آخرین خبرها از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

از قرعه کشی سینما رسانه تا نمایش فیلم های کوتاه

آخرین خبرها از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر که مهم ترین اتفاق سینمایی کشور در سال ۹۶ است، از ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن ماه در تهران و مراکز استان برگزار می شود تا در شب ۲۲ بهمن در کاخ جشنواره، برندگان سیمرغ بلورین بخش مسابقه ایران این دوره مشخص شوند. همانطور که در گزارش های سه گانه روزیاتو درباره معرفی آثار بخش سودای سمیرغ جشنواره اعلام کردیم، ۲۵ فیلم مورد تایید هیات داوران قرار گرفته اند که از این تعداد، ۱ فیلم (فیلشاه) به صورت انیمیشن و ۲ فیلم نیز مستند هستند.

برای آگاهی از متن و حاشیه اتفاقاتی که در ستاد جشنواره در روزهای اخیر رخ داده است ، گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو نگاهی دارد به جدید ترین رویدادهای جشنواره سی و ششم تا در جریان برنامه های ستاد برگزاری قرار بگیریم.

با ما در گزارش امروز همراه باشید.

برنامه قرعه کشی فیلم های سینما رسانه

آیین قرعه‌کشی برنامه نمایش فیلم‌های سی‌و‌ ششمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه چهارشنبه بیستم دی‌ماه با اجرای محمدحسین میثاقی و با حضور ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره، مدیران بخش‌های مختلف جشنواره، محمدرضا فرجی، گروهی از اهالی سینما و صاحبان آثار از جمله سید غلامرضا موسوی، فریدون جیرانی، سیروس الوند، رسول صدرعاملی، مانی حقیقی، منیژه حکمت، احمدرضا معتمدی، سعید سعدی، علی قائم‌مقامی، پوریا آذربایجانی، هادی مقدم‌دوست در پردیس سینمایی ملت آغاز شد.

قرعه کشی فیلم ها

در ابتدای مراسم پس از اجرای سرود ملی جمهوری‌اسلامی ایران و تلاوت قرآن کریم، تیزر منتخبی از فیلم‌های حاضر در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر برای حاضران به نمایش درآمد. محمدحسین میثاقی مجری مراسم ضمن ابراز خوشحالی از انجام یک قرعه‌کشی فوتبالی برای سینما برای نخستین بار، درباره قرعه‌کشی مراسم توضیح داد و گفت: در این آیین یک نماینده از رسانه و یک نماینده از فیلم برای قرعه‌کشی فیلم‌ها روی سن حضور خواهند یافت و نماینده فیلم سانس فیلم درآمده را انتخاب خواهد کرد.

داروغه‌زاده ضمن خوشامدگویی به حضار و تشکر از اصحاب رسانه به عنوان حامیان جشنواره فیلم فجر افزود: این اولین بار است که نمایش فیلم‌ها به صورت قرعه‌کشی مشخص می‌شود و این امر برای اجحاف نشدن در حق فیلم‌ها صورت گرفته است.

? رضا استادی از خبرنگارهای قدیمی رسانه برای برداشتن اولین قرعه روی سن رفت. این خبرنگارفیلم «بانو قدس ایران» به کارگردانی مصطفی رزاق‌کریمی را به عنوان اولین فیلم از گوی بیرون آورد. رزاق‌کریمی و غلامرضا موسوی برای تعیین سانس این فیلم روی سن آمدند.
این فیلم بر اساس قرعه یکشنبه ۱۵بهمن ماه در ساعت ۱۷ به نمایش درخواهد آمد. غلامرضا موسوی در این بخش گفت: همیشه برای تعیین سانس‌ها گلایه و بهانه وجود داشت و با این راهکار بهانه‌ دیگری وجود نخواهد داشت…

? فیلم «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند توسط مینا اکبری، خبرنگار و نویسنده سینمایی مجرب به عنوان دومین فیلم انتخاب شد. این فیلم شنبه ۲۱ بهمن ساعت ۱۷ در سینمای رسانه نمایش داده خواهد شد.

? سیروس الوند برای برداشتن سومین قرعه روی سن دعوت شد. این کارگردان پیشکسوت گفت: پس از گذراندن روزهای تلخ شیرینی امروز مبارک. جشنواره امسال با امروز شروع شد. الوند در ادامه به شوخی گفت از آنجا که همیشه گلایه‌مند وجود دارد، فکر می کنم جوایز را هم با قرعه بدهیم، بد نباشد! الوند فیلم «جاده قدیم» به کارگردانی منیژه حکمت را از گوی درآورد.

? «اتاق تاریک» به کارگردانی روح‌الله حجازی به عنوان چهارمین فیلم توسط فرانک آرتا روزنامه‌نگار روزنامه شرق انتخاب شد.
روح‌الله حجازی گفت: این پنجمین فیلم من بعد از ده سال است و امیدوارم جشنواره خوبی داشته باشیم. پیش از این مرگ ماهی و زندگی مشترک هر دو روز اول ده صبح در جشنواره اکران شد و به من گفتند فیلم‌های پربیننده ن‌مایش می دهیم. این بار اتفاق خوبی برای فیلم من افتاداین فیلم بر اساس قرعه چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ساعت ۲۰ به نمایش در می‌آید.

? بابک برزویه عکاس پیشکسوت حوزه سینما ششمین فیلم را از قرعه بیرون آورد. او با اشاره به کم‌کاری‌اش در سینما گفت: خوشحالم که بار دیگر در جشنواره حضور دارم و در جمع جامعه مطبوعات هستم. من به عکاسان و اهالی رسانه خسته نباشید می‌گویم. در این بخش «کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی با قرعه برزویه انتخاب شد. معصومی به توقیف ۵ ساله فیلم «خرس» اشاره کرد و خطاب به اهالی رسانه گفت: خواهش می کنم برای این فیلم کاری انجام دهید.  این فیلم روز چهارشنبه ۲۱ بهمن ماه ساعت ۱۴ به نمایش درخواهد آمد.

در ادامه فریدون جیرانی از کارگردان‌ها و روزنامه‌نگاران پیشکسوت برای انتخاب هفتمین فیلم روی سن آمد و «هایلایت» به کارگردانی اصغر نعیمی را از قرعه بیرون آورد. این فیلم پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه ساعت ۱۷ نمایش داده خواهد شد.

? مهیار جوادی‌فر فیلم «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی را به عنوان هشتمین فیلم انتخاب کرد. این فیلم پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه ساعت ۱۷ نمایش داده خواهد شد.

? نغمه دانش آشتیانی دبیر هنر خبرگزاری مهر «مغزهای کوچک زنگ‌زد» به کارگردانی هومن سیدی را به عنوان نهمین فیلم از قرعه بیرون آورد.
? این فیلم بر اساس قرعه سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه ساعت ۱۴ نمایش داده خواهد شد

? «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان دهمین فیلم توسط مرتضی رنجبران از خبرگزاری ایرنا انتخاب شد. محمد خزاعی تهیه‌کننده به عنوان نماینده فیلم روی سن آمد. این فیلم دوشنبه ۱۶ بهمن ماه ساعت ۲۰ روی پرده خواهد رفت.

? فرامرز روشنایی آغازگر حرفه‌روابط عمومی در سینمای ایران و از اهالی قدیمی رسانه برای انتخاب فیلم یازدهم به روی سن دعوت شد و فیلم «کامیون» به کارگردان کامبوزیا پرتوی را از قرعه بیرون آورد. این فیلم به قید قرعه جمعه ۱۲ بهمن ماه ساعت ۱۴ نمایش داده خواهد شد.

? علی زادمهر خبرنگار باتجربه خبرگزاری ایلنا فیلم «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی را به عنوان فیلم دوازدهم را انتخاب کرد. قرعه‌کشی این فیلم با حضور مقصودی انجام شد و دوشنبه ۱۶ بهمن ماه ساعت ۱۷ نمایش داده می‌شود.

? وحید سعیدی خبرنگار و دبیر باسابقه رسانه‌ها «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی را به عنوان قرعه سیزدهم بیرون آورد. مهران احمدی روی سن آمد و قرعه نمایش فیلم او، ۲۰ بهمن ساعت ۱۴ شد.

? محمد سلیمانی از قدیمی‌های روزنامه اطلاعات «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی به عنوان قرعه چهاردهم تعیین کرد. سیمون سیمونیان قرعه ۱۵ را برای این فیلم بیرون آورد: سه شنبه‌ ۱۷ بهمن ساعت ۲۰.

? مهدی شاه‌رضایی از فعالان رادیو، «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی را به عنوان قرعه پانزدهم بیرون آورد. فرزاد هوشیار پارسیان جانشین تهیه‌کننده فیلم قرعه را از گوی بیرون آورد. این فیلم جمعه ۲۰ بهمن ماه ساعت ۲۰ به نمایش درخواهد آمد.

? رسول صدرعاملی روزنامه‌نگار قدیمی و کارگردان محبوب سینمای ایران برای انتخاب قرعه شانزدهم روی سن دعوت شد. این کارگردان پرسابقه، بسته فیلم‌های کوتاه را از قرعه بیرون آورد.

? صدرعاملی به همه کسانی که توانستند فیلم‌هایشان را به جشنواره برسانند خسته نباشید گفت و ضمن استقبال از برگزاری مراسم قرعه‌کشی گفت: مطمئنم جشنواره خوبی خواهیم داشت. او از بهبود حال کامبوزیا پرتوی و بابک برزویه و حضورشان در این مراسم اظهار خوشحالی کرد.

? پوریا آذربایجانی به عنوان نماینده بسته فیلم کوتاه روی سن آمد. او از اینکه قرعه فیلم کوتاه را بیرون می‌آورد، ابراز خوشحالی کرد و به مصطفی و محسن کیایی برای درگذشت مادرشان تسلیت گفت. فیلم‌های کوتاه شنبه ۱۴ بهمن ماه ساعت ۲۰ برای علاقه‌مندان فیلم کوتاه به نمایش در می‌آید.

? سمیه علیپور خبرنگار مجرب خبرآنلاین فیلم «بمب» ساخته پیمان معادی را به عنوان هفدمین فیلم از قرعه بیرون آورد. مانی حقیقی تهیه‌کننده فیلم قرعه ۵ را بیرون آورد. «بمب» شنبه ۱۴ بهمن ماه ساعت ۱۷ روی پرده خواهد رفت.

? شیما غفاری دبیر مجرب خبرگزاری ایسنا برای تعیین فیلم هجدهم روی سن آمد و فیلم «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما را از قرعه درآورد. اقلیما سانس دوشنبه ۱۶ بهمن ماه ساعت ۱۴ را برای فیلمش از قرعه بیرون آورد.

? در بخش بعدی آرش فهیم از روزنامه کیهان قرعه نوزدهم را از گوی بیرون آورد. حمید زرگرنژاد کارگردان فیلم «ماهورا» روی سن رفت و قرعه ۲۱ را برای فیلم خود بیرون آورد. این فیلم پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه ساعت ۲۰ نمایش داده خواهد شد.

? عباس کریمی از روزنامه صبا فیلم «شعله‌ور» به کارگردانی حمید نعمت‌الله را به عنوان بیستمین فیلم از گوی خارج کرد. هادی مقدم‌دوست به نماینده فیلم برای تعیین سانس روی سن آمد. این فیلم شنبه ۱۴ بهمن ماه با قرعه‌ مقدم‌دوست ساعت ۱۴ نمایش داده خواهد شد.

? هادی مقدم‌دوست به سحرآمیز بودن قرعه بیرون آمده اشاره کرد و گفت: این فیلم به کارگردانی «محمدرضا شفیعی» سردبیر صبا تهیه شده و قرعه فیلم توسط نماینده روزنامه صبا بیرون آمد!

? محمود گبرلو تهیه‌کننده و مجری برنامه سینمایی «شب‌های شفاهی» برای تعیین بیست‌ویکیمن فیلم روی سن آمد و قرعه فیلم «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی را بیرون آورد. نماینده فیلم روی سن حاضر شد. این فیلم بر اساس قرعه یکشنبه ۱۵ بهمن ماه ساعت ۱۴ نمایش داده خواهد شد.

? در این بخش اعلام شد «محمود گبرلو» مجری نشست‌های نقد و بررسی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

جعفر گودرزی دبیر انجمن منتقدان و روزنامه‌نگار قدیمی فیلم «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان را به عنوان فیلم بیست‌ودوم انتخاب کرد. هوشیارپارسیان قرعه نمایش این فیلم را در جشنواره امسال، ساعت ۲۰ یکشنبه ۱۵ بهمن ماه اعلام کرد.

? احمد محمداسماعیلی از خبرنگاران فعال برای انتخاب فیلم بیست و سوم روی سن آمد و نام فیلم «سو تفاهم» ساخته احمدرضا معتمدی را از گوی خارج کرد. معتمدی روی سن عدد ۲۳ را از گوی خارج کرد؛ جمعه ۲۰ بهمن ساعت ۱۷.

? احمدرضا معتمدی کارگردان فیلم «سوتفاهم» با حضور روی سن گفت: این فیلم بر خلاف فضایی که درباره‌اش ایجاد شده حتما به جشنواره می‌رسد. من این فیلم را سی و پنج روزه ساختم و فیلم قبلم را ۴۵ روزه ساختم. سال گذشته فیلمم در جشنواره حضور نداشت و امیدوارم امسال هیات انتخاب برای انتخاب فیلمم شرمنده نشوند.

? حمیدرضا مدقق کارشناس و منتقد سینما و فعال شبکه خبر، بیست‌وچهارمین فیلم را قرعه‌کشی کرد. او نام «امپراطور جهنم» ساخته پرویز شیخ طادی را از گوی خارج کرد. محمد خزاعی به عنوان نماینده فیلم ساعت ۱۷ سه شنبه ۱۷ بهمن ماه را از گوی بیرون آورد.

? ایزدمهرآفرین از روزنامه جوان «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی قرعه بیست‌وپنجم را از گوی بیرون آورد و سانس نمایش این فیلم ساعت ۱۷ چهارشنبه ۱۸ بهمن اعلام شد.

? گلاویژ نادری خبرنگار باسابقه سینما نام «فیلشاه» را از گوی بیرون آورد و در ادامه قرعه شماره ۳ به دست هادی محمدیان از گوی خارج شد. سانس نمایش این فیلم در جدول ۱۳ بهمن ساعت ۲۰ قرار گرفت.

? «سرو زیرآب» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر به عنوان آخرین و فیلم بیست و هفتم توسط مریم نراقی از روزنامه شهروند از قرعه بیرون آمد. او با یادی از محمدرضا رستمی روزنامه‌نگار قدیمی و فقید، با حضور تهیه کننده، قرعه آخر را برای این فیلم بیرون آورد: ساعت ۱۴ روز ۱۸ بهمن.

قرعه کشی جشنواره رسانه
دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد که بسته فیلم کوتاه این دوره از جشنواره، اکران مردمی عمومی ندارد و تنها در سینمای رسانه ها به نمایش اختصاصی در خواهد آمد
جشنواره فیلم فجر
دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در کنفرانسی خبری، شایعه تصمیم گیری برای فیلم های منتخب بخش مسابقه سینمای ایران را خارج از هیات داوران جشنواره تکذیب کرد
پردیس ملت
پردیس سینما گالری ملت (واقع در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی) به عنوان سینما رسانه تعیین شد و قرار است پارکینگ خبرنگاران تامین شود. ضمنا، جلسات کنفرانس خبری عوامل فیلم ها، پس از اکران فیلم ها در سینما رسانه انجام خواهد شد.
کار کثیف
فیلم کار کثیف به کارگردانی خسرو معصومی که به بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال راه یافته است، ۲۱ بهمن ساعت ۱۴ در سینما رسانه اکران می شود. این فیلم به مقوله مهاجرت و بیکاری می پردازد
منیژه حکمت
منیژه حکمت، کارگردان فیلم جاده قدیم که در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و ششم حضور دارد از برگزاری قرعه کشی برای نمایش آثار در سینما رسانه ابزار رضایت کرد
فیلم کوتاه
فیلم کوتاه فاش به کارگردانی احسان مختاری، شنبه ۱۴ بهمن ساعت ۲۰ در سینما رسانه به نمایش در می آید.
کامیون
فیلم کامیون، به کارگردانی کامبوزیا پرتوری که در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، جمعه ۱۳ بهمن ساعت ۱۴ در سینما رسانه اکران می شود
سید عباس صالحی وزیر ارشاد
حضور دکتر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ستاد سی و ششمین جشنواره فیلم فجر- دی ماه ۹۶
رسول صدر عاملی
رسول صدرعاملی، کارگردان سینمای ایران که در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، از قرعه کشی نمایش فیلم ها در سینما رسانه ابراز خرسندی کرد
منیژه حکمت
تصویر لحظه برداشتن قرعه نمایش فیلم های سینما رسانه جشنواره سی و ششم توسط منیژه حکمت، کارگردان سینمای ایران که برای نخستین بار در جشنواره حضور دارد
جدول قرعه کشی
جدول برنامه نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه ها که از جمعه ۱۳ بهمن آغاز و تا شنبه ۲۱ بهمن ادامه خواهد یافت

به نظر شما کدام یک از ۲۵ فیلم راه یافته به بخش سودای سمیرغ جشنواره سی و ششم شانس دریافت سیمرغ دارند؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود