گشتی در میان املاک دونالد ترامپ؛ از پنت هاوس مطلا تا میزبانی از قذافی

گشتی در میان املاک دونالد ترامپ؛ از پنت هاوس مطلا تا میزبانی از قذافی

از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ امریکا بیش از یک سال می گذرد و اگرچه این پیروزی مجوز ورود او به کاخ سفید را صادر کرد اما ترامپ خود املاک شگفت انگیز زیادی را در مناطق مختلف امریکا در اختیار دارد و سفرهای متعددش به این املاک نشان می دهد او خانه ی خودش را به کاخ سفید ترجیح می دهد.

پنت هاوس برج ترامپ، شهر نیویورک

محل سکونت ترامپ در شهر نیویورک، پنت هاوس مطلای ۳ طبقه ای در بالای برج ۶۶ طبقه ی ترامپ است. یکی از طبقات این پنت هاوس به بارون پسر کوچک ترامپ اختصاص دارد. دفتر کار ترامپ هم در همین برج قرار دارد بنابراین او پیش از ورود به کاخ سفید هم تجربه ی کار و زندگی در یک محل یکسان را داشت. احتمالا طراحی داخلی کاخ سفید در نظر ترامپ دلگیر و خسته کننده است چون پنت هاوس مطلای او به تقلید از کاخ سلطنتی ورسای در فرانسه، به سبک هنری قرن هجدهم و با مقدار بسیار زیادی طلا ساخته شده است.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۶، ترامپ ترتیب بازدید نشریه ی فوربس از این پنت هاوس برای تهیه ی گزارش را داد. او در مصاحبه اش با فوربس این ملک را «بهترین آپارتمان ساخته شده» خواند و مساحت و ارزش مادی آن را با اغراق در حدود ۳۰۶۶ متر مربع و به قیمت ۲۰۰ میلیون دلار ادعا کرد. اما طبق آنچه در گزارش فوربس آمده «این گفته های ترامپ همان چیزی بود که از او انتظار می رود: خودنمایانه و نادرست». در حقیقت مساحت این ملک در حدود ۱۰۲۱ متر مربع است و ارزش آن ۶۴ میلیون دلار تخمین زده می شود.

عمارت مارالاگو، منطقه ی پالم بیچ

عمارت ۱۲۸ اتاقه ی مارالاگو در سال ۱۹۲۷ به دست زنی به نام مارجوری مریودر پست ساخته شد و ترامپ آن را «بهترین ملک پالم بیچ» می داند. با وجود آنکه این عمارت مالکیت عمومی ندارد یا یک بنای حفاظت شده نیست او در یکی از توییت هایش از این ملک با عنوان «کاخ سفید زمستانی» نام برد.

مارجوری مریودر پست پیش از مرگش عمارت مارالاگو را به دولت وقت امریکا اهدا کرده بود اما به دلیل هزینه ی یک میلیون دلاری ای که سالانه صرف نگهداری از عمارت می شد، در سال ۱۹۸۰ این ملک به دختران پست بازگردانده شد. ترامپ عمارت مارالاگو را که در حدود ۶۸۷۹۶ متر مربع مساحت دارد در سال ۱۹۸۵ به قیمت ۵ میلیون دلار خریداری و ده سال بعد آن را به یک باشگاه خصوصی تبدیل کرد. او همچنین سالن رقصی با معماری طلا کاری شده در حدود ۱۸۵۸ متر مربع با هزینه ی ۷ میلیون دلار و چهار روشویی با روکش طلا به قیمت ۱۰۰ هزار دلار به عمارت اضافه کرد.

عمارت سون اسپرینگز، منطقه ی بدفورد، شهر نیویورک

عمارت سون اسپرینگز با مساحتی در حدود ۴۶۴۵ متر مربع، ۶۰ اتاق دارد که ۱۵ تای آن اتاق خواب هستند. علاوه بر این ها یک سالن بولینگ و سه استخر هم در این ملک وجود دارد. سون اسپرینگز در سال ۱۹۱۹ به دست یوجین میر، رئیس سابق بانک مرکزی امریکا ساخته شد. گفته می شود ترامپ این عمارت را در سال ۱۹۹۶ به قیمت ۷/۵ میلیون دلار خریداری کرد و قصد داشت آن را به یک زمین گلف تبدیل کند اما این عمارت تا به امروز یک ملک خصوصی باقی مانده است (احتمالا به دلیل مخالفت شدید ساکنان محلی با برنامه ی او).

منطقه ی بدفورد در ۷۲ کیلومتری شمال نیویورک قرار دارد و به نظر می رسد خانواده ی ترامپ از آن به عنوان استراحتگاهی برای تعطیلات آخر هفته و روزهای گرم تابستان استفاده می کنند. به علاوه گفته می شود، در سال ۲۰۰۹ زمانی که معمر قدافی، دیکتاتور پیشین لیبیایی در جریان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک آمد اما هیچ هتلی او را نپذیرفت، ترامپ ترتیب اقامت قذافی در یک چادر را در ملک سون اسپرینگز داد.

باشگاه گلف ترامپ، منطقه ی بدمینیستر، ایالت نیوجرسی

باشگاه گلف بدمینیستر در جریان انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۶ در صدر اخبار قرار گرفت. در آن زمان جلسات ترامپ با گزینه های احتمالی کابینه اش مثل میت رامنی، ویلبر راس و رودی گیولیانی در آنجا برگزار می شد.

با وجود آنکه این ملک باشگاهی خصوصی است و اعضای باشگاه امکان استفاده از آن را دارند (گفته می شود هزینه ی عضویت در این باشگاه ۳۵۰ هزار دلار است) اما خانه های کوچک محوطه ی ملک به خانواده ی ترامپ تعلق دارند. مراسم عروسی ایوانکا دختر ترامپ با جرد کوشنر در سال ۲۰۰۹ در اینجا برگزار شد و آن ها در سال ۲۰۱۵ مجوز گسترش خانه های کوچک ملک تا حدود ۲۰۴ متر مربع را دریافت کردند.

علاقه ی ترامپ به این منطقه تا جایی است که تصمیم داشت او را بعد از مرگ در آنجا دفن کنند. البته او بعدها در تصمیمش تجدید نظر کرد و ایالت فلوریدا را برای محل دفنش در نظر گرفت.

ملک لو شاتو دی پالمی، جزیره ی سنت مارتین

ترامپ در بهار سال ۲۰۱۷ ملک لو شاتو دی پالمی را به قیمت ۲۸ میلیون دلار به فروش گذاشت اما اخیراً قیمت آن به ۱۶/۹ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است. او این ملک  را در سال ۲۰۱۳ خریداری کرد و در اصل از آن به عنوان ملکی اجاره ای استفاده می کرد. لو شاتو دی پالمی ۹ اتاق خواب و ۱۲ حمام با سرویس بهداشتی دارد. این ملک علاوه بر دو ویلا، ساختمان جداگانه ای برای استخر و خانه ای برای مدیریت ملک دارد و مساحت آن در حدود ۲۰۲۳۴ متر مربع است.

استخر حرارتی عظیم، باشگاه بدنسازی روباز، زمین تنیس، بار سرپوشیده در بیرون ساختمان، سالن بیلیارد و سالن های غذاخوری از امکانات دیگر این ملک هستند.

هزینه ی اقامت در ملک لو شاتو دی پالمی از ۶ هزار دلار برای هر شب اجاره ی ویلاهای کوچک آن در فصل های خلوت سال شروع می شود و تا ۲۸ هزار دلار در تعطیلات زمستانی افزایش دارد.

شرکت مشروب سازی ترامپ، شهر شارلوتزویل، ایالت ویرجینیا

شرکت مشروب سازی ترامپ سرگذشتی عجیب و طولانی دارد. ترامپ این ملک را به قیمت توافقی ۸/۵ میلیون دلار خریداری کرد که ارزش حقیقی آن ۱۷۰ میلیون دلار بود. با خریداری این ملک که مساحتی در حدود ۴۴۵۱ متر مربع دارد، تاکستان های این شرکت مشروب سازی و مدیریت آن هم در اختیار ترامپ قرار گرفت. پاتریشیا کلوگ مدیر قبلی این شرکت به دلیل قصور در بازپرداخت وام بانکی اش این ملک را از دست داده بود و شرکت توسط بانک مصادره شده بود. ترامپ پسرش اریک را به ریاست شرکت مشروب سازی ترامپ درآورد.

ساختمان اصلی ملک با مساحتی در حدود ۲۱۳۶ متر مربع ۴۵ اتاق دارد و یکی از هتل های ترامپ  است (هزینه ی هر شب اقامت در آن از ۲۹۹ دلار شروع می شود). با وجود آنکه ترامپ در کنفرانسی خبری در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد او مالک «یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده ی مشروبات الکلی در امریکا» است، اما در وبسایت این شرکت ذکر شده «عنوان تجاری آن شرکت مشروب سازی اریک ترامپ با مسئولیت محدود ثبت شده است و مالکیت و مدیریت آن ارتباطی با شخص دونالد جی. ترامپ، کمپانی ترامپ یا افراد و موسسات وابسته به او ندارد».

خانه ی کودکی ترامپ، منطقه ی کوئینز، شهر نیویورک

این خانه که در حدود ۲۳۲ متر مربع مساحت دارد، توسط پدر ترامپ در سال ۱۹۴۰ ساخته شد و حالا امکان اجاره ی آن با هزینه ی ۷۲۵ دلار برای هر شب وجود دارد.

منبع: townandcountrymag
بدون نظر

ورود