۱۰ کلیشه رایج در دکوراسیون داخلی که دیگر باید فراموش شان کنیم

۱۰ کلیشه رایج در دکوراسیون داخلی که دیگر باید فراموش شان کنیم

بیشتر ما عادت کرده ایم همه ی اثاثیه ی اتاق های خانه را از یک مجموعه بخریم. مثلا اگر تختی می خریم تصور می کنیم بقیه ی وسایل اتاق خواب هم باید با آن ست باشند.

اما دیگر وقت آن رسیده تا این کلیشه ها را فراموش کنید. ما به شما می گوییم کدام قوانین را می توانید کنار بگذارید.

۱- هماهنگی کاناپه و صندلی های دسته دار
بسیاری از مردم تصور می کنند همه ی تکه های مبلمان باید از یک مجموعه و کاناپه و صندلی های دسته دار یکسان باشند. اما دیگر مجبور نیستید از این قانون پیروی کنید. شما می توانید صندلی های دسته دار را متفاوت از کاناپه بخرید. تنها چیزی که واقعا اهمیت دارد وجود شباهت میان آن ها و چیز دیگری در خانه ی شما است.
۲- هماهنگی اثاثیه ی اتاق خواب
لزومی ندارد تمام وسایل اتاق خواب از یک مجموعه باشد. بدون وسایل هماهنگ هم می توانید به زندگی ادامه دهید! پس فقط کافی است چند تایی میز زیبا و مناسب بخرید.
۳- دیوارهای سفید
در اتاقی که دیوارها سفید هستند اگر بیش از اندازه از وسایل سفید رنگ استفاده نکنید، اتاق تان شبیه به بیمارستان به نظر نخواهید رسید. مهم ترین نکته، برنامه ریزی برای ایجاد تأکیدی مناسب در چیدمان اتاق است. به این ترتیب دکوراسیون فضا بسیار روشن و جذاب خواهد بود.
۴- قرار دادن مبلمان در کنار دیوار
این کلیشه بسیار رایج است چون مردم تصور می کنند با این کار فضای خالی بیشتری خواهند داشت. بله اگر اتاق کوچک است، چاره ی دیگری نیست. اما اگر فضای اتاق به اندازه ی کافی بزرگ است، می توانید این کلیشه را با خیالی آسوده کنار بگذارید.
۵- کاشی های معمولی حمام و دستشویی
حالا روش های زیادی برای تزئین حمام و دستشویی وجود دارد بنابراین می توانید دیگر از آن کاشی های معمولی استفاده نکنید. این بار کاشی هایی را امتحان کنید که طرحی شبیه به سنگ، بتون یا حتی چوب دارند.
۶- هماهنگی میز و صندلی ها
با خریدن میز و صندلی هایی که متفاوت از هم هستند می توانید به دکوراسیون آشپزخانه یا اتاق غذا خوری تان تنوع بخشید. از امتحان کردنش نترسید!
۷- مبلمان بزرگ
دسته ها و پشتی های بزرگ در مبلمان دیگر طرفداری ندارند. حالا طراحی های ساده و کم حجم پرطرفدار هستند. در زمان انتخاب مبلمان این قانون را به خاطر داشته باشید: هر چه فضای شما کوچک تر باشد، مبلمان، صندلی ها و میز هم باید به همان میزان کوچک تر باشند.
۸- رنگ های برجسته ی اتاق کودک
اتاق کودک بدون رنگ های برجسته می تواند آرامش بخش باشد. در چنین اتاقی، تخیل کودک بهتر رشد پیدا می کند. با اضافه کردن اسباب بازی، پوستر و نقاشی های مختلف به این اتاق آرامش بخش می توانید جذابیت بیشتری به آن ببخشید.
۹- خشن بودن ظاهر بتن
روش های مختلفی برای استفاده از بتن در طراحی داخلی وجود دارد. بتن اگر در یک طراحی مدرن استفاده شود بسیار مناسب به نظر خواهد رسید. مزیت بزرگ بتن مقاومت در برابر آب است، بنابراین می توانید از آن در حمام استفاده کنید.
۱۰- پرده های توری
اگر مایل به این کار باشید هیچ ایرادی ندارد که از پرده های توری در زیر پرده های اصلی استفاده نکنید. اتاق های کوچک بدون این پرده های توری بزرگ تر به نظر می رسند.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود