بازیگران مشهور هالیوود که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست یافتند

بازیگران مشهور هالیوود که بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت دست یافتند

همه ی ما چهره های مشهوری زیادی را در دنیای سرگرمی می شناسیم که در سنین جوانی به شهرت و موفقیت دست یافتند و این موضوع شاید این تصور را برای ما به وجود آورده باشد که رسیدن به چنین جایگاهی زمان زیادی نمی برد، اما در حقیقت اینگونه نیست و بسیاری از چهره های مشهور و محبوب هالیوود در سنین بعد از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند. این سلبریتی ها ثابت می کنند هرگز نباید تسلیم شد و دست از تلاش برداشت.

آدام سندلر

آدام سندلر نخستین بار در سال ۱۹۹۰ زمانی که ۲۳ سال داشت وارد تلویزیون شد و بعد از آن به عنوان یک ستاره کمدی فعالیت پررنگی در هالیوود پیدا کرد. علیرغم موفقیت های تجاری فیلم های سندلر و طرفداران فراوانی که پیدا کرد، منتقدها معمولاً روی خوشی به او نشان نمی دادند.

سندلر تا به حال ۹ تمشک طلایی دریافت کرده است، جایزه ای متضاد اسکار که هر ساله به بدترین های هالیوود تعلق می گیرد. او ۳۷ بار هم نامزد دریافت این جایزه شده است.

با این حال، سندلر که حالا ۵۶ ساله دارد در سال های اخیر از خود چهره ی جدیدی به عنوان یک بازیگر درام ساخته، تغییری که نتیجه بخش بوده است. آخرین اثر او در سرویس نتفلیکس که یک درام کمدی به نام «زرنگ بازی» (Hustle) بود حتی با استقبال منتقدان نیز مواجه شد.

آلن ریکمن

آلن ریکمن بعد از ایفای نقش پروفسور اسنیپ در مجموعه فیلم «هری پاتر» (Harry Potter) به محبوب ترین شخصیت شرور سینما بدل شد. او توانست با این نقش تأثیر زیادی بر تماشاگران سرتاسر دنیا بگذارد. با این حال، کمتر کسی می داند که ریکمن وقتی بازی در اولین فیلم «هری پاتر» را آغاز کرد ۵۴ سال داشت.

درست است که او طی دوران حرفه ای خود و از مدت ها پیش از ساخت فیلم های «هری پاتر» نقش های خوب زیادی بازی کرده و جوایز زیادی نیز دریافت کرده بود، اما این اثر جی. کی. رولینگ بود که این فرصت را برای ریکمن فراهم ساخت تا به قلب نسل جوان نفوذ کند، امری که برای دستیابی به موفقیت در دنیای امروز ضروری است.

جالب است که وقتی ساخت فیلم های «هری پاتر» آغاز شد، تنها ۳ جلد از این مجموعه کتاب نوشته شده بود، به همین دلیل ریکمن نمی دانست پرفسور اسنیپ در ادامه ی داستان چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

پس از مرگ ریکمن در سال ۲۰۱۶، رولینگ در توییتی نوشت: «قابل وصف نیست که از شنیدن خبر درگذشت آلن ریکمن تا چه حد شوکه و ویران شده ام. او بازیگری عالی و مردی فوق العاده بود.»

ریکمن نقش پرفسور اسنیپ را با چنان هنرمندی ای ایفا کرد که او را تا ابد در قلب ها و یادها ماندگار خواهد کرد.

سایمون کاول

سایمون کاول در درجه ی اول با فعالیت های تلویزیونی اش شناخته می شود. با این حال، او در دنیای موسیقی هم به عنوان تهیه کننده فعالیت موفقی داشته است. تاکنون میلیون ها نسخه از آثار تهیه شده توسط او به فروش رفته و در مجموع ۱۴ تک آهنگ با تهیه کنندگی او در صدر محبوب ترین آثار موسیقی در انگلیس قرار گرفته است.

او با مسابقه استعدادیابی اش American Idol که از سال ۲۰۰۲ روی آنتن رفت، به شهرت عظیمی دست یافت. کاول آن زمان ۴۲ سال داشت و این برنامه تلویزیونی بسیار پرطرفدار شد، امری که امکان ساخت مسابقه استعدادیابی The X Factor را برای او فراهم کرد. بعد از آن در سال ۲۰۰۷ پخش مسابقه استعدادیابی Britain’s Got Talent آغاز شد که بسیاری از شرکت کنندگان آن بعدها به چهره های مشهوری بدل شدند.

خواکین فینیکس

خواکین فینیکس یکی از بازیگرانی است که استعداد او تازه زمانی مورد توجه قرار گرفت که در فیلم موفقی نقش آفرینی کرد. این فیلم برای فینیکس «جوکر» (Joker) بود که در آن نقش این شخصیت شرور مشهور را بسیار هنرمندانه ایفا کرد.

این نقش اسکار بهترین بازیگر مرد را نصیب فینیکس کرد که آن زمان ۴۵ سال داشت.

پیش از آن هیث لجر برای ایفای این نقش در فیلم «شوالیه سیاه» (The Dark Knight) اسکار دریافت کرده بود. این جایزه پس از مرگ لجر به او تعلق گرفت و او اگر زنده بود آن زمان ۲۹ سال داشت.

گری اولدمن

گری اولدمن علیرغم سال ها فعالیت در سینما و ایفای نقش های خوب، اولین بار در سال ۲۰۱۲ برای بازی در فیلم «بندزن خیاط سرباز جاسوس» (Tinker Tailor Soldier Spy) نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او اما مجبور شد ۶ سال دیگر هم برای گرفتن این جایزه صبر کند، اتفاقی که بالاخره با بازی در نقش وینستون چرچیل در فیلم «تاریک ترین لحظات» (Darkest Hour) رخ داد.

اولدمن آن زمان ۵۹ سال داشت و این انتظار طولانی تبدیل به یک شوخی در سخنرانی او بعد از دریافت جایزه اش در مراسم اسکار شد. او گفت مادرش که ۹۹ ساله است و سنی بسیار بیشتر از قدمت مراسم اسکار دارد و حالا اسکار گرفتن او را از روی مبل خانه اش تماشا می کند. او در نهایت خطاب به مادرش گفت: «زیر کتری را روشن کن. من دارم با یک اسکار به خانه می آیم.»

پیتر دینکلیج

پیتر دینکلیج با تنها ۱۳۴ سانتیمتر قد به نظر می رسید که محکوم به بازی در نقش کوتوله ها و الف ها خواهد بود. او اما از دادن تست بازیگری برای چنین نقش هایی خودداری می کرد.

دینکلیج سال های زیادی را به بازی در نقش های کوتاه در فیلم ها و سریال ها گذراند. و حتی زمانی که دیوید بنیاف خالق سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) برای بازی در یکی از نقش های سریال جدید شبکه اِچ‌بی‌او به سراغش رفت، باز هم برای پذیرش این پیشنهاد مردد بود. از آنجایی که سریال داستانی فانتزی داشت، او گفت که نقشش نباید ریش بلند یا کفش نوک تیز داشته باشد. کار بازیگری برای دینکلیج بسیار مهم و جدی بود و او دلش نمی خواست نقشش ظاهر کلیشه ای کوتوله ها را داشته باشد.

خالقان سریال به دینکلیج اطمینان دادند که نقش او چنین ظاهری نخواهد داشت. او نیز بالاخره راضی شد و این پیشنهاد را پذیرفت، تصمیمی موفقیت آمیز که ماحصل آن تیریون لنیستر، یکی از شخصیت های محبوب سریال «بازی تاج و تخت» بود.

حالا به نظر می رسد دینکلیج که آن زمان ۴۲ سال داشت، بهترین انتخاب برای این نقش بود. او برای نقش آفرینی خود در این سریال یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه اِمی دریافت کرد.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود