عوارض حمل کیف سنگین برای سلامت بدن چیست؟

عوارض حمل کیف سنگین برای سلامت بدن چیست؟

خانم ها همیشه عادت دارند که همه وسایل ضروری و غیرضروری را درون کیف دوشی خود ریخته و همه جا با خود حمل می کنند. اغلب هم از سنگینی کیف هایشان شکایت دارند، اما از میزان لوازم موجود در آن نمی کاهند و این بار سنگین را هر روز به دوش می کشند.

اما آیا می دانید اگر هر روز کیف های سنگین با وزن حدودی ۳ کیلوگرم را با خود حمل کنید، چه بلایی سر بدنتان می آورید؟

دکتر سابرینا استریکلند، جراح ارتوپد در بیمارستان تخصصی جراحی در نیویورک در این رابطه بیان داشته: هنگامی که شما یک کیف سنگین را روی شانه های خود حمل می کنید، در واقع به آن طرف از شانه ها فشار وارد شده و باعث خمیدگی آن می شود. وقتی این خمیدگی به یک سمت برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، باعث می شود تا ستون فقرات نیز در حالت قوسی‌شکل قرار بگیرد و و ناهنجاری های قامتی در بدن ایجاد شود.

این خمیدگی و ناراستگی در طولانی مدت منجر به بروز درد در نواحی کمر، گردن و ماهیچه ها و مفاصل بدن می شود. همچنین موجب بدتر شدن دیسک فتق هم می شود. در کودکان، حمل کیف های سنگین می تواند سبب پدیدار شدن قوز یا کژپشتی شود.

در تحقیق کوچکی که در سال ۲۰۱۳ میلادی انجام شده و نتیجه آن در نشریه علوم درمان جسمی منتشر شد، مشخص گشت که عادت همیشگی حمل کیف روی یک شانه (چپ یا راست) باعث می شود تا مدل راه رفتن فرد هم تغییر کند. بنابراین، برای اینکه به این مشکل دچار نشوید، بهتر است هر بار، شانه ای که کیف را با آن حمل می کنید را به طور مستمر تغییر دهید.

همچنین می توانید با پخش سنگینی باری که حمل می کنید روی دو شانه، از خطراتی که برای ستون فقرات، گردن و کمرتان ممکن است به وجود بیاید، پیشگیری کنید. مثلا استفاده از دو کیف به طور همزمان. یا استفاده از کوله پشتی برای تحمیل سنگینی مساوی روی شانه های سمت چپ و راست بدن.

نکته قابل اشاره در مورد حمل کیف این است که وزن آن نباید از ۱۰ درصد وزن عمومی بدن شما بیشتر باشد. یعنی یک خانم با وزن ۶۵ کیلوگرمی نباید کیفی با وزن بیشتر از ۶.۵ کیلوگرم را با خود حمل کند. اگر فرد مجبور است این وزن را تحمل کند، بهتر است بار را بین دو کیف تقسیم کرده و آن ها را با روی هر دو شانه بدن خود حمل نماید.

همان طور که در بالا هم اشاره کوچکی داشتیم، بهترین مدل کیف، کوله پشتی است. وقتی کوله پشتی را حمل می کنید شانه ها از فشار مجتمع خلاص می شوند. کیف هایی که بند بلند دارند و به صورت کج انداخته می شوند هم از کیف دوشی بهتر هستند اما ممکن است مهره های گردن را دچار کشیدگی کنند.

در این حالت هم دوباره توصیه می کنیم که به طور مستمر، سمت آویختن کیف از شانه را تغییر دهید و اجازه ندهید تا به یک طرف از بدنتان فشار وارد شود.

منبع: time
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود