دانستنی های لازم ویرایش عکس با موبایل برای تازه‌کارها

دانستنی های لازم ویرایش عکس با موبایل برای تازه‌کارها

تاثیر عکس و هنر عکاسی بر زندگی بشر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. شما می توانید با عکس ها، داستان های زیادی را توصیف کنید. از اعتراض گرفته تا نمایش زیبایی های ناتمام جهان.

اما عکس به تنهایی شاید گویای نظر عکاس نباشد. بنابراین باید ویرایش هایی روی آن اعمال شود. اگر جزو کسانی هستید که با موبایل هوشمند خود عکاسی می کنید، بدون شک به اپلیکیشن هایی نیاز دارید که در همان موبایل به ویرایش عکس بپردازند.

در کنار داشتن این اپ‌ها، شما همچنین باید با اصول صحیح ویرایش تصویر هم آشنا باشید. فارغ از اینکه که روش کار نرم‌افزارهای مختلف با هم متفاوت است، بد نیست به برخی اصول عمومی در مورد ویرایش عکس با موبایل توجه داشته باشید تا نتیجه کار، خوب از آب در بیاید.

به همین منظور، در ادامه ۱۰ ترفند ویرایش عکس با موبایل را برایتان نوشته ایم که امیدواریم مفید واقع شوند. همراهمان باشید.

۱- به عکس های روشن فکر کنید

آموزش ویرایش عکس با موبایل

رنگ روشن عکس به زیبایی بیشتر آن کمک می کند. شما با شناخت اکسپوژر صحیح (نوردهی به لنز) می توانید تصاویر بهتری بسازید. البته در این امر نباید زیاده روی کنید زیرا نور زیاد موجب از بین رفتن جزئیات تصویر می شود.

آموزش ویرایش عکس با موبایل

به این نکته توجه داشته باشید که تصحیح نور، پایه‌ی دیگر ویرایش های عکس محسوب می شود.

در موبایل هایی همچون آیفون، خود گالری عکس، ابزار لازم برای ویرایش تصویر را در اختیار کاربر قرار می دهند. شما کافیست روی عکس، گزینه adjust را لمس کنید تا صفحه ویرایش باز شود. سپس گزینه نور را انتخاب کنید. با کشیدن عکس به چپ یا راست، تغییرات نوری تصویر نمایش داده می شود، هر کدام به نظرتان مناسب بود همان را انتخاب کنید.

۲- کنتراست ایجاد کنید

آموزش ویرایش عکس با موبایل

کنتراست به تصویر شما عمق می بخشد و جزئیات را بهتر نشان می دهد. با اعمال این افکت، سایه ها تیره تر و هایلایت ها روشن تر می شوند. اثر کنتراست بسیار زیاد است بنابراین خیلی جزئی و اندک‌اندک آن را اضافه کنید که نتیجه خوبی بدست بیاید.

آموزش ویرایش عکس با موبایل

علاوه بر اپ‌های ویرایش عکس، در قسمت ویرایش تصویر گزینه contrast موجود است که با کمک آن می توانید تغییرات لازم را اجرا کنید.

۳- جلوه طبیعی به عکس بدهید

آموزش ویرایش عکس با موبایل

اینجا محلی است که باید خلاقیت خود را به کار بگیرید. با تغییر نور، سایه، رنگ و کنتراست کاری کنید که تصویر شما طبیعی و زیبا دیده شود. برای اینکه بهترین تنظیمات را داشته باشید، توصیه می کنیم حالت های قبل و بعد از عکس را مشاهده کنید تا تغییرات بیشتر از حد نباشند.

آموزش ویرایش عکس با موبایل

برای رسیدن به رنگ و نور طبیعی بهتر است گزینه های سایه (Shadow) یا رنگ (Saturation) را کم و زیاد کنید.

۴- کراپ کنید

آموزش ویرایش عکس با موبایل

با بریدن المان های اضافی از عکس، چشم بیننده را به جزئیاتی که دوست دارید هدایت می کنید. برای این منظور، بخش موردنظر خود را انتخاب کرده و بقیه بخش های تصویر را برش دهید.

آموزش ویرایش عکس با موبایل

گزینه کراپ را انتخاب کرده و به صورت دستی، گوشه های کادر را روی قسمتی که مدنظرتان است قرار دهید. سپس آن را برش داده و ویرایش لازم را اعمال کنید.

آموزش ویرایش عکس با موبایل

منبع: artifactuprising
دیجیاتو
بدون نظر

ورود