۱۲ فیلم موزیکال جذابی که از تماشای آن ها سیر نخواهید شد

۱۲ فیلم موزیکال جذابی که از تماشای آن ها سیر نخواهید شد

شاید هر کسی به فیلم های موزیکال علاقه ای نداشته باشد اما برخی از این فیلم ها از سطح ژانر خود فراتر رفته و حتی کسانی که به هیچ عنوان به این ژانر یا سینما رفتن علاقه ای ندارند را به خود جلب خواهد کرد. این روزها مصادف است با ۱۵اُمین سالگرد اکران فیلم موزیکال و برنده اسکار «شیکاگو» (Chicago) و به همین خاطر در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۲ فیلم موزیکالی که هرگز از تماشای آن ها خسته نخواهید شد آشنا کنیم.

۱- اسپری مو (۲۰۰۷)

بازسازی فیلم خیره کننده دهه ۶۰ جان واترز با نام «اسپری مو» (Hairspray) به لطف بازی های خیره کننده بازیگران جوانی مانند زک افرون، بریتانی اسنو و نیکی بلانسکی تماشاگران بسیاری را به سالن های سینما کشانده و اوفات خوشی را برای آن ها فراهم کرد. سخت است که عاشق پیام عمیق و بدون تاریخ مصرف این فیلم و حرکات موزون و تم موزیکال آن نشد.

۲- آنی (۱۹۸۲)

اقتباس سینمایی داستان «آنی» (Annie) در سال ۱۹۸۲ از دیدگاه منتقدان فیلم خوبی نبود اما بدون شک برای کودکانی که در دهه ی هشتاد با دستگاه های پخش وی اچ اس خو گرفته بودند یک کلاسیک به یاد ماندنی به شمار می آید. بدون شک تم موزیکال و کودکانه این فیلم حتی برای بزرگسالان نیز جالب خواهد بود.

۳- دختران رویایی (۲۰۰۶)

از همان زمانی که جنیفر هادسون قرارداد بازی در این فیلم را امضا کرد همه می دانستیم که این بازیگر توانا باعث می شود که فیلم «دختران رویایی» (Dreamgirls) دیده شده و باعث می شود که شما دستکم برای ساعاتی تمام مشکلاتتان را فراموش کنید. البته نباید فراموش کنید که بیانسه نیز در این فیلم در کنار او به هنرنمایی پرداخت.

۴- شیکاگو (۲۰۰۲)

شاید زمانی که خبر رسید فیلم «شیکاگو» به عنوان یک فیلم کاملاً موزیکال برای اولین بار پس از فیلم «اولیور!» (Oliver!) در مراسم اسکار جایزه بهترین فیلم سال را به خود اختصاص داده است بسیار شگفت زده شدید. اما بعد از تماشای بازی های خیره کننده، آهنگ های دلنشین و حرکات موزون بازیگران از آن لذت برده و آن را شایسته جایزه اسکار خواهید دانست.

۵- دختر شوخ (۱۹۶۸)

بازسازی و یا تقلید از فیلم «دختر شوخ» (Funny Girl) به نحوی که در حد و اندازه های آن باشد تاکنون محقق نشده است. این فیلم کاملاً بی نقص ساخته شده و از هر چیزی که تاکنون در این ژانر دیده اید متفاوت است. در این فیلم شاهد هنرنمایی باربارا استرایسند در اولین نقش عمده خود خواهید بود.

۶- گریس (۱۹۷۸)

اگر بین سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ بدنیا آمده اید و از طرفداران فیلم های موزیکال هستید و هیچ اسمی از فیلم «گریس» (Grease) نشنیده اید باید بگوییم که این اتفاق امکان پذیر نیست. از ان زمان تاکنون افراد بسیاری از آهنگ های این فیلم را به طور مداوم در خانه زمزمه می کنند. این آهنگ ها دیگر بخشی از وجود طرفداران این ژانر شده اند.

۷- لا لا لند (۲۰۱۶)

فیلم «لا لا لند» (La La Land) چیزی فراتر از فیلم های موزیکال دیگر نداشت و ایده ی جدیدی را وارد این ژانر نکرده بود اما چنان بی نقص و تاثیر گذار ساخته شده بود که جوایز اسکار را درو کرد و در چشم تماشاگران نیز درخشش قابل توجهی داشت. این فیلم علاوه بر آهنگ های به یاد ماندنی، از داستان عاشقانه خود برا  ماندگار شدن بهترین استفاده را نمود.

۸- ماما میا! (۲۰۰۸)

فیلم «ماما میا!» (Mamma Mia!) ترکیبی است از هنرنمایی مریل استریپ و ترانه های گروه موسیقی آبا، از این رو جای تعجب ندارد که هم در گیشه به موفقیتی خیره کننده دست یافت و هم به نظر منتقدان را به خود جلب کرد. این فیلم چنان به مذاق تماشاگران خوش آمد که تقاضاهای زیادی برای ساخت دنباله ای از آن وجود داشته و دارد.

۹- مولن روژ (۲۰۰۱)

فیلم موزیکال و عاشقانه «مولن روژ» (Moulin Rouge) داستانی جذاب داشت که بسیاری از تماشاگران را احساساتی کرد. بسیاری از ترانه هایی که در این فیلم خوانده شدند از ترانه های مشهور بوده و برای همیشه در حاطره ها باقی ماندند. این فیلم چنان زیبا و تاثیرگذار بود که طرفدارن ژانر موزیکال هنوز نیز بعد از ۱۵ سال از تماشای آن لذت خواهند برد. مژده این که یک اقتباس موزیکال دیگر از این فیلم در سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد.

۱۰- بانوی زیبای من (۱۹۶۴)

اگر چه کاترین هپبورن در این فیلم بسیاری از ترانه ها را خود نخوانده اما با این وجود نیز تماشای فیلم «بانوی زیبای من» (My Fair Lady) به اندازه کافی شما را هیجان زده خواهد کرد. برای تماشای این فیلم زیاد به لهجه بازیگر نقش اول حساسیت نشان ندهید.

۱۱- نوای موسیقی (۱۹۶۵)

هر نُت در این فیلم شما را سرگرم خواهد کرد و از صرف کردن زمان برای تماشای آن پشیمان نخواهید شد. تماشای فیلم «نوای موسیقی» (The Sound of Music) و همخوانی با آن کاری است که می تواند شب ها و شب ها ادامه داشته باشد.

۱۲- فیلم راکی هارور (۱۹۷۵)

اگر فیلم هایی که می توان هر قرن از نو تماشا کرد را در یک فهرست قرار دهیم بدون شک این فیلم یکی از آن ها خواهد بود. فیلم «فیلم راکی هارور» (The Rocky Horror Picture Show) فیلمی موزیکال، کمدی و ترسناک است که در واقع اقتباسی سینمایی از نمایشی با همین عنوان است که در گیشه نیز فروش قابل توجهی داشت.

منبع: moviefone
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • javad دی ۱, ۱۳۹۶

    Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
    رو فراموش کردید
    واقعا زیباست

  • مهسا آبان ۱۶, ۱۳۹۷

    با تشکر از سایت خوبتون. ولی برای خیلی خیلی باعث تعجب بود که فیلم های سبک و بی محتوای لالالند و مامامیا تو این لیست بود ولی شاهکار عظیم و بی نقص “the phantom of the opera” حتی آخر های این مقاله جا نداشت. حتما حتما به علاقه مندان ژانر موزیکال دیدن این اثر زیبا و نوستالژیک رو توصیه می کنم.

  • وحید خرداد ۳۱, ۱۳۹۸

    پس فیلم زیبای بینوایان کو؟! شاید قبل از اکران فیلم، این متن نوشته شده… فیلم بچه های خیابان نانی لوی هم نیست… همچنین سوینی تاد