اگر می خواهید زنی با استقلال مالی باشید از این اشتباهات پرهیز کنید

اگر می خواهید زنی با استقلال مالی باشید از این اشتباهات پرهیز کنید

توصیه های زیادی درباره ی کمک زن ها به پیشرفت اقتصادی همسرانشان وجود دارد اما استقلال مالی زن ها موضوعی است که اغلب نادیده گرفته می شود.

نکاتی که در ادامه می آید برای آن است تا زن ها تشویق شوند توجه بیشتری به خود داشته باشند و به میزان توانایی خود در مدیریت سرمایه شان پی ببرند. این اشتباهات رایج ترین مواردی است که اغلب زن ها مرتکب می شوند و آن ها را در شرایط مالی بدی قرار می دهد.

۱- حسابگری غیر منطقی

زن ها تلاش زیادی برای کنترل مخارج خود می کنند. پول خردهایی که در سوپرمارکت رد و بدل می شود را می شمارند، مخارج روزانه را یادداشت می کنند و حتی همسرشان را بابت نداشتن چنین رفتاری سرزنش می کنند.

اگر زنی مصمم است تا تمام مخارجش را کنترل کند این رفتار او ستودنی است، اما او باید به تقسیم منطقی درآمد هم توجه داشته باشد. بهتر است که ده درصد از درآمد خود را در حساب بانکی تان پس انداز و بقیه ی آن را با توجه به برنامه ی ماهانه تان خرج کنید. این کار باعث می شود در میانه ی ماه به مشکل مالی برنخورید و پس اندازتان هم دست نخورده باقی بماند.

۲- توهم دارندگی

همه ی زن ها صد و یک راه برای پس انداز کردن می دانند. اما شما نمی توانید مخارج تان را به حدود صفر برسانید. اگر وسایل خیلی ارزان و بی کیفیتی برای خود بخرید، به زودی مجبور خواهید شد آن ها را تعمیر یا با وسیله ی جدیدی جایگزین کنید و در این صورت نمی توانید جلوی مخارج جدید را بگیرید.

در مجموع، صرفه جویی زیاد راه خوبی برای گذران زندگی در فاصله ی بین دریافت حقوق ها است، اما به طور قطع نمی تواند شیوه ی بلند مدتی برای مدیریت بودجه ی شما باشد. وقتی شخصی تحت فشار و محدودیت قرار گیرد، در نهایت یا این شرایط را تحمل نمی کند و آن را از بین می برد یا هرگز نمی تواند از آن خلاص شود. برای آنکه به این کمبودهای مالی پایان دهید، بهتر است به این فکر کنید چطور می توانید درآمد بیشتری داشته باشید.

۳- «هر چیزی که برای من است متعلق به تو هم هست»

حساب پس انداز خانوادگی، همسری که برای مخارج روزانه به شما پول می دهد و تقریبا تمام دارایی به نام مرد خانواده است… اگر این موارد را در زندگی خود می بینید، تمام نشانه ها از یک هم‎وابستگی مالی در خانواده تان خبر می دهد.

در این مورد می توانید از همسرتان چیزهای زیادی یاد بگیرید و در مورد پس انداز شخصی تان کوتاه نیایید. بودجه ی خانوادگی ایده ی خیلی خوبی است اما نباید مانعی بر سر راه علایق شخصی شما باشد.

۴- از خودگذشتگی مداوم

جامعه شناسان بریتانیایی در پژوهشی متوجه شدند زنان مجرد در مقایسه با زنان متأهل، حتی با وجود درآمد یکسان، وضعیت اقتصادی بهتری دارند. به عبارت دیگر، زنان مجرد پول بیشتری اضافه می آورند. این یک حقیقت تأسف آور است: زنان متأهل خرید زیادی برای خانواده می کنند اما کوچک ترین چیزی برای خود نمی خرند. این رفتار به اندازه ای که در زن ها وجود دارد، در مردان شایع نیست. مردان، مجرد یا متأهل، همیشه پس اندازی برای مخارج شخصی خود دارند. زن ها هم باید این کار را یاد بگیرند.

۵- مقاومت بی فایده است

همکاران تان از شما می خواهند برای مهمانی محل کارتان مبلغی را سهیم شوید و دوستان تان شما را به یک رستوران بسیار مجلل دعوت می کنند. قبول مداوم این دعوت ها، تأثیر منفی زیادی روی بودجه ی شما خواهد داشت. راه های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. اول آنکه می توانید با آوردن دلیل مناسبی دعوت آن ها را رد کنید. با این وجود، اگر هم به طور مستقیم توضیح دهید نمی توانید بیشتر از بودجه تان خرج کنید، این کار ذهنیت بدی از شما به وجود نمی آورد. البته همه ی ما می دانیم صحبت از این کار ساده تر از عمل به آن است، اما بهتر از آن است که تنها برای رضایت دیگران مقدار زیادی پول خرج کنیم. این قاعده را هرگز فراموش نکنید: مخارجی که از عهده ی آن ها برنیاییم، ما را در کوتاه ترین مسیر به فقر قرار می دهند.

۶- خرید بدون فکر و هدف

بسیاری از زن ها برای غلبه بر احساسات ناخوشایند از شیوه ی خرید استفاده می کنند. اما باید احتیاط کنید تا این خرید لذت بخش به یک عمل اعتیاد آور تبدیل نشود. تخلیه ی استرس به این شیوه اشکالی ندارد و می توانید خود را با خرید وسیله ای که آرزویش را داشتید تشویق کنید. با این وجود، اگر صرفا از روی احساسات و بی هدف هر چیزی که می بینید را بخرید، این کار سودی برای شما نخواهد داشت. وقتی به این شیوه خرید می کنید، به راحتی تحت تأثیر ترفندهای بازاریابی مثل تخفیف ها و حراج ها قرار می گیرید. خرید وسایل کم کیفیت باعث می شود در آینده هزینه ی بیشتری را صرف تعمیر آن ها کنید. پس منطقی عمل کنید و بی دلیل خرید نکنید.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • . بهمن ۲۴, ۱۳۹۹

    عقده تجرد و جنسیت زدگی در متن هاتون فوران میکنه…
    خدا ان شا الله شفاتون بده…