خانه هنرمندان تهران، میزبان «جشن تصویر سال» شد

مهم ترین رویداد عکاسی، کاریکاتور و تصویر سازی اسفند ماه تهران

خانه هنرمندان تهران، میزبان «جشن تصویر سال» شد

خانه هنرمندان ایران، پاتوق هنرمندان تهرانی، در روزهای پایانی سال ۹۶ هم روزگار پر خبر و پر برنامه ای را سپری می کند. مهم ترین رویداد اسفند ماهی خانه هنرمندان ایران، جشن تصویر سال است که امسال، پانزدهمین دوره آن برگزار می شود و تا ۲۰ اسفند، پذیرای بازدید علاقمندان به دنیای فیلم و عکس خواهد بود. پانزدهمین دوره جشن “تصویر سال” با نمایش آثار منتخب بخش‌های مختلف در گالری‌های بهار، تابستان، پاییز، زمستان، میرمیران، نامی و ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

در همین روز، جشنواره فیلم تصویر نیز ساعت ۲۰ با نمایش فیلم “مغزهای کوچک زنگ‌زده” به کارگردانی هومن سیدی – فیلم برنده‌ی سیمرغ سی‌وششمین جشنواره فیلم‌ فجر در بخش هنر و تجربه – در سالن‌های ناصری و شهناز آغاز شد.

در این رویداد هنری، برترین آثار هنرمندان در بخش‌های پوستر، کاریکاتور و عکاسی شامل شاخه‌‌های مستند اجتماعی، نگاهی دیگر، ورزشی، خبری، هنر و هنرمندان، ارائه خواهد شد که در این دوره نمایشگاه عکس‌های  عکاسان از مناطق محروم، مسابقه عکس‌های موبایلی و بخش “ایران ما” که آثار آن به‌صورت مالتی‌مدیا دیده می‌شود، نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

در پانزدهمین دوره جشن “تصویر سال” در ادامه تجلیل از چهره‌های شاخص تصویری در ایران که در سه دوره گذشته به اکبر عالمی، محمود کلاری و عباس کیارستمی اختصاص یافت یک هنرمند برجسته که نقش انکارناپذیری در گسترش فرهنگ تصویری در ایران داشته است، معرفی خواهد شد.

آثار دوره پانزدهم جشن “تصویر سال” را در بخش عکس محمد فرنود، نادر داوودی و بهنام صدیقی، در بخش “کاریکاتور” کامبیز درمبخش، اردشیر رستمی و جواد علیزاده و در بخش “پوستر” مریم کهوند، ایمان صفایی، و مهدی فاتحی داوری کرده‌اند. در بخش فیلم نیز محمد آلادپوش، نرگس آبیار و ابوالفضل جلیلی اعضای هیات داوران بودند و پیروز کلانتری، جعفر صانعی‌مقدم، علی کریم  و پیروز کرمی با عنوان هیات انتخاب آثار با جشنواره فیلم تصویر همکاری داشتند.

پانزدهمین جشن تصویر سال در خانه هنرمندان تهران
تصویر نشست خبری مهم ترین جشنن هنری خانه هنرمندان ایران در اسفند ۹۶
جشن تصویر سال خانه هنرمندان تهران تا ۲۰ اسفند برگزار می شود
نمایش «خدانگهدار آقا» به کارگردانی مهسا نعمتی از جمعه ۴ اسفند هر روز ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی #خانه_هنرمندان_ایران روی صحنه می‌رود.
عصر جمعه با سودابه فضایلی جمعه ۴ اسفند ساعت ۱۷ در سالن امیرخانی #خانه_هنرمندان_ایران برگزار شد

 در این رویداد هنری، برترین آثار هنرمندان در بخش‌های پوستر، کاریکاتور و عکاسی شامل شاخه‌های مستند اجتماعی، نگاهی دیگر، ورزشی، خبری، هنر و هنرمندان، ارائه شد. در این دوره نمایشگاه عکس‌های عکاسان از مناطق محروم، مسابقه عکس‌های موبایلی و بخش «ایران ما» که آثار آن به‌صورت مالتی‌مدیا دیده می‌شود، نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است. گزارشات گالری گردی های روزیاتو در سال ۹۶، فرصتی برای آشنا شدن با رویدادهای هنری نگارخانه های تهران است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود