرد. از اولین حضورش بر پردهٔ سینما، می‌توان به بازی در نقش مکمل فیلم شمال از شمال غربی آلفرد هیچکاک اشاره کرد. بازی لاندو در نقش بلا لوگاسی در فیلم اد وود ساختهٔ تیم برتون، علاوه بر جایزه گولدن گلوب، وی را صاحب جایزهٔ اسکار کرد. همچنین، وی برای بازی در این فیلم نامزد جایزهٔ بفتا نیز ش
ادام وست، هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا در ۹ ژوئن ۲۰۱۷ پس از مبارزه کوتاهی که با سرطان خون داشت، در شهر لس‌آنجلس در ۸۸ سالگی درگذشت. از فیلم‌ها یا سریال‌هایی که وی در آن‌ها نقش داشته است می‌توان به بتمن اشاره نمود. او بعد از بَتمن برای پیدا کردن کار و ایفای نقش در دیگر محصولات هالیوودی با مشکل روبرو بود.
گرگوری لِنوا آلمن، موسیقی‌دان، ترانه‌سرا و خوانندهٔ آمریکایی و برنده چندین جایزهٔ گرمی، در ۲۷ می ۲۰۱۷ درگذشت. نام گرگ آلمن به تالار مشاهیر راک اند رول و تالار مشاهیر جورجیا راه یافته است. از فیلم‌هایی که در آن نقش داشته می‌توان به راش اشاره کرد.

منبع: cnn
مطالب مرتبط
۳ نظر

ورود

  • mahdi6kennedy مهر ۲۳, ۱۳۹۷

    وای خدا. چستر. روحت شاد. با صدات زندگی کردم مرد خیلیا رو با جمله هات زنده کردی ولی خودت پر کشیدی
    خیلیا رو نجات دادی ولی خودتو نتونستی. روحت شاد مرد

  • پوریا تیر ۱۱, ۱۴۰۰

    متوسط طول عمر ۶۰ساله.

  • Linkin park my love اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۱

    لینکین پارک رپ متال نبود
    نو متال بود nu metal
    و کریس کرنل هم تو همین سال خودوشی کرد