گزارشی از جشن مد ایرانی در کاخ نیاوران

گزارش تصویری از برگزاری رویداد طراحان برتر لباس ایرانی-اسلامی

گزارشی از جشن مد ایرانی در کاخ نیاوران

کاخ نیاوران و کاخ سعد آباد که یکی از معروف ترین مقصدهای گردشگری تهران به شمار می روند، در چند سال اخیر میزبان فعالیت های مد بسیاری بودند که جدید ترین مورد آن، میزبانی از مهم ترین رویداد طراحان مد و لباس بود که در هیاهوی اتفاقات دی ماه پایتخت، خیلی مورد نظر رسانه ها قرار نگرفت. بزرگ ترین رویداد طراحان برتر لباس ایرانی و اسلامی از دهم لغایت چهاردهم دی ماه در تالار آبی مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران برگزار شد که با استقبال فشن دیزاینرها و عاشقان دنیای مد و لباس به خصوص طرفداران مد ایرانی همراه گردید.

نمایشگاهی از کیف، کفش، کلاه و البسه متعلق به پهلوی دوم و فرح پهلوی به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد – اسفند ۹۵

گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو نگاهی دارد به آنچه در رویداد امسال اتفاق افتاد و معرفی بخشی از هنرمندان فعال در این ایونت. با ما همراه باشید.

پاتوق بزرگ طراحان مد در سال ۹۶

از فشن بلاگر ها تا دیزاینرها و دانشجویان رشته های کارشناسی طراحی پارچه و لباس و فناوری دوخت تا مسئولان صدها مزون تهران و عموم مخاطبان دنیای رنگارنگ فشن، دهم تا سیزدهم دی ماه از بزرگ ترین رویداد طراحان لباس ایران در شمال پایتخت دیدن کردند.  این رویداد با هدف معرفی طراحان جوان و خلاق ایرانی و حمایت از تولید ملی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

این رویداد با حضور چهره های مطرح در بخش های مختلف طراحی مد و لباس و جمعی از تولیدکنندگان پوشاک به منظور ایجاد فضای همکاری میان تولیدکنندگان و طراحان داخلی و کمک به تولید ملی پذیرای علاقه مندان بود. تولید محصولات صادرات محور، ایجاد رقابت جهت ارتقای سطح کیفی محصولات و تولیدات داخلی، ارتقای پتانسیل کارآفرینی، ایجاد تعامل بین طراحان و تولیدکنندگان پوشاک و همچنین معرفی طراحان داخلی به خارجی و سرمایه داران از جمله اهداف برگزاری این رویداد به شمار آمد.

تصویر پوستر بزرگ ترین رویداد طراحان برتر لباس ایرانی و اسلامی در کاخ نیاوران

کاخ نیاوران در سال های اخیر، بارها شاهد برگزاری رویدادهای مد و لباس و کارگاه های حرفه ای در این زمینه بوده که یکی از انها به اردیبهشت ۱۳۹۳ بر می گردد که برای نخستین بار در ایران، کارگاه آموزشی در زمینه مد در حوزه پوشاک بانوان و آقایان با حضور ˝فابریکیو پرس˝ استاد دانشگاه IED اسپانیا، در کاخ نیاوران برگزار شد و این رویه همچنان با همکاری بنیاد مد ایرانی اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد.

همچون جشنواره فیلم فجر که ۱۲ تا ۲۲ بهمن هر سال را به پاتوق مهمی از اهالی هنر هفتم ایران تبدیل می کند، مهم ترین رویداد مد و لباس ایران نیز در جشنواره مد فجر اتفاق می افتد که درباره متن و حاشیه فعالیت این رویداد نیز بزودی گزارشی در روزیاتو منتشر می شود.

در ادامه با گشتی تصویری از این رویداد هنری همراه باشید.

تصویری از دکتر فرشته غلامی، مدیر رویداد طراحان برتر مد و لباس ایرانی که پوشش تمام مشکی با طرح سفید رنگ آن کاری از ماریا بشیریان از طراحان مطرح مد و لباس ایرانی است
تصویری از مارال فرجاد در بزرگ ترین رویداد طراحان مد و لباس ایرانی و اسلامی
تصویری از فریبا متخصص، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون در ایونت بزرگ ترین طراحان لباس ایرانی و اسلامی کاخ نیاوران
تیپ زمستانی پرستو صالحی، هنرپیشه سینما در ایونت بزرگ ترین رویداد طراحان مد و لباس ایرانی و اسلامی در کاخ نیاوران
نمونه ای از مانتوهای زمستانی رونمایی شده در بزرگ ترین رویداد طراحان مد و لباس ایرانی و اسلامی در کاخ نیاوران- طراحی از راشیسا
طرحی از راشیسا در بزرگ ترین رویداد طراحان مد و لباس ایرانی و اسلامی
تیپ مد و لباس شرکت کنندگان در رویداد طراحان برتر کاخ نیاوران- فتاحی مدیریت سالن تخصصی زیبایی سپیده فتاحی و هدیه صادق نیا.
تصویری از شرکت کنندگان رویداد برترین طراحان لباس در کاخ نیاوران – در تصویر بالا، تیپ زمستانی امیر زبده، از مدل های برتر ایرانی را در بزرگترین رویداد طراحان برتر لباس و‌ اکسسوری شاهد هستیم.
تصویری از استایل زمستانی کمند امیر سلیمانی و پرستو صالحی، از هنرمندان سینما و تلویزیون در رویداد طراحان برتر مد ایرانی و اسلامی
تصویری از استایل زمستانی شبنم قلی خانی، هنرپیشه سینما و تلویزیون در رویداد طراحان برتر مد و لباس ایرانی
حضور نیوشا ضیغمی در رویداد طراحان برتر لباس ایرانی-اسلامی

گفتنی است، این رویداد متفاوت و خاص با مدیریت دو تیم «کیوسک اینترنشنال مدیا» و «تیم تبلیغاتی مد آرت» برگزار شد. اگر میخواهید در اخرین جشنواره مد و لباس ایرانی در سال ۹۶ شرکت کنید، بهمن ماه را فراموش نکنید که هفتمین دوره جشنواره مد و لباس فجر برگزار می شود. جزییات جشنواره سال پیش را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

امیدواریم چنین رویدادهایی به منظور توسعه مد و لباس ایرانی و فرصت آفرینی برای فعالان این عرصه و تجاری سازی طرح ها و نقش های فشن دیزاینرهای ایرانی در طول سال در تهران و مراکز استان های برگزار شود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • ll دی ۱۹, ۱۳۹۶

    جمع کنید این مسخره بازیا رو
    کدوم ایرانی اسلامی اینجا که من غیر از الگوی غربی چیزی نمی بینم
    البته اگه تعبیرش مانند اسلام آمریکایی باشه میشه گفت ایرانی اسلامی
    یه عده از گرسنگی میمیرند
    یه عده هم از بی پولی به خیاط و طراح لباس میگن مانتو کوتاه تر بدوز که خدایی نکرده اسراف نشه !!!!!!!!

    • احمد دی ۲۰, ۱۳۹۶

      قطعا مشکل گرسنگی و فقر مردم با بلند تر شدن لباس و مانتو حل نمیشه … مشکل همونا هستن که مسائل رو غربی و ایرانی و اسلام و غیر اسلامی میکنن برادر

  • mm دی ۲۲, ۱۳۹۶

    عالی بود.