با ۸ خاصیت مفید سرکه سیب برای سلامت بدن آشنا شوید

با ۸ خاصیت مفید سرکه سیب برای سلامت بدن آشنا شوید

از دوران باستان سرکه همیشه در آشپزی مورد استفاده داشته و مردم برای منظورهای گوناگون از آن بهره می گرفتند. حتی قدیمی ها برای درمان برخی از بیماری ها نیز دست به دامن سرکه می شدند.

اما در میان انواع گوناگونی که از این ماده غذایی وجود، شاید بتوان گفت که سرکه سیب از همه سالم تر و مفید تر است. به این خاطر که کاملا ارگانیک بوده و حاوی پروتئین های گوناگون، آنزیم ها و باکتری های مفیدی به نام «مادر» است که ظاهری تیره و غیرشفاف به این مایع می بخشد.

برای اینکه با خواص و فواید سرکه سیب بیشتر آشنا شوید، از شما دعوت می کنیم تا این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

خواص و فواید سرکه سیب
هرگاه احساس کردید دچار سوزش معده (ترش کردن) شده اید، کافی است یه مقدار کمی سرکه سیب بنوشید تا این مشکل به سرعت برطرف شود.

موجب تنظیم تعادل سیستم گوارشی می شود

سرکه سیب را شاید بتوان تنها راهکار مناسب و قابل اعتماد برای تنظیم سیستم گوارشی بدن دانست. این سرکه موجب کاهش گازهای معده می شود. برای این منظور، یک قاشق غذاخوری از سرکه سیب طبیعی را در یک لیوان آب یا چای بریزید و پیش از صرف غذا آن را بنوشید.

همچنین موجب برطرف شدن یبوست هم می شود. سرکه سیب با خرد کردن غذا به دفع سریع تر و راحت تر آن ها کمک می کند.

هرگاه احساس کردید دچار سوزش معده (ترش کردن) شده اید، کافی است یه مقدار کمی سرکه سیب بنوشید تا این مشکل به سرعت برطرف شود. برخی ادعا می کنند که سوزش معده در نتیجه کاهش ترشح اسیدهای معده است. بنابراین، سرکه موجب افزایش آن می شود.

اگر طعم تند سرکه سیب برایتان قابل تحمل نیست آن را با کمی عسل مخلوط کرده و بنوشید.

کاهش وزن

برای مدیریت صحیح روند کاهش وزن خود به صورت روزانه، کافیست ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب را در ۴۷۰ میلی لیتر آب حل کنید. این معجون را هر روز بنوشید. محققان ثابت کرده اند که مصرف دایمی اسید استیک در طول روز می تواند موجب کاهش وزن شود. این ماده در سرکه سیب به وفور یافت می شود.

در سال ۲۰۱۲ میلادی، نتیجه یک تحقیق علمی که در نشریه بایو ساینس منتشر شد نشان داد، فردی که به مدت ۱۲ هفته هر روز مقدار مشخصی اسید استیک مصرف کند، می تواند به راحتی چربی های شکم و پهلو را آب کرده و تری گلیسیریدها را از بین ببرد.

تری گلیسیریدها موجب رشد کلسترول های بد برای بدن می شود.

برطرف کردن شوره سر

شوره سر فقط مایه دردسر نیست بلکه موجب خجالت فرد در جمع نیز هست. اسپری های مخصوص رفع شوره سر تقریبا گران هستند. بنابراین، توصیه می کنیم از گزینه ارزان و همیشه در دسترسی همچون سرکه سیب استفاده کنید.

برای این منظور، به میزان مساوی سرکه سیب را با آب مخلوط کنید (مثلا ۱/۴ پیمانه از هرکدام) و درون بطری اسپری بریزید. بعد از شامپو کردن، آن را روی موهای خود اسپری کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس آبکشی کنید.

این کار را ۲ بار در هر هفته تکرار کنید تا به طور کامل از مزاحمت این پوسته ها خلاص شوید. یک فرضیه این است که اسید موجود در سرکه، فضا را برای رشد قارچ و باکتری در کف سر دشوار می کند و در نتیجه سر شوره نمی زند.

خواص و فواید سرکه سیب
یک حوله کوچک را درون محلول رقیق شده سرکه سیب و آب خیس کنید. سپس حوله را روی پوست بگذارید.

پاکسازی صورت

سرکه سیب برای پوست یک معجزه بشمار می رود. برای بهره بردن از خواص آن، یک حوله کوچک را درون محلول رقیق شده سرکه سیب و آب خیس کنید. سپس حوله را روی پوست بگذارید. خاصیت اسیدی سرکه موجب نرم شدن پوست و جذب چربی اضافه و از بین رفتن چروک های ریز می شود.

سرکه سیب همچنین موجب تنظیم میزان pH پوست هم می شود و بتاکاروتن نیز از آسیب های آتی پوست پیشگیری می کند.

همچنین می توانید با دستمالی که به سرکه سیب آغشته است، روی جوش ها و اسکار اکنه بمالید تا کمرنگ شده و کمتر دیده شوند.

خواص و فواید سرکه سیب
این سرکه جادویی همچنین می تواند خلط ها را در سراسر بدن از بین برده و موجب پاکسازی غدد لنفاوی شود.

مفید برای سیستم لنفاوی

این سرکه جادویی همچنین می تواند خلط ها را در سراسر بدن از بین برده و موجب پاکسازی غدد لنفاوی شود. باور کنید یا خیر، محققان پیشنهاد می کنند که سرکه سیب می تواند موجب از بین رفتن حساسیت ها شده و سینوس ها را تمیز می کند. وقتی حساسیت‌ها کاهش می یابند، عفونت های سینوس و نشانه های آن همچون گلودرد و سردرد نیز از بین می رود.

خواص و فواید سرکه سیب
سرکه سیب می تواند به سم‌زدایی بدن بپردازد.

سم‌زدایی بدن

به عنوان عاملی برای تنظیم pH بدن، سرکه سیب می تواند به سم‌زدایی بدن بپردازد. محققان ثابت کرده اند که این سرکه با تشدید فعالیت رگ های قلبی موجب پاکسازی کبد هم می شود.

افزایش استقامت بدن و انرژی

تونیک سرکه سیب (ترکیب آب گازدار و سرکه) می تواند موجب افزایش انرژی بدن شود. برای تهیه آن می توانید از روش زیر کمک بگیرید:

روش تهیه نوشابه انرژی‌زا سرکه سیب

  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۲۳۷ میلی لیتر آب
  • آب نصف یک لیموترش تازه

منبع: beautyheadlines
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • حمیدرضا دی ۱۷, ۱۳۹۶

    سلام خیلی ممنون
    واقعا خدای عزیز و مهربان رو به خاطر اینهمه نعمتهای مفید و پاکیزه همیشه باید شکر کنیم