چند راهکار ساده برای داشتن خانه ای آرامش بخش و دلپذیر

چند راهکار ساده برای داشتن خانه ای آرامش بخش و دلپذیر

وقتی وارد خانه ی خود می شوید چه احساسی دارید؟ احساس خوشحالی؟ احساس آرامش؟ یا فکرتان درگیر لیست بلند بالای کارهای روزمره می شود؟ استرس جزء جدایی ناپذیر دنیای پر شتاب امروز است. خانه ی شما یا باعث رشد شما است و تأثیری حمایتگر برایتان دارد یا انرژی تان را از بین می برد و شما را خسته باقی می گذارد. در دنیای آشفته ی امروز بسیار مهم است که فضایی آرام و دلپذیر برای خود به وجود بیاوریم تا بتوانیم انرژی از دست رفته ی خود را دوباره به دست آوریم.

علم روانشناسی و هنر طراحی دکوراسیون دست به دست هم داده اند تا به ما بیاموزند چگونه سبک زندگی نادرست خود را کنار بگذاریم، خانه ی خود را به محیطی آرامش بخش تبدیل کنیم و در نهایت زندگی شادتری داشته باشیم.

۱- همه ی اتاق ها مهم هستند

حتی آن هایی که دور از چشم هستند یا به آن ها بی اعتنا هستیم! برای مثال ممکن است اتاقی باشد که کار چیدمانش ناتمام مانده یا فقط محلی برای نگهداری وسایل اعضای خانواده باشد، در اینصورت ساده ترین راه این است که در اتاق را ببندیم و رسیدگی به آن را به روز دیگری موکول کنیم. اما متأسفانه حقیقت آن است که این وضعیت ناخودآگاه ما را به خود درگیر می کند و انرژی ما را از بین می برد چون آن ها در واقع یک کار ناتمام هستند. با رسیدگی مناسب به همه ی فضاها، در خانه ی خود تعادل ایجاد کنید.

۲- بی نظمی را سامان دهید

بی نظمی باعث آشفتگی در جسم و ناخودآگاه ما می شود. این شرایط نه تنها موجب می شود در پیدا کردن وسایل تان دچار مشکل شوید بلکه حتی زمانی که کیلومترها دورتر از خانه و در محل کارتان هستید هم ناخودآگاه تان را به خود درگیر می کند. وقت آن رسیده تا به این بی نظمی ها رسیدگی کنید و فشار ناشی از آن ها را از بین ببرید. این کار می تواند مرتب کردن کمد لباس هایتان یا جمع کردن توده ی کاغذهای جمع شده روی میز غذاخوری تان باشد.

۳- تأثیر رنگ ها را جدی بگیرید

رنگ ها تأثیرات عاطفی، روانشناختی و فیزیکی بر روی ما دارند. پژوهش ها نشان می دهد رنگ ها می توانند دمای بدن و اشتها را تغییر دهند و روی روحیه و سطح انرژی اثرگذار هستند. قبل از آنکه رنگ دیوارهای خانه را انتخاب کنید از تأثیرات رنگ های مختلف شناخت پیدا کنید.

۴- انرژی های منفی را دور کنید

بسیاری از تجربیاتی که در زندگی از سر گذرانده ایم در قالب وسایل خانه در محیط زندگی ما حضور دارند. مثلا ممکن است از کاناپه یا عکس روی دیوار خاطراتی داشته باشید. اگر این خاطرات منفی باشد، یادآوری آن ها انرژی تان را از بین می برد. وسایلی که احساس ناخوشایندی در شما به وجود می آورند را از خود دور کنید. با حذف این انرژی های منفی، یک قدم به ایجاد فضایی آرام نزدیک تر شده اید.

۵- انرژی های مثبت را به فضا بیاورید

وقتی متوجه شدید خانه ی شما چه خاطراتی را برایتان یادآوری می کند، به آن دسته از خاطرات تان که احساس خوشایندی در شما ایجاد می کنند توجه ویژه ای داشته باشید. وسایلی را که یادآور خاطرات خوب تان هستند را به محیط خانه اضافه کنید. این وسایل باعث تقویت روحیه و رشد شما می شوند و همیشه الهام بخش هستند.

۶- شعار خانه ی خود را پیدا کنید

در مورد ویژگی ها و فضایی که به دنبال ایجاد آن در خانه و زندگی خود هستید فکر کنید، به آن یک عنوان دهید و یادداشتش کنید. این شعار خانه ی شما خواهد بود. همه ی ما نیازهای منحصر به خود را داریم که محیط زندگی مان قادر به برآورده کردن آن ها است. به حمایتی که محیط زندگی تان می تواند از شما کند فکر کنید. این شعار را در جایی بگذارید که همیشه آن را ببینید تا یک یادآوری روزانه برای شما باشد و به شما کمک کند روی زندگی و خانه ی ایده آل تان تمرکز کنید.

۷- از المان های طبیعی استفاده کنید

انسان به طور ذاتی قدردان زیبایی های طبیعی محیط اطرافش است. این نکته به خصوص در مورد طبیعت صدق می کند. در فضای خانه از المان های طبیعی استفاده کنید تا این میل ذاتی را برآورده کنید و یک احساس آرامش درونی به وجود آورید. با یک کاسه ی چوبی، چند عدد میوه ی بلوط یا یک حوض کوچک می توانید آرامش را به محیط زندگی تان بیاورید.

۸- قدرت گیاهان را دست کم نگیرید

استفاده از گل ها و گیاهان اهمیت زیادی در ایجاد یک فضای آرامش بخش دارد. نه تنها این روش دیگری برای آوردن طبیعت به خانه است، بلکه به پاک سازی هوای خانه و بازتولید اکسیژن کمک می کند. استفاده از گل ها و گیاهان در چیدمان خانه به از بین رفتن گازهای سمی که از بسیاری از محصولات تولید می شود کمک می کند و آرامش زیادی به شما می بخشد.

۹- پذیرای پنجره ها باشید

ما در فضای مسمومی زندگی می کنیم که باعث ایجاد عدم تعادل و بیماری می شود. متأسفانه هوای داخل خانه اغلب از هوای بیرون آن آلوده تر است. هر روز پنجره ها را باز کنید و یک نفس عمیق بکشید.

۱۰- نقاطی را به فعالیت های مختلف اختصاص دهید

اختصاص دادن فضاهای مختلف خانه به بازی، استراحت و کار کمک می کند تا به راحتی و با کمال میل کارهای مختلف تان را انجام دهید. فضای خانه را طوری طراحی کنید که نقاط مختلف آن به فعالیت های مختلفی اختصاص داشته باشد. با این کار به طور خودکار و آگاهانه متوجه می شوید وقت انجام چه کاری است و به این ترتیب در فضای خانه تعادل و هماهنگی به وجود می آید.

۱۱- دست به کار شوید

کار ساده ای است که همیشه خود را درگیر فهرست بلند بالای کارهای روزمره کنیم. کارهای تکراری و خسته کننده ی همیشگی را کنار بگذارید و به این فکر کنید که می خواهید خانه و زندگی تان چطور باشد. تغییر را با برداشتن قدم هایی کوچک در هر روز شروع کنید. به خاطر داشته باشید که همین قدم های کوچک شما را به هدف تان برای به وجود آوردن خانه ای آرام و دلپذیر نزدیک می کنند.

منبع: elledecor
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • کیان بهمن ۲۸, ۱۳۹۷

    با سلام ممنون از سایت عالی شما تشکر تولید پمپhttps://parsvacuumpumps.com/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%88%D9%85-500-%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D9%85%DA%A9%D8%B9%D8%A8/