معرفی ۱۰ تن از خبیث ترین زنان تاریخ که قاتل سریالی هستند

معرفی ۱۰ تن از خبیث ترین زنان تاریخ که قاتل سریالی هستند

وقتی عبارت «قاتل سریالی» را می‌شنویم، احساساتی همچون ترس و تعجب شدید سراغمان می آید. ترس از اینکه اگر دست بر قضا با یکی از این انسان ها روبه‌رو شویم، چه کاری از دستمان ساخته است؟ چگونه می توان کسی که تشنه خون انسان های دیگر است را از قتل و کشتار منصرف کرد؟ آیا اصلا این انسان ها چیزی به عنوان مهر، قلب یا انسانیت در وجود خود دارند؟

چگونه می شود که یک فرد به قاتلی زنجیره ای تبدیل می شود؟ باورها و افکار این افراد چگونه است که به آنها اجازه می دهد جان همنوعان خود را بگیرند؟ این سوالات وقتی بیشتر می شوند که سخن از زنان قاتل به میان بیاید! همیشه زن به عنوان جنس لطیف و روحی سرشار از مهربانی یاد می شود، بنابراین بسیار غیرقابل باور است که یک زن بتواند نه یک قاتل معمولی، بلکه قاتل سریالی باشد. یعنی کسی که بارها این عمل شنیع خود را تکرار می کند.

مادر، خواهر، همسر یا دختران همیشه هم آرام نیستند و گاهی چنان شیطان صفت می شوند که می توانند فرزند، همسر یا مردم غریبه را به قتل برسانند. برای اثبات این ادعا، در ادامه این مطلب، ۱۰ تن از خبیث ترین زنان تاریخ که قاتل سریالی محسوب می شوند را معرفی کرده ایم. برای آشنایی با آنها تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

۱- بل گونز (Belle Gunness)

مشهورترین و بی رحم ترین زن قاتل در تاریخ، بل گونز است. او متولد یازدهم نوامبر سال ۱۸۵۹ میلای در نروژ بود و با ۱۸۲ سانتی متر قد و بیش از ۹۰ کیلوگرم وزن، زنی بسیار قوی و قدرتمند به شمار می رفت. البته در نوجوانی به آمریکا مهاجرت کرد. این قاتل خبیث، علاوه بر همسر و دو دختر خود بیش از ۴۰ نفر دیگر را نیز به قتل رسانده و اجسادشان را در حیاط و انبار خانه خاک می کرد. دلیل این همه کشتار فقط یک چیز بود: پول!

بل گونز با مردان پولدار ارتباط برقرار می کرد و آنها را به قتل می رساند تا از پول بیمه آنها پس از مرگشان استفاده کند.

در سال ۱۹۰۸ میلادی خانه این قاتل سریالی دچار آتش سوزی و پس از حفاری حیاط و انبار خانه، پلیس با استخوان های متعددی از اجساد انسانی مواجه شد. اما قانون هرگز موفق به دستگیری این زن نشد.

۲- آیلین ورنوس (Aileen Wuornos)

آیلین ورنوس دومین زن خبیث این فهرست است که در ۲۹ فوریه سال ۱۹۵۶ میلادی در میشیگان متولد شد. وی نخستین قتل خود را در سال ۱۹۸۹ میلادی مرتکب شد. پس از آن، این عمل شنیع برایش حکم آب خوردن را پیدا کرد. ورنوس خیلی راحت و همچون شلیک به پرنده ها، انسان می کشت و ۷ تن از مشتری های خود را به قتل رساند. در سال ۲۰۰۲ میلادی، هنگامی که قصد کشتن مرد دیگری را داشته است، توسط پلیس دستگیرشد.

داستان زندگی آیلین در فیلمی به نام هیولا (Monster) به تصویر کشیده شده است.

۳- جین توپان (Jane Toppan)

جین توپان یکی از قاتلان بسیار بی رحم تاریخ آمریکاست. او پرستار بود و با بیماران خود همچون خوکچه هندی رفتار می کرد.

توپان با تزریق مورفین و آتروفین به بیماران، آنها را مورد آزمایش قرار می داد تا شاهد واکنش های سیستم عصبیشان باشد. او را یکی از خونسردترین قاتلین سریالی تاریخ می دانند که توانست با روش های بی رحمانه، دست‌کم ۳۱ انسان را به قتل برساند.

البته این پرستار سنگدل یک بیمار روانی نیز محسوب می شد زیرا تماشای صحنه جان دادن انسان ها لذت جنسی می برده است. در سال ۱۹۰۲ میلادی او به قتل ۳۱ انسان اعتراف کرد. اما به دلیل تشخیص بیماری روانی مجرم شناخته نشد و بقیه عمر خود را در بیمارستان روانی بستری بود.

۴- دریا نیکولایونا سالتیکووا (Darya Nikolayevna Saltykova)

دریا نیکولایونا سالتیکووا نیز از جمله خبیث ترین و بی رحم ترین زنان ِ قاتل در تاریخ جهان بشمار می رود. او که در سال ۱۷۳۰ در کشور روسیه متولد شده بود،. دست‌کم ۱۳۸ زن جوان که برده اش بوده اند را به قتل رساند.

در سال ۱۷۶۸ میلادی، او دستگیر شد و به مدت یک ساعت به گردنش لوحی آویخته شد که روی آن نوشته شده بود: «این زن قاتل و شکنجه‌گر است» و مردم زیادی به تماشای چهره او می آمدند. او همه عمر خود را در زندان سپری کرد و در همان جا نیز مرد.

۵- مری بث تینینگ (Marybeth Tinning)

مری بث تینینگ یکی از مشهورترین قاتلان زنجیره ای کشور آمریکاست. او در سال ۱۹۴۲ میلادی متولد شد. این زن در خلال سال های ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۵ میلادی،  ۹ فرزند خود را پیش از رسیدن به سن ۵ سالگی به قتل رساند. تینینگ با گذاشتن بالشت روی صورت کودکان، آنها را خفه می کرد. این مادر بی رحم و سنگدل به قتل فرزندان خود اعتراف کرد و به مدت ۲۰ سال به حبس محکوم شد.

۶- نانی داس (Nanny Doss)

نانی داس همسر «لثال هاوس» و یکی از خطرناک ترین زنان قاتل زنجیره ای در طول تاریخ است. او ۵ همسر خود، دو فرزندش، خواهر، مادر خوانده و مادر واقعی خود را به قتل رساند.

این زن وقتی با خانواده در سفر با قطار بودند، با یک شیء فلزی به سرش ضربه می زند. در اثر این ضربه، سردردهای شدید و دوران تاریک زندگی این قاتل آغاز می شود. نانی پس از اینکه مورد تجاوز همسر دوم خود قرار گرفت، با ریختن زهر در نوشیدنی‌اش او را به قتل رساند.

او همسر سوم خود را نیز به قتل رساند و در زیرزمین خانه دفن کرد. در نتیجه این کار وحشتناک، بیمه  به داس مستمری می داد. او همسران پنجم و ششم خود را نیز با آرسنیک به قتل رسانده و پول بیمه آنها را دریافت می کرد.

در آن زمان، به دلیل زن بودن، نانی داس اعدام نشد اما به حبس ابد محکوم گشت. در نهایت در سال ۱۹۶۵ میلادی در سن ۵۹ سالگی در زندان مرد.

۷- امی آرچر گیلیگان (Amy Archer Gilligan)

امی آرچر گیلیگان که با نام «خواهر آرچر گیلیگان» نیز شناخته می شود یکی از مشهورترین قاتلان زنجیره ای دنیاست.

او در اکتبر سال ۱۸۶۸ میلادی در میلتون متولد شد. گیلیگان پس از ازدواج، به کار پرستاری و نگهداری از افراد پیر می پرداخت. اما در سال ۱۹۱۰ میلادی، وقتی همسر امی یعنی جیمز آرچر فوت کرد، بر اساس وصیت نامه همه ثروتش به امی رسید.

امی دوباره در سال ۱۹۱۳ میلادی ازدواج کرد. همسر دوم او نیز مرد بسیار ثروتمندی بود که در سال ۱۹۱۴ میلادی فوت کرد. این مرد هم وصیت کرده بود همه ثروت او به امی برسد.

در خلال سال های ۱۹۰۷ تا ۱۹۱۰ میلادی، فقط ۱۲ نفر از سالمندان فوت کردند. اما در سال ۱۹۱۰ میلادی بیش از ۶۰ نفر از آنها جان خود را از دست دادند. مردم به این مرگ ها و امی مشکوک شده بودند. پلیس در نتیجه تحقیقات متوجه شد امی با زهر این افراد را به قتل رسانده است.

۸- کارلا لینه هومولکا (Karla Leanne Homolka)

کارلا هومولکا یکی از منفورترین زنان قاتل زنجیره ای اهل کانادا بود و در چهارم می سال ۱۹۷۰ میلادی در اونتاریو در کانادا متولد شد.

کارلا برای همکاری در تجاوز و قتل دو دختر نوجوان به شدت مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. پل برناردو – همسرکارلا – که او هم معروف ترین قاتل زنجیره‌ای و متجاوز جنسی کاناداست به همراه کارلا در سال ۱۹۹۳  میلادی دستگیر شدند. هومولکا ادعا می کرد علیرغم میل باطنی و به تهدیدات همسرش همکاری قتل ها را انجام می داده.

اما کارلا هومولکا پس از پایان دوران محکومیت خود در سال ۲۰۰۵ آزاد شد. او دوباره ازدواج کرد و در سال ۲۰۰۷ میلادی بچه دار شد.

او به عنوان منفورترین زن کانادایی به خاطر تهدیدهایی که به او می‌شد، ناپدید شد تا اینکه یک گزارشگر در سال ۲۰۱۲ او را در جزیره گوادلوپ و با نام مستعار لین بوردوله پیدا کرد.

۹- بورلی آلیت (Beverly Allitt)

بورلی آلیت در چهارم جولای سال ۱۹۶۸ میلادی در انگستان متولد شد. او یک پرستار رسمی و یکی از بی رحم ترین قاتلین زنجیره ای تاریخ بشمار می رود. به این زن لقب «فرشته مرگ» داده بودند. او با تزریق مقدار زیادی انسولین، ۴ کودک را به قتل رساند. حباب های هوای مشکوکی نیز زیر پوست کودکان دیگر مشاهده شده بود.

در سال ۱۹۹۳ میلادی او دستگیر شد و در بیمارستان روانی رمپتون در ناتینگهامشایر دوران حبس خود را سپری کرد.

۱۰- آندریا یاتس (Andrea Yates)

آندریا یاتس یکی از مشهورترین زنانِ قاتل حرفه ای و اهل آمریکا بود. او متولد ۲ جولای سال ۱۹۶۴ میلادی بود. در بیستم ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی او ناگهان دچار جنون شد و هر ۵ فرزند خود را در وان حمام خانه اش خفه کرد.

کارشناسان جرم بر این باور هستند او از زندگی خود خسته شده بوده و تحمل فرزندان زیاد خود را نیز نداشته است. او پس از کشتن فرزند آخر، با پلیس تماس می گیرد و خود را معرفی می کند. پس از تشخیص ابتلا به بیماری روانی اسکیزوفرنی در یاتس، او را به بیمارستان روانی با امنیت بالا منتقل می کنند. در سال ۲۰۰۷ میلادی او به یک بیمارستان روانی دیگر با امنیت پایین تر منتقل شد.

منبع: top10bd24
۳ نظر

ورود